fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Maria Manousaki

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    כרגיל יש לנו המלצות על שלושה אלבומים בשבילכם. בשבוע שעבר הכנו לכם שבת של בלוז, השבוע אנחנו ב-after party עם בלוז-רוק, אלבום סול-פאנק-בלוזי וגם אלבום ג׳אז משובח של הכנרית המדהימה, Maria Manousaki.

    Gov’t Mule – Heavy Load Blues

    Gov’t Mule - Heavy Load Blues

    נתחיל הפעם מאלבום הבלוז רוק החדש של Gov’t Mule. שנקרא Heavy Load Blues.

    להקת Gov’t Mule הם להקת רוק דרומי – רוק בלוז, אשר הוקמה בשנת 1995 בתור ״פרויקט צד״ של להקת The Allman Brothers. החברים המייסדים הם הגיטריסט Warren Haynes והבסיסט Allen Woody. את שם הלהקה יש לבטא Government Mule, אך המעריצים מכנים את הלהקה פשוט Mule.

    האלבום החדש והמצופה של הלהקה זהו אלבום הבלוז הראשון שלהם איי פעם. הסינגל הראשון מהאלבום הזה היה Heavy Load, יצירת בלוז אקוסטי ארוכה ונהדרת, שבחרתי בה לשיר השבוע שלנו בזמנו.

    האלבום ברובו נוטה דווקא לבלוז חשמלי, השורשים של הלהקה נטועים ברוק וקל לשמוע זאת לאורך האלבום. משהו בגוון הסאונד של הגיטרה והשימוש הקלידים, לא פעם הזכיר לי את הסאונד של Deep Purple, בעוד כמה קטעי סולו של קלידים במהלך האלבום, הזכירו לי מאוד את הלהיטים של להקת ה-Doors.

    באלבום תמצאו קטעי סולו ארוכים ומקצבי בלוז מרקידים ומעודנים. אני כרגיל נמשך לבלדות, אז אהבתי במיוחד את הקטע Make It Rain, בלדת בלוז-רוק עוצמתית. עוד בלדה יפיפיה היא If Hearthache Were Nickles, שם כל כך קלאסי לבלדת בלוז, מקצב הגיטרה האיטי כאן הוא פשוט עונג עילאי.

    שורה תחתונה, זהו אלבום בלוז-רוק משובח עם קריצה חזקה לרוק קלאסי.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal (באיכות Master)

    Robin Trower, Maxi Priest & Livingstone Brown – United State of Mind

    Robin Trower, Maxi Priest & Livingstone Brown - United State of Mind

    ההמלצה השנייה שלנו היא האלבום United State of Mind משנת 2020, השייך לטריו של אומנים: Robin Trower, Maxi Priest & Livingstone Brown.

    זהו אלבום פשוט מענג, המשלב ווקל חלק ומלא בנשמה של Maxi Priest, גיטרה צלולה ומרגשת של Robin Trower ועבודת הפקה מרשימה של Livingstone Brow.

    האלבום מורכב מתשעה שירים כאשר הסגנון הוא, בלוז עדכני, R&B, סול והרבה פאנק (Funk). כל תשעת השירים באלבום מחליקים כל כך בקלות בגרון, שבהאזנה ראשונה אפשר בקלות לטעות ולחשוב שמדובר במוזיקה קלילה, אך בהאזנה קצת יותר מדוקדקת אפשר לראות את העבודה היסודית, העומק, המקצבים הנפלאים, וכמות הרבדים שיש כאן בכל ביצירה.

    האלבום הזה הוא פנינה אמיתית מבחנתי, אלבום של מוזיקה חיובית ומלאה באנרגיה, שמחה והנאה. אחרי האזנה ל-39 דקות האלבום, לחלוטין נשארתי עם טעם של עוד. רוב המוזיקה דיי קצבית, אבל פה ושם יש בלדות, כמו למשל Walking Wounded, קטע יפיפה עם הפקת סאונד וגיטרה מרגשים במיוחד.

    דיי קשה לבחור כאן את השירים הטובים כיוון שהרמה היא דיי אחידה לאורך האלבום וחוויית ההאזנה הרציפה לכל האלבום היא כל כך שלמה, בשום רגע אין רצון לדלג על שיר, והם כולם משתלבים נהדר יחד.

    שורה תחתונה, אלבום נפלא ומושלם להאזנת שבת בצהריים רגועה ומרגשת.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Maria Manousaki – Hidden Trails

    Maria Manousaki -  Hidden Trails

    ההמלצה השלישית והאחרונה של #שבת_של_מוזיקה להיום היא האלבום החדש Hidden Trails של הכנרית הנהדרת Maria Manousaki.

    כמו במקרה של Gov’t Mule גם כאן מדובר באלבום שהגעתי אליו לאחר שקטע ממנו נבחר לשיר השבוע שלנו, זה היה הקטע November Waltz

    מריה היא ילידת יוהנוסבורג, דרום אפריקה. היא כנרית שלמדה בכל העולם והושפעה רבות מתרבות יוון.

    האלבום הזה הוא תוצאה של עבודה של שלוש שנים של הלחנה של מריה, הוא הוקלט בין ניו-יורק ואתונה וכולל שורה בינלאומית של נגנים:

    על הפסנתר – Guy Mintus הישראלי
    על הבס – Panayiotis Andreou האמריקאי
    על התופים – Engin Gunaydin הטורקי
    על כלי האוד (oud) – הנגן הארמני, Haig Yazdjian
    נגנים נוספים הם Tigran Sargsyan הארמני ו-Zacharias Spyridakis היווני.
    על ההפקה אחראי, Petros Klampanis, איתו מריה משתפת פעולה כדרך קבע.

    הנה מה שהיה למריה לומר על האלבום הזה:

    ״This is a project that we have been working on since 2017 and features some of my compositions, performed by a stellar international band. The inspiration of this album stems from respect for those who, against all odds, stand up to an overpowering ideology In order to defend their freedom, beliefs, and rights.״

    כמו ההמלצה השנייה שלנו להיום, גם הפעם מדובר באלבום קצר, 38 דקות בלבד, אבל בזמן הקצר עם שבעת הקטעים שלו, האלבום הזה לוקח את המאזין למסע מרתק סובב עולם. הסגנון באלבום הזה הוא ג׳אז משולב עם מוזיקה עממית ופה ושם יסודות של מוזיקה קלאסית. זו מוזיקה מרתקת ומגוונת.

    מבחנתי מדובר כאן באחד מאלבומי הג׳אז הטובים והמרתקים ביותר שיצא לי לשמוע השנה! כל יצירה כאן היא גיאונות של שילובים כשבנוסף ההפקה וההקלטה הם פשוט משובחים.

    הג׳אז הוא לא תמיד חלק ומידי פעם יש כאן קטעי אילתור שהיו מעט קשים על האוזן שלי, בעיקר בקטע Murmur on the Hills, אבל היצירה הזו היא כל כך מרשימה, שגם עם קטע האילתור הארוך, אני לא יכול להתכחש לכך שמדובר ביצירה מפוארת.

    הרבה מהקטעים האחרים הם הרבה יותר חלקים, קטע הפתיחה למשל, שהאלבום נקרא על שמו, הוא פשוט גאוני, כך גם הקטע השני Livadi.

    מה אני אגיד לכם, לאחר ההאזנה לאלבום הזה אני מרגיש כל כך מאושר שלמדתי לאהוב ג׳אז, כיוון שזה מאפשר לי ליהנות ממוזיקה כל כך מופלאה כמו היצירה הזו של Maria Manousaki וחבריה המופלאים. 

    האלבום Hidden Trails, נכנס בקלות לרשימת ״האלבומים המושלמים״ שלי והוא דרך נפלאה לסגור איתו את השבת המוזיקלית.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal


    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן