fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Dan Patlansky

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע יש לנו המלצות על שתי זמרות פולק רוק מופלאות ואלבום בלוז רוק חשמלי קצבי, עוצמתי ומהנה במיוחד מאת Dan Patlansky.

    אלבום השבוע: Dan Patlansky – Shelter Of Bones

    אלבומי מוזיקה מומלצים – Dan Patlansky

    אלבום השבוע שלנו שבוע שני ברציפות הוא אלבום בלוז-רוק. הפעם זהו האלבום Shelter Of Bones של הזמר והגיטריסט הנהדר, Dan Patlansky.

    את Dan Patlansky הכרתי לפני כחצי שנה כשהמלצתי לכם על אלבום הבלוז-רוק האקוסטי הנהדר שלו Wooden Thoughts מ-2013. 

    דן הוא יליד יוהנוסבורג, דרום אפריקה (1981). הוא נולד למשפחה אוהבת מוזיקה, וגדל על רוק קלאסי, בלוז, ג׳אז ועוד. הלהקה האהובה עליו בילדותו הייתה Pink Floyd. בהמשך הוא אהב להאזין ל-Stevie Ray Vaughn והחליט להקדיש את עצמו לבלוז-רוק. 

    אלבום הבכורה הגיע בשנת 2000 וזיכה אותו בחוזה בחברת תקליטים מובילה, Blue Note, בה הוא הוציא אלבום אחד בשנת 2004. הקריירה ידעה עליות וירידות, כולל חזרה לדרום-אפריקה. ההצלחה בינלאומית הגיעה לדן בשנת 2014 ומאז הוא חימם את ברוס ספרינגסטין והופיע עם Joe Satriany.

    המגזין Total Guitar בחר בדן במקום הרביעי ברשימת נגני גיטרת הרוק שלהם בשנת 2015.

    האלבום Shelter Of Bones ברובו נשען על גיטרה חשמלית נהדרת, ההשפעה מ-Stevie Ray Vaughn ניכרת, זהו אלבום מלא בעוצמה וחלק הרוק, בבלוז-רוק בהחלט מודגש. בקטעים כמו Snake Oil City מקצב הבלוז הקלאסי מורגש, לעומת זאת בקטעים, כמו קטע הפתיחה, Soul Parasite חלק הרוק יותר מודגש.

    אני נהינתי מאוד מאלבום הזה למרות הסאונד הכבד שלו, הוא כל כך מלודי ומרקיד. גם האלבום הזה נכנס למועדון ה״אלבום מושלם״ שלי. בין כל הבלוז רוק העוצמתי הזה, מונחת גם פנינת בלדה נפלאה, I’ll Keep Trying, כך שאם אתם פחות במצב רוח למקצבים כבדים, תנסו לפחות את הקטע המופלא והמרגש הזה. הקטע האחרון שאני פשוט חייב לציין הוא Hounds Loose, המקצב שלו הוא ממכר לחלוטין!

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים

    Amy Speace – Tucson

    Amy Speace - Tucson

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום החדש Tucson של הזמרת והכותבת Amy Speace.

    את Amy Speace הכרתי רק לפני שבועיים כשהמלצתי לכם על אלבומה That Kind of Girl. את האלבום הזה כיניתי ״אחת מנקודות השיא במסע שלי להכרת ז׳אנר הפולק-אמריקנה״. אחרי ששמעתי כמה שירים של איימי, מיד הרגשתי שזו אומנית שפשוט כל שיר שלה הוא בול הטעם שלי.

    מיד לאחר ששמעתי והתאהבתי עמוקות באלבום, That Kind of Girl בדקתי אם יש לה אלבומים חדשים יותר, וגיליתי שהיא הוציאה השנה אלבום קצר (כנראה EP) שכולל 7 שירים ואורכו פחות מ-29 דקות. האזנתי לאלבום השבוע ולא הופתעתי כשגם כל שיר באלבום הזה ריגש אותי ונהניתי בטירוף להאזין גם אליו. 

    הסגנון של איימי כל כך נקי וכביכול פשוט, אך אם מצליחים לרגש כל כך בפשטות, אז זו כבר גאונות ולא פשטות.

    כך שהאלבום Tucson הוא דרך מצוינת לפתוח את השבת.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Lynne Hanson – Ice Cream in November

    Lynne Hanson -  Ice Cream in November

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש Ice Cream in November של Lynne Hanson.

    המשפט הבא מופיע בפרופיל ה-Spotify של Lynne Hanson:
    ״Too tough for folk and too blues influenced for country״

    נדיר שמצליחים לזקק תיאור של אומן לכדי משפט בודד, אבל הפעם נראה לי שיש בזה משהו. Lynne היא זמרת וכותבת קנדית והאלבום Ice Cream in November הוא אלבום האולפן התשיעי שלה, כשהראשון היה ב-2006.

    אם להציב בארבע פינות את הז׳אנרים של קאנטרי, פולק, בלוז ורוק, ואז לנסות למקם את Lynne איפשהו בין ארבעת הפינות האלה, הנקודה שתתקבל היא משהו ייחודי שלה.

    האלבום Ice Cream in November הוא בראש ובראשונה אלבום אנרגטי ומהנה, עם שירה נהדרת ומקבצי קאנטרי, רוק ובלוז נהדרים. האלבום מתחיל בקטע Shadowland שכולל מקצב קאנטרי ברור, אחריו יש את Hip Like Cohen עם תופים אנרגטיים ומקצב יותר רוקי (מעניין אם הכוונה כאן ללאונרד). ואז מגיע שיר הנושא, שמרגיש יותר כמו בלדת רוק וכך האלבום מתגלגל עם יופי של גיוון.

    אולי השיר שהכי התחברתי אליו באלבום הוא Hunderd Mile Wind, זו בלדת פולק רוק עם מקצב מהיר ומשגע. באופן כללי מצאתי את האלבום מגוון ומהנה מאוד.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן