fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Ruthie Foster

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו עם שבת של מוזיקה רגועה, נמליץ לכם על אלבום בלוז-גוספל של Ruthie Foster מאמריקה, אלבום ג׳אז-פופ מקנדה ואלבום בכורה של הרכב משוודיה, שאני צופה לו גדולות בהמשך.

    אלבום השבוע: Ruthie Foster – Healing Time

    Ruthie Foster – Healing Time

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, Healing Time, של הזמרת והכותבת האמריקאית, Ruthie Foster.

    רותי נולדה בשנת 1964 בטקסס, ארה״ב. היא מגיעה ממשפחה של זמרי גוספל וכבר בגיל 14 הייתה זמרת מובילה במקהלה. היא למדה מוזיקה והנדסת סאונד, בהמשך היא התגייסה לצבא ארה״ב (Navy), ושם הופיעה במקהלות שונות.

    לאחר ש-Ruthie הופיעה בשלל הרכבי ואירועי מוזיקת פולק, היא קבלה הצעה מחברת תקליטים שרצתה להפוך אותה לזמרת פופ. היא סרבה להצעה ובשנת 1993, כשאימה חלתה, Ruthie חזרה לטקסס על מנת להיות עמה. בשנת 1996 אימה נפטרה, ו-Ruthie החליטה שזה הזמן לקחת את הקריירה שלה ברצינות.

    אלבום הבכורה שלה הגיע בשנת 1997 ושוחרר באופן עצמאי. ההצלחה של האלבום סללה את הדרך לחוזה בחברת Blue Corn Music, דרכם היא הוציאה את כל אלבומיה משנת 2002, עד היום.

    הסאונד של Ruthie Foster עושה המון כבוד לגוספל ומשלב גם בלוז ופולק. האלבום החדש Healing Time, כולל סאונד מלא בנשמה, המקורות של הגוספל הקלאסי והנקי ברורים, אך יחד עם זאת הם עטופים בעטיפה מודרנית, של מוזיקה קלילה וקליטה. הסאונד פשוט רך ונעים, כשהווקל של Ruthie הוא ללא שום ספק הכוכב במרכז האלבום הזה בעוד כל השאר, המקהלה המלווה, הגיטרות הרכות והמקצבים, הכל נמצא שם ללוות ולעזור לזמרת הנהדרת הזו לרגש.

    השירים הבולטים מבחינתי הם What Kind of Fool הבלוזי הנהדר, בלדת הגוספל עם הפזמון העוצמתי, Feels Like Freedom והקטע הנועל את האלבום, 4am, שזו יותר בלדת פולק נוגה ומרגשת.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים

    Molly Johnson – If You Know Love

    Molly Johnson - If You Know Love

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום If You Know Love, של הזמרת והכותבת הקנדית, Molly Johnson משנת 2007.

    ילידת 1959, Molly Johnson, גדלה בטורונטו והחלה את הקריירה שלה כבר בשנות ה-60, כנערה היא לוהקה לצד אחיה ל-Porgy and Bess. כמו Molly אח שלה הוא שחקן ובמאי ואחותה היא שחקנית וזמרת.

    בשנות ה-80, Molly הייתה הסולנית של להקת הרוק, Alta Moda ואילו בשנות ה-90 הוא הובילה את הלהקה Infidels. החל משנת 1993 ולאורך שנות ה-90 היא הקימה פסטיבל שנתי בשם Kumbaya Festival במטרה לגייס תרומות לעמותות בנושא האיידס וה-HIV, היא עזרה לגייס יותר ממיליון דולר למטרה זו.

    אלבום סולו הבכורה שלה הגיע רק בשנת 1999 והוא סימן את המעבר שלה למוזיקת הג׳אז, שלמעשה ליוותה אותה תמיד, למרות שהיא הופיעה עם להקות רוק-פאנק.

    האלבום If You Know Love הוא ממתק ווקל ג׳אז אמיתי. זהו אלבום עדין בעל קצב חצי-מהיר. זו מוזיקה מאוד קלילה, שגם מי שאינו חובב מושבע של ג׳אז יכול ליהנות ממנה. ברוב האלבום אין קטעי סולו ארוכים מידי והוא מבוסס בעיקר על ווקל. אז אם כבר הזכרנו ווקל, הקול של Molly Johnson יכול מבחנתי להופיע תחת ההגדרה המילונית של איך זמרת ג׳אז אמורה להשמע. קולה מתקתק ולעיתים מעט מחוספס, פשוט בול איך שהייתי מדמיין זמרת ג׳אז.

    קשה לבחור את השירים הבולטים באלבום הנהדר הזה, שמצליח לשמור על רמה אחידה לכל אורכו. הבלדות Let’s Waste Some Time ו-Tristes Souvenirs, כל כך נעימות ומלודיות. הקטע Sticks And Stones, הוא קטע קצבי יותר וכולל גם קצת קטעי סולו. הקטע Rain הוא ג׳אז יותר פופי, עם מקצב מענג. עוד קטע מעניין באלבום הוא גרסת כיסוי ל-Streets Of Philadelphia של ברוס ספרינגסטין, זהו שיר שאני אוהב כל כך ולא פשוט לעשות גרסות כיסוי לשירים כאלה, אני חושב שהגרסה של Molly היא ראויה ומעניינת.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Dearest Sister – Collective Heart

    Dearest Sister - Collective Heart

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש, Collective Heart, של הרכב השוודי החדש, Dearest Sister. 

    זהו אלבום הבכורה של ההרכב השוודי שמורכב משלוש נשים ושני גברים. המוזיקה שלהם משלבת בין ג׳אז חלק, פופ ואלקטרוני.

    ההרכב הזה ללא ספק מייצג את הסאונד המודרני, קבוצה של אומנים בעלי ראש פתוח, שעושים מוזיקה נהדרת ומקורית, זאת מבלי לשכוח את המקורות.

    האלבום Collective Heart, הוא אומנם דיי קצר, כ-33 דקות בלבד, אף בזמן הזה הוא מצליח לקחת את המאזין למסע מלא ברגש, קצב ושלל ז׳אנרים. זו עבודה מרתקת של ההרכב ואני הולך לעקוב אחריהם וכבר מחכה בכליון אוזניים לדברים הבאים שהם יוציאו.

    השיר Maze הוא אולי השיר הבולט באלבום וזהו גם הקטע שגרם לי לרצות להאזין לאלבום השלם, אך לאחר שעשיתי זאת, מבחינתי מדובר ביצירה שלמה שמייצגת בדיוק את מה שאני כל הזמן טוען, היצירה המוזיקלית השלמה נמצאת באלבומים ולא בשירים בודדים. כך שהאלבום הזה, Collective Heart מדגים באופן נהדר את האג׳נדה שלי בפינת המלצות האלבומים שלנו. קל לראות מדוע חברת ACT הנהדרת בחרו להחתים את ההרכב הזה, שאני צופה לו גדולות.

    תוכלו לעקוב אחריהם גם בעמוד הפייסבוק של Dearest Sister

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן