fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • שיר השבוע – Donovan, Gilmour

    שיר השבוע שלנו שייך הפעם לשתי אגדות חיות, האומן הסקוטי, Donovan והגיטריסט המיתולוגי של פינק פלויד, David Gilmour.

    Donovan, David Gilmour - Rock Me

    Donovan, David Gilmour – Rock Me

    זהו סינגל מתוך אלבומו הבא של Donovan, שיקרא Gaelia. אני מודה שלא הכרתי את Donovan לפני שנתקלתי בשיר הזה, אך מדובר באומן שהוא חבר היכל התהילה של הרוקנרול מאז 2012 וחבר היכל התהילה של כותבי השירים מאז 2014. הוא יליד 1946 והתפרסם בעיקר בשנות ה-60, עם פריחת סצנת הפולק רוק הבריטית, הוא יצר סגנון משלו ששילב רוק פסיכולדי, פולק, ג׳אז, פופ ומוזיקת עולם.

    בסוף שנות השישים, Donovan זכה להצלחה הגדולה ביותר שלו והפך להיות חבר קרוב של המוזיקאים המובילים באותה התקופה. לפי עמוד הויקיפדיה שלו הוא לימד את ג׳ון לנון את סגנון ניגון הגיטרה, fingerstyle. בתקופה מסויומת נגני הליווי של Donovan היו ג׳ימי פייג׳ וחברים נוספים של הרכב לד זפלין, לפני שהקימו את הלהקה.

    עם כל התהילה הזו הגיעה גם הנפילה שלו, הוא איבד את כל כספו (לפי ויקיפדיה, בעקבות ״חגיגות יתר״), הוא גם נעצר על שימוש בסמים. זה גרם לו לקחת הפסקה מהמוזיקה ובעשורים הבאים הוא היה חוזר באופן ספורדי.

    יחד עם Donovan, משתף כאן פעולה על הגיטרה החשמלית, האיש שאין צורך להציג, האגדה, המיתוס, אחד הגדולים ביותר בכל הזמנים, מר David Gilmour בכבודו ובעצמו. דיוויד משתתף בקטע נוסף באלבום.

    אז איך השיר, Rock Me? זהו שיר דיי פשוט כביכול, אבל הוא משלב באופן מופתי נעימת פולק אקוסטית, כש-Donovan מנגן על הגיטרה עם שירה עדינה ומלודית וליווי בגיטרה חשמלית של Gilmour, שמקפיץ את הקטע הזה לרמה אחרת לגמרי. הליווי החשמלי הוא עדין, לא תופס את הבמה, והדרך הנעימה שבה הכל משתלב היא לא פחות ממופלאה.

    האזנה מהנה:

    השיר ב-Spotify:

    רשימת ההשמעה של כל בחירות “שיר השבוע” שלנו מכל הזמנים

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן