fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • האלבומים ששינו את ההיסטוריה של המוזיקה: T. Rex – Electric Warrior

    האלבום יצא לאור ב-24/9/71 על ידי Fly Records אנגליה, ו-Reprise Records בארה”ב.

    T. Rex נוסדו באנגליה בשנת 1967 על ידי הסולן וכותב הטקסטים מארק בולאן, הידוע גם בכינויו Dr. Boggie. בהתחלה שם הלהקה היה Tyrannosaurus Rex עד ששונה בשנת 1969. הלהקה בראשית דרכה ניגנה בסגנון הקרוי פולק פסיכודלי. כלומר הם ניגנו שירי פולק עם כלים אקוסטיים בשילוב של מוזיקה פסיכודלית. בשנת 1969 בולאן החליט לשנות את הסגנון ושינה במקצת גם את שם הלהקה. השינוי בא לידי ביטוי באלבום Ride the White Swan, שראה אור בשנת 1970. האלבום נחשב לאלבום ה-Glam Rock הראשון אי פעם. משנת 1970 עד 1973 הלהקה זכתה לתהילה שוות ערך ל”חיפושיות”: אחד עשרה להיטים שלהם היו ב-top ten באנגליה באותם השנים וארבעה להיטים זכו במקום הראשון: Hot Love, Get it On, Telegram Sam, ו- Metal Guru.

    לאחר מכן תהילת הלהקה התחילה לדהות למרות ש-T. Rex המשיכו להוציא אלבומים אחד לשנה. בשנת 1977 מארק בולאן נהרג בתאונת דרכים, לאחר שרכבו התנגש בעץ, והלהקה התפזרה. ארבעה חברי הלהקה נוספים גם מצאו את מותם בטרם עת מסיבות טרגיות. סה”כ בין 1967 ל-1977, ניגנו בלהקה חמשה עשר נגנים. רק מארק בולאן נשאר חבר בלהקה באופן קבוע עד יום מותו.
    במהלך השנים, T. Rex השפיעו על רשימה ארוכה של ז’אנרים מוזיקליים, כגון גלאם רוק, פאנק רוק, פוסט פאנק, אינדי פופ, רוק אלטרנטיבי ובריט פופ. בתור הערת שוליים, אוסיף שגם מספר גדול של להקות וזמרי רוק מחתרתי בברית המועצות בשנות השבעים והשמונים ניסו לחקות את סגנונם.
    האלבום Electric Warrior נחשב לפורץ דרך ולחשוב ביותר של הלהקה. למרות שהיה כבר האלבום השלישי של הלהקה לאחר שינוי השם והסגנון, כל המבקרים והמוזיקאים מצביעים דווקא עליו, בתור האלבום המייסד של ז’אנר הגלאם רוק. האלבום הגיע למקום הראשון במצעד הפזמונים הבריטי והפך לאלבום הנמכר ביותר בשנת 1971. הלהיט Get it On הגיע לרשימת עשרת הלהיטים הגדולים בארצות הברית באותה השנה בגרסתו האמריקאית (Bang a Gong (Get it On.

    מה כל כך מיוחד באלבום הזה? כפי שטען אחד מבקרים: “אחד הסיבות מדוע Electric Warrior עומד כה טוב במבחן הזמן, למרות שנדמה שהיה מיועד רק לשימוש חד פעמי, היא הקלות שבה הוא נהנה מאבסורד של עצמו וחוסר עומק מכוון.” אכן מארק בולאן לא לקח את עצמו יותר מדי ברצינות. הוא ניגן בחופשיות באופן שראה לנכון. בולאן נטש כל יומרה לייצור משהו אומנותי וזה הפך לסוג של אמירה בפני עצמה. הטקסטים שכתב היו קלילים ומשעשעים. הנה לדוגמה הטקסט של הלהיט Get it On:

    [Verse 1]
    Well you’re dirty and sweet
    Clad in black don’t look back and I love you
    You’re dirty and sweet, oh yeah
    Well you’re slim and you’re weak
    You’ve got the teeth of the hydra upon you
    You’re dirty sweet and you’re my girl

    [Chorus]
    Get it on, bang a gong, get it on
    Get it on, bang a gong, get it on

    [Verse 2]
    Well you’re built like a car
    You’ve got a hubcap diamond star halo
    You’re built like a car, oh yeah
    Well you’re an untamed youth
    That’s the truth with your cloak full of eagles
    You’re dirty sweet and you’re my girl

    [Chorus]
    Get it on, bang a gong, get it on
    Get it on, bang a gong, get it on

    ההשפעה של האלבום הייתה עצומה: The Ramones, New York Dolls, Joy Division, Prince, R.E.M., The Smiths, The Pixies, The Slits, David Bowie, ו- Nick Cave הם רק חלק מהאומנים ולהקות שהושפעו ממנו ישירות.

    האזנה מהנה!

    האלבום ב-Spotify:

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן