fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Heather Nova

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו עם שלושה אלבומים נפלאים של שלוש זמרות שכדאי להכיר, הסגנונות הן קאנטרי-פופ, אמריקנה ואלבום גרסות כיסוי בסגנון של רוק אקוסטי של Heather Nova.

    אלבום השבוע: Heather Nova – Other Shores

    Heather Nova – Other Shores

    אלבום השבוע שלנו הפעם הוא האלבום החדש Other Shores של הזמרת והכותבת מברמודה, Heather Nova הנפלאה.

    כשלפני כשלוש שנים פתחתי חשבון Spotify, לא שיארתי עד כמה השירות הזה (ושירותי הזרמת מוזיקה בכלל)  יכולים לשנות את הרגלי ההאזנה שלי. מאז הכרתי כל כך הרבה אומנים חדשים ואינספור שירים ואלבומים. אחת הזמרות הראשונות שהכרתי בשירות ושבאמת סימנה את תחילת המהפך מבחינתי הייתה Heather Nova. כל כך אהבתי הקול והמוזיקה שלה, זה השפיע עלי להתחיל פרויקט של כתבות בשם ״זמרות שכדאי להכיר״.

    הת’ר נולדה בשנת 1967 לאב ממוצא ברמודי ואם קנדית. את רוב שנות ילדותה, הת’ר בילתה על ספינת מפרש שאביה בנה ובה הם חיו. על הספינה, שירה הייתה לאמצעי בידור עבור הת’ר. לאחר סיום הקולג’ היא עברה ללונדון והחלה להתמקד בכתיבת שירה. ב-1990 היא הקליטה את הסינגל הראשון שלה. אלבומה הראשון יצא לאור ב-1993 בשם Glow Stars. ב-1994 הגיע אלבום הפריצה שלה Oyster. 

    האלבום הקודם של הת׳ר יצא בשנת 2019 ונקרא Pearl, משחק המילים כמובן לא מקרי, והאלבום החדש “פנינה” מחזיר את הת’ר לסאונד הרוקי של ”צדפה”.

    אלבומה החדש של Heather Nova הוא אלבום של גרסאות כיסוי, הנה מה שהיה לה לומר על האלבום:

    ״I’m first and foremost a songwriter, but along the way I’ve discovered I also enjoy being an interpreter sometimes: For me, recording a cover is all about stripping away the original production, to find the bare bones of the song. I love the process of getting right inside the emotion of the song, feeling it as my own, and presenting it in a new, more raw and intimate form. I’m fascinated by how songs written by men feel very different when sung by a woman.״

    כשמאזינים לאלבום אחרי שקוראים את הגישה לביצוע גרסות הכיסיו, זה כל כך מתחבר. כל ביצוע הוא הפשטה וזיקוק של הרעיון והנושא של השיר, והרכבה הרבה יותר מעודנת מחדש. בחירת השירים היא פנטסטית ומגוונת החל מ-Jealous Guy של ג׳ון לנון עד ל-Cold Little Heart של מייקל קיוואנוקה. בנוסף יש את Like a Hurricane של ניל יאנג, Fragile של סטינג ועוד. אחת ההפתעות מבחינתי היה Stayin’ Alive של The Bee Gees, ממש לא קטע שצפיתי לשמוע באלבום כזה, והביצוע הוא פנטסטי. האלבום נגמר בביצוע אקפלה ל-Sailing (משהו שלהת׳ר יש המון ניסיון איתו).

    המוזיקה באלבום כוללת גיטרה, כינורות ומעט פסנתר, היא נוגה ונקייה ומלווה באופן מושלם את השירה של הת׳ר, שהיא מרכז הבמה כאן. זהו אלבום מרגש עד דמעות, אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה שמעתי אלבום גרסות כיסוי כה מהדוק ומרגש.

    הת׳ר שחררה כמה קטעים מהאלבום כסינגלים בחודשים האחרונים, אחד מאותם הקטעים היה Fireproof, שבחרתי בו לשיר השבוע שלי בזמנו. את השיר הזה, כמו כמה נוספים באלבום, לא הכרתי קודם והביצוע של הת׳ר כאן הוא מרגש עד דמעות, לטעמי זהו אחד מביצועי הווקל הטובים ביותר של השנה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים

    Amanda Shires – Take It Like A Man

    Amanda Shires - Take It Like A Man

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום החדש Take It Like A Man מאת הזמרת והכותבת Amanda Shires.

    אמנדה, ילידת 82, היא כוכבת של סצנת הקאנטרי האמריקאית. היא הוציאה שישה אלבומי סטודיו, ובשנת 2019 ייסדה את The Highwomen, הרכב Country Super Group, שכלל ארבע זמרות, שלושת הנוספות הן: Brandi Carlile, Maren Morris ו-Natalie Hemby. אמנדה שיתפה פעולה עם מספר הרכבי קאנטרי, בין השאר עם ההרכב של בעלה, Jason Isbell & the 400 Unit, יחד איתם היא זכתה בפרס גראמי על אלבום הקאנטרי הטוב ביותר לשנת 2017.

    האלבום החדש שלה כולל כתיבה מאוד אישית ומוזיקת קאנטרי-פופ משובחת. צפיתי בראיון שלה ביוטיוב, בו היא סיפרה על מערכת יחסים בעייתית עם בעלה ועל כך שלאחר שהיא ובתה האזינו לרדיו, שם שודרו 22 קטעי קאנטרי רצופים, כשכל הזמרים היו גברים. אלה סוג הדברים שהשפיעו עליה ליצור את האלבום החדש.

    קטע הפתיחה באלבום, Hawk For The Dove, הוא קטע קאנטרי פופ קצבי ומעולה. יחד עם הקטע Bad Behavior, הם מהווים שני קטעים עם ליריקה מאוד מינית, ושניהם גם זכו לקליפים דיי פרובקטיביים. אם כי לא צפיתי בקליפים איזה עשר שנים, אז אולי היום זה נחשב לנורמה שמרנית.

    לאמנדה יש נטייה לקצת מניירות בשירה שלה, זה בולט במיוחד בפזמון של שיר הנושא, Take It Like A Man, היא סוג של מסלסלת את המילה Man, באופן שלאוזן שלי הרגיש מעט תיאטרלי ובעיקר מיותר. עדיין אני חושב שהיא זמרת כנה ומרגשת ואני מאוד נהנה לשמוע את הקול שלה.

    קטע נוסף שאהבתי במיווחד באלבום הוא הבלדה, Don’t Be Alarmed, יש בה אנרגיה נהדרת ושירה נקיה ונעימה. בעלה של אמנדה, Jason Isabel, מנגן על גיטרה לאורך האלבום, ויש כאן כמה קטעי סולו מעולים שלו.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Lera Lynn – Something More Than Love

    Lera Lynn - Something More Than Love

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש Something More Than Love של הזמרת והכותבת, Lera Lynn.

    את Lera הכרתי דרך אלבום הדואטים המופלא שלה מ-2018, Plays Well With Others. התחלתי לעקוב אחריה מאז ואני חושב שמדובר באומנית שהופכת כל דבר שהיא נוגעת בו לזהב. המוזיקה שלה היא פולק אמריקאי חדש, אבל כזה שלא זונח את המסורת. יש כאן המון כבוד למוזיקת הפולק של שנות ה-70, אך היא מוגשת כאן בעטיפה קלילה ומודרנית וזאת מבלי להפחית בכנות והכוונה.

    באמת שמספיק להאזין לשיר Black River בשביל להבין על מה אני מדבר, הסאונד מודרני, קליל ובאותו זמן זה נשמע כמו שיר של שנות ה-70. צריכים עוד דוגמה? תנסו את Conflict of Intreset שמוסיף קצת אלמנטים של פופ למיקס.

    האלבום החדש של Lera Lynn כולל לא מעט גיוון, הוא לא משעמם לרגע, אך הוא ממש אינו קופצני ונשאר בגבולות האמריקנה המודרנית. זהו אלבום נהדר לבלות את השבת איתו (או כל יום אחר בשבוע).

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן