fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Rémi Panossian

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע נמליץ על שלושה אלבומי ג׳אז אירופאיים: הטריו האנרגטי של Rémi Panossian מצרפת, ג׳אז משולב אלקטרוני מגרמניה וג׳אז חלק ומלודי במיוחד מנורווגיה.

    אלבום השבוע: Rémi Panossian Trio – Sun Monkey Voltage

    Rémi Panossian Trio – Sun Monkey Voltage

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש,”Sun Monkey Voltage” של טריו הג׳אז הצרפתי, Rémi Panossian Trio.

    שבוע שני ברציפות שאלבום השבוע שלנו מגיע מצרפת, אחרי שבשבוע שעבר בחרנו באלבומו של Fred Pallem. הפעם האלבום שייך לטריו ג׳אז מצרפת, שמורכב מ-Rémi Panossian על הפסנתר, Maxime Delporte על הבס החשמלי ו-Frédéric Petitprez על התופים. הטריו מופיעים יחד מ-2009 וציינו את הטריו של אבישי כהן בתור אחת ההשראות שלהם.

    המוזיקה והגישה של הטריו נחשבים למלאת הומור, זה מתבטא בשמות היצירות וגם בסאונד עצמו, שהוא לא פעם משעשע, אנרגטי ומה שנקרא feel good music. באתר של הטריו הם מסבירים את השם המעט משונה של האלבום כך: השמש בגלל ההנאה לחזור ולנגן יחד, הקוף בגלל האופי המשחקי והמשעשע של הטריו, שמוביל להמון יצירתיות ומתח – Voltage בגלל המעבר של Maxime Delporte לבס החשמלי מהדאבל בס, ששימש אותו באלבומים הקודמים. בנוסף כל אחת מהמילים מופיעה גם בשם של קטע מהאלבום.

    הקטע Monkey Chicken הוא הקטע השובב באלבום, ואפילו בו משולבת עדינות מענגת. הקטע שמשך אותי לאלבום הוא Purple Soul, שזהו אולי הקטע ״הרציני״ באלבום, עם נגינת פסנתר מעט נוגה ופשוט יפיפיה שבאמצע גם הופכת להיות לאנרגטית כמו להיט רוק.

    המוזיקה באלבום היא פשוט עונג צרוף, האופי הכביכול לא רציני, מתבטא בסאונד קליל ומהנה במיוחד, אך אל תטעו לרגע יש כאן רצינות מוחלטת בכל הקשור ליכולות הנגינה וחיבור המלודיות. התוצאה הסופית היא מאוזנת להפליא ומדובר כאן בממתק ג׳אז חלק אמיתי. 

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים

    Daniel Herskedal & Emilie Nicolas – Out of the Fog

    Daniel Herskedal & Emilie Nicolas - Out of the Fog

    טוב, לא באמת חשבתם שאמליץ על שלושה אלבומי ג׳אז ואף אחד מהם לא יגיע מנורווגיה, נכון?

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום החדש Out of the Fog, שמהווה שיתוף פעולה בין נגן הטובה הנורווגי, Daniel Herskedal וזמרת הפופ הנורווגית, Emilie Nicolas.

    זו אינה ההופעה הראשונה של Daniel Herskedal באתר שלנו, מוקדם יותר השנה המלצתי לכם על אלבומו Harbour מהשנה שעברה. 

    מעט על Daniel, הוא נגן Tuba, כלי שפחות מזוהה עם ג׳אז, אך דניאל משלב אותו כיד אומן. דניאל הוא יליד 1982, הוא סיים תואר ראשון בג׳אז באונברסיטאת Trondheim בנורווגיה, בשנת 2008 הוא קיבל תואר מאסטר ב-Jazz Tuba מהקונסרבטוריון של קופנהגן.

    קל לראות את קו הסאונד של Daniel בשני האלבומים הללו, זהו ג׳אז אווירתי ומלודי, מעט על הגוון העצוב והמרגש. הנגינה שלו מלאה באוויר ועדינות. והשילוב הפשוט מושלם לנגינה של Daniel, מהווה הווקל המתקתק והנעים של Emilie Nicolas.

    האלבום, Out of the Fog, מפגין אחידות מרשימה ברמה של כל עשרת שיריו, שמתלכדים יחד לכדי יצירה שלמה והומגנית. למרות זאת, אציין את הקטע Out of the Blue, בתור הקטע המצטיין, הוא פשוט גורם לדמעות להיווצר מהתו הראשון שלו.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Studnitzky – Nocturnal

    Studnitzky - Nocturnal

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש, Nocturnal, של החצוצרן, הפסנתרן והמלחין הגרמני, Studnitzky. 

    אני עוקב כבר כשנתיים אחרי Studnitzky, לטעמי מדובר ביוצר מקורי ומרתק. הסגנון המוזיקלי שלו הוא שילוב בין ג׳אז קלאסי למוזיקה אלקטרונית אווירתית. אני מודה שאני לא חובב של מוזיקה אלקטרונית, לרוב לא מצליח להתחבר, אבל כשזה משולב עם פסנתר או חצוצרה ומופק ביד אומן, זה סיפור אחר לחלוטין.

    הסאונד ב-Nocturnal הוא עדכני ומגוון. מספיק לשמוע את הפתיחה של הקטע Auriel, שמרגיש כמו יצירת פופ אלקטרונית מושקעת בשביל להבין זאת. בהמשך הקטע נכנס פסנתר עדין ומספר לנו את הסיפור של המוזיקה של Studnitzky.

    מלבד החצוצרה, הפסנתר והשילוב האלקטרוני, באלבום הזה ישנו גם שילוב של ווקל מלווה, אין מילים אלא רק שימוש בווקל בתור כלי מוזיקלי אווירתי נוסף. זה עובד נפלא בקטע Lucine.

    זהו אלבום שונה בנוף אלבומי הג׳אז החלק, שאני ממליץ עליהם לרוב, ובחלק מהטעים ישנם קטעים שהיו לטעמי אלקטרוניים או ניסיוניים מידי, אך התוצאה הכללית היא האזנה מרתקת.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן