fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • האלבומים ששינו את ההיסטוריה של המוזיקה: Metallica, Kill ’Em All!

    יצא לאור ב- Music America, Megaforce, רוצ’סטר, ניו יורק ב- 25 ליולי 1983
    מפיק: Paul Curcio

    מטאליקה (Metallica) היא להקת הבי מטאל וטראש מטאל אמריקאית שנוסדה בלוס אנג’לס, קליפורניה בשנת 1981, כאשר המתופף יליד דנמרק לארס אולריך פרסם מודעה בעיתון לוס אנג’לס, The Recycler, ובו נכתב: “המתופף מחפש נגני מטאל אחרים בשביל לנגן עם Tygers of Pan Tang, Diamond Headו- Iron Maiden.” חברי הלהקה הנוכחיים הם הסולן והגיטריסט ג’יימס הטפילד והמתופף לארס אולריך שגם בסופו של דבר ייסדו את הלהקה, הגיטריסט המוביל הוותיק קירק האמט והבסיסט רוברט טרוחיו. חברי להקה לשעבר כוללים את הגיטריסט המוביל דייב מאסטיין (מייסד ה-Megadeath) והבסיסטים רון מק’גובני, קליף ברטון וג’ייסון ניוסטד. מטאליקה היא אחד הלהקות המצליחות בתולדות המוסיקה מבחינה מסחרית.

    היא נחשבת לאחת הלהקות ברביעייה הגדולה של טראש-מטאל לצד ה- Megadeath, Slayer ו- Anthrax. כמה מבקרים בחרו במטאליקה בתור הלהקה הטובה בשלושים השנים האחרונות. השילוב בין המקצבים המהירים, הכלים, והנגינה האגרסיבית עזרו ללהקה לגייס בסיס מעריצים שהלך וגדל בקהילת המוזיקה המחתרתית וזכתה לשבחי הביקורות בארבעת האלבומים הראשונים שלה. יחד עם זאת, חלק מאותם המעריצים התאכזבו מהלהקה אחרי הוצאת האלבום Metallica בשנת 1990 הידוע גם בתור “Black Album” שנחשב ל- main stream ופחות חתרני. בתור השפעות המוסיקליות מציינים חברי הלהקה את Led Zeppelin, Black Sabbath, Judas Priest ואת Motörhead, כמו כן מספר להקות כגון ה- Ramones ו- The Clash.

    מאז הקמתה בשלהי 1981 נהגה הלהקה לנגן במועדונים בלוס אנג’לס. הם צברו פופולריות רבה ולכן הוחלט להקליט את האלבום הראשון. תהליך ההקלטה לא היה חלק. בהתחלה, התכוונו חברי הלהקה לקרוא לו: “Metal Up Your Ass”, אבל חברת ההפקה סירבה. בתור מחאה על ההתערבות ב”הליך יצירה חופשי” קראו חברי הלהקה לאלבום: “Kill ‘Em All”- כאשר הכוונה היא לבעלי התפקידים של החברה Megaforce.

    המשבר השני קרה עם הנגן המוביל שלהם דייב מאסטיין. שאר חברי הלהקה החליטו לפטר אותו, בעקבות שימוש מופרז בסמים ואלכוהול והתנהגות אגרסיבית ואלימה. הם הזמינו נגן מעולה אחר, קירק האמט, להצטרף למטאליקה. מאסטיין, גיטריסט גאוני ונהדר בזכות עצמו, ייסד את Megadeath, אחת הלהקות הטובות באותו הז’אנר כמו מטליקה. מאסטיין נטר טינה למטאליקה שנים רבות. הוא שנא את קירק האמט באופן אישי ועשרות שנים טען בכל רעיון שזה גנב לו את העבודה. הוא גם טען שהאמט ניגן את השירים על פי הדגם שהוא, מאסטיין, יצר עבור מטאליקה. באלבום הבכורה של Megadeath, מאסטיין הקליט שיר הקרוי Mechanix, שזה בעצם עיבוד מחודש לשיר של מטאליקה, “The Four Horsemen”, בשביל להראות למטאליקה ש”אפילו כשהוא שיכור הוא יכול לנגן בגיטרה.”

    מבחינה מוזיקלית, זה האלבום ה”טכני” ביותר של מטאליקה. הוא מאופיין יותר מכל שאר אלבומי הלהקה בדגש על הכלים, קצב מהיר, ופחות דגש על המנגינה. האלבום מלא בריפים מורכבים וסולואים של גיטרה חשמלית בקצב מהיר על ידי הגיטריסט קירק האמט. המנגינות עצמן פשוטות ונוטות לכיוון פאנקיסטי. דייב מאסטיין אכן מילא תפקיד משמעותי בכתיבת האלבום, לפני שעזב את הלהקה ממש לפני ההקלטות.

    Kill ‘Em All הוא אחד מאלבומי הת’ראש מטאל הראשונים ועל כן נחשב לאבן דרך בתולדות הסוגה. אף על פי שבתקופת יציאתו לשוק הוא לא הפך להצלחה כלכלית מיידית, האלבום הרחיב משמעותית את קהל המעריצים של הלהקה בסצנת המטאל של שנות השמונים המוקדמות. האלבום היווה מקור השראה ללהקות רבות שקמו באותה תקופה וניסו ללכת בדרכה של מטאליקה, כגון מגאדת’, סלייר, אנתרקס, סיפולטורה, פנתרה ועוד. שירים אחדים באלבום, כמו Motorbreath, היוו את הבסיס לסוגת ה-crossover thrash metal- ת’ראש מטאל מעורב עם הארדקור פאנק.

    פרופסור לסוציולוגיה, דינה ויינשטיין, המתמחה בתרבות הפופולארית באמריקה, טענה: “הטקסטים של Kill ‘Em All יצרו התרגשות כמו המוסיקה עצמה של הלהקה. יחד, מילות השירים באלבום הם חלק מאותו המכלול שיוצרים נושא אחיד. זהו אלבום קונספט שמבשר על פריצת הדרך של תת-ז’אנר חדש של מטאל בשביל המעריצים מטאליקה עומדת בפרץ. זו חגיגה של מטאל. זו קריאה לנשק לדור חדש של מטאל הדס, שרבים מהם כבר היו חמושים ומוכנים.”

    הלהקה יצא לסבב הופעות עם האלבום החדש וזכתה להצלחה יתרה.

    הופעה חייה בשיקגו -1983:

    האלבום ב- Spotify:

    האזנה מהנה!

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן