fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • זוכרים את המוזיקה של: שירות Pandora

    בחלק הרביעי והאחרון של סדרת הכתבות ״זוכרים את המוזיקה של״, אספר לכם על שירות המוזיקה החוקי הראשון שיצא לי להכיר, השירות של Pandora.

    Pandora

    בסדרת כתבות זו אני חוזר אל המקורות שעמדו לרשותי לגלות מוזיקה בצעירותי (שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000), הפעם נדבר על שירות המוזיקה, Pandora.

    תזכורת לכתבות הקודמות בסדרה: 
    ״זוכרים את המוזיקה של: Freestyler ב-MTV״
    ״זוכרים את המוזיקה של: החיפוש אחר הקליפ של New Order״
    ״זוכרים את המוזיקה של: השיר הכי מיוחד בדיסקוגרפיה של Bon Jovi״

    על השירות של Pandora

    השירות של Pandora החל את דרכו בשנת 2000 והיה מבוסס על פרויקט ה״גנום המוזיקלי״. הפרויקט הגנום המוזיקלי ניסה לפרק לגורמים מאפיינים של שירים, לזהות דימיון בין שירים וכך לאפשר המלצות חכמות. כתבתי את זה לא פעם בכתבות שלי, עד היום מבחינתי זו המעלה מספר אחת של שירותי מוזיקה, היכולת להכיר למשתמש מוזיקה חדשה המותאמת לטעמו האישי.

    שירות Pandora היה שירות חינמי בתחילת דרכו והיה זמין גם בארץ, עד כמה שידוע לי מזה שנים שהוא אינו זמין יותר בישראל. השירות עבד כך, המשתמש בוחר שיר או להקה ומקבל ״תחנת רדיו״ עם שירים שעל פי פרויקט הגנום המוזיקלי דומים לשיר או הלהקה שנבחרו. אין אפשרות לשמוע שיר ספציפי או להקה כלשהי, אלא רק לקבל את תחנת הרדיו הזו. לטעמי בכך השירות עקף את הדרישות הקפדניות של זכויות יוצרים כלפי שירותי ההזרמה לעומת הדרישות ההרבה פחות קפדניות כלפי תחנות רדיו. נושא זה נידון בצורה יפה בסדרה ״הפלייליסט״ שעלתה לאחרונה ב-Netflix ומספרת את סיפור ההקמה של Spotify.

    במהלך הניגון ניתן היה לסמן בלייק או דיס-לייק את השירים שהשירות הציע ובכך לכוונן את התחנה. יכולות אלה הן דיי טריוויאליות בשירותי ההזרמה המודרניים, אך אז בשנת 2000 השירות היה פורץ דרך ומאוד נהינתי להשתמש בו.

    השירים שנשארו איתי משירות Pandora

    גיליתי לא מעט שירים בעזרת השירות של Pandora, אבל שניים מהם הכי זכורים לי ונשארו איתי עד היום, אם כי לא שמעתי אותם במשך שנים.

    Alice In Chains – Down in a Hole

    השיר הראשון שייך ללהקת Alice In Chains, אחת מלהקות הגראנג׳ המוכרות והמצליחות, אך גם הטרגיות. הסולן שלהם, ליין סטיילי, סבל במשך שנים מהתמכרות לסמים, עד שבסופו של דבר נמצא מת בדירתו. אז בחלק הראשון של פרויקט ״השירים ששרדו את שנות ה-90״ (שפרסמנו ב-2020), סיפרתי לכם שהשיר האהוב עלי של Alice In Chains הוא Down in a Hole, אך מה שלא סיפרתי לכם אז, הוא שאת השיר הזה הכרתי דרך שירות Pandora. כמובן שהכרתי את ההלהקה לפני, אך לא את השיר הזה שלהם.

    Annihilator – The One

    להקת Annihilator היא להקת מטאל (Trash Metal) קנדית שהוקמה בשנת 1984. זו להקת המטאל הקנדית המצליחה איי פעם עם מכירות של יותר מ-3 מיליון אלבומים. למרות זאת, לפני שירות Pandoraֿ, מעולם לא שמעתי עליהם. השיר The One, היה תמיד נשמע לי כמו שיר פארודיה לשירי הפופ של שנות ה-90 וה-2000 המוקדמות. אני לא יודע אם אכן זו הייתה הכוונה, אבל דווקא המילים האובר באנליות והמנגינה הקיטשית, התחברו לשיר ממש מגניב, שנורא התחברתי אליו אז, דווקא בגלל היותו אובר קיטשי.

    בזמנו ניסיתי להקשיב לשירים נוספים שלהם, אך לא מצאתי עוד שירים שהתחברתי אליהם כמו ל-The One. לא שמעתי את השיר הזה במשך שנים והיה לי נחמד מאוד להיזכר בו שוב, מקווה שגם את תיהנו.

    כאן מגיע לסיומו פרויקט הכתבות הקצר שלי, ״זוכרים את המוזיקה של״. ההשראה לפרויקט הזה היה הבן שלי, שמתחיל לחקור עכשיו את הטעם המוזיקלי שלו בעזרת שירות Spotify. לראות אותו עושה את זה עורר בי המון תחושות של נוסטלגיה, כלפי הדרכים שהיו לי להכיר שירים חדשים, את חלקם תיארתי לכם במהלך הפרויקט הזה.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן