fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – מוזיקת אינדי פופ

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן של מוזיקת אינדי פופ ונמליץ לכם על שני אלבומים של זמרות אינדי והרכב אינדי מגרמניה, שהם בעל ואישה.

    לאחרונה, אני מוצא את עצמי מחפש מוזיקה קצת יותר אנרגטית, או שונה. אז השבוע אנחנו עם אלבומי אינדי פופ שהכרתי לאחרונה. סצנת האינדי היא סצנה מרתקת של יוצרים עצמאיים, שמייצרים מוזיקה שונה ומעניינת, שבוודאי שונה ממוזיקת הפופ התעשייתית. בהמלצות שלנו השבוע תמצאו, קצת אלקטרוני, קצת סאונד אפל, קצת בלדות ובעיקר הרבה סאונד מקורי ומעניין.

    אלבום השבוע של מוזיקת אינדי פופ: Emilie Zoé – Hello Future Me

    אלבום השבוע של מוזיקת אינדי פופ: Emilie Zoé – Hello Future Me

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, Hello Future Me, של הזמרת השוייצרית, Emilie Zoé משנת 2022.

    לא פעם אני מתלונן כאן על אומנים שלא מספקים שום מידע על עצמם, אבל בתופעה כזו לדעתי עוד לא נתקלתי. עברתי על פרופיל ה-Spotify, בדקתי ב-Roon, בעמוד הפייסבוק שלה, באתר הרשמי שלה ובעמוד ה-Bandcamp. כל מה שלמדתי על Emilie Zoé מכל אלה הוא שמדובר באומנית מ-Lausanne, שווייץ.

    אני יודע שבמדינות מסויומות יש תרבות של לשמור על פרטיות בקרב האומנים, אז אני מקבל את זה שאין שום פרט ביוגרפי, אבל לפחות קצת לספר על האומנות ומהות המוזיקה. לא ויתרתי וניסיתי בכל זאת למצוא עוד טיפה מידע, הגעתי אל חברת התקליטים העצמאית, אינה למטרות רווח, שהוציאה את האלבום הזה. השם של החברה הוא Hummus Records, בהחלט שם מעניין. הם מספרים על עצמם שהם מספקים בית ומקום לאומנים אלטרנטיבים שוייצרים להיפגש וליצור יחד.

    באתר שלהם ניתן לרכוש תקליטים, CD וגם merch של האומנים, שם מצאתי מעט על האלבום, כמו למשל את זה שהכלים ששמשו את Emilie Zoé לייצר את הסאונד הם גיטרה בת 60, אורגן שנקנה בשוק הפשפשים ופסנתר שבור. שימוש בכלים ישנים על מנת לייצר סאונד חדש, זו בהחלט שיטה מקורית.

    האלבום הזה של Emilie Zoé הוא אוסף של מחשבות, אשר האומנית שולחת כמו הודעה בתוך בקבוק אל הים. 

    הסאונד הוא פשוט מרתק מבחינתי, בלדות פופ חצי מהירות, עם נגיעות של פולק-פופ, ווקל מתקתק ונעים במיוחד. בעיקר באלבום הזה מצאתי המון רגש וסאונד מודרני מצד אחד, מצד שני מלודי ובעל נשמה. הרמה היא סופר אחידה וגבוהה לכל אורך האלבום, בכל שיר ניתן למצוא את הקסם שלו, למשל ב-Roses on Fire, יש פתאום איזה סולו אלקטרוני ואז דווקא פסנתר נוגה ונעים וסיום באקפלה. הסאונד הוא מגוון אבל בעל מרכז ברור, לא אקלקטי, אלא מוגדר היטב.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום אינו זמין ב-Tidal בשלב זה

    אלבומים מומלצים נוספים – מוזיקת אינדי פופ

    Carolin No – Favorite Sin

    מוזיקת אינדי פופ Carolin No - Favorite Sin

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום Favorite Sin, של הצמד הגרמני, Carolin No משנת 2013.

    ההרכב Carolin No הוא למעשה צמד המורכב מהזמרת והכותבת Carolin Obieglo ו-Andreas Obieglo, נגן multi-instrumental (נגן כלים מרובים, פשוט לא נשמע לי טוב בעברית) מוכשר.

    השניים הכירו במהלך לימודי המוזיקה באונברסיטה למוזיקה ב-Würzburg, גרמניה בשנת 1999. בשנת 2007 הם החלו להופיע תחת השם Carolin No ובשנת 2008 הם נישאו. הם עברו לתקופה לארה״ב ואז חזרו והתיישבו בחלק הכפרי של מרכז גרמניה. המוזיקה צמד זכה להכרה רבה בגרמניה.

    האלבום, Favorite Sin, הינו אלבום מעניין ומגוון. הוא מתחיל בקטע הקצבי עם שילוב אלקטרוני, Still Waters Run Deep, אבל מיד אחרי השיר הזה הוא הולך ונרגע ומציע בעיקר בלדות מעודנות ואף שקטות, כמו למשל Perfect Picture Postcard Day. את החלק האלקטרוני מרגישי במעט תוספות לאורך האלבום, זו בהחלט תוספת דיי מעודנת, אך עדיין זה מה שנותן טוויסט ועיניין לסאונד באלבום.

    באלבום מפוזרים גם קטעים אינסטרומנטלים קצרים ומהנים, בעיקר אהבתי את Waters. קטעים נוספים שאהבתי, עבודת הפסנתר ב-Lovesong היא מעולה לטעמי והיא ממשיכה לקטע שאחריו שהוא מעין אפליוג אינסטרומנטלי בשם Run.

    לאלבום הזה יש זרימה נהדרת וניכרת המחשבה בלייצר אלבום שלם ולא סתם אוסף שירים.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Naima Joris – While The Moon

    מוזיקת אינדי פופ Naima Joris - While The Moon

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום, While The Moon, של הזמרת והמלחינה הבלגית, Naima Joris, משנת 2022. 

    הסיפור של Naima Joris הוא פחות סטנדרטי, למרות שאביה הוא הוא מוזיקאי ג׳אז בלגי מפורסם, היא החלה לנגן רק בגיל 27 ופרצה לתודעה בגיל 39, אז היא ואחיה הוציאו אלבום מחווה לאחותם המנוחה.

    האלבום While The Moon הוא בעל סאונד אפל ואיטי משהו, יש כאן שילוב  קל של ג׳אז עם עבודת בס נהדרת. השירה של Naima Joris היא מאוד אווירתית, יש איזו תחושה שהיא בהילוך איטי מכוון כל הזמן. יש הרבה שילוב אפקטים במוזיקה, בכך הסאונד מעט הזכיר לי את Youn Sun Nah.

    לא הייתי מרחיק לכת וקורא לאלבום הזה קודר, אך הוא בהחלט אפל, אך בו זמנית הוא גם מלא בקסם ומשרה רוגע. אם תעצמו את העיניים, Naima Joris תוכל לקחת אותכם למקום אחר בעזרת המוזיקה והשירה המיוחדים באלבום הזה. 

    אחד השירים היותר קלילים ובעלי מקצב חצי מהיר הוא הקטע, What If, שאני מאוד ממליץ עליו.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן