fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Nadine Khouri

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    זו תהיה כתבת המלצות האלבומים האחרונה לשנת 2022 והפעם נמליץ לכם על שלושה אלבומים נהדרים, אלבום אינדי פולק רוק של Nadine Khouri, בנוסף אלבום פולק-קאנטרי ואלבום רוק פרוגרסיבי מגרמניה.

    אלבום השבוע: Nadine Khouri – Another Life

    Nadine Khouri – Another Life

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, Another Life, של הזמרת והכותבת, Nadine Khouri.

    היא נולדה בבירות, לבנון ועברה לאנגליה בילדות, כעת היא מתגוררת בלונדון. הסאונד של Nadine הוא חוויה מרעננת ומיוחדת, יש כאן שילוב מרשים של Dream-Pop, מוזיקה קולונעית ואווירתית, שירה עדינה שהיא על גבול ה-spoken word, אבל נעימה ומלודית במיוחד ועל כל זה תלבישו גם השפעה מפולק וזמרים כותבים אדירים כמו לאונרד כהן, והתוצאה המתקבלת היא אלבום שראוי לחלוטין לבחירת אלבום השבוע שלנו.

    האלבום Another Life לא יכול היה לקבל שם טוב יותר, כי יש כאן משהו שונה, מהרגע שהאזנתי לתו הראשון הרגשתי שאני נמצא במקום אחר, הכל כאילו נמצא בהילוך איטי ותחושה חולמנית משהו. זה אלבום עם תחושה של מתיקות, כזה ששימם ופשוט מתיישבים להאזין, Nadine מצליחה להעלים הכל, לגרום לשכוח מהכל ופשוט לצלול לצלילים הנהדרים של האלבום הזה.

    הקו של האלבום מאוד הומוגני, אומנם שיר הנושא שפותח את האלבום, הוא אולי מרגיש כלהיט של האלבום, אבל עם כל שיר נוסף ששומעים, מתקבלת התשובה שאם אהבתם שיר אחד של Nadine, אתם כנראה תאהבו את כולם. עדיין בכל קטע יש ייחוד קל משלו, למשל ב-Vertigo יש הפקה עם שלל אפקטים, שימוש בכלי נשיפה וגם מקצב מעט מהיר יותר. לעומת זאת ב-Song of a Caged Bird יש יותר תחושה של בלדת פולק. השיר הנועל את האלבום הוא Box of Echoes, בלדה איטית עם קולות רקע של אומן בשם Adrian Crowley, בעל ווקל עמוק במיוחד, שנותן קונטרסט נפלא ל-Nadine.

    לסיום אציין שההקלטה נהדרת, הסאונד מאוד עוטף והפרדת הווקל של Nadine היא פנטסטטית.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים

    Jeb Loy Nichols – The United States Of The Broken Hearted

    Jeb Loy Nichols - The United States Of The Broken Hearted

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום החדש The United States Of The Broken Hearted, של הזמר, המוזיקאי והכותב האמריקאי, Jeb Loy Nichols.

    הוא נולד בארה״ב ב-Wyoming בהמשך התגורר בטקסס וניו-יורק. בשנת 1981, Jeb עבר ללונדון ושם הקים את להקת the Fellow Travellers יחד עם אישתו הווקליסטית, Loraine Morley. הם הוציאו עוד מספר אלבומים בתחילת שנות ה-90. בשנת 1997 Jeb הוציא את אלבום הסולו הראשון שלו תחת שמו. האלבום לא זכה להצלחה מסחרית, למרות שקיבל ביקורות חיוביות.

    בשנת 2000 הוא עבר מלונדון לוויילס, לפי מה שהבנתי לאיזה אזור הררי ומבודד ומשם הוא המשיך להקליט באופן קבוע עם אלבום בכל שנה עד שנתיים.

    האלבום The United States Of The Broken Hearted כולל שילוב של פולק וקאנטרי וזהו אחד האלבומים העדינים והמלודיים ביותר ששמעתי לאחרונה. הווקל של Jeb מלא ברגש, הוא כל כך נקי והוא שר בשקט ועדינות ממכרים פשוט.

    האלבום שומר על רמה אחידה להפליא, אין פה שום שיר שנופל מאחרים, הקטע האהוב עלי בכל זאת הוא קטע הפתיחה, Monsters On The Hill. אם אתם במצב רוח לאלבום מרגיע, מהסוג של לעצום עיניים ופשוט להתמלא באנרגיה של שלווה, זהו אלבום מושלם לשם כך.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    RPWL – Wanted

    RPWL - Wanted

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום, Wanted, של הרכב הרוק/מטאל פרוגרסיב הגרמני, RPWL, משנת 2014. 

    השם של ההרכב הוא ראשי תיבות של החברים המייסדים, כנראה שזו לא הבחירה המקורית ביותר. הלהקה החלה את דרכה ב-1997 כלהקה שעושה גרסות כיסוי ל-Pink Floyd. מהר מאוד הלהקה התפתחה ללהקה שמבצעת חומרים מקוריים ועד היום הלהקה הוציאה מעל 15 אלבומים.

    כמקובל בז׳אנר, האלבום Wanted הינו אלבום קונספט, אני שמתי לב שהרבה מהליריקה מתייחסת לדת ואלוהים. זיהיתי לא מעט שאלות ותהיות בנוגע להשפעות השליליות של דת. המוזיקה באלבום היא הכי קרוב למוזיקה של Dream Theater, שהתקרבתי במשך כמה שנים. הייתי מאזין המון, כמעט ברמה יומית ל-Dream Theater, אך בשנים האחרונות המוזיקה שלהם הרגישה לי כבדה מידי, וההעדפות שלי השתנו. האלבום הזה של RPWL לגמרי החזיר לי את היכולות ליהנות ממוזיקה כזו. זהו לא אלבום כבד במיוחד, פה ושם יש כמה מקצבים כבדים יותר, אבל לרוב מדובר באלבום מלודי ומרתק, כמובן עם לא מעט השפעה מ-Pink Floyd.

    קטע הפתיחה האינסטרומנטלי לחלוטין מכניס לאווירה הנכונה. השירים דיי ארוכים, כוללים קטעי סולו מרשימים, שינוי בקצבים ושילובים שונים. אני מודה שדיי התפלאתי מעד כמה נהניתי מהאלבום הזה, אולי ימי הרוק שלי עוד נגמרו, פשוט צריך למצוא את האלבומים הנכונים.

    קטע שאהבתי במיוחד הוא Still Asleep, שמאוד מזכיר בלדות של פינק פלויד, מתחיל שקט עם גיטרה אקוסטית, שירה הרמונית כולל בכמה קולות בהמשך וכמובן שהקינוח כולל סולו גיטרה חשמלית מלא בעוצמה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן