fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Michaela Anne

    מידי שבת נמליץ לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    הפעם יש לנו המלצות על אלבומי פולק-קאנטרי, בלוז ואינדי רוק-פופ מודרני.

    Michaela Anne – Desert Dove

    Michaela Anne - Desert Dove

    נתחיל מאלבום פולק-קאנטרי של הזמרת האמריקאית Michaela Anne לאלבום קוראים Desert Dove והוא יצא בשנת 2019. זהו אלבומה השלישי של הזמרת, שהחלה את הקריירה שלה ב-2014, היא זכתה להערכה רבה ונחשבת להבטחה של עולם הקאנטרי. והיא עברה להתגורר בנאשוויל, הבירה של הז׳אנר.

    אני מחבב קאנטרי, אבל מה שמשך אותי באלבום הזה הוא יותר שילוב הפולק או האמריקאנה שבו. החצי הראשון של האלבום כולל שירי אמריקאנה משובחים. המנון הרוק One Heart הוא מרגש במיוחד, וזהו כנראה השיר האהוב עלי באלבום.

    את הקאנטרי מתחילים להרגיש בשיר השלישי I’m Not the Fire, כאן גם זהיתי דמיון מסוים בשירה של של מיכאלה לשריל קרואו, אחת הזמרות האהובות עלי. הקול של מיכאלה מאוד נקי, והיא בוחרת לרוב לשיר בצורה עדינה, אולי אפילו דיי ״קטנה״, ואני ממש אוהב את הגישה שלה לביצועים.

    שיר הנושא, Desert Dove, הוא השיר בעל ההפקה המושקעת ביותר באלבום, וזהו השיר שמשך אותי לשמוע את האלבום. בחצי השני של האלבום, המוזיקה הופכת להיות קאנטרי קליל, בכל זאת מדובר באומנית דיי צעירה, והחלק הזה מראה את הצד הצעיר יותר. גם הליריקה בשירים כמו Two Fools, מרגישה צעירה יותר, זהו שיר שמתאר זוג חברים שמשטתים ביחד.

    שורה תחתונה, אלבום נהדר לשבת עם זמרת נפלאה שהיא לגמרי שייכת לזמרות שכדאי להכיר, אני כבר עוקב אחריה ומחכה לאלבום הבא.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Rosie Flores – Simple Case of the Blues

    אלבומי מוזיקה מומלצים - Michaela Anne

    גם ההמלצה השנייה שלנו היא אלבום משנת 2019, רק שהפעם מדובר באומנית וותיקה בהרבה, Rosie Flores שמה והיא נולדת בשנת 1950 בסן אנטוניו, טקסס. כיום רוזי מתגוררת באוסטין, טקסס ושם בכל שנה ב-31 באוגוסט מציינית את ״יום רוזי פלורס״ החל משנת 2006, רק שתבינו באיזה אומנית גדולה מדובר.

    לאלבום קוראים Simple Case of the Blues. לאורך השנים רוזי הייתה ידועה במוזיקה המשלבת, רוק, קאנטרי וגם ג׳אז. האלבום הזה כפי ששמו מרמז, הוא כולו בלוז.

    האלבום משלב בצורה ברורה שני סגנונות בלוז, השזורים זה בזה, ברוב האלבום יש קטע מסגנון אחד ואחריו קטע מהסגנון השני וחוזר חלילה. הסגנון הראשון הוא בלוז מהיר יותר, כזה שממנו צמח הרוקנרול. זהו בלוז מקפיץ ושובב, כשהשיר הבולט בסגנון הזה הוא I Want to Do More, הדרך שבה רוזי מבצעת את השיר היא חצי שירה חצי משחק, פשוט תענוג.

    אם אתם עוקבים אחרי מספיק זמן, אני בטוח ששמתם לב שאני אוהב את הבלוז (או הג׳אז או הרוק) שלי איטי ומרגש, ולכן הרבה יותר התחברתי לסגנון השני באלבום וזה בלדות הבלוז. אז קודם כל, את שיר הנושא, Simple Case of the Blues, אני מכיר כבר מזמן וזו בלדת בלוז-רוק עוצמתית ויפיפיה. עם כמה שזו בלדה יפה, לדעתי רגע השיא של האלבום, והסיבה שבחרתי להאזין לכולו זה הקטע השני באלבום, Mercy Fell Like Rain, עליו גם המלצתי השבוע במסגרת הפינה #בלוז_של_יום_שני בקבוצת הפייסבוק שלנו. השיר הזה הוא שלמות מבחנתי ולגמרי הסיבה למה אני כל כך אוהב את ז׳אנר הבלוז.

    אז אומנם התחברתי יותר לבלדות, אבל כל האלבום הוא מהנה ביותר להאזנה. רוזי היא אומנית וותיקה, כזאת שמוזיקה ושירה הם טבעיים לה כמו לנשום, כך שזה לא מפתיע שהביצועים לאורך האלבום כולו הם פשוט ללא דופי.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Thomas Dybdahl – Fever

    אלבומי מוזיקה מומלצים - Michaela Anne

    ההמלצה השלישית והאחרונה שלנו להיום היא האלבום Fever משנת 2020 של הזמר, והמוזיקאי הנורווגי Thomas Dybdahl.

    לא פעם המלצתי לכם על אלבומי ג׳אז מנורווגיה, כיוון שיש שם סצנה של ג׳אז חלק ומלודי, שהוא ממש לטעמי. הפעם מדובר באלבום שלא פשוט לי להגדיר את הסגנון שלו, משהו כמו אינדי רוק עם קצת פופ.

    למעשה, זהו לא ממש אלבום, אלא יותר EP, כיוון שמדובר ב-9 שירים באורך כולל של פחות מחצי שעה. הסאונד באלבום הזה מאוד מיוחד, יש כאן גרוב נפלא וסאונד מלוכלך, שהזכיר לי את ה-Arctic Monkeys, מצד אחד ואת לני קרביץ מצד שני. זה לא רק זה, המקצבים קליטים וחצי מהירים, אבל שגרם לי לחלוטין להתאהב באלבום הזה זו העדינות שבו, למרות הדיסטורשן והאפקטים, הוא כל כך עדין ומלודי.

    בזמן ההאזנה שלי לאלבומים אני נוהג לסמן את השירים שאני אוהב במיוחד, בשביל להמליץ לכם, מבין תשעת השירים באלבום, קטע בודד לא זכה ללב ממני, זהו הקטע הלפני אחרון באלבום, Patience, וגם הוא קטע לא רע בכלל.

    אפשר לדבר על כך, שיש מעט חוסר גיוון וקו משותף אחיד בכל האלבום, אבל מה זה משנה כשכל שיר באלבום העלה חיוך על פני. זהו אלבום נפלא לסיים איתו את #שבת_של_מוזיקה הפעם.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל חברי הקבוצה.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן