fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Avishai Cohen

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע יש לנו המלצות על שתי זמרות נהדרות ואלבום ג׳אז עדכני מושלם מאת הטריו של Avishai Cohen, בנוסף יש לנו השבוע גם המלצת בונוס.

    אלבום השבוע: Avishai Cohen Trio – Shifting Sands

    Avishai Cohen Trio – Shifting Sands

    אלבום השבוע שלנו הפעם הוא אלבום שיצא ממש אתמול, זהו אלבומו החדש של אומן הג׳אז הישראלי הבינלאומי, נגן הבס, Avishai Cohen – אבישי כהן. לאלבום קוראים Shifting Sands.

    אבישי כהן הוא מלחין, נגן בס וגם זמר. המוזיקה שהוא מייצר נחשבת לז׳אז עדכני עם השפעות של מוזיקה ישראלית, יהודית ואורינטלית. אבישי נולד בישראל בשנת 1970, הוא החל ללמוד פסנתר בגיל 9 ובגיל 14 עבר לבס. בגיל 20 הוא תפס את תשומת ליבו של האגדה, Chick Corea, והפך לחלק מלהקתו. בשנת 1998 הגיע אלבום הבכורה, ומאז הוא החל במסע טיפוס עד לסטטוס של אגדת ג׳אז בינלאומית.

    באלבום החדש, Shifting Sands, אבישי משתף פעולה עם הטריו העדכני שלו, שכולל את Elchin Shirinov על הפסנתר ואת רוני כספי המתופפת הישראלית הצעירה, בוגרת אניברסיטת ברקלי היוקרתית. היה לי העונג לצפות בטריו הזה מופיעים בפסטיבל הג׳אז של אשדוד באוקטובר אשתקד, וזו הייתה אחת החוויות המוזקליות המעוררות השראה ביותר בחיי. הטריו הזה ראוי למילה ״שמיימי״.

    Avishai Cohen
    הטריו השמיימי של Avishai Cohen בפסטיבל הג׳אז של אשדוד 2021

    האלבום Shifting Sands הוא פשוט אלבום ג׳אז מושלם מבחנתי, הוא מרגש, מסקרן, נוגע, ועשוי ביד אומן. כמובן שהאלבום הזה נכנס בקלי קלות למועדון ה״אלבום מושלם״ שלי, לא מצאתי בו רגע אחד שהוא פחות משלמות. הגדולה של האלבום עבורי היא באיזון, שיש לו ביטויים רבים. זה מתחיל באיזון המדויק בין הכלים, לכל אחד יש את המקום הנכון ביותר על מנת לשרת את היצירה השלמה. האיזון מתבטא גם בסגנון הג׳אז באלבום, הוא מאוד מלודי, אבל לא גולש לכיוון של עדין ושליו מידי, יש בו המון עניין. יש איזון ברמת המורכבות באלבום, מידי פעם סלואים יותר מורכבים של בס או פסנתר, אבל הכל משולב באופן כל כך מופתי. אפילו האורך של הקטעים מאוזן, לא ארוך מידי ולא קצר מידי. אני חושב שהאלבום יכול להתאים גם לחובבי ג׳אז מתחילים, מתחילים + כמוני, אבל גם לחובבי הג׳אז הוותיקים יותר, וגם בכך יש כאן איזון.

    הרמה מאוד אחידה וגבוהה ביותר לכל אורך האלבום. שני הקטעים הראשונים באלבום, Interwined ו-The Window, משמשים תקציר מנהלים למה שצפוי לכם בהמשך האלבום, ומהווים פתיחה נהדרת. למרות הרמה האחידה, בכל זאת אציין את שיר הנושא, שנמצא בדיוק במרכז האלבום והוא יצירה יפיפה ומרגשת. קטע נוסף שריגש אותי במיוחד הוא Chacha Rom, שכולל נגינה נפלאה של אבישי עם הקשת על הבס. בקטע הסיום, Kinderblock, יש פתיחה שהיא נגינת פסנתר, שמרגישה כמו איזה מנגינה יהודית עתיקה ומרגשת והקטע הופך לג׳אז רק בהמשך, כשהבס של אבישי נכנס לתמונה.

    בשורה התחתונה, Shifting Sands של הטריו המופלא של אבישי כהן הוא אלבום ג׳אז שהוא תענוג צרוף, ויצירת אומנות בדרגה הגבוהה ביותר שיש, זהו אלבום מלא רגש שמילא לי את הלב והסב לאוזן שלי עונג רב.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים

    Allison Russell – Outside Child

    Allison Russell - Outside Child

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום Outside Child של הזמרת והכותבת Allison Russell, משנת 2021.

    אליסון היא זמרת, כותבת, משוררת ופעילה חברתית מקנדה. אליסון הייתה חלק במספר להקות והאלבום Outside Child הוא למעשה אלבום הסולו הראשון שלה (והיחיד עד כה). האלבום זיכה אותה בשלוש מועמדות לפרס הגראמי, ״אלבום האמריקנה הטוב ביותר״, והשיר Nightflyer היה מועמד לשני פרסים.

    כמו לא מעט אומנים, גם אליסון מגיעה עם סיפור רקע קשה. אימה סבלה מדיכאון וסכיזופרניה, היא וויתרה על חזקתה של אליסון שנדדה בין משפחות מאמצות. מגיל 5 עד 15, אליסון הייה קורבן להתעללות פיזית ומינית מאביה המאמץ עד שבגיל 15 היא ברחה מהבית וסופו של דבר עברה ממונטריאול לוונקובר.

    האלבום נע בין אמריקנה לרוק שורשים, עם רמת הפקה נהדרת, בס עמוק וחמים. הווקל של אליסון הוא נקי, בגבוהים עם מעט חיספוס בנמוכים מה שמעניק לקולה אופי נהדר. הקטעים שאהבתי במיוחד הם שני הקטעים הראשונים באלבום Montreal ו-Nightflyer. אך האלבום כולו הוא מהנה וכולל מספיק גיוון.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal (באיכות Master)

    Abigail Lapell – Stolen Time

    Abigail Lapell - Stolen Time

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש Stolen Time של Abigail Lapell.

    אביגייל היא זמרת וכותבת קנדית. הסגנון שלה הוא פולק-רוק. אביגייל זכתה במספר פרסי מוזיקת פולק בקנדה, כולל אלבום העכשווי של השנה וכותבת השנה. זו הפעם השנייה שאני ממליץ לכם על אלבום של Lapell, בפעם הקודמת זה היה אלבומה, Getaway משנת 2019.

    האלבום Stolen Time הוא אלבום פולק רוק דיי עדין. זהו אחד הסגנונות הכי אהובים עלי, יחד עם זאת, אני מודה שלא פעם אלבומים בסגנון הזה נוטים לשמור על אותו הקו ואינם כוללים מספיק גיוון. אני חושב שהאלבום הזה בולט מאוד ברמת הגיוון שלו, הוא עדיין שומר על גבולות הז׳אנר, אבל הוא כולל יותר אנרגיה ויותר תחושה של רוק ולא רק פולק מלנכולי ושקט.

    הקטע Ships כולל גיטרה נהדרת, תופים הדוקים ומרשימים ואנרגיה גבוהה. בעוד חלק מהשירים הם בלדות מעודנות כמו Pines היפיפה שכולל ליווי פסנתר מענג. אולי הקטע שהכי אהבתי באלבום הוא Scarlet Fever, בלדת רוק נשי, שמתחילה חלש ונוגה ולאט לאט מתגברת והופכת להיות מרגשת.

    נהניתי מאוד מהאלבום, ועבורי הוא שומר על רמה אחידה וגבוהה לכל אורכו, כך שהוא מרוויח את מקומו במועדון ה״אלבום מושלם״ שלי.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    המלצת בונוס: Ibeyi – Spell 31

    Ibeyi - Spell 31

    השבוע יש לנו גם המלצת בונוס עבורכם מדובר באלבום קצר חדש של Ibeyi, שנקרא Spell 31.

    הצמד, Ibeyi מורכב משתי אחיות תאומת ממוצא קובני-צרפתי. המוזיקה שהן עושות נחשבת לפופ צרפתי-אפריקאי. הן משלבות במוזיקה שלהן מילים באנגלית, צרפתית, ספרדית ושפת ה-Yoruba – שזו שפה מערב אפריקאית. השם של הצמד, Ibeyi זו המילה תאומים בשפת ה-Yoruba.

    הצמד מוכר בעיקר מהלהיט שלהן River מ-2014, שיר שעד היום אני משתמש בו מידי פעם לצורך בדיקת בס.

    האלבום Spell 31 הינו אלבום פופ מושקע, מגוןן, מופק כראוי ובעיקר מלא כייף והנאה. המוזיקה משלבת פופ, מוזיקת עולם, הרבה השפעה ממוזיקה אפריקאית וגם מוזיקה שחורה. יש כמה קטעי ראפ קצרים. הקטעים דיי קצרים ומלאי אנרגיה ועוצמה, עם בס אלקטרוני פנטסטי.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן