fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • זוכרים את המוזיקה של: החיפוש אחר הקליפ של New Order

    בחלק השני של סדרת הכתבות ״זוכרים את המוזיקה של״, אספר לכם סיפור קורע לב על איך רדפתי במשך שנים אחרי קליפ של New Order.

    New Order True Faith

    בסדרת כתבות זו אני חוזר אל המקורות שעמדו לרשותי לגלות מוזיקה בצעירותי (שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000), הפעם נדבר על דוגמה לקשיים, שהדור החדש לא יבין.

    תזכורת לכתבה הקודמת בסדרה: ״זוכרים את המוזיקה של: Freestyler ב-MTV״.

    העולם שלפני Shazam ו-YouTube

    בעולם שלפני כלים כמו Shazam, שירותי מוזיקה ואפילו YouTube, זו הייתה תופעה דיי שכיחה לשמוע שיר כלשהו שנתפס לך בראש מבלי שאתה יודע מהו השיר. למשל זה יכול היה להיות קטע ששמעתם ברדיו ונורא אהבתם, אבל פיספסתם את ההתחלה, בה השדר מציין מהו השיר הזה. במקרה שלי זה היה קליפ, שזכרתי שממש אהבתי, אבל לא זכרתי לא את שם הלהקה ולא את שם השיר.

    יש לא מעט תכנים שנוצרו בהשראת אותו הקושי, למשל זכור לי פרק מיתולוגי ב״נשואים פלוס״, שאל זכר רק את הקטע ״mmm Him״ ונסע למומחה על מנת שהוא יזהה עבורו את השיר. במקרה שלי כל מה שזכרתי היה שבקליפ היו שתי דמויות מחופשות בצורה מוזרה והן היו נותנות סתירות אחת לשנייה על פי המקצב של השיר. אז במשך כמה שנים ניסיתי להיזכר בכל מיני דרכים, עד ששירות YouTube הושק ואז ביחד עם חיפוש בגוגל, איכשהו בסופו של דבר הבנתי שמדובר בשיר True Faith של להקת New Order משנת 1987.

    מכיוון שעברו כמה שנים, כל מה שזכרתי היה הקליפ, לא באמת זכרתי שום דבר מהשיר כך שבלי הקליפ, כנראה שלא הייתי מזהה אותו. השיר הוא קטע פופ קלסי של שנות ה-80 ואני בהחלט מאוד מחבב אותו עד היום.

    על להקת New Order

    להקת New Order הוקמה בשנת 1980 וחבריה המקימים היו: Bernard Sumner – גיטרה ושירה, Peter Hook – בס ו-Stephen Morris על התופים. שלושתם היו חברים בלהקת Joy Division, עליה סיפר לכם דימה טאראת בכתבתו ״האלבומים ששינו את ההיסטוריה של המוזיקה: Joy Division – Closer״.

    הסגנון של New Order משלב מוזיקת פוסט-פאנק עם אלקטרוני ודאנס, מה שהפך אותם לאחת הלהקות המשפיעות של שנות ה-80.

    הקטע True Faith היה חלק מסינגל ולמעשה מעולם לא היה חלק באלבום סטודיו רשמי של הלהקה. הסינגל הזה היה סמל למחלוקת האומנותית בחיי הלהקה ומעבר שלהם לסגנון שמבוסס יותר על דאנס, מה שלא היה לשביעות רצונם של כל חברי הלהקה.

    כל שנותר לי כעת הוא לאחל לכם האזנה מהנה, אשמח אם תשתפו אותנו בשירים שאתם חיפשתם במשך שנים אחרי שלא ממש זכרתם את השם או האומן המבצע.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן