fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • זוכרים את המוזיקה של: Freestyler ב-MTV

    כתבה זו היא החלק הראשון בסדרת כתבות, שתעסוק בשני נושאים במקביל, גם להיזכר במוזיקה שאני אהבתי בתור מתבגר וגם במקורות שעמדו לרשותי לגלות מוזיקה. בחלק הראשן נדבר קצת על ערוץ MTV והקליפ האייקוני Freestyler של ההרכב, Bomfunk MC’s.

    את ההשראה לסדרת הכתבות האלה קיבלתי מבני, בן ה-10, שגילה לאחרונה את Spotify וממש נהנה לגלות שירים חדשים ואני כמובן משתדל להמליץ לו על כל מיני כיוונים.

    bomfunk mc's freestyler

    ערוץ MTV

    כשערוץ MTV הגיע לארץ כחלק ממהפכת הכבלים, הייתה לכך השפעה אדירה על החשיפה שלי למוזיקה בינלאומית-מערבית. לא זכור לי שאיי פעם האזנו לרדיו בבית, כך שהטלוויזיה הפכה לאופציה המובילה לשמוע מוזיקה. כמובן שהחידוש הגדול ב-MTV היה הוידאו-קליפים, שהפכו את המוזיקה לשילוב בין אודיו ו-ווידאו. מעניין לחשוב על כך ששירותי ההזרמה של היום, באיזשהו מקום הפכו את המגמה הזו חזרה והמוזיקה התנתקה מהוידאו, לפחות בז׳אנרים שהם לא פופ.

    זוכרים את המוזיקה של Bomfunk MC’s – Freestyler

    אחרי שהכרתי לבן שלי את Queen ו-Michael Jackson, רציתי להמליץ לו על משהו אחר ונזכרתי בשיר Freestyler של ההרכב Bomfunk MC’s, שהיה להיט גדול ב-MTV. אני עד היום זוכר את הקליפ, נער בלונדיני מסתובב בתחנת רכבת עם אוזניות ענקיות.

    קצת על Bomfunk MC’s

    תאמינו או לא, מדובר בהרכב היפ הופ, שמגיע ממדינה שידועה במיוחד בתרבות ההיפ הופ שלה, אני מדבר ״כמובן״ על פינלנד. ההרכב פעל בין השנים 1998 ל-2005. בהמשך הם גם עשו איזה ניסיון קמאבק ב-2018. הסולן של ההרכב הוא B.O. Dubb, ראפר בריטי-פיני, חבר מרכזי נוסף היה DJ Gismo. המפיק המוזיקלי היה JS16 הפיני.

    אלבום הבכורה של ההרכב, In Stereo, שהוצא על ידי Sony Music ב-1999, היה ללא ספק רגע השיא של הלהקה. האלבום הצליח בכל רחבי אירופה, מכר 600,000 עותקים וזיכה את הלהקה בפרס Best Nordic Act בטקס פרסי MTV אירופה של שנת 2000. אחרי האלבום הגיעו שני אלבומים נוספים, שלא זכו להצלחה מרובה, ובשנת 2005 חברי הלהקה התפזרו והמשיכו לפרויקטים מוזקיליים אחרים.

    קצת על Freestyler

    השיר Freestyler מתוך האלבום, In Stereo, הוא הלהיט הגדול והמוכר ביותר של הלהקה. השיר הגיע למקום הראשון במצעדים ביותר מ-10 מדינות שונות. הסגנון של השיר מורכב משילוב של תת ז׳אנר של מוזיקה אלקטרונית, שנקרא breakbeat, משולב בדאנס וכמובן היפ הופ.

    הקליפ האייקוני של השיר צולם ברובו בתחנת המטרו, Hakaniemi, בעיר הבירה הלסינקי. הנער שמצולם בקליפ הוא Marlo Snellman, דוגמן ומוזיקאי בפני עצמו, שהיה בן 15 בזמן הצילומים. בקליפ הנער מאזין למיני-דיסק של סוני (הדגם המדויק הוא Sony Walkman MZ-R55, למי שזה מעניין אותו). במהלך הנסיעה במטרו הוא פוגש את הסולן של הלהקה B.O. Dubb, שמראה לנער שהוא יכול להעביר קדימה/אחורה או להשהות את העולם בעזרת השלט של המיני-דיסק. בהמשך הקליפ הנער מנסה את היכולות הללו על כל מה שסובב אותו.

    הקליפ הרשמי Freestyler 1999:

    בשנת 2019, לציון 20 שנה לקליפ, הלהקה שאוחדה, החליטו להוציא קליפ מחודש. הפעם הדמות הראשית היא נערה, אותה מגלמת Milica Bajčetić והקליפ צולם בבלגרד.

    הקליפ המחודש Freestyler 2019:

    לסיום אציין, שלא שמעתי את הקטע במשך שנים עד שנזכרתי בו במקרה. ואני חייב לציין שרמת ההפקה בו מרשימה ביותר עם הרבה שכבות ורמת פירוט גבוהה. השיר הזה היה להיט לחלוטין בצדק מבחינתי, גם אם הסגנון הזה רחוק ממני כיום. ממליץ לשמוע את הגרסה בשירות Tidal, בשביל להבין על מה אני מתכוון.

    עד כאן הכתבה הראשונה שלנו בסדרה ״זוכרים את המוזיקה של״, נתראה בכתבות הבאות.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן