fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • פרויקט זמרות שכדאי להכיר, חלק שביעי: ליסה ליסטם – Lisa Lystam

    אנרגיה חיובית להפגת המתח והסטרס

    בחלק השביעי של פרויקט “זמרות שכדאי להכיר”, אני בוחר לנסות לספר לכם מעט על זמרת שוודית צעירה שיחד עם הלהקה שלה, עושים בלוז רוק קליל וקליט במיוחד, שמזכיר לי רוקפופ אמריקאי משנות ה-70. אז למה לנסות אתם שואלים? מכיוון שמדובר בלהקה קטנה, שלא טרחה לכתוב על עצמה דבר באתר הרשמי שלהם וגם את הליריקה לשירים שלהם לא ניתן למצוא. אז בואו נראה אם אצליח כן להוציא כתבה מזה בכל מקרה. הזמרת שבחרתי בה בחלק השביעי היא ליסה ליסטםLisa Lystam.

    על ליסה

    ללהקה של ליסה קוראים: Lisa Lystam Family Band. הנה ה-about של הלהקה ב-Spotify:
    “This artist does not have images or a bio yet”
    והנה הביוגרפיה המלאה מ-Last.FM:
    “?We don’t have a wiki for this artist. Do you know any background info about this artist”
     
    ובכן, עכשיו אתם מבינים למה זה מאתגר לכתוב על הלהקה הזו? בעולמינו, כשלכל ילד בן 16 יש עמוד ביוגרפיה מלא בכל רשת חברתית, ובוגרים בני 24 מוציאים ספרי זיכרונות, אני מתקשה להבין את התופעה הזו של אנונימיות מוחלטת של אומנים. הלהקה מופיעה לא מעט בשוודיה, סקנדינביה ואירופה, יש להם שלושה אלבומי סטודיו (הראשון ב-2014), ויחד עם זאת הם לא מרגישים שום צורך לספר על עצמם למעריצים שלהם. יכול להיות שמדובר בקטע שוודי. גם בחלק החמישי של הפרויקט סיפרתי לכם על זמרת שוודית, ג’אנט לינדסטרום, וגם שם מאוד התקשיתי למצוא משהו על חייה האישיים. בהחלט מעניין אם יש קשר.
     
    ליסה היא זמרת מעולה לטעמי, הקול שלה חזק ובאותו הזמן נעים ומלודי והשירה שלה טבעית ונקייה.
    האם המוזיקה של הלהקה מקורית או מיוחדת? לא ממש, אם כי לא הרבה עושים מוזיקה כזאת כיום, זהו רוק בלוז קליל במיוחד, אבל מלא נשמה ואהבה למוזיקה. למעשה מדובר בחברה, בסך הכול דיי חובבנים. את האלבום שאני הולך לדבר עליו, הם הקליטו בחמישה ימים (אם הבנתי נכון את מה שכתוב באתר שלהם).
    אז למה בעצם בחרתי לכתוב לכם על זמרתלהקה שכל כך מאתגר לכתוב עליהם והם דיי חובבים? אז לא, לא בגלל שאני מחפש אתגרים, אני פשוט ממש נהנה לשמוע את המוזיקה שלהם. המוזיקה היא פשוט כיפית, קלילה, מבדרת, נעימה, סאונד של פעם עם אדפטציה מודרנית, ומצאתי את עצמי שומע את המוזיקה שלהם שוב ושוב בדרך לעבודה (בימים שהיינו נוסעים לעבודה, זוכרים?). אז חשבתי שבימים משוגעים אלה, מה יכול להיות רע בקצת מוזיקה כיפית ונעימה?

    האלבום הנבחר: III

     
    פרויקט זמרות שכדאי להכיר, חלק שביעי: ליסה ליסטם – Lisa Lystam
     
    זהו אלבומם השלישי (כמה מפתיע) והחדש ביותר של הלהקה, שיצא ב-2019. האלבום כולל 11 שירים והוא דיי קצר, 41 דקות. כפי שכתבתי בהקדמה לא הצלחתי למצוא את הליריקה מהאלבום לכן אתייחס בעיקר למוזיקה.
     
    מתחילים ב-Get out of Bed, אולי השיר הטוב והכי קליט באלבום. מקצב רוקי מהיר ומדליק, הפזמון קליט בטירוף ושירת הרקע שמייצרת את המקצב פשוט נהדרת. סולו הגיטרה הקצר מדליק.
    ממה שהצלחתי לקלוט השיר מעודד לקום, להתחיל את היום ולעשות משהו עם עצמינו. השגרה המדכאת של ימי שני, זיכרונות על בקרים של חופש (אולי הילדות), ימים יפים יותר, אין מה לעשות צריך לקום מהמיטה ולהתמודד.
    הנה גרסת האלבום:
     
     
    והנה סשיין בסטודיו:
     
     
    השיר השני הוא High Expectations, השירה כאן היא בשתי קולות כשדווקא ליסה יותר מלווה. מקצב רוקי שמאוד מזכיר לי את Fleetwood Mac:
     
     
    השיר השלישי Crying Through the Day, הוא בלדת רוק רכה, כאן ליסה מדגימה את השירה הנעימה שלה, גוון הקול שלה הוא שילוב נהדר בין עוצמה לרוך ונועם. 
     
     
    בשיר הרביעי, I Can’t Hold You, אנחנו במקצב הבלוז הכי קלאסי שיש, אין על המקצב הזה. השימוש בדיסטורשן בגיטרה מוסיף חספוס לסאונד, זה פשוט ההגדרה לכיף במוזיקה מבחינתי.
     
     
    בשיר החמישי, אנחנו עוברים לגיטרה אקוסטית לבלדה האיטית של האלבום, Glory. קולה הנעים של ליסה משתלב עם הגיטרה האקוסטית, והעלייה בשירה בפזמון מפגינה את השליטה הנהדרת של ליסה בקולה. בהמשך השיר גם הגיטרה החשמלית משתלבת והקצב טיפה עולה. בלדה נהדרת.
     
     
    הקצב עולה שוב בשיר השישי, Bring Me Somewhere, גם בשיר הזה, ההשפעה של Fleetwood Mac מאוד מורגשת לאוזן שלי, כבר אמרתי שהאלבום ממש כייפי? ניראה לי שכן הזכרתי את זה פעם או פעמיים.
     
     
    השיר השביעי, Luke, הוא בלדת שמשלבת קצת ריפים של קאנטרי רוק.
     
     
    נדלג טיפה לשני השירים האחרונים באלבום, Wherever I Can Find My Love, שיר קאנטרי רוק מדליק, ליסה משלבת גם ניגון במפוחית והשירה מתחלקת בינה לבן חבר להקה, הפזמון הקליט הוא אחד מנקודת החוזקה של הלהקה.
     
     
    השיר האחרון הוא פאנקי במיוחד, עם אפקט גיטרה מגניב ושובב, ליסה מבטיחה לנו שהיא Not as Good as I Sound.
     
     
    לסיכום האלבום III של להקת Lisa Lystam Family Band, הוא אחד הדברים הכי כייפים, שיצא לי לשמוע בתקופה האחרונה. רוק בלוז מודרני קליל ומהנה. המוזיקה באלבום מגוונת עם רוק קצבי, בלדות, קאנטרי רוק ועוד. השירה של ליסה נהדרת חזקה ונעימה בו זמנית. להפגת המתח והסטרס אני ממליץ מאוד על שימוש מבוקר באלבום הנפלא הזה.
    להקה, כמו להקתה של ליסה היא בדיוק הסיבה שאני כל כך אוהב את Spotify (או שירותי הזרמה באופן כללי), איך עוד אפשר להגיע ללהקות המקומיות המופלאות האלה, שממשיכות לעשות מוזיקה אמיתית מכל הלב?
     
    לינק לאלבום ב-Spotify.
    לינק לאלבום ב-Tidal.
     

    עוד חומרים של להקתה של ליסה שכדאי להכיר

    מתוך אלבומם הראשון בעל השם המשעשע (When Money Runnin’ Out (2014:
    בלדה מתוקה ומרגשת מאוד:
     
     
    בלוז רוק נהדר:
     
     
    מתוך אלבומם השני, (Give You Everything (2016:
    רוק קליט ונהדר:
     
     
    עוד בלדת רוק לסיום:
     
     
    עד כאן להפעם, נתראה בחלק הבא!

     

    כתבה זו פורסמה גם באתר Dtown.

     
    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן