fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • המלצה על אלבום: (2018) Loreena Mckennitt – Lost Souls

    לורנה מקניט (Loreena Mckennitt) היא מוזיקאית קנדית, מלחינה, מנגנת בנבל ובאקורדיון. הייתי בשוק לגמרי כשגיליתי שהיא בת 62, הקול שלה כל כך נקי וצלול, בלתי אפשרי להרגיש רמיזה ולו הקלה ביותר לזקנה בקולה.
    סגנון השירה שלה הוא סופרנו כלומר אופרה, היא לא שרה תמיד בסולם הזה, אלא משלבת בין סגנון סולמות יותר “רגילים” לגבוהים וזה גורם לשירים שלה להיות מאוד נעימים להאזנה ולא מעייפים כלל.
    לורינה היא ממוצא אירי וסקוטי, המוזיקה נשמעה לי עם המון השפעה מפולק קלסי בריטי. אבל יש המון שילוב ממוזיקת עולם.
    שיר הפתיחה של האלבום הוא Spanish Guitars And Night Plazas, וזה למעשה השיר שבגללו הגעתי לאלבום הזה. כמו שהשם מרמז, יש שילוב של גיטרה ספרדית בשיר יחד עם הקול האופראי של לורינה, נוצרת הרמוניה נהדרת, זהו באמת שיר מעולה.
    השיר הזה הוא רק דוגמה אחת לשילובים המעניינים במוזיקה של לורינה, הקטע Sun, Moon And Stars למשל, משלב מקצב וגיטרה אוריינטלים נהדרים. זהו קטע נגינה ללא מילים, מעניין שמתוך האלבום הזה שיש בו רק 9 שירים יש שני קטעי נגינה (הקטע הנוסף נקרא Manx Ayre). זה לגמרי מראה על הדגש של הנגינה במוזיקה של לורינה.
    לאחרי שהקשבתי לכל האלבום, אני חושב שהקטע האהוב עלי הוא: Ages Past, Ages Hence, המוזיקה בקטע הזה כל כך מזכירה לי מוזיקת אבירים, זה קטע שיכול היה בקלות לככב במשחקי הכס או שר הטבעות.
    הנה השיר בהופעה חיה:
    כמובן שבהופעה חיה, זה מעט פחות מדיוק ונקי, אבל הנגינה כל כך יפה.
    מאוד נהניתי לשמוע את האלבום הזה, בסופו נשארתי עם תחושה של אחרי מדיטציה, הוא כל כך מרגיע וממלא באנרגיה חיובית. הגיוון, הנגינה והשירה שלה משתלבים להרמוניה נדירה והאזנה מאוד מיוחדת.
    לינק לאלבום המלא ב-Spotify.
    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן