fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Bill Callahan

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    הפעם יש לנו המלצות על אלבום בלוז עם סאונד וינטג׳, אלבום רוק קל ואלבום אינדי פולק רוק אקלקטי של גרסאות כיסוי השייך ל-Bill Callahan.

    אלבום השבוע: Bill Callahan & Bonnie “Prince” Billy – Blind Date Party

    Bill Callahan & Bonnie “Prince” Billy – Blind Date Party

    אלבום השבוע שלנו הוא פרוייקט גרסאות כיסוי מיוחד של Bill Callahan ו-Bonnie “Prince” Billy. זהו אלבום הכולל 19 שירים באורך כולל של מעל לשעה וחצי, דיי נדיר בימינו, כשרוב האלבום לא מתקרבים לשעה.

    את Bill Callahan הכרתי בשנה האחרונה, בזכות אלבומו Gold Record. אני חושב שמדובר בזמר יוצא דופן, כזה שתופס את האוזן ואז את כל תשומת הלב ובכך הוא מזכיר לי את Allan Taylor, נקודות הדמיון ביניהם כוללות את העומק של הקול ואת אותה היכולת לספר סיפור. ההבדל הוא בחלק הגבוה יותר של הקול, בעוד קולו של טיילור הוא אחד הקולות הנקיים וההרמוניים ביותר שיש, קולו של Callahan מחוספס הרבה יותר.

    ביל נולד בארה״ב בשנת 1966 והחל את דרכו במוזיקה על ידי הקלטות עצמאיות באיכות נמוכה, הוא אהב להתנסות במוזיקה ולאתגר את עצמו. ההקלטות הראשונות שלו התמקדו במוזיקה אינסטרומנטלית בשונה מעבדותיו בהמשך הקריירה שדווקא התמקדו הרבה יותר בווקל וליריקה.

    האלבום Blind Date Party הוא אוסף מעט אקלקטי של ביל ובוני, שכולל שיתופי פעולה רבים של אומנים נוספים מחברת ההקלטות Drag City. המוזיקה כוללת בלדות פולק וקאנטרי, כשביניהם תמצאו רוק פסיכדלי, כמו למשל ב-Sea Song, שהזכיר לי סאונד של פינק פלויד, יש גם מוזיקה אלקטרונית יותר וז׳אנרים נוספים.

    הגיוון ממשיך גם בבחירת האומנים שלהם הם עשו גרסאות כיסוי באלבום, החל מיוסוף איסלם (Cat Stevens) בשיר הפתיחה, Blackness of the Night ועד לגדול מכולם, לאונרד כהן בשיר The Night of Santiago (מתוך אלבומו האחרון של כהן, Thanks for the Dance).

    מכיוון שמדובר באלבום ארוך וכפי שתיארתי דיי אקלקטי, לא פשוט לאהוב את כולו, אבל יש בו המון רגעי קסם כובשים. השירה של Callahan פשוט מדבקת ובהרבה משיתופי הפעולה יש שירה בשתי קולות, כאשר הקול שנגדו נשמעים מעודנים יותר ומייצרים שילוב ווקלי נהדר.

    שיר שאהבתי במיוחד הוא OD’d in Denver, מילים של Hank Williams Jr. המקצב הבלוזי הנהדר והמילים כל כך משעשעות.


    ‘Cause I met this girl there that brought about quite a big change

    But I OD’d in Denver and I just can’t remember her name


    שירים נוספים שאהבתי, Deacon Blues, I’ve Been The One ו-The Wild Kindness. 

    זהו אלבום ארוך, שלא מחליק בקלות בגרון כמו רוב האלבומים שאני ממליץ עליהם, זהו אלבום מעט מאתגר יותר, אבל אני חושב שיש פה כמה פנינים אמיתיים והאזנה שונה ומעניינת.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים

    Eden Brent – Ain’t Got No Troubles

    Eden Brent - Ain't Got No Troubles

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום Ain’t Got No Troubles של הזמרת והפסנתרנית האמריקאית Eden Brent, שיצא בשנת 2010.

    עדן היא ילידת 1965 והיא סיימה תואר ראשון בלימודי ג׳אז ומוזיקה באונבירסיטאת צפון טקסס. הסגנון של עדן משלב את סגנון ה-Boogie-woogie עם אלמנטים של בלוז חשמלי, ג׳אז, סול, גוספל ופופ.


    סגנון ה-Boogie-woogie, היה פופולרי בשנות ה-20 של המאה הקודמת, ואכן האלבום הזה הוא שילוב של סאונד וינטג׳ בלוז עם הפקה מודרנית יותר. בלוז המבוסס פסנתר ולא גיטרה, נוטה ליותר עידון, לעיתים יותר תיאטרליות גם. השירה וההגשה של עדן היא מלאת אנרגיה ומשחק, זו מוזיקה עם הרבה מאוד כייפיות והנאה. במהלך האלבום יש גם שילוב של כלי נשיפה וגם גיטרה, אבל הפסנתר הוא ללא ספק הכוכב הראשי.

    אני חושב שזהו אלבום מהנה ומתאים במיוחד להאזנה בשבת בבוקר. השירים המומלצים: קטע הפתיחה, Someone To Love, בלדת הבלוז הקלאסי, Blues All Over, הבלדה החשמלית, Leave Me Alone וקטע הסיום העדין, Goodnight Moon.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Ray Wilson – The Weight Of Man

    Ray Wilson - The Weight Of Man

    ההמלצה השניה שלנו להיום היא האלבום The Weight Of Man של Ray Wilson שיצא בשנה שעברה (2021).

    קצת של Ray, הוא גיטריסט וזמר סקוטי, יליד 1968. הוא ידוע בתור הסולן של להקת Genesis בשנים 97-98, אחרי שפיל קולינס עזב את הלהקה. ריי היה גם הסולן של להקת Stiltskin (פוסט גראנג׳) ובנוסף יש לו גם קריירת סולו ארוכה. הסגנון של ריי משתנה בין האלבומים והוא נע בעיקר בין סוגים שונים של רוק.

    האלבום The Weight Of Man הוא אלבום רוק קל, כנראה התת ז׳אנר היחיד של הרוק שאני יכל ליהנות ממנו היום, ימי הרוק שלי דיי חלפו להן ולכן אין הרבה המלצות רוק בפינה שלי. מה שאומר שאם כבר אני ממליץ על אלבום רוק, מדובר על אלבום שאהבתי ממש. האלבום כולל 10 שירים, והאמת היא שאהבתי את כולם, כך שהאלבום נכנס לקטגוריית ״אלבום מושלם״ שלי.

    האנרגיה של האלבום הזה מאוד מרגשת אותי, גיטרה נהדרת, מקצבי בלדות רוק והווקל של ריי פשוט מדהים.

    אולי הלהיט הגדול של האלבום הוא בלדת הרוק Almost Famous, אבל כל עשרת השירים של האלבום שומרים על רמה גבוהה ואחידה מבחינתי.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן