fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – מסע בזמן של בלוז חשמלי

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן מסע בזמן של בלוז חשמלי נתחיל באלבום משנות ה-50, נקפוץ למילניום הנוכחי ונקנח באלבום חדש של בלוז-וומן מדהימה, שאני אוהב במיוחד.

    אלבום השבוע של מסע בזמן של בלוז חשמלי: Danielle Nicole – The Love You Bleed

    אלבום השבוע של מסע בזמן של בלוז חשמלי: Danielle Nicole – The Love You Bleed

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש The Love You Bleed של הבסיסטית והזמרת האמריקאית, Danielle Nicole.

    היא נולדה בקנזס ונדמה שהבלוז זורם בדמה מאז הילדות. Danielle Nicole הושפעה מאביה שהיה גיטריסט בלוז ואימה שהייתה שרה בלהקה. תחילה Danielle הייתה חברה בלהקה בשם Trampled Under Foot עם שני אחיה ובשנת 2015 היא פצחה בקריירת סולו.

    אלבום הסולו הראשון שלה יצא באותה השנה ונקרא Wolf Den, זהו אלבום בכורה מעולה, אך איפה ש-Danielle Nicole באמת כבשה אותי, זה באלבומה השני, Cry No More, משנת 2018. סיפרתי לכם על האלבום במסגרת כתבה בשם: ״טריפל של רוק נשי״. מאז רכשתי את האלבום על גבי תקליט ואני חוזר אליו פעם אחר פעם. משנת 2019 ועד היום, Danielle גרפה פרסים מרובים, ביניהם פרסי Blues Music Awards גם לזמרת הבלוז העדכני הטובה ביותר וגם לנגן/נגנית הבס הטובים ביותר.

    שש שנים לאחר אותו האלבום, סופסוף מגיע אלבום חדש שלה. כשאומן שעוקבים אחריו כמה שנים מוציא אלבום חדש, יש לזה תחושה של לשוב הביתה. זה היה פשוט תענוג בשבילי לשמוע שוב את קולה ואת המוזיקה של Danielle Nicole במיוחד כשמדובר על חומרים חדשים.

    באלבום החדש The Love You Bleed כמובן ש-Danielle Nicole אחראית על השירה והבס, יחד איתה על הגיטרה Brandon Miller, שאחראי לקטעי סולו נפלאים כמעט בכל יצירה באלבום. על הקלידים Damon Parker, על התופים Go-Go Ray ועל הכינור והצ׳לו, Stevie Blacke. האלבום הופק בידי Tony Braunagel ו-Danielle Nicole עצמה ועל המיקס אחראי John Porter (שעבד עם B.B. King ו-Buddy Guy).

    הקטע הראשון באלבום Love On My Brain, מספר את הסיפור כולו, בלוז עדכני, אנרגטי, קליל וקליט, מלא ברגש, עם הקלטת בס מעולה, גיטרה מרגשת והמקצב ממכר. בשיר השני, Make Love, זה השיר שהכי גרם לי להרגיש את אותה התחושה של ״בבית״, שהזכרתי קודם, זה כל כך Danielle Nicole, שילוב בין הפקה מודרנית לסאונד מתוק של פעם.

    המוזיקה מגוונת ונעה בין בלוז קליל וקצבי לבלדות יותר איטיות. אני חושב שחלק הבלוז הקצבי מעט טוב יותר מהבלדות באלבום הזה, אך הגיוון חשוב ומייצר תחושה של יצירה שלמה יותר. בשורה התחתונה, היה שווה לחכות ועדיין אני מקווה שהאלבום הבא יגיע מהר יותר.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים – מסע בזמן של בלוז חשמלי

    T-Bone Walker – T-Bone Blues

    מסע בזמן של בלוז חשמלי: T-Bone Walker - T-Bone Blues

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום T-Bone Blues, של הזמר, הגיטריסט, המלחין והבלוזמן האמריקאי, T-Bone Walker, משנת 1959.

    יליד 1910 מטקסס, שמו המלא הוא Aaron Thibeaux Walker ממוצא אפרו-אמריקאי וצ׳רוקי. שני הוריו היו מוזיקאים. T-Bone עזב את בית הספר בגיל 10 ובגיל 15 הוא היה כבר נגן מקצועי. ההקלטה הראשונה שלו נעשתה בשנת 1929. בשנות ה-40, Walker הופיע והקליט בשיקגו ולוס אנג׳לס, השנים הפוריות שלו ביותר מבחינת הקלטה נחשבות ל-1946-48. למעשה האלבום הזה הוקלט בשלושה סשנים נפרדים בשנים 55, 56 ו-57 ושוחרר ב-59. בשנות ה-60 וה-70 הקריירה של T-Bone הייתה בירידה.

    בשנת 1975 אחרי שבץ שני, T-Bone Walker מת בביתו בגיל 64. המורשת של T-Bone Walker כוללת שלל פרסי מפעל חיים, כולל חברות בהיכל התהילה של הבלוז. הוא השפיע על אומנים כמו Chuck Berry ו-B.B King. בשנת 2018 הוא נבחר במקום ה-67 ברשימת הגיטריסטים הגדולים בכל הזמנים של מגזין ה-Rolling Stone.

    האלבום T-Bone Blues הוא קלסיקה אמיתית של בלוז חשמלי, נגינת הגיטרה באלבום הזה היא עצם ההגדרה של איך גיטרת בלוז חשמלית צריכה להשמע. רוב הקטעים דיי קצרים, עם עריכה מהודקת. בכל 15 היצירות באלבום הרמה היא אחידה וגבוהה ביותר. בכל זאת אציין את עבודת הגיטרה ב-Mean Old World ו-Blues for Marili ואת השירה בקטע Evenin, בתור קטעים מומלצים במיוחד.

    הגרסה שיש ב-Spotify היא גרסה ששוחררה בשנת 2005, הסאונד פשוט מדהים באיכות ההקלטה שלו. ההאזנה לאלבום הזה היא לחלוטין להאזין לחלק מההיסטוריה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Gregor Hilden – I’ll Play the Blues for You

    מסע בזמן של בלוז חשמלי: Gregor Hilden - I'll Play the Blues for You

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום I’ll Play the Blues for You מאת הגיטריסט הגרמני, Gregor Hilden משנת 2001.

    גיטריסט גרמני וותיק שברפרטואר שלו יש 12 אלבומי אולפן ועוד הקלטות והופעות רבות. לאורך השנים הוא ניגן בלוז, סול וג׳אז וזכה להערכה בינלאומית.

    האלבום I’ll Play the Blues for You הוא עוד פנינת בלוז חשמלי מלאה בתשוקה ומקצבים מלאי נשמה. האלבום הוא ברובו אינסטרומנטלי, מתוך 10 הקטעים ישנם רק שלוש יצירות ווקל, ביצירות אלה מי שאחראי על השירה הוא Johnny Rodgers.

    האלבום שומר על רמה אחידה ונעימה לכל אורכו, שילובי סקסופון לאורכו מעניקים עידון וגיוון לגיטרה החשמלית. דוגמה לשילוב הנהדר הזה תמצאו למשל ביצירה Ode to Billy Joe.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    Sam Moore – Overnight Sensational

    מסע בזמן של בלוז חשמלי: Sam Moore - Overnight Sensational

    המלצת הבונוס שלנו היא האלבום Overnight Sensational מאת הזמר האמריקאי, Sam Moore משנת 2006.

    יליד 1935, הקריירה של Sam Moore החלה בשנות ה-60. הוא התפרסם בעיקר כחלק מהצמד Sam & Dave. החל משנות ה-70, Sam ניסה את מזלו בקריירת סולו, שלא ממש הצליחה להמריא לגבהים.

    האלבום הזה מ-2006 הוא קונצרט שלם ומלא כוכבים אורחים כמו: Bruce Springsteen, John Bon Jovi, Sting, Mariah Carey ועוד רבים וטובים. כל שיר כאן הוא דואט. כל הכוכבים האלה תרמו מעצמם בשביל להראות הערכה לזמר הסול הוותיק הזה. התוצאה היא חגיגה, אם כי לא מדובר כאן ביצירות מקוריות ולכן האלבום זכה לביקורות על היותו מבולבל וקצת סלט של יותר מידי אומנים שאין קשר ביניהם. אני עדיין נהניתי ומצאתי לא מעט רגעים אנרגטיים ומהנים.

    הסגנון כאן הוא יותר סול, פאנק ו-R&B מבלוז. אולי רגע השיא באלבום מבחינתי הוא הביצוע של Sam Moore יחד עם Sting, לשיר None of Us Are Free, מה שהכי נגע בי בשיר זה המשפט None of us are free if one of us is chained, שכמובן מקבל קונוטציה ומשמעות אחרת בימינו.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן