fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Sinne Eeg

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    הפעם יש לנו המלצות על שלושה אלבומים חדשים של גרסאות כיסוי, אחד בלוזי ושני האחרים ג׳אז. האלבומים שייכים לשלוש זמרות מעולות, ביניהן Sinne Eeg הדנית.

    Lucy Woodward & Charlie Hunter – I’m a Stranger Here

    אלבומי מוזיקה מומלצים – Sinne Eeg

    נתחיל הפעם מאלבום חדש שנקרא: I’m a Stranger Here של Lucy Woodward והגיטריסט Charlie Hunter.

    לוסי נולדה בלונדון למשפחה מוזיקלית, אביה היה מנצח ואימה הייתה עורכת של מגזין מוזקילי. בהמשך משפחתה עברה לאמסטרדם בעקבות עבודה של אביה. לאחר שנתיים הוריה נפרדו והיא עברה לגור בניו-יורק עם אימה.

    בילדותה היא למדה ניגון על פסנתר וחליל ובגיל 12 החלה ללמוד שירה. היא למדה ג׳אז וכתיבת שירה והופיעה במסעדות ובארים. בשנת 2003 היא חתמה בחברת התקליטים Atlantic Records והקליטה את אלבום הבכורה שלה.

    האלבום I’m a Stranger Here הוא אוסף גרסאות כיסוי בסגנון בלוז-רוק ולעיתים גם קצת ג׳אז. האזנה לאלבום ממש הזכירה לי הופעות קאברים שהייתי אוהב ללכת אליהם לפני שנים. העיבודים קצביים, הגיטרה של האנטר נהדרת והשירה של לוסי מלאה בנשמה ועוצמה, כך שהתוצאה הכללית היא אנרגטית ומהנה ביותר להאזנה.

    כמה מגרסאות הכיסוי כוללות ביצוע מפתיעים, כמו למשל ל-My Lovin, של En Vogue ואולי יותר מכולם הביצוע לשיר You’re The One That I Want מגריז. האלבום שומר על רמת כיפיות גדולה לכל אורכו, עד לקטעי הסיום, שם הוא מעט מאבד מהווייב שלו, לדעתי בגלל בחירת שירים פחות מוצלחת כמו Ring My Bell ו-Ain’t No Love In The Heart of the City.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Sinne Eeg & Thomas Fonnesbaek – Staying in Touch

    אלבומי מוזיקה מומלצים – Sinne Eeg

    ההמלצה השנייה שלנו להפעם היא האלבום החדש Staying in Touch של הזמרת Sinne Eeg ונגן הדאבל בס Thomas Fonnesbaek. הסגנון כאן הוא ווקל ג׳אז, האלבום כולל שילוב של יצירות מקוריות וגרסאות כיסוי. 

    הזמרת Sinne Eeg היא ילידת דנמרק, ונחשבת לאחת מזמרות הג׳אז הטובות בסקנדינביה. גם תומאס הוא דני, הוא נגן בס ומלחין.

    אני נהנה מאוד לאחרונה מאלבומים מינימליסטים כמו אלבומים של כלי בודד. בשמונה מתוך אחד עשר הקטעים באלבום יש רק את את השירה של Sinne Eeg ונגינת הדאבל בס של Thomas וזהו. בשלושת הקטעים האחרים יש גם ליווי כינורות.

    זה מרתק עד כמה אפשר להגיע למורכבות מוזקלית ולתחושה של יצירה שלמה באמצעות כלי נגינה בודד. מה שמוסיף לאווירת הג׳אז באלבום זה קטעי שירת ה-scat של Sinne, שפזורים לאורך האלבום ומשמשים כמעין קטעי סולו.

    אהבתי מאוד את שני קטעי הפתיחה, Spring Waltz ו-Too Close for Comfort, בנוסף את הקטע Round Midnight ואת הביצוע לקלסיקת הג׳אז Take Five. הקטע שפחות אהבתי הוא How Deep Is The Ocean, זהו קטע שזכה לאינספור עיבודים, אבל אני מכור קשה לגרסה של Diana Krall מתוך אלבומה האחרון, This Dream Of You, שאני פשוט לא מסוגל לקבל ביצועים אחרים לשיר, כולל ביצועים מוקדמים יותר של Diana עצמה. גם בהמלצה השלישית שלנו להיום, אזכיר את דיאנה.

    האלבום מרגיש כמו ערב במועדון ג׳אז קטן ויוקרתי, הוא אינטימי מאוד, כביכול פשוט ומאוד מוזיקלי.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Patricia Barber – Clique

    אלבומי מוזיקה מומלצים – Sinne Eeg

    ההמלצה השלישית והאחרונה שלנו להפעם היא האלבום Clique של Patricia Barber.

    פטרישיה היא ילידת 1955 והיא זמרת, כותבת ופסנתרנית ג׳אז. אביה היה נגן סקסופון, ופטרישיה למדה סקסופון ופסנתר מגיל קטן. היא סיימת לימודי פסנתר באונבריסטאת Iowa בתחילת שנות ה-70.

    האלבום Clique הוא אוסף של גרסאות כיסוי, שפטרישיה ולהקתה היו מבצעים בהופעות שלהם, על מנת ״לעורר״ את הקהל קצת. כאן פטרישיה החליטה לאסוף את השירים האלה ולהוציא אלבום שלם שכולל תשע יצירות כאלה.

    השיר שנועל את האלבום הוא גרסת כיסוי לסטיבי וונדר לשיר All in Love is Fair. זהו עיבוד יפיפה, שבחרתי בו לשיר השבוע שלנו לפני מספר שבועות.

    אני חושב שמדובר כאן באלבום ג׳אז מלוטש ואיכותי באופן יוצא דופן ממש, למרות שלא מדובר ביצירות מקוריות. אולי אני ארצח פרה קדושה כאן, אבל הביצוע הווקלי ונגינת הפסנתר של פטרישיה הם ברמה של Diana Krall מבחנתי.

    הקטע היחיד באלבום שפחות התחברתי אליו הוא ביצוע לדעתי בפורטוגזית, לשיר שנקרא Samba de Uma Nota, שלדעתי פשוט שונה מידי משאר האלבום.

    מלבד כך, אני חושב שיש כאן ביצועים מהודקים ברמה הגבוהה ביותר שיש. אני מציע גם לשים לב לקטע האינסטרומנטלי שנקרא Mashup, קטע ארוך ודיי מאתגר, עם הרבה אילתורים וחוסר שמירה על מלודיות, אבל עדיין מבוצע בצורה מבריקה.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal (באיכות Master)


    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל חברי הקבוצה.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן