fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Louise Dodds

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו ממשיכים עדיין עם אלבומים של 2022, שלא הספקנו להגיע אליהם. הפעם נמליץ על אלבום ווקל ג׳אז של הזמרת הסקוטית, Louise Dodds, שלא נופל מהאלבומים של הגדולות ביותר. בנוסף, אלבום הופעה של הרכב מרתק של שתי אחיות וגם אלבום, שכולו מבוצע בידי אומן יחיד בסגנון ייחודי של בלוז גותי.

    אלבום השבוע: Louise Dodds – The Story Needs an Ending

    Louise Dodds – The Story Needs an Ending

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, The Story Needs an Ending, משנת 2022, של הזמרת והכותבת הסקוטית, Louise Dodds.

    לואיס הייתה מועמדת לפרס ווקליסטית הג׳אז של פרסי הג׳אז בסקוטלנד. האלבום The Story Needs an Ending הינו אלבומה הראשון מזה 9 שנים והראשון שלה שהוא כולו שירים מקוריים. האלבום כולל 10 שירים, שההשראה לכתיבה שלהם היא החוויות האישיות של לואיס, כולל אבל, מערכות יחסים ועוד. האלבום הוקלט ב-Glasgow בשנת 2021 במלך תקופת הסגרים. יחד עם לואיס משתתפים באלבום גם המוזיקאים: Scots Tom Gibbs, Andrew Robb ו-Alyn Cosker.

    המלצה על האלבום הזה קיבלתי משותפי היקר. כמו כל ההמלצות שאני מקבל, האלבום נכנס לתור המתנה מסודר שאני קורא לו, Albums To Listen To. כשהגעתי סופסוף לשמוע את האלבום, כבר בקטע השני שלחתי לשותף הודעה, שנראה לי שמצאתי אלבום מדהים, ככה זה כשלא זוכרים מאיפה האלבומים הגיעו לרשימה.

    האלבום The Story Needs an Ending, הוא אלבום ווקל ג׳אז חלק אישי וכנה, שמבחנתי לא נופל בכלום לעומת הגדולות ביותר של הז׳אנר, כן כן אני הולך לכתוב את השם, שאסור להשוות מולו, הגברת הראשונה של הווקל ג׳אז, Diana Krall. השיר של Louise מהפנטת, כל כך מלאה ברגש וכוונה. המוזיקה באלבום הזה כוללת פסנתר, בס ותופים, השילוב של הטריו פשוט נהדר, קטעי הסולו מאוזנים, לא משתלטים, כך שנוצרת חווייה הרמונית ומדויקת ביותר.

    כל עשרת הקטעים של האלבום שומרים על רמה אחידה וגבוהה במיוחד, אבל הקטע שמבחנתי הכי נשאר איתי הוא השיר השני באלבום, Nowhere To Hide, זהו קטע של מעל ל-7 דקות של ג׳אז מופלא, עם קטעי סולו פסנתר ובס ואפילו קטע שירת scat מעולה.

    על פי האתר הרשמי של Louise Dodds, הפרויקט הבא שהיא עובדת עליו הוא אלבום דואט עם הפסנתרן מאזרבייג’ן, Elchin Shirinov המופלא, שהיה כמובן חלק מהטריו של אבישי כהן, באלבום השנה שלנו בקטגוריית הג׳אז האינסטרומנטלי, Shiftin Sands, כך שמומלץ בחום לעקוב אחרי הווקליסטית המרגשת הזו.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים

    Rising Appalachia – Live From New Orleans at Preservation Hall

    Rising Appalachia - Live From New Orleans at Preservation Hall

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום החדש Live From New Orleans at Preservation Hall, של ההרכב האמריקאי, Rising Appalachia, משנת 2022.

    ההרכב Rising Appalachia הוא ההרכב של האחיות Chloe ו-Leah למשפחת Smith. האחיות גדלו באטלנטה, אך אחרי האסון של הוריקן קאתרינה עבור לתקופה של 7 שנים לניו-אורלינס. האלבום הזה שהוקלט ב-Live, הוא המחווה והדרך של האחיות להודות לעיר הזו על התקופה שלהן שם.

    השם של הלהקה מרמז על הסגנון המוזיקלי Appalachian, שהינו סגנון פולק מסורתי של ארה״ב המזרחית. הסאונד של הלהקה משלב סאונד וינטג׳ פולק עם קאנטרי, פולק, סול, רוק שורשים ועד ל-Spoken word וראפ. את הגיוון הזה ניתן לראות באלבום הזה מכיוון שהאחיות משלבות כאן, בין קלסיקות שלהן, לחומרים חדשים ולשירי מחווה לניו-אורלינס. במהלך ההופעה אפשר לשמוע כלים כמו banjo, fiddle וחצוצרה.

    שני הקטעים הראשונים הם לגמרי ההשפעה של ניו-אורלינס עם סגנון שכולל חצוצרה, ומקצב שמזכיר סווינג. משם האלבום ממשיך לקטעים שהם יותר פולק וקאנטרי. קטע נוסף שמאוד אהבתי הוא הבלדה Silver, שיש בה מקצב מרגש במיוחד. לצד הגיוון המוזיקלי וההרמוניה הקולית הנפלאה של האחיות, הדובדבן שבקצפת מבחינת האלבום הזה הוא איכות ההקלטה המצוינת שלו.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Ledfoot – Coffin Nails

    Ledfoot - Coffin Nails

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש, Coffin Nails, של הזמר, הכותב והגיטריסט האמריקאי,Ledfoot. 

    שמו המלא הוא Tim Scott McConnel (יליד 1958) והוא מופיע תחת שם הבמה Ledfoot מאז 2007. טים מנגן על גיטרת 12 מיתרים המעניקה סאונד ייחודי למוזיקה שלו. הז׳אנר המוזיקלי של Ledfoot מכונה Gothic Blues.

    אני מת על מוזיקה מינימליסטית, האלבום הזה מורכב כולו מהשירה והגיטרה של Ledfoot עם קצת עזרה של בס בעזרת stomp box, כלומר הצגה של אומן אחד. המקצבים מלאים ברגש ולאלבום יש תחושה גותית אפלה, שמתבטאת גם בליריקה אפלה וקשוחה משהו.

    באלבום יש עשרה שירים והוא שומר על רמה אחידה להפליא לכל אורכו. יכול להיות שלחלקכם יהיה חסר מעט גיוון, אבל במקרה הזה אני אהבתי לחלוטין את המינון והאחידות ונהניתי ביותר מכל האלבום.

    אם את שואלים אותי על נקודת השיא באלבום, אז הקטע House of Restitution, שבגללו גם הגעתי לאלבום הזה, הוא לטעמי הקטע העוצמתי והמדויק ביותר באלבום, אבל כל תשעת הקטעים האחרים לא רחוקים מרמתו בכלל.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן