fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – זמרות נורווגיות שכדאי להכיר

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו עם מוזיקה מרגיעה, מרגשת והאמת גם מעט מלנכולית. הפעם נמליץ לכם על שלושה אלבומים של זמרות נורווגיות שכדאי להכיר. לא פעם המלצתי לכם על אלבומים מסצינת הג׳אז הנורווגי, אך יש להם גם סצנת פופ-פולק פעילה ושלושת ההמלצות שלנו שייכות לז׳אנרים אלה.

    אלבום השבוע של זמרות נורווגיות שכדאי להכיר: Anette Askvik – With Every Cell

    אלבום השבוע של זמרות נורווגיות שכדאי להכיר: Anette Askvik – With Every Cell

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, With Every Cell של הזמרת, הכותבת, המלחינה והפסנתרנית הנורווגית, Anette Askvik.

    ילידת 1983, Anette Askvik יצרה לעצמה שם של אומנית ברמה גבוהה. כל אלבום שלה הוא תהליך של שנים. בין השנים 2006 ל-2009 היא למדה מוזיקה באוסטרליה. בשנת 2010 היא הקימה לייבל משלה בשם Bird.

    אלבום הבכורה של Anette הגיע בשנת 2011 והוא נקרא Liberty. האלבום זכה להכרה רבה ושיר הנושא הפך לשיר חובה בפלייליסט של כל אודיופיל. הסגנון של Anette הוא אינדי פופ אווירתי, עם שילוב קל של אלקטרוניקה וגם פסנתר. כל אלבום של Anette הוא בגדר אירוע, מכיוון שלוקח לה לא מעט שנים לעבוד על כל אלבום. אלבומה השני נקרא Multiverse והוא יצא בשנת 2016 וכעת 7 שנים אחרי מגיע האלבום השלישי שלה, With Every Cell.

    גם באלבום זה Anette ממשיכה באותו סגנון אווירתי ומרגש עם איכות הקלטה פנומנלית. כבר מקטע הפתיחה, I am the sea, האנרגיה גבוהה, זו יצירה מלאת עוצמה ורגש. כמעט בכל קטע באלבום הזה יש שינויי מקצבים, קטעי מעבר ומוזיקה מושקעת ומעניינת, כך שאל תתנו למילה ״פופ״ להטעות אתכם. האפקטים האלקטרוניים המשולבים לכל אורך האלבום מעניקים לסאונד טוויסט ואווירה מיוחדים. השירה של Anette היא צלולה ומכשפת.

    האלבום שומר על רמה גבוהה לעל אורכו, כמצופה מאלבום שלקח 7 שנים ליצור אותו. קטע הפסנתר בפתיחה של Shine ואז השירה, על גבול האקפלה, עד הליווי המוזקלי חוזר, הם מרגשים עד צמרמורת. השיר Love Affair כולל ווייב של שנות ה-80 ותחושה של פופ אפל מעט. שירים מומלצים נוספים הם Love Is My Gun והקטע הנועל את האלבום, Little Light.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים –  זמרות נורווגיות שכדאי להכיר

    Kari Bremnes – Norwegian Mood

    זמרות נורווגיות שכדאי להכיר: Kari Bremnes - Norwegian Mood

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום Norwegian Mood, של הזמרת והכותבת הנורווגית, Kari Bremnes משנת 2000.

    היא ילידת 1956, בוגרת תואר בשפות,ספרות, היסטוריה ותיאטרון מאוניברסיטת אוסלו. Kari עבדה כמה שנים כעיתונאית, לפני שהחליטה להקדיש את כל זמנה לקריירה המוזיקלית שלה. במהלך הקריירה שלה, היא זכתה במספר פרסים והייתה גם חברה בקבוצת הניהול של החברה הנורווגית של מלחינים וכותבי שירים.

    האלבום Norwegian Mood הוא פנינה אמיתית, מהאלבומים האלה שגיליתי במקרה והייתי בשוק מהאיכות הן של המוזיקה והן של ההקלטה שלהם. הז׳אנר כאן הוא שילוב מעודן של פולק, פופ ונגיעות ג׳אז. השירה כל כך רכה ונעימה. השירים באלבום מגוונים ומרגשים, אך אם אני ממש חייב לבחור, הייתי אומר שהשיר Song to a Town הוא הפייבוריט שלי.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Inger Marie Gundersen – Five Minutes

    זמרות נורווגיות שכדאי להכיר: Inger Marie Gundersen - Five Minutes

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש Five Minutes של הזמרת הנורווגית Inger Marie Gundersen.

    גם ההמלצה השנייה שלנו שייכת לזמרת נורבגית וותיקה, Inger Marie, היא ילידת 1957. היא נחשבת לזמרת ג׳אז, אם כי יצא לי לשמוע יצירות שלה שלטעמי הן שייכות יותר לעולמות הפולק פופ.

    האלבום Five Minutes הוא אלבום קאברים מופלא, שגם הוא נמצא איפשהו על הרצף של בין ג׳אז לפולק מעודן. כבר משיר הפתיחה, שהוא גם שיר הנושא, ונכתב בידי זמרת וותיקה ומופלאה אחרת, Gretchen Peters, הכיוון של האלבום הזה מסתמן באופן ברור, זהו אוסף בלדות מרגשות, מעודנות וקסומות שמבוצעות כאן באופן נפלא.

    עוד באלבום הזה תמצאו ביצועים ליצירות מוכרות כמו Sailing, שלרוב אני לא אוהב וכאן מבוצע נהדר, בנוסף גם My Valentine של פול מקרטני, Wild Horses ואפילו גרסה מפתיעה ל-Why Worry של Dire Straits.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן