fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Here It Is

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע יש לנו המלצות על אלבום מחווה לגדול מכולם, לאונרד כהן, בשם Here It Is. בנוסף, שני אלבומי בכורה כמעט מושלמים מסגנונות הפולק והסול העדכניים.

    אלבום השבוע: Here It Is: A Tribute to Leonard Cohen

    Here It Is: A Tribute to Leonard Cohen

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, Here It Is: A Tribute to Leonard Cohen.

    האלבום Here It Is הינו אלבום מחווה, שכולל עיבודי ג׳אז לשיריו של לאונרד כהן, אחד האומנים הגדולים והאהובים עלי באופן אישי. האלבום הופק בידי Larry Klein, שהוא בעצמו משורר ומפיק תקליטים זוכה גראמי וחבר קרוב של לאונרד כהן. האלבום הופק עבור חברת Blue Note המוערכת.

    בכל שיר באלבום מתארח אומן או ווקליסט אחר, כשהרשימה הינה מגוונת ואיכותית במיוחד, בין היתר Norah Jones, Mavis Staples, Gregory Porter, James Taylor, Iggy Pop ו-Peter Gabriel. על המוזיקה באלבום אחראים: Bill Frisell על הגיטרה, Immanuel Wilkins על סקסופון, Kevin Hays על הפסנתר, Scott Colley על הבס ו-Nate Smith על התופים. 

    אני אוהב מאוד את מבחר השירים באלבום, שכוללים שירים של כהן מכל התקופות וממש לא רק הלהיטים, אז כן יש פה את הללויה, בביצוע של Sarah McLachlan או את Suzanne בביצוע של Gregory Porter הנפלא, אך מצד שני יש כאן גם שירים הרבה פחות מוכרים.

    האלבום נפתח בביצוע של Norah Jones לקטע Steer Your Way, מתוך אלבומו של כהן, You Want It Darker. זהו אלבומו האחרון לפני מותו (אחרי מותו בנו, Adam, הוציא אלבום נוסף שהורכב מהקלטות שלאונרד השאיר). זהו אלבום מופלא, שהלהיט הגדול שלו, You Want It Darker, קצת עושה עוול לאלבום, כיוון שהוא משך כל כך הרבה תשומת לב וכאילו מגמד את שאר היצירות באלבום. רק לאחר כמה האזנות לאלבום הזה, אפשר באמת להרגיש ולהבין את העוצמה שביצירות הכביכול קטנות והפשוטות שבו, מלבד אותו שיר נושא ולהיט גדול.

    השיר You Want It Darker עצמו מופיע כאן גם, מי ששר אותו הוא Iggy Pop. לטעמי זו אחת מנקודות החולשה של האלבום, זה קצת מרגיש כמו חיקוי ולא ממש מוצלח. איכשהו אף פעם לא הצלחתי להתחבר ל-Iggy Pop, וגם הפעם זה המקרה.

    ישנה עוד נקודת חולשה באלבום וזה הקטע Avalanche, שמבוצע כאן כגרסה אינסטרומנטלית המובלת בידי הסקספוניסט, Immanuel Wilkins. לאונרד היה אומן של מילים ושירה, ולכן לבצע קטע אינסטרומנטלי באלבום מחווה אליו, זו בחירה מעט מוזרה. בנוסף זהו קטע הג׳אזי הכי פחות חלק באלבום, עם מעברי מקצבים ושאר ״טריקים״ של ג׳אז, שלא מתחברים לי עם היצירה של כהן.

    גם הקטע הנועל באלבום, Bird On The Wire הינו קטע אינסטרומנטלי, הפעם הוא מובל בידי הגיטריסט הנהדר, Bill Frisell. בניגוד ל-Avalanche, כאן יש עיבוד נפלא ועדין שמכבד את המקור. זו אחת המנגינות היותר מוכרות של כהן, בנוסף לסיים את המחווה בקטע ללא שירה, איכשהו נותן יותר לגיטמציה לכך.

    שני השירים האהובים עלי של לאונרד מופיעים באלבום, תחילה השיר האהוב עלי, Famous Blue Raincoat, שמבוצע כאן בידי Nathaniel Rateliff. הקטע הזה שוחרר כסינגל לפני מספר שבועות, ואני בחרתי בו אז לשיר השבוע שלי. אני חושב שזהו עיבוד עדין ויפיפה וזהו כנראה הקטע האהוב עלי גם באלבום הזה. השיר השני האהוב עלי של כהן הוא If It Be Your Will, שמבוצע כאן בידי Mavis Staples בעלת הקול העוצמתי והמרגש.

    בסך הכל יש כאן פרויקט פנטסטי, שברובו המוחלט עושה כבוד אדיר לאחד האומנים הגדולים ביותר שהיו לנו.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים

    Ondara – Tales Of America

    Ondara – Tales Of America

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום Tales Of America של הזמר והכותב ממוצא קנייתי Ondara, משנת 2019.

    הוא נולד בשנת 1992 בניירובי, קניה. בתור ילד,Ondara נהג לכתוב סיפורים ושירים, למרות שמשפחתו לא יכלו להרשות לעצמם לרכוש כלי נגינה עבורו. הוא הושפע מאומנים כמו בוב דילן, רדיוהד, נירווה ו-Guns N’ Roses, אותם הוא שמע ברדיו הסוללות של אחותו.

    הוא חלם לעשות קריירה במוזיקה ובגיל 20 הוא זכה בגרין-קארד, שאפשר לו להגר לארה״ב. הוא עבר למינסוטה שם הוא לימד את עצמו לנגן בגיטרה והחל להופיע במועדונים של מיקרופון פתוח.

    האלבום, Tales Of America הוא אלבום הבכורה שלו, ובו הוא מפגין את כישרונו האדיר. הדבר הראשון שתפס אותי זה הווקל הגבוה והנקי שלו, לעיתים אפילו ניתן לחשוב שמדובר בזמרת. הווירטואוזיות של קולו הזכירה לי במשהו את אסף אבידן. Ondara שר באופן מלא ברגש, השירים שלו הם סיפורים והליווי המוזיקלי לוקח אותו לאזור של פולק עדכני, המקצבים קליטים ואף מדבקים, זהו אלבום מתגלגל כזה שבא לשמוע שיר ועוד שיר ועוד שיר.

    הקטע בו הווקל של Ondara מופגן בשיא העוצמה שלו הוא קטע האקפלה, Turkish Bandana, בקטע הזהו הוא פשוט עושה מוזיקה עם הקול שלו, אין פה אף כלי נגינה ובכל יש מוזיקה.

    אני חושב שמדובר כאן באלבום על גבול המופת, דווקא בגלל הקלילות כביכול שבסאונד שלו. אל תטעו לרגע יש כאן הפקה מופלאה מאחורי הסאונד הקליט הזה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Mica Millar – Heaven Knows

    Mica Millar - Heaven Knows

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש Heaven Knows של הזמרת והכותבת, Mica Millar. 

    זהו אלבום הבכורה של Mica, היא כתבה, אירגנה והפיקה אותו בעצמה והוא זכה להצלחה אדירה בסצנת הסול של בריטניה, מה שכבר מסמן אותה כהבטחה אדירה. 

    לא מעט שמות גדולים עזרו לאלבום הזה להפוך למה שהוא, למשל המפיק ומהנדס הסאונד, Brian Malouf, שעבד על אלבומים כמו Bad של מייקל ג׳קסון. המיקסינג של האלבום נעשה בידי Geoff Pesche בסטודיו המפורסם, Abbey Road Studios.

    הסאונד ש-Mica כיוונה אליו הוא מחווה לוינטג׳ סול, בלוז, גוספל וג׳אז. האלבום הוקלט במשך כשלוש שנים קשות במיוחד עבור Mica. מעבר לקורונה שפגעה בתעשייה כולה, היא עברה תאונה קשה ושברה את גבה, ברמה שהיה חשש לשיתוק תמידי. היא נלחמה בכל הכוח ולא וויתרה על האלבום הזה לרגע.

    מיקה נולדה במנצ׳סטר למשפחה מוזיקלית, מיקה התחילה לכתוב שירים כבר בגיל 8. היא שיחררה את שני הסינגלים הראשונים שלה בהפקה עצמית בשנים 2017-18.

    האלבום Heaven Knows כולל 14 קטעים כשהיחיד מביניהם שלא אהבתי הוא דווקא קטע הפתיחה, Girl. משהו בקטע הזה הרגיש לי מעט יותר מידי פופי, ולטעמי יש בו פחות עומק ונשמה משאר האלבום. החל מהשיר השני ועד האחרון מדובר כאן באלבום כמעט מושלם שהוא חגיגה של סול וגוספל, שמרגיש על זמני כיוון שהוא משלב וינטג׳ ונשמע עדכני לחלוטין.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן