fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • השירים ששרדו את שנות ה-90: חלק חמישי, רוק נשי

    החלק החמישי (והלפני אחרון) בפרויקט “השירים ששרדו את שנות ה-90” מוקדש כל כולו לנשים האמיצות והמדהימות, שלקחו גיטרה ונתנו בראש, על מנת להוכיח שרוק אינו שייך רק לעולם הגברי. אז נכון גם לפני שנות ה-90 היו רוקיסטיות מהממות, אבל עם העלייה של תרבות הוידאו הקליפים, לטעמי נדרש מהן אפילו יותר אומץ, ומצד שני היה יותר מקום לביטוי. אז הנה הן ששת המופלאות, שקורעות את הגיטרות שלהן בראשי וליבי מאז שנות ה-90.

    sheryl crow - if it makes you happy

    אחת הסמלים הגדולים של הרוק הנשי בשנות ה-90 היא שריל קרואו (Sheryl Crow). שריל מגיעה ממשפחה מוזיקלית ורכשה השכלה מוזיקלית באוניברסיטת מיזורי. היא התפרנסה מלימוד מוזיקה בימים, מה שאפשר לה להופיע ולנגן בלילות. בשנת 93 היא הוציאה את אלבום הבכורה שלה, Tuesday Night Music Club, שכלל את הלהיט’ שאולי הכי מזוהה איתה עד היום, All I Wanna Do. עוד שיר שאני מאוד אוהב באלבום הזה הוא Strong Enough. אחרי ששריל עשתה אלבום רוק קליל, בשנת 96 היא הוציאה אלבום על שמה, והראתה צד בוגר ובועט יותר עם הלהיט If It Makes You Happy.
    השיר שאני בחרתי שלה מגיע מאלבומה The Globe Sessions, משנת 98, והשיר הוא My Favorite Mistake:

    השיר הבא שבחרתי הוא שיר שבכל פעם שאני שומע אותו אני מקבל צמרמורת, משהו בריף של הגיטרה והמקצב, פשוט משגע אותי. זהו אחד השירים הכי מזוהים עם שנות ה-90 וגם אחד הקליפים הכי מוכרים. השיר מגיע מתוך אלבום בכורה של אומנית, שדיי נעלמה אחרי אותו האלבום. את האלבום הבא היא הוציאה רק בשנת 2002, 7 שנים אחרי. אז לאלבום קוראים Relish, האומנית היא ג’ואן אוסבורן והשיר כמובן, One Of Us:

    גם השיר הבא שאני בוחר יצא בשנת 95, ואף הוא אחד השירים והקליפים המזוהים של שנות ה-90. מדובר באומנית קנדית-אמריקאית, שהחלה את הקריירה המוזיקלית שלה בקנדה בתחילת שנות ה-90. אחרי שני אלבומי פופ-דאנס, שלא תמצאו אפילו ב-Spotify, הגיעה הפריצה הגדולה כשהיא בחרה לעבור לסאונד יותר רוקי. האלבום מכר יותר מ-33 מיליון עותקים, והפך אותה לכוכבת ענקית עד היום. האומנית היא אלניס מוריסט, האלבום הוא Jagged Little Pill, את השיר אני דיי בטוח שניחשתם, ואם לא, אז זה דיי אירוני:

    האומנית הבאה, מעט וותיקה יותר, אלבומה הראשון יצא בשנת 84. יש לה את אחד הקולות הכי מרגשים, ומוזיקה חושנית ורומנטית שמלאה בגרוב נפלא. עד היום אני מאוד אוהב לשמוע שירים שלה. האומנית היא Sade המופלאה. באלבומה Love Deluxe משנת 92, היו לא מעט שירים נפלאים. המוכר שבהם הוא No Ordinary Love. זהו שיר בהחלט נפלא, אבל לטעמי היה שיר אחר באלבום שמתעלה עליו, וגם את הקליפ שלו אני מאוד אוהב, Cherish The Day:

    השיר הבא שייך ללהקת הפופ השוודית, The Cardigans, שגם היא הצליחה לאחר שאימצה מוטיבים של מוזיקת רוק. הסולנית של הלהקה היא נינה פירסון, גם היא מהקולות המזוהים עם שנות ה-90. השיר שבחרתי מגיע מתוך אלבומם Gran Turismo משנת 98. האלבום כלל מספר להיטים, כגון Erase & Rewind, השיר שאני בחרתי הוא שיר הפופ רוק הקצבי, My Favorite Game:

    טוב הגענו לשיר האחרון של החלק הזה, השיר שייך לאומנית רוק אלטרנטיבי הולנדית, שפרצה לחיינו בסערה בשנת 97 עם אלבומה Together Alone, הסינגל הראשון מתוך אותו אלבום היה המנון רוק אלטרנטיבי, שהפך אותה לכוכבת, אני מדבר כמובן על אנוק ועל Nobody’s Wife. אני מאוד אוהב את השיר הזה, אבל בחרתי דווקא בסינגל, שאם אני לא טועה היה השני מאותו אלבום, שאיכשהו נשאר חקוק אצלי יותר, לשיר קוראים It’s So Hard:

    רשימת השירים שנבחרו בחלק זה ב-Spotify:

    את כל חלקי הפרויקט תוכלו לראות כאן.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן