fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Joanne Shaw Taylor

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע נמליץ על אלבום בלוז רוק קליל ומהנה של Joanne Shaw Taylor, אלבום פופ עדכני מתוחכם ואלבום שהוא אופרת רוק מטריפה מצרפת.

    אלבום השבוע: Joanne Shaw Taylor – Nobody’s Fool

    Joanne Shaw Taylor – Nobody's Fool

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, Nobody’s Fool של הזמרת, הכותבת והגיטריסטית הבריטית, Joanne Shaw Taylor.

    ג׳ואן היא ילידת 1985 והיא הושפעה לנגן בלוז בעקבות אומנים כמו סטיבי ריי ווהן, אלברט קולינס וג’ימי הנדריקס. בגיל 16 גילה אותה Dave Stewert האגדי (Eurythmics), הוא לקח אותה לנגן בלהקתו ומשם נפתחה הדרך לקריירה המקצועית של Joanne. בהמשך היא גם זכתה בשלל פרסים, כמו למשל Best Female Vocalist בטקס ה-British Blues Awards בשנים 2010 ו-2011.

    אני הכרתי את Joanne כשגיליתי את אלבומה Reckless Heart מ-2019. המלצתי לכם על האלבום בעבר, זהו אלבום בלוז רוק משובח וקצבי, שממש אהבתי וגם רכשתי בתקליט.

    כעת מגיע אלבומה החדש, Nobody’s Fool, עבורי הסאונד באלבום הזה מרגיש מעט קליל יותר ביחס ל-Reckless Heart, יש כאן יותר רוקנרול ופאנק. למשל בקטע Just No Getting Over You, המקצב הוא רוקנרול עם אפקט פאנקי ברור. יש כאן פחות בלדות רוק ושילוב גוספל, לעומת זאת יש תחושה יותר של פאן ומקצבים מהירים ומהנים.

    יש גם כמה בלדות, למשל Fade Away, שכולל פסנתר והזכיר לי קצת בלדות רוק רגישות של שנות ה-80. בלדה נוספת שגם בה יש קצת תחושה של פעם היא The Leaving Kind, זהו קטע מפוצץ רגש, אני חולה על המקצב האיטי, שירת הליווי וכמובן עבודת הגיטרה. זה היה הקטע האהוב עלי באלבום כולו.

    בשורה התחתונה זהו אלבום בלוז רוק עם תחושה קלילה ואוורירית, כזה שכייף גדול לשמוע את כולו, כיוון שהוא מלא חיוביות, עם מוזיקה חצי מהירה ועבודת גיטרה סוחפת.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים

    Selah Sue – Persona

    Selah Sue - Persona

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום החדש Persona, של הזמרת והמוזיקאית הבלגית, Selah Sue.

    אזהרה: אלבום פופ לפניך! זה לא קורה הרבה בהמלצות שלי, לכן אני דואג להזהיר מראש, הפעם אני ממליץ לכם על אלבום פופ, אבל כזה שמצאתי מספיק מעניין ומרענן.

    הזמרת, Selah Sue נולדה בבלגיה ב-89 ובגיל 15 היא למדה לנגן בגיטרה אקוסטית והחלה לכתוב שירים. כבר בגיל 17 מפיק מקומי הציע לה חוזה בשביל לבצע את שיריו, Selah סרבה כיוון שהיא רצתה לבצע שירים שלה. היא המשיכה להופיע בערבים של ״במה פתוחה״ ולמדה גם פסיכולוגיה תוך כדי. ההבנה של הרגש והנפש האנושית באים לידי ביטוי בליריקה שלה. בקטע Pills למשל יש התייחסות לכדורים פסיכיאטרים.

    האלבום Persona הוא אלבום פופ מתוחכם ותזזיתי, יש בו שילובים של קטעי ראפ ו-R&B. לא התחברתי לכל הקטעים, למשל קטע הפתיחה ממש רחוק מהסגנון שלי, אבל כבר למדתי לא לוותר מהר על אלבומים ואכן בהמשך יש לא מעט קטעים מעולים עם קצבים משתנים והרבה מחשבה.

    השיא של האלבום מבחינתי הוא הבלדה All the Way Down, שם Selah מפגינה יכולות ווקליות אדירות.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Fred Pallem & Le Sacre du Tympan – L’Odyssée

    Fred Pallem & Le Sacre du Tympan - L'Odyssée

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום, L’Odyssée, של Fred Pallem & Le Sacre du Tympan משנת 2018. 

    על Fred Pallem שמעתי לראשונה לפני כשבוע כשהכנתי עבורכם את רשימת שירי השבוע. נתקלתי בקטע שלו, Le sablier וזה היה אהבה מתו ראשון. לאחר היצירה הזו, הרגשתי שמדובר במלחין מבריק ברמות הגבוהות ביותר. אז רצתי מיד לשמוע עוד מוזיקה שלו ובחרתי באלבום הזה, L’Odyssée.

    Fred Pallem הינו מלחין, מנצח ומוזיקאי צרפתי, שמוכר בתור המקים והמנהל של הביג בנד, או האורקסטה, Le Sacre du Tympan. הוא החל את המסע המוזיקלי שלו בגיל 14, אז הוא ניגן מוזיקת רוק-פופ והושפע מאומנים כמו פינק פלויד והביטלס. בהמשך הוא פנה לג׳אז ולמד בקונסרבטוריון ללימודים גבוהים של מוזיקה וריקוד בפריז. הוא למד במחלקת הג׳אז והמוזיקה המאולתרת.

    Fred התנסה בלחן וניהול של סימפוניה ומוזיקה לתיאטראות, עד שבשנת 1998 הוא הקים את הביג בנד אורקסטה שלו, Le Sacre du Tympan שמורכבת מ-20 נגנים צעירים.

    אני מוצא את המוזיקה של Fred Pallem חגיגה של גיוון וסאונד, זה נשמע לעיתים כמו אופרת רוק, עם קצת ג׳אז, קצת מוזיקה קלאסית והמון אווירה קולנועית. האלבום הזה הוא מסע מרתק ומושלם מבחינתי.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן