fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Nils Landgren

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע יש לנו שני אלבומי ג׳אז רכים, חלקים ומענגים מאת Nils Landgren ו-Claire Martin ולצידם אלבום אינדי רוק מגוון ואנרגטי.

    אלבום השבוע: Nils Landgren – 3 Generations

    Nils Landgren – 3 Generations

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, 3 Generations של נגן הטרומבון והזמר השוודי, Nils Landgren.

    הנגן הפנומנאלי, שמכונה ״The Man with the Red Horn״, בזכות הטרומבון האדום הייחודי שלו, מביא לנו הפעם פרויקט ייחודי שנפרש על פני שלושה דיסקים של 10 שירים בכל אחד. זהו אלבום חגיגי לציון שלושים שנות פעילות של חברת התקליטים, ACT.

    חברת ACT ידועה בעיקר בזכות אלבומי הג׳אז המגוונים והאיכותיים שלהם, ו-Nils הוא אחד האומנים הבכירים ב-label.

    הפרויקט הזה מספר את הסיפור של 3 דורות של אומני ACT, כך שכל דיסק הינו מחווה לדור אחר. Nils מוביל את הפרויקט ומופיע בכל הקטעים, אך יחד איתו ישנה חבורה גדולה ומוכשרת במיוחד כולל Ida Sand, שהמלצתי לכם בעבר על אלבומה My Soul Kitchen, וגם הזמרת הקוריאנית המופלאה, Youn Sun Nah, שכיכבה לא פעם בהמלצות שלנו.

    את Nils עצמו, הכרתי כשהמלצתי לכם עם אלבומו, Eternal Beauty, שהפך להיות לאחד האלבומים האהובים עלי ביותר. אני אוהב את הסגנון הרגוע והמלודי של הנגינה שלו ולא פחות מכך של השירה שלו.

    רוב המוזיקה באוסף הינה בהשראה של הסגנון של Nils, אם כי באלבום השלישי ישנה סטייה מהקו הזה והמוזיקה בו מעט מודרנית יותר. בעוד בשני האלבומים הראשונים (כלומר 20 השירים הראשונים), ישנה שמירה על מלודיה וג׳אז מעודן וממכר, בעשרת השירים האחרונים יש ג׳אז עדכני יותר, מגוון יותר, אולי גם טכני יותר, אך מצד שני פחות מרגש מבחינתי. לאורך האוסף ישנם גם קטעי ווקל וגם קטעים אינסטרומנטליים.

    מבין כל 30 השירים, ישנה רק יצירה אחת שהייתה לא לטעמי וזה היה הקטע שפותח את החלק השלישי, שנקרא Weltall. הקטע הזה שייך לתת הז׳אנר של הג׳אז, שכולל כלי נגינה, שמנגנים בקצבים שונים, משהו שאני פשוט לא מצליח להתחבר אליו.

    אז בזכות 29 הקטעים האחרים באוסף הזה, מדובר כאן באוסף ג׳אז נפלא ומרגש, שכל כך כייף להאזין אליו.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים

    Claire Martin & Jim Mullen – Bumpin’ – Celebrating Wes Montgomery

    Claire Martin & Jim Mullen - Bumpin' - Celebrating Wes Montgomery

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום Bumpin’ – Celebrating Wes Montgomery, של צמד אומני הג׳אז הבריטיים, Claire Martin ו-Jim Mullen משנת 2019.

    זהו אלבום מחווה ל-Wes Montgomery, גיטריסט ג׳אז אמריקאי נודע (1923 – 1968), שהיה ידוע בזכות טכניקת פריטה ייחודית. המחווה הזו מגיעה דווקא משני אומנים בריטים, הזמרת הנפלאה, Claire Martin והגיטריסט, Jim Mullen.

    התוצאה היא פשוט אלבום ממכר, זהו סוג הג׳אז שאני יכול להאזין אליו כל היום, מלודי, מתקתק עם ווקל נפלא, שמעט הזכיר לי את דיאנה קרל ועבודת גיטרה מופלאה, מדובר כאן בפנינה אמיתית. לצד הגיטרה, אי אפשר להתעלם גם מקטעי פסנתר ובס נהדרים לעל אורך האלבום.

    המוזיקה מדלגת בנעימות בין הגבולות שבין הג׳אז והבלוז, ולכל אורך האלבום נשמרת רמה אחידה וגבוהה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    The White Buffalo – Year Of The Dark Horse

    The White Buffalo - Year Of The Dark Horse

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש, Year Of The Dark Horse, של האומן עם שם הבמה, The White Buffalo. 

    שמו האמיתי הוא Jake Smith והוא זמר וכותב אמריקאי שהושפע מאומני פולק גדולים כמו בוב דילן ולאונרד כהן. המוזיקה שלו הופיעה בלא מעט סדרות טלוויזיה וגם בסרט הקולנוע Shelter מ-2001.

    קולו של Jake הוא קול עמוק במיוחד, מה שמכונה baritone. בחלק מהיצרות הוא נשמע לי מעט כמו אדי וודר של פרל ג׳אם.

    אלבומו החדש, Year Of The Dark Horse זהו אלבום אינדי רוק מגוון ומרתק. יש כאן קטעי רוק, בלדות שקטות ואת מה שביניהם. האלבום הוא אנרגטי, תזזיתי ולעיתים מרגש מאוד. שתי הבלדות, Winter Act 2 ו-Love Song #3 הן פשוט ממכרות. מצד שני יש גם קטעים קלילים כמו Kingdom For A Fool ו-She Don’t Know That I Lie, שגם הם מהנים מאוד.

    אחד הקטעים המיוחדים באלבום הוא הקטע שנקרא Love Will Never Come / Spring’s Song, זה בעצם שני שירים בקטע אחד שאורכו הוא בסך הכל 3:05. החלק הראשון הוא הכבד באלבום, יש גם אפקט דיסטורשן בשירה שלקוח מעולמות המטאל, ואז החלק השני הוא בלדה רגועה ויפיפיה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן