fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Georgia Cécile

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע ציינו את יום האישה הבינלאומי, אז בחרנו להביא לכם עוד סופ״ש שכולו זמרות שכדאי להכיר. הפעם שני אלבומי פופ קלילים, אלבום רוק מושלם ואלבום ווקאל ג׳אז עדכני מאת Georgia Cécile.

    אלבום השבוע: Georgia Cécile – Only The Lover Sings

    Georgia Cécile – Only The Lover Sings

    אלבום השבוע שלנו שייך הפעם לאחת ההבטחות הגדולות של הגל החדש של ג׳אז-פופ בריטי, Georgia Cécile. ג׳ורג׳יה גדלה ב-Glasgow כשהיא עטופה בג׳אז. סבה של ג׳ורג׳יה היה פסנתרן ג׳אז נודע. 

    זהן אלבום הבכורה של ג׳ורג׳יה והוא טיפס עד למקום הראשון במצעד הג׳אז והבלוז הבריטי ושמר על המקום הזה במשך 12 שבועות. ג׳ורגי׳ה יצאה למסע הופעות בתור מופע חימום של לא אחר מאשר Gregory Porter.

    זהו אלבום ג׳אז קליל וקליט במיוחד, שנפתח עם הרבה אנרגיה, למשל בקטע הקצבי Always Be Right, שיש לו וייב שמזכיר את איימי ויינהאוס. בהמשך האלבום נוטה יותר לבלדות, למשל הקטע He Knew How To Love, שמזכיר לי יותר את אדל.

    ג׳ורג׳יה מחזיקה את האלבום הבכורה הזה על כתפיה כמו זמרת מקצועית, היא תופסת בקלות את כל תשומת הלב, המוזיקה נהדרת, עם דגש על פסנתר, כאשר יש גם כינורות וכלים נוספים, אבל אין שום ספק שהכלי המרכזי כאן הוא הגרון של ג׳ורג׳יה. אם ככה נשמע הדור החדש של הג׳אז הקליל של בריטניה, אנחנו יכולים להיות רגועים.

    המוזיקה מאוזנת מואד לכל אורך האלבום, ואני נהנה מאוד להאזין אליו, כך שזו דרך נהדרת לסיים איתה את השבת.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal (באיכות Master)

    אלבומים מומלצים נוספים

    OSKA – My world, My love, Paris

    OSKA - My world, My love, Paris

    ההמלצה הראשונה שלנו היא המלצה כפולה על שני אלבומי פופ חדשים עם נגיעה של ג׳אז. 

    נתחיל מהאלבום My world, My love, Paris של הזמרת OSKA.

    הזמרת OSKA גדלה בכפר קטן באוסטריה למשפחה של זמרים ומוזיקאים. בגיל 18 היא עברה לוינה כדי ללמוד מוזיקה. במשך שנים היא שימשה כזמרת ליווי וסיפקה קולות רקע עד שפרצה לתודעה בזכות הסינגל Distant Universe בשנת 2020. אני עוקב אחרי OSKA תקופה, מאז ששמעתי את הסינגל שלה Come Home, עליו המלצתי לא פעם באתר ובפייסבוק. אני מאוהב קשות בשיר הזה ובווקל המתקתק והמכשף של OSKA.

    בהמשך הגיע שיתוף פעולה שלה עם זמר הפולק Stu Larsen, שהניב כמה סינגלים יפיפיים, למשל צמד השירים Honeymoon Phase/Wide Awake & Dreaming. כך שחיכיתי בטירוף לאלבום הבכורה שלה, שסופסוף הגיע.

    אז מה חשבתי על האלבום? האמת, שאני חייב להתוודות שהתאכזבתי. קודם כל בצד החיובי, הקול של OSKA הוא פשוט התגלמות השלמות, המתקתקות והשבירות הקטנות, זה פשוט ווקל מלא בקסם. פה ושם יש רמז למוזיקה הקסומה שציפיתי לקבל, בעיקר בשיר הנושא ובקטע Helplessly Hoping. לצערי רוב האלבום הוא פופ חסר מעוף, והליווי המוזיקלי לקולה הנפלא של OSKA, הוא פשוט לא מספיק מעניין. עדיין זהו אלבום שניתן ליהנות ממנו, ולו רק בשל הפוטנציאל האדיר של הווקליסטית המדהימה הזו. כל מה שנשאר לי לקוות הוא שבהמשך הקריירה היא תמצא את דרכה למוזיקה מקורית ומעניינת יותר.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Annie Lalalove – The Boom Boom Schack Album

    Annie Lalalove - The Boom Boom Schack Album

    האלבום השני הוא The Boom Boom Schack Album של Annie Lalalove.

    מדובר בזמרת צרפתייה שעושה מוזיקת Feel Good וזה בערך כל מה שהצלחתי למצוא מבחינת ביוגרפיה שלה. כמו במקרה של OSKA מדובר על אלבום בכורה, וגם כאן מדובר במוזיקת פופ קלילה משולבת עם טיפה פולק ונגיעה של ג׳אז. קולה של Annie הוא שיא המתיקות, קול נעים ביותר. המוזיקה באלבום היא מלאת שמחת חיים, ההפקה טובה, יש בס אנרגטי והרבה מאוד הנאה מוזיקלית. יש פה כמה גרסאות כיסוי, כמו Summer Wine, Bang Bang וגם Nine Millions Bicycles (שנכתב על ידי Mike Batt), ומוכר מאוד בגרסה של Katie Melua. הגרסאות משובצות לאורך האלבום ומטבלות אותו בקטעים מוכרים.

    חוויית ההאזנה לאלבום הזה היא באיזשהו מקום כל מה שרציתי לקבל באלבום של OSKA, וזהו אלבום נפלא לפתוח איתו את השבת.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal (באיכות Master)

    Janis Ian – Breaking Silence

    אלבומי מוזיקה מומלצים – Georgia Cécile

    ההמלצה השניה שלנו להיום מחזירה אותנו אל שנת 1993 לאלבום Breaking Silence של Janis Ian.

    ג׳אניס היא ילידת 1951, היא נולדה בחווה במחוז ניו-ג׳רזי. הקריירה המוזיקלית שלה החלה בגיל צעיר כאשר הסינגל הראשון שלה יצא כשהיא הייתה בת 14. את הקריירה הארוכה של ג׳ניס ניתן לחלק לכמה תקופות, היא זכתה להצלחה כבר בשנות ה-60. בשנות ה-70 היא עברה לכתיבה יותר אישית ועמוקה וזה נחשב לתקופה השנייה של הקריירה שלה.

    לאחר 10 שנים מחוץ לעין הציבור, ג׳אניס עשתה קאמבק עם האלבום המדובר, בשנת 1993. האלבום הזה היווה עליית מדרגה נוספת באיכות הכתיבה, זהו אלבום שזכה להערכה רבה והיה מועמד לפרס הגראמי.

    באלבום הזה ג׳אניס עוסקת במספר נושאים עמוקים, וזהו גם האלבום בו היא יוצאת בגלוי מהארון.

    בין השאר האלבום כולל התייחסות לשואה בשיר :Tattoo

    Her new name was tattooed to her wrist
    It was longer than the old one
    Sealed in the silence with a fist
    This night will be a cold one
    Centuries live in her eyes
    Destiny laughs over jack-booted thighs
    “Work makes us free” says the sign
    Nothing leaves here alive

    השיר שהכי תפס לי את האוזן מבחינת הליריקה הוא השיר His Hands שמדבר על בן זוג אלים. המסר החזק של השיר מדבר על כך שזהו קשר בין דורי, כך שאם האישה תמשיך לקבל את היחס הזה, ילדיו של אותו גבר יגדלו להיות כאלה גם.

    He learned it from his father
    And from his father’s wife
    He learned from the preacher
    Who told her they were married for life
    And if I’d had his children
    They might have learned from me
    I finally ran when I saw that his hands
    Would sign that legacy

    בואו נדבר קצת על המוזיקה, הסגנון של ג׳אניס הוא פולק רוק, משולב עם רוק רך ומעט השפעה מקאנטרי. המוזיקה לכל אורך האלבום היא לא פחות ממופלאה והרמה נשארת אחידה לכל האורך. הווקל של ג׳אניס נקי בצורה מדהימה, בנוסף היא מחוברת לטקסט ומגישה אותו באופן כנה ומרגש ביותר.

    אני רוצה לציין תחילה דווקא את השיר Guess You Had to Be There, אולי השיר הכי ״פופי״ באלבום, הוא מזכיר לי את הקלילות של הפופ של שנות ה-80, המקצב שלו כל כך כיפי, פשוט תענוג. 

    זהו אלבום שמידת העומק שלו תלויה אך ורק ברצון שלכם להתעמק בו, זה נכון גם מבחינה הליריקה וגם מבחינת המוזיקה, מצד אחד זהו אלבום נעים ומלודי שמונח ברכות על האוזן, אבל כמות השכבות וההשקעה כאן גם ברמה הלירית וגם ברמת המוזיקה הן פשוט מדהימות.

    לסיום אתייחס לקטע הנועל, שזהו שיר הנושא, Breaking Silence, הקטע מתחיל באקפלה ואז מקצב קאנטרי עם גיטרה נהדרת, ואז תופי טם טם ופתאום גיטרה חשמלית, יצירה פשוט מדליקה שאי אפשר לעמוד בפניה.

    זהו אלבום מופת מבחנתי והוא נכנס בקלות למועדון ה״אלבום מושלם״ שלי. כך שאם אתם לא מכירים, קבלו המלצה חמה חמה ממני.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן