fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Triosence

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו עם שלושה אלבומי ג׳אז חדשים השייכים לאומן וידאו ונגן בכלים רבים מצרפת, סקספוניסט נודע מארה״ב וטריו מוכשר מגרמניה, שנקרא Triosence. 

    אלבום השבוע: Triosence – Giulia

    Triosence – Giulia

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש Giulia של טריו הג׳אז הגרמני, Triosence. הטריו הוקם בשנת 1999 והוא מורכב מ-Bernhard Schüler (פסנתר), Matthias Nowak (בס), and Stephan Emig (תופים). בתור האומנים המשפיעים עליהם, הטריו מציינים בין השאר את Bill Evans ו-Keith Jarrett. משמעות השם שלהם הוא צירוף המילים trio ן-essence, הרעיון הוא להביע את רמת שיתוף הפעולה ביניהם, אין פה מישהו מוביל אלא הטריו ושיתוף הפעולה זו ממש ״המהות״ של ההרכב.

    הטריו הוציע עד כה 9 אלבומים וזכה להצלחה רבה בגרמניה ובעולם. הם הוכתרו בתור ״הפנים החדשות של הג׳אז הגרמני״ בידי מגזין מוזיקה גרמני נחשב.

    בעוד שתי ההמלצות האחרות שלנו השבוע כוללות אלבום ג׳אז חלק עם גוון קלאסי, ומהצד השני אלבום ג׳אז חדשני וניסיוני, המוזיקה של Triosence היא משהו אחר. מצד אחד יש כאן דגש רב על מלודיות, וג׳אז חלק מאוד נעים לאוזן, אבל מצד שני יש כאן מקוריות, אנרגטיות, רוח נעורים והמון הנאה. זו מוזיקה שנשארת בתוך גבולות הז׳אנר של הג׳אז החלק ועדיין מצליחה להיות מרעננת ומהנה ביותר.

    האלבום נפתח בקטע Odd Times, אחד הקטעים החזקים באלבום, שמניח את ההבטחה והקרקע למה שאנחנו הולכים לקבל באלבום הנהדר הזה. בשלושה מהקטעים באלבום הטריו משתפים פעולה עם חצוצרן הג׳אז האיטלקי הותיק, Paolo Fresu. המוזיקה מגוונת ומהנה. החצי הראשון של האלבום כולל מוזיקה יותר קצבית ואנרגטית, בעוד רוב החצי השני רגוע ושליו יותר.

    נהינתי מכל רגע באלבום הנהדר הזה, והוא נכנס בקלות למועדון ה״אלבום מושלם״ שלי.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal (באיכות Master)

    אלבומים מומלצים נוספים

    Harry Allen – My Reverie by Special Request

    Harry Allen - My Reverie by Special Request

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום החדש My Reverie by Special Request של Harry Allen.

    הארי הוא סקספוניסט אמריקאי נודע, הוא מנגן ב-tenor saxophone, יליד 1966. אביו של הארי היה מתופף בביג בנד, כך שהארי נחשף למוזיקה כבר בתור ילד. בתיכון הוא כבר נודע בתור נגן סקסופון מוכשר במיוחד, שידע לנגן קטעים מאתגרים. 

    האלבום My Reverie by Special Request, הינו אלבום ג׳אז אינסטרומנטלי חלק, איטי ומרגש. כמה מהקטעים פה נמצאים לגמרי על הצד העצוב והנוגה של הרגש. המוזיקה באלבום מאוד נקייה, מוכרת ואינה שוברת מוסכמות. זה אלבום לחובבי הג׳אז החלק, רמת הביצוע כאן היא פנטסטית, הדוקה ומדויקת. יש כאן איזון כלים נהדר, גיטרה חשמלית מענגת, פסנתר, עבודת בס מצוינת וכולם משמשים כלי עזר לסקסופון העמוק והמלטף של הארי אלן.

    זהו מסוג האלבומים של לעצום את העיניים ולשקוע בתוך חלום ג׳אז, ולכן זו דרך מופלאה לפתוח איתה שבת.

    הרמה היא אחידה לחלוטין מתחילת האלבום ועד סופו, ולמרות שאין כאן איזו יצירה חדשנית ומפתיעה, מדובר באלבום שמצטרף למועדן ה״אלבום מושלם״ שלי, כיוון שהיה לי לעונג להאזין אליו מתחילתו ועד סופו.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Oan Kim – Oan Kim & The Dirty Jazz

    Oan Kim -  Oan Kim & The Dirty Jazz

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש Oan Kim & The Dirty Jazz של Oan Kim.

    כתושב פריז, Oan Kim שייך לסצנת הג׳אז העדכנית והניסיונית. Oan הוא אומן וידאו, צלם ומוזיקאי. אלבומו החדש, Oan Kim & The Dirty Jazz, הוא אלבום שמשלב ג׳אז ניסיוני. יש כאן טייק מודרני לג׳אז. האלבום נכתב, הוקלט והופק באלבום הביתי של Oan.

    יש כאן קטעי ווקל מרגשים, כמו קטע הפתיחה, Whispers או הקטע The Judge, מתובלים בכמה קטעים אינסטרומנטליים. כמות ההשפעות כאן היא רבה, החל ברוק ועד למוזיקה אווירתית, שמרגישה כמו פסקול של סרט. כל קטע לוקח את המאזין למקום אחר, זהו אלבום אקלקטי, לא מדובר כאן בהאזנה רגועה, אלא מסע אמנותי ש-Oan מבקש להעביר את המאזין.

    הכלי המוביל באלבום הוא הסקסופון, שלמעשה זהו הכלי שלוקח את האלבום הזה לסאונד של ג׳אז, מכיוון שרוב הצלילים האחרים לקוחים ממוזיקת אינדי אווירתית.

    אם תרצו להתעמק יותר באלבום והיוצר, ממליץ לכם לקרוא את הראיון הבא.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    כתבה זו מוקדשת לאבא שלי, שנפטר השבוע.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן