fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Frazy Ford

    מידי שבת נמליץ לכם על אלבומים מומלצים – האלבומים שעשו לנו את השבוע.
    הפעם יש לנו המלצות בז’אנר הסול העדכני, רוק דרומי קלאסי, בלוז-רוק והמלצת בונוס.

    Frazy Ford – U Kin B The Sun

    נתחיל הפעם מאלבום האחרון של Frazy Ford, הזמרת-כותבת הקנדית, U Kin B The Sun, משנת 2020.

    Frazy Ford - U Kin B The Sun

    כבר תקופה ארוכה שאני עוקב אחר Frazy, ובכל הזדמנות משתף את השיר שלה Holdin’ It Down, קטע פופ אינדי עם גרוב נפלא. הקטע שייך לאלבום הזה, וסופסוף מצאתי את הזמן להאזין לכולו.

    לפני זה, טיפה על Frazy, היא הייתה המקימה של הלהקה הקנדית, The Be Good Tanyas ואלבום הסולו הראשון שלה יצא ב-2010. הסגנון של פורד הוא סול עדכני עם שילוב של R&B ואינדי פופ. הדבר הכי בולט בה זה הווקל המיוחד שלה, יש לה סאונד מחוספס וייחודי, יש לה יכולת אדירה להעביר רגש, אם כי אני חייב להודות שלעיתים ממש לא פשוט להבין מה היא שרה.

    לאלבום U Kin B The Sun יש גרוב נהדר, זהו אלבום שמצליח להיות רגוע ואנרגטי בו זמנית. השירים הם בלדות דיי רגועות לרוב, אבל המקצבים והגרובים הם אנרגטיים ומלאים בכיף.

    השיר Money Can’t Buy הוא דוגמה נפלאה לקסם של האלבום, מצד אחד בלדה רגועה ושלווה, אבל עם מקצב כיפי. השיר שאחריו, Let’s Start Again, הוא קטע שקט ונוגה יותר, שלוקח צעד אחר מרוב האלבום, מבחינת הקצב.

    איפשהו לקראת סיום האלבום, ישנה תחושה קלה של איבוד אנרגיה, ויש שתי רצועות פחות טובות. שני הקטעים האחרונים באלבום מהווים סיום נהדר לאלבום.

    לסיכום, האלבום U Kin B The Sun הוא אלבום אינדי פופ וסול עדכני, שעובד נהדר, יש בו הרבה רגש, קסם ומקצבי גרוב נהדרים, כשעל זה מוסיפים את השירה הכה מיוחדת של Frazy, אני חושב שמקבלים אלבום מהנה להאזנה, נהדר לפתוח אתו את השבת.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Lynyrd Skynyrd – The Last Rebel


    המלצה השנייה שלנו היא אלבום הרוק הדרומי, The Last Rebel משנת 1993, של להקת Lynyrd Skynyrd.

    אלבומי מוזיקה מומלצים - Frazy Ford

    הגעתי לאלבום הזה לאחר שבשבוע שעבר בחרתי לשיר השבוע שלנו את הגרסה האקוסטית של שיר הנושא מאלבום זה ששוחררה לאחרונה. מעולם לא הקשבתי לשירים של הלהקה יותר מידי, כמובן שאני מכיר את Sweet Home Alabama ועוד כמה מהלהיטים הגדולים, אבל זו פעם ראשונה שאני מאזין לאלבום שלם שלהם.

    מה אני אגיד לכם, התגעגעתי לרוקנרול, והאלבום הזה הוא פשוט מושלם למלא את הגעגוע הזה. יש כאן רוק דרומי נהדר, עם המון פסנתר שמגיע ישירות מהבלוז הדרומי, ויחד איתו גיטרה קצבית בדיוק בעוצמה הנכונה, זה פשוט אלבום של Feel Good Rock לכל אורכו. ההתחלה אנרגטית ומרקידה.

    אני ממש נהניתי מהשימוש הרב בקלידים באלבום הזה, זה נותן גוון קליל ומזריק אנרגיה טובה. בקטע השני באלבום, One Thing, יש קצת לאחר שלוש דקות, פתאום האטה של הקצב וסולו גיטרה איטי ומענג, הרבה זמן לא שמעתי קטעים כאלה, פשוט עונג.

    ב-Best Things In Life, יש שילוב נהדר של Blues ורוקנרול, וזה אולי הקטע הכי כיפי ואנרגטי באלבום. אחריו מגיע שיר הנושא, The Last Rebel. במסגרת פרויקט “השירים ששרדו את שנות ה-90”, כתבתי על “אחרוני המנוני הרוק“, הסגנון הזה נעלם לחלוטין מאז שנות ה-90 וכבר שנים שלא שמעתי שיר שאני יכול להגיד שהוא המנון רוק (כנראה בגלל שהרוק דיי מת).

    בכל מקרה, השיר The Last Rebel הוא לחלוטין המנון רוק, יש לו את כל העוצמה והאנרגיה הנדרשת בשביל להיכלל בקטגוריה המכובדת הזו. זהו שיר פשוט אדיר מבחנתי, שמזכיר לי שירים כמו Civil War של הרובים והשושנים.

    אם יש נקודה חלשה באלבום הזה, בשבילי זה הקטע לפני האחרון, Love Don’t Always Come Easy, זהו ניסיון לייצר בלדת רוק מרגשת, שלדעתי נופלת לקיטשיות ופשוט לא הצליחה לרגש אותי.

    קטע הסיום, לעומת זאת הוא נהדר, Born To Ride זהו הקטע הארוך באלבום, יותר משבע דקות. זו דרך נפלאה לסיים אלבום עם Power Ballad עוצמתי עם ריפים קטלניים של גיטרה.

    בנושא איכות ההקלטה, שזו נקודה כואבת בהרבה מהקלטות הרוק של שנות ה-90, אני חושב שהאלבום הזה מוקלט באיכות טובה, ישנה הפרדה טובה בין הקלידים, הגיטרות והשירה, גם אם זה רחוק מהקלטה אודיופילית, עדיין מדובר באלבום שנשמע טוב.

    אם אתם מתגעגעים כמוני לרוק של שנות ה-90, האלבום הזה לגמרי בשבילכם, תנו לו הזדמנות ולא תצליחו להוריד את החיוך מפניכם.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal (חלק מהרצועות באלבום הן באיכות Master)

    Joanna Connor – 4801 South Indiana Avenue

    אלבומי מוזיקה מומלצים - Frazy Ford

    ההמלצה השלישית והאחרונה שלנו להיום היא אלבום בלוז-רוק חדש של הזמרת-כותבת ונגנית הגיטרה Joanna Connor, לאלבום קוראים: 4801 South Indiana Avenue.

    ג’ואנה היא אומנית וותיקה כבר בסצנת השיקגו בלוז, היא מופיעה שם במועדוני הבלוז המקומיים עד היום. היא חלקה את הבמה עם הגדולים ביותר, כמו James Cotton ו-Buddy Guy וזהו אלבום הסטודיו ה-14 שלה.

    האלבום מורכב מגרסאות כיסוי, כמו שדיי מקובל בסצנת הבלוז, שיש בה מאגר אינסופי של שירים לבחור מהם.

    כבר בהאזנה הראשונה שלי לאלבום הסאונד הרגיש לי מאוד מוכר. כך כשהתחלתי לקרוא עליו וראיתי שהמפיק של האלבום הוא Joe Bonamassa, ממש לא הופתעתי. זה פשוט הסאונד של ג’ו, שמזכיר מאוד את העבודות האחרונות שלו, יש כאן בלוז רוק עוצמתי עם נטייה להדגיש את הפן הכבד של הרוק. לא פעם הסאונד באלבום מרגיש מלוכלך ומלא דיסטורשיין.

    כאן המקום לומר, שהסאונד הזה הוא פחות כוס התה שלי, באיזשהו מקום זה נשמע לי כמו שכבת ערפל שרק מסתירה את הבלוז הנקי והמענג שיש מתחת לכל הסאונד הכבד הזה. בלא מעט מהשירים פה קיבלתי תחושה של אובר, הייתי רוצה שהנגנים וג’ואנה יורידו קצת מהגז ויבצעו את השירים מעט רגוע יותר.

    עדיין אני חושב שמדובר באלבום יש בו בלוז מעולה, השירה של ג’ואנה מלאה רגש ועוצמה והמקצבים נהדרים.
    שני השירים האהובים עלי באלבום הם Come Back Home ו-Bad News, בשניהם יש מקצב בלוז קלאסי נהדר, פסנתר מענג וגיטרה מלוכלכת ועוצמתית.

    השיר האחרון באלבום, It’s My Time, זו בלדת בלוז ו-Spoken Word, זו נעילה מעניינת לאלבום, זו רצועה שנשמעת שונה לחלוטין מכל האלבום, ג’ואנה קורעת את הגרון במשך האלבום ואז בקטע האחרון היא פשוט מדברת, ולדעתי זה יוצא פשוט מקסים.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Rupert Gregson-Williams – Wonder Woman OST

    אלבומי מוזיקה מומלצים - Frazy Ford

    השבוע יש לי המלצת בונוס בשבילכם. באחד מסרטוני סקירות הרמקולים שצפיתי בהם לאחרונה, ראיתי המלצה על קטע מתוך הפסקול של Wonder Woman הראשון, אז ישבתי והאזנתי לכל האלבום. אני לרוב לא חובב גדול של להאזין לפסקולים (חוץ מ”הפריצה לאלקטרז” שאותו אני יכול לשמוע בלי הפסקה), אבל הפעם מדובר ביצירה יוצאת דופן.

    אז כפי שציינתי, ההמלצה הגיעה מסרטון סקירה לרמקולים, ואכן מדובר כאן ביצירה דינאמית ובעלת איכות הקלטה פנומנלית, כך שמבחינה טכנית מדובר כאן ביצירה מדהימה.

    מעבר לטכניקה מדובר במוזיקה קלאסית-מודרנית עוצמתית עם המון רגש ואנרגיה, כך שמאוד נהניתי מהפסקול גם מבחינה מוזיקלית.

    הקטע האחרון בפסקול הוא השיר של Sia, זהו שיר בלדת פופ עוצמתי.

    כך שהמלצת הבונוס שלי אליכם השבוע היא הפסקול של Wonder Woman הראשון משנת 2017 מאת Rupert Gregson-Williams.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal (איכות Master)

    עד כאן להפעם, שיהיה שבוע נפלא לכולם.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן