fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Manu Katché

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    הפעם נמליץ לכם על אלבום פסנתר חדש ושני אלבומי ג׳אז מודרני מושלמים (כאלה שאהבתי את כל השירים בהם) של Manu Katché ו-Lady Blackbird. 

    Martin Tingvall – When Light Returns

    אלבומי מוזיקה מומלצים – Manu Katché

    נתחיל הפעם מאלבום חדש של הפסנתרן השוודי, Martin Tingvall, שנקרא When Light Returns.

    מרטין, יליד 1974, הוא בוגר Malmö School of Music, שם הוא למד לחן, פסנתר ג׳אז ואילתורים, הוא למד גם סימסטר בהולנד.

    בשנת 2003 מרטין הקים את ה-Tingvall Trio, הוא הלחין את כל העבודות של הטריו והם זכו לפרסים והכרה רבה. בנוסף הוא גם הוציא מספר אלבומי סולו.

    האלבום When Light Returns, כולל נגיעות ג׳אז. הקטע השני באלבום Hide and Seek כולל אילתורים. אך לטעמי רוב האלבום הוא יותר פסנתר מודרני מלודי, שזהו ז׳אנר שלמדתי לאהוב מאוד בשנים האחרונות.

    אני חושב שזהו אלבום נהדר לפתוח איתו את היום. מלבד היצירה, Hide and Seek וקטע הסיום Flying Carpets, אהבתי את האלבום כולו. ברוב האלבום יש תחושה קלה של סאונד נוגה ואולי אף מעט מלנכולי.

    היצירה האהובה עלי באלבום היא Dancing Trees, זו יצירה מרגשת וקסומה במיוחד, בעלת מקצב נפלא. אהבתי מאוד גם את היצירה שאחריה, Fireflies, שהיא אולי היצירה הכי קצבית באלבום.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Manu Katché – The Scope

    אלבומי מוזיקה מומלצים – Manu Katché

    ההמלצה השנייה שלנו היא האלבום The Scope של Manu Katché והוא יצא בשנת 2019.

    מאנו הוא מתופף צרפתי וותיק, יליד 1958. במהלך הקריירה הארוכה שלו, מאנו עבד עם כמה מהשמות הגדולים בתעשייה, כגון פיטר גבריאל, סטינג ורבים אחרים. בשנת 1991 הוא הוציא את אלבום הסולו הראשון שלו, שהיה בז׳אנר הרוק. מאז כל האלבומים שלו היו בז׳אנר הג׳אז, רבים מהם הוצאו על ידי ECM.

    האלבום, The Scope הוא בידי חברת Anteprima. זהו אלבום דיי קצר עם עשרה קטעים ואורך כולל של 36 דקות בלבד. מבחנתי זהו אלבום שכל שנייה בו היא שלמות, אם אתם לא חובבי ג׳אז, אל תדלגו על האלבום הזה, זהו אלבום של מוזיקה מבריקה וחוצה ז׳אנרים. אני לא בטוח שבכלל הייתי מגדיר את האלבום הזה כאלבום ג׳אז. איך בכלל אפשר להגדיר אלבום, שנפתח בקטע אינסטרומנטלי מודרני קליל עובר לקטע פופ-R&B, ממשיך לקטע שמרגיש כמו דאנס, עם אפקט קולי שמזכיר יצירות של Daft Punk, בהמשך קטע גיטרה מופלא וקצבי ואז שיר ראפ בצרפתית.

    רמת הגיוון כאן היא על גבול הקאוטית, זהו אלבום שמפתיע בכל שיר ושיר, לא קופא על שמריו לרגע ובכל הבלגן הזה יש גם חוט שמקשר, וזה לא רק עבודת התופים המבריקה לכל אורך האלבום, משהו בכל האוסף הזה עובד וגורם לאלבום הזה להרגיש יצירה שלמה ומטריפת חושים ולא איזה אלבום אוסף.

    מבחנתי זהו אלבום מושלם, 10 קטעים מבריקים שגם עומדים בפני עצמם, אבל עוד יותר חזקים בתור יצירה שלמה ומגוונת.

    אלמנט הג׳אז פה כל כך קליל, שהאלבום הזה לגמרי יכול להיות כרטיס כניסה לעולם הג׳אז למי שתמיד רצה, אבל חשש לעשות את הצעד הראשון בעולם הג׳אז.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal (איכות Master)

    Lady Blackbird – Black Acid Soul

    אלבומי מוזיקה מומלצים – Manu Katché

    ההמלצה השלישית והאחרונה שלנו להיום היא האלבום החדש Black Acid Soul של Lady Blackbird, שיצא ממש לאחרונה.

    הסינגל Beware The Stranger שיצא לפני כחמישה חודשים נבחר בזמנו לשיר השבוע שלנו, וכבר אז הפוטנציאל האדיר של הזמרת הזו היה ברור לי.

    הליידי היא למעשה Marley Munroe, זמרת מלוס אנג׳לס, שסומנה כהבטחה גדולה. מארלי החליפה כמה סגנונות וכעת המציאה את עצמה מחדש תחת שם הבמה Lady Blackbird. 


    מארלי הושפעה מזמרות כמו בילי הולידיי, טינה טרנר ו-Chaka Khan. הפסנתרן שמנגן בקטע Beware The Stranger הוא Deron Johnson, שהיה מנגן עם מיילס דיווס.

    האלבום Black Acid Soul הוא אלבום ג׳אז-סול, מלודי. האלבום כולל בעיקר שירים של אגדות כמו Nina Simone, Tim Hardin, Irma Thomas ואחרים. אני הייתי מתאר את הסאונד כוינטאג׳ מודרני, לאורך האלבום כולו ישנה תחושה שזהו סאונד עתיק, שבצורה עדינה ומלאה ברגש הועבר לסאונד, שמרגיש מודרני ועל כן זהו סאונד שהוא על זמני מבחנתי.

    הסגנון מזכיר לי קצת את Melody Gardot הנפלאה, שגם היא שילוב של ישן וחדש. Lady Blackbird מצליחה לסחוף את המוזיקה הזו ולהפיח בה חיות ורגש. לאורך האלבום השילוב בין בס עמוק ונפלא יחד עם פסנתר עדין, פשוט מטריף.

    האלבום Black Acid Soul הוא אלבום מושלם מבחנתי, אהבתי את כל הקטעים בו, זהו אלבום מלא בעוצמה, עם שירה חזקה שחושפת את הנשמה האדירה של מארלי.

    הקטע Beware The Stranger הוא ההפקה המורכבת באלבום, בעוד שאר האלבום מרגיש כמו הופעת ג׳אז קסומה במועדון יוקרתי, השיר הזה מעלה את הרמה להפקת אומן. יחד עם זאת, כל אחד מהשירים באלבום הזה נוטף סטייל, אהבה למוזיקה של פעם ותשוקה וכוונה אמיתיים.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal (באיכות Master)


    עד כאן להפעם, שבוע נפלא וחג שמח לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן