fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Quentin Dujardin

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע יש לנו המלצות של מוזיקה רגועה ומרתקת. אלבום פולק-קאנטרי, פולק קסום וייחודי ואלבום מוזיקת עולם בהופעה חיה של Quentin Dujardin.

    אלבום השבוע: Quentin Dujardin – Quentin Dujardin 4tet 2020 Live

    Quentin Dujardin 4tet 2020 Live

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, Quentin Dujardin 4tet 2020 Live, אומנם מדובר בהופעה מ-2020 אך היא שוחררה כאלבום כעת.

    ה-4tet מובל בידי Quentin Dujardin, מלחין וגיטריסט מחונן, הידוע בעיקר בזכות נגינות על גיטרה עם מיתרי ניילון. קווינטין נולד בבלגיה (בשנת 1977), בעיר Dinant, זו העיר בה הומצא כלי הסקסופון. המוזיקה שלו הינה אווירתית, מוזיקת עולם. בנוסף הוא הלחין מספר פסי קול של סרטים.

    החבורה המנוסה והמוכשר שמשלימה את ה-4tet כוללת את: Didier Laloy על האוקרדיון, Nicolas Fiszman על הבס ו-Manu Katché, מתופף הג׳אז הצרפתי, שכבר כיכב בעבר בהמלצות שלי.

    ההופעה כוללת עשרה קטעים ארוכים, חלקם מעל ל-8 דקות. ב-Roon קיטלגו את האלבום הזה בתור ג׳אז, אך אני חושב שהוא הרבה יותר נוטה למוזיקה עולם, המקצבים מאוד חלקים ואין הרבה רגעי ״ג׳אז״ פר אקסלנס. המוזיקה בהופעה כוללת טווח דינאמי מרשים, עם הרבה קטעים שקטים במיוחד ואז פתאום קטעי תוף או גיטרות מפתיעים. הרוב המוחלט של היצירות הן רגועות ומאוד הרמוניות.

    כשהתחלתי להיפתח אל עולם של ג׳אז ומוזיקה אינסטרומנטלית, הלכתי על בטוח תחילה, בעיקר מוזיקה שמובלת בידי פסנתר או גיטרה. מכיוון שאלה הם הכלים שהייתי רגיל לשמוע. היה לי קשה עם כלי נשיפה, אך לאט לאט מצאתי עוד ועוד קטעים של סקסופון ואפילו חצוצרה, שלא היו לי צורמים ונהניתי מהם. עדיין אחד הכלים שאני פחות מתחבר אליהם זהו האקורדיון. נראה לי שהאלבום הזה יכול בהחלט להתחיל לשנות זאת. השימוש כאן באקורדיון הוא מאוזן ומשולב נהדר עם שאר הכלים. כשאולי הקטע היחיד שבו הוא מעט צורם זהו Alma.

    ההופעה Quentin Dujardin 4tet 2020 Live, הנה חגיגה של מוזיקה מהודקת ומרשימה, שמשלבת מוזיקת עולם, קצת מוזיקה עממית ונגיעות ג׳אז. אני מצאתי את ההןפעה מהנה ביותר.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים

    Watkins Family Hour – Vol. II

    Watkins Family Hour - Vol. II

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום החדש Vol. II מאת הצמד Watkins Family Hour.

    הצמד מורכב מאח ואחות, Sean & Sara Watkins, שניהם היו חברים בהרכב הבלוגרס הפרוגרסיבי, Nickel Creek, בשנות ה-90. בשנת 2002 הוצע להם מקום קבוע בלוח ההופעות של מועדון Largo המפורסם בלוס אנג׳לס. ההופעות שלהם נודעו כ-Family Hour, שם הם יכלו להתנסות בסגנונות שונים ולשתף פעולה עם אומנים רבים.

    בשנת 2015 שון ושרה החליטו להפוך את המפגשים המוזיקליים הללו לפרויקט הקלטה וכך נולד ההרכב.

    הסגנון המוזיקלי כאן הוא שילוב של פולק, בלוגרס עדכני, קאנטרי ופופ. המוזיקה רכה ומעודנת עם שילוב קולות נהדר. נהניתי ביותר מההאזנה לאלבום הזה, יש פה שילוב נהדר של כינורות, שמוסיף המון רגש לסאונד. לטעמי ישנם שני קטעים פחות טובים באלבום, הקטע She Left Me Standing on the Mountin, קאנטרי קלאסי, שמרגיש מעט מיושן והקטע We Were Meant to Be Together, שהרגיש לי פופי מידי. מלבד שני הקטעים הללו, זהו אלבום הרמוני ויפיפה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Spell Songs – Spell Songs II: Let the Light In

    Spell Songs -  Spell Songs II: Let the Light In

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום Spell Songs II: Let the Light In של ההרכב, Spell Songs, משנת 2021. 

    Spell Songs זהו פרויקט מוזיקלי מיוחד בהשראת עבודתם של הסופר Robert Macfarlane ו-Jackie Morris, אומן, כותב ומאייר. יחד הם יצרו ספר בשם Spell Book שהמטרה שלו היא לשמר את השפה האנגלית, שמילים רבות בה הולכים ונשכחים ומוחלפים בידי מושגים מודרניים.

    העבודה שלהם תורגמה לאלבום מוזיקלי בשנת 2019 והאלבום הזה הוא החלק השני. זו מוזיקה מלאה בקסם, כשאני עוצם את עיני אני רואה יער ירוק וקבוצה גדולה של אומנים לבושים בלבן שרים ומנגנים שירים שהם שילוב בין פולקלור, טבע וקסם. זו הדרך שלי לנסות לתאר את הסאונד הייחודי שיש באלבום הזה. זו האזנה מלודית ומענגת באופן יוצא דופן.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן