fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • המלצה על אלבום בלוז\סול\גוספל של הזמרת האוסטרית מינה קרייל, (2019) ELeVatIonS

    המלצה על אלבום בלוזסולגוספל של הזמרת האוסטרית מינה קרייל, (2019) ELeVatIonS
    הפעם אני רוצה להמליץ לכם על אלבום שמשלב את סגנונות הבלוז, סול, גוספל ורוק דרומי. זהו אלבום החדש של מינה קרייל, הגיטריסט כריס פילמור ולהקתם. לאלבום קוראים ELeVatIonS.

    על מינה

    בימינו ניראה שכל אחד צריך שיהיה לו איזה סיפור משפחתי קורע לב, אחרת מה הטעם בכלל לדבר על כישרון ויכולות? כשנכנסים לאתר הרשמי של מינה והלהקה ולוחצים על הקישור “Meena”, ציפיתי לקבל את הביוגרפיה שלה, במקום זאת קיבלתי משפט אחד: “…I sing because there is no other way”. משהו בזה ממש מקסים בעיניי, עזבו אותכם היסטוריה ושטויות, בוא נעשה קצת רוקנ’רול!
    למי שבכל זאת רוצה קצת פרטים, אז מינה היא ילידת 77 מאוסטריה. בגיל 15 היא הקימה להקת בלוז פסיכודלית וב-2010 היא הוציאה את תקליט הבכורה שלה עם הגיטריסט כריס פילמור. האלבום (שנקרא Try Me) הוקלט בטנסי.

    על Elevations

    ב-Elevation יש 10 שירים וזהו אלבום דיי קצר, 51 דקות. למרות שמינה היא זמרת אוסטרית, הסאונד שלה מאוד אמריקאי וזה בולט לכל אורך התקליט.
    המפיק של האלבום הוא ג’ים גיינס שעבד עם סטיבי ריי והן, סנטנה ואחרים, כינה את הקול של מינה כ-‘old soul’, ולטעמי זה תיאור מאוד מדויק. ג’ים גם אמר שמינה היא אחת הזמרות הטובות שהוא עבד איתן ב-20 השנים האחרונות.
    השיר הראשון Can’t You See, מרגיש לגמרי כמו שיר עבדים. זהו שיר קיצבי, שמכניס לאווירה של האלבום בצורה כיפית.
    משם אנחנו עוברים לשני שירים שמאוד הזכירו לי רוק אמריקאי של שנות ה-70. I Got You הוא שיר רוק דרומי קצבי עם קצת שירת גוספל עם זמרת ליווי. השיר Way Down הוא בלדת רוק, שקטה ומאוד נעימה.
    בשיר הרביעי It’s OK, הקצב עולה והסגנון של השיר ממש הזכיר לי את איימי ויינהאוס, אם כי השירה שונה לחלוטין. מינה היא זמרת רגועה מאוד, השירה שלה היא פשוטה, נקייה ונטולת מניירות.
    Sweet Loving Mama, מרגיש לי כמו שיר של ה-Beach Boys, ממש רוקנרול של שנות ה-6070. זהו כנראה השיר שהכי פחות התחברתי אליו באלבום.
    השיר שהביא אותי לאלבום הזה הוא In My Father’s House, זהו השיר הארוך ביותר באלבום עם קטעי סולו גיטרה ארוכים, מקצבים משתנים, מקצב פאנקי ומלא סטייל. שיר באמת מיוחד ומעולה!
    האלבום מסתיים בשלושה שירים מעולים: Shine on You, בלדה נפלאה ומרגשת עם פזמון רוק מגניב. Lord Have Mercy, שיר בלוז שמספר על מישהי שעדה לרצח ואז הרוצח רודף אחרי העדה, משהו בסגנון הזכיר לי את Hey Joe של הנדריקס.
    האלבום נסגר בקטע גוספל מעולה Well Well Well, ממש מרגישים בתוך כנסייה, שיר עם אווירה והרמוניה נהדרים.
    לסיכום, אלבום נהדר ומגוון של זמרת אוסטרית, שעושה מוזיקה מאוד אמריקאית. השירה והמוזיקה באלבום כל כך נקיים נטולי קישוטים, וקשקושים למינם, מבחנתי זה ראוי להערכה. אני מאוד אהבתי את האלבום, והתקליט כבר נמצא בדרך.

    לינק לאלבום המלא ב-Spotify.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן