fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Sophie Zelmani

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע שוב פרויקט זמרות שכדאי להכיר משתלט על המלצות השבוע שלנו. הפעם נמליץ על שתי זמרות אינדי מקוריות ומרתקות מגרמניה וניו-זילנד, בנוסף לאלבומה החדש של Sophie Zelmani משוודיה.

    אלבום השבוע: Sophie Zelmani – The World Ain’t Pretty

    Sophie Zelmani – The World Ain't Pretty

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, The World Ain’t Pretty של הזמרת והכותבת השוודית,   Sophie Zelmani.

    אם אתם עוקבים אחר ההמלצות שלי, בוודאי שמעתם כבר על Sophie Zelmani, מאז שכתבתי עליה בפרויקט זמרות שכדאי להכיר שלנו, היא הפכה לאחת הזמרות האהובות עלי.

    בשנה שעברה היא הוציאה אוסף מיוחד המסכם 25 שנות קריירה, בו כל השירים הוקלטו מחדש. סופי היא אומנית ביישנית במיוחד ובתחילת הקריירה שלה היא מיעטה להופיע, בנוסף היא אומנית יציבה במיוחד, כזו שלא מפסיקה לעבוד ולראייה, כמות האלבומים שלה, כשאף פעם אין פער של יותר משנתיים בין אלבום לאלבום.

    הסגנון של סופי הוא פולק-פופ, רוב שיריה הם בלדות מרגשות המשלבות גיטרה ולא פעם כינורות. השירה של סופי היא על גבול הלחישה, כאילו שהיא מתביישת לשיר או מקדשת את העדינות.

    באלבומה החדש, The World Ain’t Pretty, סופי ממשיכה את הקו שלה ורוב מוחלט של האלבום כולל בלדות מרגשות, עם עבודת הפקה טובה. אני אהבתי במיוחד את הקטע Do You Remember. קטע נוסף שאהבתי הוא God Do You Hear. לאורך כל האלבום נשמרת המתיקות האופיינית של סופי.

    השיר שבולט בשוני שלו באלבום הוא שיר הנושא והפתיחה, The World Ain’t Pretty, זהו שיר עם מקצב מעט מהיר יותר ותחושה מאוד פופית. לטעמי האישי, זה הקטע הכי חלש באלבום.

    אז למרות שאין כאן התעלות כמו באלבום I’m The Rain מ-2010, האלבום The World Ain’t Pretty, הוא אלבום סופי קלסי עם בלדות מרגשות ומוזיקה מצוינת.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים

    Mel Parsons – Glass Heart

    Mel Parsons - Glass Heart

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום Glass Heart מאת הזמרת והכותבת הניו-זילנדית Mel Parsons, משנת 2018.

    ילידת 1981, Mel גדלה בחוות כבשים ובקר בחוף המערבי של ניו זילנד. היא החלה לנגן בפסנתר וגיטרה בגיל 14 ובגיל 17 היא החלה ללמוד בבית הספר למוזיקה, Nelson, בהמשך היא גם למדה באוניברסיטת Auckland, שם היא למדה מוזיקה פופולרית, היסטוריה ועוד.

    אלבומה הראשון של Mel יצא בשנת 2009 ושוחרר תחת חברת התקליטים שהיא הקימה, Cape Road Recordings.

    הסגנון של Mel הוא אינדי-פולק וקאנטרי אלטרנטיבי. לאורך הקריירה שלה, היא זכתה בשלל פרסי מוזיקה מיקומיים בניו-זילנד.

    האלבום Glass Heart הוא אלבומה הרביעי, ובניגוד לקודמיו, האלבום הזה הוקלט בארה״ב. זהו אלבום נפלא, שמצליח לשמור על רמה אחידה לכל אורכו. קולה של Mel הוא מעט מחוספס ונעים מאוד להאזנה. המוזיקה משלבת גיטרות ותופים עם מעט קלידים והיא קצת פונה לרוק יותר מאשר לפולק מעודן. השירים שאהבתי במיוחד הם שיר הפתיחה, Blame ו-Just Cause You Don’t Want Me.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Miu – Watercoloured Borderlines

    Miu - Watercoloured Borderlines

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום Watercoloured Borderlines של הזמרת והכותבת הגרמניה, Miu, משנת 2015. 

    לפי הביוגרפיה באתר הרשמי שלה, כש-Miu הייתה בחורה צעירה בהמבורג גרמניה, היא עבדה בחברת פרסום. היא החליטה לעזוב הכל ולנסוע לניו-יורק להופיע במועדון ה-Bitter End המפורסם. לאחר מכן היא חוזרת לגרמניה, שם היא פושטת רגל ומתחילה הכל מחדש. היא מגייסת נגנים, מופיעה בכל רחבי גרמניה ואירופה, עד שהיא זוכה להכרה.

    הסגנון של Miu הוא סול-פופ עם הרבה כבוד לרטרו סול. העשורים האחרונים, החל משנות ה-90, פגעו אנושות במושג הזה שנקרא ״פופ״, עם להקות תעשיתיות שנבנו יותר על מראה מאשר על מוזיקה. בואו נאמר שמקומו של מייקל ג׳קסון בתור ״מלך הפופ״, לא נמצא בסכנה. האלבום הזה של Miu, הזכיר לי שגם מוזיקת פופ יכולה להיות מתוחכמת, מקורית ומהנה.

    אז נכון יש פה המון סול, וזה לא פופ נקי ועדיין ככה פופ צריך להישמע. המוזיקה באלבום כוללת הרבה כלי נשיפה וגם כמה קטעי סולו גיטרה חשמלית מעולים. קולה של Miu, כולל הרבה נוסטלגיה, משהו בו מרגיש רטרו, היא שרה בהמון ביטחון ומרגישים את זה.

    בנוסף יש כאן גם כתיבה מאוד מעניינת. מבחינת הליריקה, השירים שהכי תפסו לי את האוזן היו Office Hero, שיר שמדבר על חיי המשרד המשעממים, Miu מבקשת מעובדי המשרד להסתכל על חייהם. זהו שיר שנוגע בנקודה רגישה, באיזשהו מקום זו ליריקה מעט מתריסה, כי מה יקרה עם כל עובדי המשרד יצאו ויחפשו להם מקצועות אומנות?

    שיר מעניין נוסף הוא Dr. Freud, שיר פופי וקצבי שמדבר על דיכאון וטיפול פסיכולוגי.

    בשורה התחתונה, האלבום Watercoloured Borderlines זהו אלבום סול-פופ פשוט מבריק, לא פחות. המוזיקה מקורית כשכמעט בכל שיר יש שינוי קצב, קטעי bridge למיניהם וקטעי סולו. השירה הנהדרת של Miu וגם הליריקה המעניינת משלימים את החוויה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן