fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Kieran Thorpe

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו עם שני אלבומי פולק, אחד בריטי של Kieran Thorpe ואחד אמריקאי. בנוסף המלצה על אלבום שמשלב סול, פאנק וג׳אז לתוצאה מושלמת.

    אלבום השבוע: Kieran Thorpe – A Room With a View

    Kieran Thorpe – A Room With a View

    אלבום השבוע שלנו הפעם הוא אלבום הבכורה החדש A Room With a View של הזמר והכותב Kieran Thorpe.

    מדובר באומן בריטי, עד כמה שהצלחתי להבין. Kieran Thorpe הוא דוגמה נוספת לאומן שכלל לא טורח לספר על עצמו. עם כל ההשקעה במוזיקה, אני לא מבין למה לא לקחת קצת זמן ולספר לאנשים מעט על עצמו. יש ל-Kieran אתר ויש בו Bio, אך במקום לספר על עצמו הוא ביקש מחבר להקתו לשעבר לספר על האלבום שלו שם.

    כך שני לא יכול לספר לכם הרבה על Kieran מלבד כך שהוא היה חבר בלהקת The Buffalo Skinners, שגם עליה כמעט ואין מידע. את העשור האחרון הוא בילה בדרכים, הוא הופיע בכל רחבי אירופה עם שלל הרכבים. בשנת 2021 הוא השתקע בצרפת דווקא וניצל את המגפה בשביל להישאר מספיק זמן במקום אחד ולהקליט אלבום. ודבר אחרון, יחד עם האלבום יצא גם ספר סיפורים, בו לכל שיר באלבום יש סיפור שקשור. הספר נמכר בנפרד.

    טוב, בואו נעבור לדבר על האלבום. האלבום A Room With a View הוא אלבום פולק רוק מענג, שנע בקצב נפלא, כזה שהוא לא איטי מידי, לא מהיר מידי, אלא בדיוק כמו שהוא צריך להיות. המוזיקה מובלת בידי גיטרה אקוסטית והשירה של Kieran היא בו זמנית בטוחה בעצמה ושברירית. אומנם הגיטרה היא הכלי המוביל, יש כאן הפקה של נגנים רבים, למשל ליווי הכינורות היפיפה והמרגש בקטע Richmond Bay הוא תוספת נהדרת לגיוון המוזיקלי.

    הליריקה היא מאוד סיפורית, כזאת שמאפשרת לדימיון להפליג. הסאונד הוא על גבול הממכר, למשל הקטע All of This Talking, הוא קטע שלא רציתי שיגמר פשוט.

    בשורה התחתונה, אומנם Kieran Thorpe לא ממש רוצה לספר לנו על עצמו, הוא כנראה רוצה להתמקד נטו בעשייה מוזיקלית. אלבום הבכורה שלו הוא מתנה לחובבי מוזיקת הפולק רוק, יש כאן את העידון וההרמוניה, יחד עם מקצבים מענגים והתוצאה הסופית היא ממכרת.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים

    The Brother Brothers – Cover to Cover

    The Brother Brothers - Cover to Cover

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום החדש Cover to Cover מאת הצמד The Brother Brothers.

    הצמד מורכב מהאחים התאומים Adam ו-David בני משפחת Moss. הם נולדו באילנוי ועל פי עמוד ה-Bandcamp שלהם, הם החלו לזמר להם ביחד עוד לפני שהם עלו לכיתה א׳. אז ההשראה הייתה אוסף התקליטים של אביהם, שכלל בין היתר את ה-Beatles.

    האלבום החדש שלהם Cover to Cover הוא אלבום גרסות כיסוי שמשלב בין מחווה לאותם ימים פשוטים יותר יחד עם שירים נוספים שהאחים אוהבים ורצו להכיר לקהל שלהם.

    אני עוקב תקופה אחרי הצמד ומאוד נהנה מההרמוניה הקולית המופלאה שלהם. מלבד שירה הם מנגנים על כינור, גיטרה וצ׳לו. באלבום יש הופעות אורח של אומנים נוספים שאני מאוד אוהב כמו Sarah Jarosz ו-Michaela Anne הנהדרת.

    הסאונד הוא פולק רוק, אמריקנה וקאנטרי שנעים בין אקוסטי לחשמלי (למשל בקטע If You Ain’t Got Love). האלבום נפתח בקלסיקה, That’s How I Got To Memphis, שאי אפשר שלא לזמר לצידם. האלבום שומר על קו אחיד לכל אורכו, אם כי יש לו מעט בטן ולתחושתי מאבד קצת גובה במרכזו, אך התוצאה הכללית היא פולק הרמוני ומשובח. דרך נהדרת לפתוח איתה את השבת.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Robyn Bennett – Glow

    Robyn Bennett - Glow

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום Glow של הזמרת והכותבת, Robyn Bennett משנת 2018.

    אם אתם שואלים אותי, האלבום הזה הוא הפינוק האמיתי של השבוע, והסיבה היחידה שלא בחרתי בו לאלבום השבוע היא פשוט כי הוא לא חדש.

    מעט על Robyn Bennett, היא בתם של שני פרופסורים, היא גדלה בפנסילבניה ושירה וריקוד תמיד היו חלק מחייה. היא רקדה בלט מגיל 3, למדה פסנתר מגיל 6 וחצוצרה מגיל 10. היא הושפעה ממגוון גדול של אומנים, החל ממייקל ג׳קסון ועד לווילי נלסון, Ella Fitzgerald ופרנק סינטרה.

    האהבה של רובין למוזיקה וריקוד הובילו אותה לככב במחזות זמר כמו ״סיפור הפרברים״.

    כבתם לשני פרופסורים, רובין כמובן נמשכה גם להשכלה גבוהה, היא סיימה תואר באומניות במכללת Vassar ואז המשיכה לתואר שני בספרות צרפתית ב-Sorbonne בפריז.

    אחרי שהיא הוציאה שני אלבומי ג׳אז בהפקה עצמית, בשנת 2013 הגיע האלבום הראשון שלה של שירים מקוריים, האלבום נקרא The Wait. אחריו הגיע The Song is You ב-2016, ובשנת 2018, רובין עברה לאחת השכונות הוותיקות ביותר של ניו-אורלינס, שם היא ספגה את אווירת הסול של ה-Big Easy. תשעה חודשים לאחר מכן היא הקליטה את אלבומה Glow בפריז.

    ההשפעה של הסול והפאנק הם ברורים לכל אורך האלבום, שלא מפסיק להרקיד ולשמח לרגע, גם כשהוא מנסה להיות יותר בלדה, האנרגיה פשוט מתפרצת ממנו. יש כאן גם ערבוב של ג׳אז והתוצאה שמתקבלת היא מוזיקה קלילה מצד אחד, אך היא מאוד מורכבת ומענגת.

    הליריקה גם היא מגוונת ומאוד שמחה, למשל הקטע I’m Not Cool והקטע Too Hot, שהם הפכים ומשלימים. בקטע השני באלבום Take up Space יש ליריקה מעצימה של קבלה עצמית נשית.

    משהו באנרגיה והמקצבים באלבום יחד עם הליריקה הקלילה והמשעשעת לעיתים, הזכירו לי את Maya Fadeeva, עוד זמרת נפלאה. כך שהגברת Robyn Bennett הרוויחה לה ביושר מקום ברשימת זמרות שכדאי להכיר שלנו!

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן