fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Sophie Zelmani

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    כרגיל יש לנו המלצות על שלושה אלבומים בשבילכם. השבוע אנו ממליצים על גיטריסט בלוז, שעושה רוק, פולק רוק בריטי ואלבום אוסף חדש של Sophie Zelmani לציון 25 שנות קריירה.

    Joe Bonamassa – Time Clocks

    Joe Bonamassa - Time Clocks

    נתחיל הפעם מאלבום חדש בשם Time Clocks השייך לגיטריסט, זמר וכותב האמריקאי Joe Bonamassa.

    ג׳ו הוא אחד הגיטריסטים המוכרים ביותר בסצנת הבלוז העדכני, בנוסף הוא גם אחד הפעילים ביותר עם אלבום חדש כמעט מידי שנה במהלך עשרים השנים האחרונות. הקריירה של Joe Bonamassa התחילה מוקדם מאוד, בגיל 11 הוא למד גיטרה אצל Danny Gatton, בגיל 12 הוא הקים את הלקה הראשונה שלו. בשנת 1989, כשהוא בן 12, ג׳ו ולהקתו היו מופע החימום ב-20 הופעות של לא אחר מאשר B.B. King.


    לי יצא להכיר את Joe Bonamassa בעיקר בזכות שיתופי הפעולה שלו עם Beth Hart, אחת מזמרות הבלוז האהובות עלי. בשנים האחרונות ג׳ו מנסה כמה סגנונות עם נטייה גוברת לרוק, כך שהסאונד שלו לעיתים מעט כבד מידי לטעמי.

    האלבום החדש של ג׳ו כולל רוק מעודן יותר עם השפעות מהרוק הכבד הקלאסי, מבלדות רוק ופה ושם גם בלוז. לאחר הניסיונות הרבים של ג׳ו לגוון, האלבום החדש מרגיש כאלבום בוגר בו ג׳ו אוסף את מה שהוא למד מהסגנונות השונים לכדי יצירה שלמה.

    האלבום נפתח בקטע אינטרו אינסטרומנטלי קצרצר, שמכניס לאווירה הנכונה. ואז אנחנו צוללים לקטע בשם Notches שכולל מקצב רוק כבד עם השפעה של מוזיקה אוריינטלית. קטע כיפי ומהנה ביותר.

    בקטע הבא The Heart That Never Waits הפתיחה מזכירה לי האבי מאטל קלאסי, אבל מהר מאוד אנחנו צוללים אל הבלוז. זו בלדת בלוז-רוק מעולה.

    שיר הנושא, Time Clocks משלב מקצב רוק כבד ובלדה איטית ומרגשת. פחות התחברתי לאנרגיה בפזמון של הקטע, אבל קטעים הבלדה האיטיים מרגשים ביותר.

    הקטע האהוב עלי באלבום הוא Mind’s Eye שגם בחרתי בו לשיר השבוע לפני מספר שבועות, זו בלדת רוק קלאסית מהסוג שכבר לא ממש עושים, וגורם לי לתחושות מלאות בנוסטלגיה. מקצב הגיטרה בקטע פשוט מענג.

    קטע מעניין נוסף הוא The Loyal Kind, אפוס רוק עם השפעות ממוזיקת ימי ביניים.

    הקטע, Known Unknowns, שמסיים את האלבום הוא קטע בלוזי מרקיד עם קצת גוספל וכמובן גיטרה מעולה.

    לסיכום, אלבום נהדר ומגוון של אחד הגיטריסטים הגדולים שיש.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Siobhan Miller – All Is Not Forgotten

    Siobhan Miller - All Is Not Forgotten

    ההמלצה השנייה שלנו היא האלבום All Is Not Forgotten של זמרת הפולק הסקוטית, Siobhan Miller, משנת 2020.

    הזמרת Siobhan היא היחידה איי פעם שזכתה שלוש פעמים בפרס הזרמת הטובה ביותר בטקס Scots Trad Music Awards.

    הסגנון של Siobhan שואב המון השראה ממוזיקת הפולק הבריטית הקלאסית, אותה היא משלבת בבלדות יפיפיות ועדינות. השירה שלה מלאה ברוך ועדינות על גבול המלאכית.

    האלבום נפתח בשתי בלדות מרגשות עד דמעות, השיר הראשון הוא שיר הנושא והשיר השני, May Morning Dew, שהוא ללא ספק השיר היפה באלבום, זו בלדה פשוט משגעת שממש התאהבתי בה.

    עם כמה שהקול של Siobhan הוא מענג, לא פשוט להתגבר על המבטא הסקוטי שלה, וברוב מוחלט של השירים מאוד התקשתי להבין את המילים.

    האלבום דיי קצר עם תשעה שירים ואורך כולל של 41 דקות, למרות זאת הוא כולל סאונד דיי מגוון.

    האלבום נגמר בשני שירים בקצב עממי מהיר ומלא הומור, הקטע האחרון שנקרא ״כולסטרול״ ממש גרם לי לצחוק בקול. 

    לסיכום, אלבום מקסים מרגש ולעיתים משעשע.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Sophie Zelmani – The First 25 Years

    Sophie Zelmani - The First 25 Years

    ההמלצה השלישית והאחרונה שלנו להיום היא אלבום האוסף החדש לציון 25 שנות קריירה ל-Sophie Zelmani, שנקרא The First 25 Years.

    זה לא סוד שסופי זלמני היא אחת הזמרות האהובות עלי. זה לא סוד בעיקר בגלל שאני לא מפספס אף הזדמנות להזכיר זאת. את סופי גילתי רק בשנים האחרונות, וכתבתי עליה במסגרת פרוייקט ״זמרות שכדאי להכיר שלנו״.

    סופי מעולם לא למדה שירה או נגינה באופו מקצועי, זאת בנוסף להיותה מאוד ביישנית וממעטת להופיע. למרות כל זאת היא הפכה לכוכבת גדולה ואחת הזמרות השוודיות המוכרות ביותר. בגלל שהיא לא יצאה להרבה סיבובי הופעות היה לה הרבה זמן להקליט שירים והיא הספיקה להוציא כבר 13 אלבומי אולפן (פלוס EP ואלבום אוסף).

    האלבום החדש הוא לא סתם עוד אוסף, אלא חזרה של סופי לשירים הגדולים וביצועים והפקות מחודשים. כשנוגעים בשירים ולהיטים שהקהל ממש אוהב ומשנים אותם קצת, לא פעם זה יכול להסתיים בכעס. סופי ניגשת לשירים עם הרבה כבוד, היא עושה שינויים מינימליים, מספיק בשביל לחדש ולא סתם לחזור על עצמה, אבל לא יותר מידי בשביל לשנות את המהות.

    האוסף הזה הוא דרך נהדרת להיחשף לעבודתה של סופי. הסגנון שלה מתואר כפולק-פופ והוא מורכב בעיקר מבלדות מרגשות עם מוזיקה מינימליסטית שמבוססת לרוב על גיטרה, עם מעט פסנתר מידי פעם. הייחוד של סופי הוא בווקל הרך, עמוק, מלטף ומרגש שלה. בנוסף המוזיקה באמת מצוינת וכך גם איכות ההקלטה.

    אז בין הלהיטים הגדולים כמו The Lord, If I Could ו-I Am The Rain יש כאן מבחר שירים מעולה (אם כי אני לא בטוח שיש לסופי שירים לא מעולים). כמה מרגעי השיא מבחנתי הם קטע הגיטרה הארוך (כ-4 דקות) בשיר Oh Dear והסולו המיוחד ב-My Song שכולל סימפולים של שיריה הגדולים של סופי.

    מבחנתי מדובר באוסף מושלם, שיצא לשמוע כבר 3 פעמים במהלך השבוע ובכל פעם הייתי על סף דמעות. כך שזו בהחלט דרך מעולה לסיים איתה את הסופ״ש.

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן