fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Niclas Knudsen

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    לא פעם המלצתי לכם כאן על אלבומי ג׳אז מנורווגיה. הפעם רצינו להראות לכם שנורווגיה היא לא המדינה הסקנדינבית היחידה שיש בה סצנת ג׳אז נהדרת, לכן הפעם הכנו לכם שבת שהיא כולה ג׳אז מדנמרק עם אומנים נהדרים כמו הגיטריסט והמלחין Niclas Knudsen.

    אלבום השבוע: Niclas Knudsen Trio – Times Revisited

    Niclas Knudsen Trio – Times Revisited

    אלבום השבוע שלנו שייך לגיטריסט הג׳אז הדני הנהדר, Niclas Knudsen. מאז שסיים את לימודיו ב-Berklee College of Music, הגיטריסט הנהדר המשיך ולמד סגנונות גיטרה שונים ברחבי העולם, הוא למד עם Wishwa Mohan Bhatt מהודו, למד את סגנון ה-tres בקובה וסגנון ה-afro-guitar במאלי ובורקינה פאסו.

    הקריירה שלו כוללת הקלטות עם אומני ג׳אז רבים, אינספור טורים מצליחים וגם זכייה בפרסים בתעשיית המוזיקה הדנית. Niclas היה שותף ומקים במספר הרכבי ג׳אז. עם כל הקריירה המרשימה שלו, Niclas מוצא גם זמן ללמד. הוא לימד בקונסרבטוריונים רבים ברחבי דנמרק, היה שותף ב-Master Classes והוא חבר סגל קבוע במספר מוסדות מוזיקה דנים.

    המסע שלי אל הג׳אז עבר דרך רוק ובלוז, כך שג׳אז המבוסס על גיטרה חשמלית ככלי מוביל, הוא ללא ספק כרטיס הכניסה הקל ביותר עבור האוזן שלי לעולם המורכב והסבוך הזה של הג׳אז. גם אחרי תקופה של קרוב לשנתיים בה למדתי ליהנות ממוזיקת הג׳אז (מאז שהכנתי את רשימת Gateway to Jazz), אני עדיין רק מגרד את הקליפה החיצונית של הז׳אנר הנפלא הזה.

    האלבום Times Revisited, שיצא בשנת 2021, שייך לסגנון הג׳אז החלק, או ה-Smooth Jazz, אם תרצו. זהו אלבום שתענוג להאזין לו אם אתם חובבי גיטרה, גם אם ג׳אז הוא לא כוס התה הקבועה שלכם. ניתן לשמוע בעדינות את ההשפעה של Niclas מסגנונות המוזיקה הרבים שהוא למד, למשל בקטע הפתיחה Ouagadougou, יש מוטיבים של afro-guitar. יחד עם זאת, הגדולה של Niclas היא לשלב את כל מה שהוא למד לסגנון העדין והמרגש שלו, כך שלכל אורך האלבום יש קו אחיד שמלווה אותו גם אם פה ושם יש גיוון של השפעות שונות.

    אני חושב שמדובר באלבום ג׳אז קרוב לשלמות ואני נהנה מאוד לשמוע אותו מתחילתו ועד לסופו. יחד עם זאת, מבחנתי יש כאן שני קטעים שבכל זאת מתבלטים מעל לכולם (למרות שבאמת כל האלבום הוא נהדר). הקטע הראשון הוא Homesick, שכולל השפעה של בלוז אמריקאי, מקצב איטי ומשגע, כזה שפוגע לי בדיוק בסאונד שמרגש אותי. הקטע השני, שאולי אפילו מעפיל עליו הוא Waking Dream, בלדת ג׳אז חולמנית משהו, זה בדיוק סוג הקטעים שהצליחו למשוך אותי אל הז׳אנר הזה אחרי כל כך הרבה שנים שהיו בינינו יחסים צוננים משהו.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים

    Soren Bebe Trio – Echoes

    Soren Bebe Trio - Echoes

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום Echoes של Soren Bebe Trio, שיצא בשנת 2019.

    הפסנתרן והמלחין הדני, Soren Bebe, נולד בשנת 1975 והחל ללמוד פסנתר בגיל 8. בשנת 2004 הוא סיים את לימודיו בהצטיינות ב-Royal Academy of Music ב-Aarhus, דנמרק. סגנונו של Soren זכה להשוואה ל-Tord Gustavsen, הנרווגי. האומנים שהשפיעו על Soren הם Oscar Peterson ו-Keith Jarrett.

    ההרכב Soren Bebe Trio הוקם בשנת 2007 והם הוציאו 6 אלבומי אולפן. ההרכב הנוכחי כולל כמובן את Soren Bebe על הפסנתר, את Andres Mogensen על התופים ו-Kasper Tagel על הבס.

    זהו אלבום ג׳אז חלק – Smooth Jazz, איטי ומענג, כמו שאני אוהב. הפסנתר והתופים עדינים והבס מספק את המסגרת והחיבור בין הפסנתר והתופים. עבורי האלבום הזה מלא בקסם, זהו ג׳אז רך ומרגש. רוב מוחלט של האלבום כולל מוזיקה עדינה ומלודית, כששני קטעים כוללים קצת יותר אילתורים ושינויי קצב, אלה הם הקטע השני Waltz for Steve והקטע הלפני אחרון, New Beginning, עבורי אלה היו הקטעים שפחות אהבתי.

    הלהיט הגדול באלבום הוא ללא ספק הקטע Alba, בנוסף אהבתי מאוד את קטע הפתיחה Echoes, ואת Homeward.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Snorre Kirk with Stephen Riley – Going Up

    Snorre Kirk with Stephen Riley - Going Up

    ההמלצה השניה שלנו להיום היא האלבום Going Up של Snorre Kirk יחד עם Stephen Riley משנת 2021.

    הפעם מדובר במתופף ומלחין. מעט מאוד מידע קיים על Snorre ברשת, באתר אחד היה כתוב שהוא דווקא נורווגי, אבל חברת התקליטים בה הוא מקליט היא בדנמרק והוא זכה גם במספר פרסי מוזיקה בדנמרק, כולל אלבום השנה ושני מועמדות לגראמי הדני, כך שמבחנתי הוא הרוויח את המקום שלו בשבת הג׳אז הדני שלנו.

    יחד עם Snorre חתום על האלבום הזה גם Stephen Riley, נגן הסקסופון האמריקאי. הסגנון המוזיקלי ב-Going Up הוא פחות חלק ממה שאני נהנה לשמוע לרוב, כך שלפרקים האלבום היה לי מעט קשה על האוזן. יש כאן השפעה רבה מג׳אז וינטאג׳, כזה שמעניק תחושה שנמצאים באיזה בר במלון יוקרתי, או קרואיז מפואר, לפחות ככה זה נראה בסרטים.

    חלוקת תפקיד הכלים באלבום הזה יותר מאוזנת, והיא מתחלקת בין פסנתר לסקסופון. הקטעים האהובים עלי ביותר באלבום הם קטע הפתיחה, Right on Time, שיר הנושא, Going Up, הקטע Bright And Early והקטע הלפני אחרון, Blues Arabesque.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן