fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Estas Tonne

    מידי שבת נספר לכם על אלבומי מוזיקה מומלצים, שעשו לנו את השבוע.

    הפעם אנחנו מתחפשים קצת לגלגל”צ ומציעים לכם “סופשבוע רגוע”, יש לנו המלצה על שתי זמרות אינדי מרתקות, שהן לגמרי זמרות שכדאי להכיר.

    Estas Tonne – Space Creation

    Estas Tonne - Space Creation
אלבומי מוזיקה מומלצים

    נתחיל הפעם מאלבום הופעה חיה של הגיטריסט המופלא Estas Tonne, לאלבום קוראים Space Creation והוא הוקלט בהופעה בציריך ב-2016. יחד עם Estas מופיע גם מומחה כלי ההקשה, יונתן בר רשי.

    הגיטריסט Estas Tonne, נשמע כמו איזה אומן ספרדי, מעבר לשם גם השימוש בגיטרה בעלת סאונד ספרדי מוסיפה לבלבול. למעשה מדובר ביליד אוקראינה ששמו המקורי הוא Stanislav Tonne. הוא החל ללמוד גיטרה קלאסית כבר בילדותו, אך זנח את הניגון כשהוא עלה עם משפחתו לישראל ב-1990. בשנת 2001 הוא עבר לניו-יורק, שם הוא חזר לנגן. מאז הוא הוא מופיע בכל העולם ומגדיר את עצמו כאדם רב תרבויות. הוא לרוב לא נשאר לגור באותו מקום יותר משנה.

    ל-Tonne Estas יש המון יצירות גאוניות והוא מופיע ברשימות שלנו כדרך קבע, יחד עם זאת, עד כה לא יצא לי להאזין לאלבום שלם שלו. הגיטרה שלו מאוד מובחנת, יש לו גוון סאונד ספרדי, ניגון חד ומרגש. Estas משלב ביצירות שלו מוזיקת עולם עם השפעות רבות ומגוונות והיצירות שלו לא פעם הן ארוכות מאוד, על גבול ההיפנוטיות. יצא לי לשמוע יצירות שלו גם באורך של כ-20 דקות. יש המון אנרגיה כח וקסם בנגינה שלו.

    יחד עם זאת בהאזנה לאלבום שלם כן יכולה להיווצר מעט עייפות, ואני נהנה יותר להאזין לאלבום הזה בשני חצאים ולא בהאזנה רציפה. כבר מקטע הפתיחה הקצב הנהדר של Estas מדבק, הסאונד שלו כל כך ברור ומרגש. Estas פונה אל הקהל בתחילת ההופעה (בסיום היצירה הראשונה) ומבקש מהם לא להתייחס לזה לא בתור הופעה עם יצירות, אלא מסע משותף שלו ושל הקהל. בניגוד לגיטרה ושם הבמה שלו שמריחים ספרדיים, כשהוא מדבר המבטא הרוסי בהחלט מסגיר.

    אם אתם מחפשים גיטרה קצת שונה וחוויה מוזיקלית מרתקת, קבלו מאתנו המלצה חמה על אלבום ההופעה החיה הזה.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Kristina Train – Dark Black

    Kristina Train - Dark Black

    המלצה השנייה שלנו להפעם היא אלבום הפולק רוק הרך, Dark Black משנת 2012, של הזמרת והכותבת האמריקאית, Kristina Train.

    קריסטינה היא ילידת ניו-יורק, מאז 2010 היא מתגוררת בלונדון. מגיל ארבע, קריסטינה למדה לנגן בכינור קלאסי, היא שרה במקהלות של כנסייה ושל בית הספר. המוזיקה של קריסטינה מתוארת כשילוב של קאנטרי, סול, גוספל, בלוז, פולק ואפילו ג’אז. עם כל הסגנונות האלה, את האלבום הזה בחרתי לתאר דווקא כפולק רוק רך, כי לטעמי זה הסגנון הדומיננטי באלבום.
    בהאזנה ראשונה לאלבום, היה לי ברור שמדובר כאן במשהו יוצא דופן וקסום. נתחיל מהשירה של קריסטינה, קולה הוא נקי, ללא שום סממן למניירות, שירה פשוטה כביכול, אבל כל כך נכונה ומדויקת, קולה רך ומלטף.

    המוזיקה באלבום נעה בין רוק קלאסי רך וכל כך עדין, שמרגיש אפילו מעט מיושן, מבחינה מוזיקלית לי האלבום הזכיר מעט את המוזיקה של Melody Gardot או Katie Melua. חלק מהבלדות כמו Dream Of Me או Saturdays Are The Greatest הן בעלות ניחוח רטרו. אם כמה שהשירים האלה הם מהממים, לטעם שלי, זה הרגיש טיפה יבש.

    האלבום מאוזן יפה בין בלדות הוינטג’ האלה לשירים אנרגטיים יותר כמו Lonely Sinner ו-I Wanna Live In LA, לשניהם יש גוון של מקצבי של רוק אלקטרוני של שנות ה-80.

    אני חושב שהתוצאה הסופית של האלבום הזה היא מאוזנת וקסומה, והשירה של קריסטינה היא נקיה, מלודית ונעימה במיוחד.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Joe Bel – Dreams

    Joe Bel - Dreams

    ההמלצה השלישית והאחרונה שלנו להיום היא האלבום Dreams של הזמרת והשחקנית הצרפתייה Joe Bel, שיצא בשנת 2018. בשנת 2013, אסף אבידן גילה את ג’ו בזמן שהיא הופיעה עם החומרים האישיים שלה. אסף ביקש מג’ו שתלווה אותו במסע ההופעות שלו.

    Dreams הוא אלבום הבכורה והיחיד עד כה של ג’ו. כמו קריסטינה, גם ג’ו היא זמרת על, ששרה פשוט מדהים ויודעת לרגש עד דמעות. הסגנון המוזיקלי שונה מאוד, ג’ו עושה פולק רוק רך, אבל מודרני לחלוטין וההשפעה של הסאונד של אסף אבידן מורגשת.

    רוב האלבום הוא באנגלית אבל יש פה גם שתי יצירות בצרפתית. האלבום מלא באנרגיה ורגש, שתי הבלדות הראשונות הן פשוט מופלאות. השיר השלישי הוא Ivory, זהו אחד השירים בצרפתית באלבום, המקצב והפריטה על הגיטרה הן ללא ספק השפעה של אבידן.

    החצי הראשון של האלבום הוא פשוט עונג צרוף מבחנתי לא פחות, בחצי השני אני הרגשתי ירידה ממש קלה ברמה, עדיין זהו אלבום נפלא להאזנה רגועה של שבת.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal



    עד כאן להפעם, שיהיה שבוע נפלא לכולם.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן