fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Fenne

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    הפעם נמליץ לכם על שלושה אלבומים משנת 2021, השייכים לזמרות שכדאי להכיר. ביניהם שני אלבומי בכורה, שנכנסו היישר למועדון ה״אלבום מושלם״ שלי, כולל אלבום של Fenne וגם אלבום אחד, שהוא פופ ״בלי בושה״.

    אלבום השבוע: Fenne – Hope

    Fenne - Hope

    אלבום השבוע שלנו שייך לזמרת וכותבת עולה, Fenne Scholte. מכיוון שהיא אומנית בתחילת דרכה, יש מעט מאוד מידע עליה ברשת. על פי Spotify היא בת 21 והאלבום Hope, שיצא בשנת 2021, הוא אלבום הבכורה שלה.

    זהו אלבום שכולו חומרים מקוריים, ונראה שלהיות אתנטית ומקורית זה משהו שחשוב במיוחד ל-Fenne. האלבום הזה כבש אותי מהתו הראשון, הסגנון הוא פולק מרגש המשולב בג׳אז, עם קצת אפקטים מעניינים פזורים פה ושם (ציפורים מציצות למשל) ולא מעט שירת Scat. הווקל הוא נקי ומרגש והווייב הכללי של האלבום הוא בוגר ובשל באופן כמעט לא הגיוני לאומנית בת 21.

    האלבום Hope אינו כולל נקודות חולשה מבחנתי, הוא מגוון ונע בין פולק נקי לפתאום קטע ג׳אז וחוזר חלילה, כך שהאלבום הזה נכנס בקלות למועדון ה״אלבום מושלם״ שלי.

    כפי שציינתי האלבום כולו ברמה מאוד גבוהה מבחנתי, אבל בכל זאת השירים שאהבתי במיוחד הם קטע הפתיחה, A Buried Heart, שיר הנושא, Hope ו-Meant To Be Alone המקורי.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים

    Anna Leone – I’ve Felt All These Things

    Anna Leone - I've Felt All These Things

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום I’ve Felt All These Things של Anna Leone משנת 2021.

    אנה היא זמרת כותבת צעירה משוודיה, היא גדלה על תקליטים של בוב דילן, נינה סימון וקאט סטיבנס. בפרופיל שלה ב-Spotify היא מציינת שהיא פריקית של משחקי וידאו ועולמות פנטזיה עם חיבה מיוחדת לגיבורי על וקומיקס.

    אנה לימדה את עצמה לנגן על גיטרה בתיכון, מתוך מטרה לשיר את השירים שהיא אהבה לשמוע, בהמשך הגיע גם הרצון לכתוב. בשנת 2018 היא הוציאה את EP הבכורה שלה, והאלבום I’ve Felt All These Things הוא למעשה אלבום הבכורה שלה.

    הסאונד של האלבום הוא סול עדכני עם הפקה מרשימה שמייצרת סאונד אווירתי הנוטה למלנכוליה קלה. הווקל של אנה מפתיע ונשמע בוגר ועמוק ביחס לאומנית צעירה שנמצאת בתחילה דרכה.

    כבר מקטע ה-Into של האלבום הסאונד המיוחד שלו נכנס לי ישר ללב, האזנתי לאלבום בנשימה אחת והרגשתי כיצד הוא ממלא אותי ומכניס אותי אל עולמה הקסום של אנה, פולק וסול נוגה ומרתק המועבר באמצעות קולה השברירי והמהפנט. לאחר שהאזנתי לכל 10 השירים של האלבום, הבנתי שלמעשה אהבתי את כל שירי האלבום, כך שהאלבום הזה שייך למועדון ה״אלבום מושלם״ שלי.

    שירים שאהבתי במיוחד הם: Still I Wait, Do You Ever ו-In the Morning.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Caroline Jones – Antipodes

    Caroline Jones - Antipodes

    ההמלצה השניה שלנו להיום היא האלבום Antipodes של Caroline Jones משנת 2021.

    אזהרה: אלבום פופ בלי בושה לפניך!

    אז נדיר מאוד שאמליץ לכם על אלבום פופ בפינת ההמלצות שלי, זה סגנון שאני פשוט לא מתחבר אליו, במיוחד לאור הכיוון שהוא הלך אליו מאז שנות ה-90. השנים העליזות בהן פופ היה מייקל ג׳קסון, שלא לדבר על שנות ה-70 עם Fleetwood Mac. הפופ של המילניום הנוכחי הוא לא פעם תעשייתי ואפילו מלוקק.

    לפני הכל, כמה מילים על Caroline Jones. קרולין נולדה בניו יורק (בשנת 90), היא למדה כתיבה יצירתית באוניברסיטת ניו-יורק. היא החלה ללמוד פיתוח קול בגיל 9 וכתבה את השיר הראשון שלה בגיל 10. היא למדה שירת אופרה וג׳אז ולמדה לנגן על פסנתר, גיטרה, באנג׳ו, מנדולין, מפוחית ועוד. בשנות נעוריה היא התעניינה במוזיקת פופ ו-R&B עד שבגיל 16-17 היא ביקרה בנאשוויל ומאז היא שינתה את תחום העיניין שלה למוזיקת הקאנטרי. כיום קרולין נחשבת לנציגה של ז׳אנר הקאנטרי פופ (צמד מילים שתמיד גורם לי לחשוב על שאנייה טוויין, זוכרים אותה?).

    האלבום Antipodes הוא אלבום האולפן השישי של קרולין. אז עכשיו לשאלה, למה אני ממליץ לכם על אלבום פופ? ובכן נתחיל מאיך הגעתי לאלבום הזה, הקטע השני באלבום הוא גרסאת כיסוי ל-Fleetwood Mac, לשירו של לינדסי באקיגהם, Big Love. אני חושב שמדובר בגרסת כיסוי, לא פחות מאדירה, מלאת אנרגיה ושילוב של קאנטרי רוק ופופ, שפשוט עובד נפלא.

    אני חושב שקרולין היא זמרת סופר מוכשרת, והווקל שלה נקי, חזק ומרגש. באלבום הזה יש כמה נקודות אור שאהבתי מאוד, אבל אני מודה שרוב האלבום הוא פופ ״חסר בושה״, עם ליריקה פשטנית מאוד עד כדי דביקה. קצת קשה להאמין לכמה מהשירים פה, שנמצאים באותו אלבום כמו ה-cover המדהים ל-Big Love.

    אז נקודות האור שהזכרתי הן, שיר הפתיחה, Getting To Me, שמהווה שילוב יפה של קאנטרי ופופ, הקטע Come in, שיש לו מקצב קאנטרי מגניב ומילים משעשעות, הקטע Don’t Talk to Me Like I’m Tiffany שכולל את Joe Bonamassa על הגיטרה וקטע הסיום, So Many Skies שהוא בלדת קאנטרי ודואט עם Matthew Ramsey.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן