fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Michaela Anne

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו עם שלושה אלבומים שנכנסו למועדון ה״אלבום מושלם״ שלי. הפעם אמליץ לכם על קאנטרי מארה״ב מאת Michaela Anne, אינדי פופ-רוק מבלגיה ובלוז מגרמניה.

    אלבום השבוע: Michaela Anne – Oh To Be That Free

    Michaela Anne – Oh To Be That Free

    אלבום השבוע שלנו הפעם הוא האלבום החדש Oh To Be That Free של הזמרת והכותבת האמריקאית, Michaela Anne.

    מיכאלה משלבת במוזיקה שלה אלמנטים של קאנטרי קלסי יחד עם אמריקנה, פופ ואינדי רוק. אני הכרתי את Michaela Anne לפני שנה, אז המלצתי לכם על אלבומה השלישי, Desert Dove. אותו אלבום היה פריצת דרך מבחינת והציג סאונד בוגר ואותנטי. אהבתי מאוד את אותו האלבום ואת שיר הנושא הנפלא שלו. בסיום ההמלצה שלי ל-Desert Dove כתבתי: ״שורה תחתונה, אלבום נהדר לשבת עם זמרת נפלאה שהיא לגמרי שייכת לזמרות שכדאי להכיר, אני כבר עוקב אחריה ומחכה לאלבום הבא.״

    אז הנה האלבום הבא הגיע, אלבומה הרביעי של Michaela נקרא Oh To Be That Free. האלבום כולל 11 קטעים שרובם בלדות קאנטרי רכות ונעימות. האלבום הזה לא פעם גולש למחוזות הפופ, אבל מהסוג הטוב והלא תעשייתי.

    הפתיחה של האלבום, I’m Only Human, היא המנון קאנטרי רוק, שמתחיל אינטימי ואז פתאום התופים והכינורות הופכות אותו לאנרגטי ומרגש. הרגש הוא מאפיין בולט של השירה והמוזיקה של Michaela, מבחנתי היא זמרת נהדרת, נטולת מיינרות פשוט שירה כנה ונקייה. יש גם קטעים חצי מהירים, כמו Chasing Days, קטע קאנטרי פופ כיפי במיוחד. שיר הנושא, Oh To Be That Free, מביא את האנרגיה החיובית והווייב של Michaela, זהו שיר שאי אפשר לשמוע בלי חיוך. השיר האחרון שאציין הוא Dirty Secrets, זהו קטע המשלב קאנטרי עם אינדי רוק קצבי.

    האלבום לא כולל המון גיוון או יציאה מהמסגרת, אבל מצד שני הוא בעל קו ברור ורמת ביצוע גבוהה לכל אורכו. עם הווקל של Michaela והמוזיקה העדינה, זה מסוג הדברים שאני יכול לשמוע כל היום, כך שגם האלבום הזה נכנס למועדון ה״אלבום מושלם״ שלי.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים

    SX – Unplugged

    SX - Unplugged

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום Unplugged של הלהקה הבלגית SX משנת 2021.

    את ההמלצה הזו קיבלתי מחבר קבוצת הפייסבוק שלנו, דודי פלוג, אז תודה רבה דודי!

    להקת SX, הינה להקת אינדי פופ מבלגיה והיא הוקמה בידי Benjamin Desmet, קלידים וגיטרה ו-Stefanie Callebaut, שירה וקלידים. הלהקה זכתה בשלל תחרויות של הטלוויזיה והרדיו הבלגי בשנת 2009. אלבום הבכורה שלהם הגיע ב-2012.

    האלבום הזה הוא בעצם ביצוע Unplugged ללהיטי הלהקה. חזרתי והאזנתי לכמה מהגרסאות המקוריות של שיריהם, למשל Gold, Designed / Desire ו-Black Video. איך לנסח זאת בעדינות, כנראה שאת אלבומי האולפן שלהם לא תפגשו בפינת ההמלצות שלנו. חשוב לי להבהיר שממש לא מדובר במוזיקה גרועה, אבל זהו פופ אלקטרוני מלא באפקטים ותחושת יורו דאנס כזאת, בקיצור פחות הסגנון שלי, למרות שההשקעה ניכרת ביותר, כך שאם זה הקטע שלכם אתם מוזמנים להתרשם מאלבומי הלהקה.

    בחזרה לעניינו, האלבום Unplugged מציע גישה שונה מאוד למוזיקה שלהם, גישה נקייה בהרבה שנותנת הרבה יותר מקום לשירה הנ-פ-ל-א-ה של  Stefanie Callebaut, לא ברור לי איך אפשר להחביא ווקל כזה מרגש מאחורי כל האפקטים האלה, כמו שהם עושים באלבומי האולפן. טוב עניין של סגנון אני מניח. המוזיקה כאן היא בלדות רוק אינדי, האלבום למעשה סוג של מבטל את אלמנט הפופ והדאנס האלקטרוני מהמוזיקה שלהם ומה שנשאר זה האינדי רוק, ולטעמי מדובר כאן באלבום יפיפה עם המון כח, כוונה וסאונד נהדר.

    אהבתי באמת את כל השירים באלבום וגם הוא נכנס למועדון ה״אלבום מושלם״ שלי. בכל זאת אציין שני שירים שאהבתי במיוחד, הקטע Elysian, שמרגש אותי כבר בפתיחת הגיטרה האיטית ואז הוא לאט לאט מטפס למעלה בהמון רגש. הקטע השני שאציין הוא Mercury, מכיוון שיש לו סאונד שונה והוא מוסיף את פן הגיוון של האלבום.

    בשורה התחתונה, אלבום רוק פנטסטי ודרך נפלאה לפתוח את השבת!

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    ההופעה זמינה גם ביוטיוב, מומלץ ביותר:

    Michael van Merwyk – Blue River Rising

     Michael van Merwyk - Blue River Rising

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום Blue River Rising של הזמר, הכותב, הגיטריסט והבלוזמן הגרמני, Michael van Merwyk משנת 2021.

    מייקל הוא כבר אומן דיי וותיק בסצנת הבלוז בגרמניה, בשנת 2011 הוא היה חלק ממסע ההופעות של ה-Big Daddy Wilson Trio, הוא זכה בתחרות בלוז בגרמניה ובשנת 2013 הגיע למקום השני בתחרות בממפיס, ארה״ב. למרות זאת הוא לא זכה להצלחה רבה, יש לו רק 581 עוקבים ב-Sptofy.

    מבחנתי האלבום Blue River Rising פשוט חייב לשנות את המצב הזה, זהו אלבום בלוז שהוא פנינה אמיתית. הבלוז כאן הוא נקי עם ווקל עמוק ומרגש. הבלוז באלבום הוא במילה אחת ״פשוט״, בשתי מילים ״פשוט נפלא״. המוזיקה מורכבת כמעט ורק מגיטרה וקצת תמיכה של מפוחית. מקצבי הבלוז ממכרים וסאונד שמרגיש אינטימי ואותונטי.

    שיר הפתיחה, שהוא גם שיר הנושא הוא ללא ספק הכוכב כאן, שאר האלבום מרגיש מעט ״קטן״ יותר בהשוואה, אבל כאן בדיוק מונח הקסם של האלבום הזה, זה כמו לקבל הופעה פרטית בסלון של בלוזמן אמיתי, כזה שהבלוז זורם לו בעורקים.

    בסופו של דבר אהבתי את כל 14 הקטעים באלבום, כך שגם הוא נכנס למועדון ה״אלבום מושלם״ שלי.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן