fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • סקירה לרמקולים מדפיים: Monitor Audio Bronze 100

    הפעם הגיעו אלינו לסקירה זוג רמקולים מדפיים של חברת Monitor Audio הבריטית, מדגם Bronze 100. סדרת ה-Bronze, הינה סדרת הכניסה של החברה, יחד עם זאת הסדרה משלבת טכנולוגיות שפותחו עבור הסדרות הגבוהות יותר, ולכן יש לה פוטנציאל להוות תמורה גבוהה מאוד ביחס למחיר.

    תודה לקונקטור, היבואן הרשמי של Monitor Audio, ששלחו לנו את הרמקולים האלה לצורך סקירה.

    Monitor Audio Bronze 100

    אם אתם מעדיפים סקירת וידאו, תוכלו לראות את הסקירה המלאה שלנו כאן:

    על Monitor Audio

    חברת Monitor Audio הינה יצרנית רמקולים בריטית, שהוקמה בידי Mo Iqbal בשנת 1972. הם החלו תחילה במפעל קטן ליד קמברידג’ וכבר בשנת 1976 החברה עברה למפעל גדול יותר. ההתמחות של החברה היא בין היתר ביצור טוויטרים מתכתיים. מלבד הטוויטרים, יש לחברה שלל טכנולוגיות מרשימות (דוגמת ה-C-Cam) וליין רחב של רמקולים המחולקים לארבע סדרות עיקריות Bronze, Silver, Gold ו-Platinum. זאת בנוסף לרמקולים להתקנות מותאומת אישית, סאונד ברים, מערכות רמקולים סטייליסטים ועוד.

    העומד למבחן: Monitor Audio Bronze 100

    ה-Bronze 100 הוא הרמקול המדפי הגדול בסדרת ה-Bronze החדשה, שנמצאת כעת בדור השישי שלה. זהו רמקול בתצורת 2Way עם טוויטר בגודל 25 מ”מ מסוג C-CAM Gold Dome tweeter ויחידת מיד/וופר מרשימה בגודל 8 אינץ’, גם היא מחומר ה-C-CAM הייחודי של החברה. חומר ה-C-CAM של החברה, הוא שילוב של אלומיניום/מגנזיום המצופה בציפוי קרמי.

    סקירה לרמקולים מדפיים: Monitor Audio Bronze 100

    תיבת הרמקול היא דיי גדולה, ועמוקה מהרגיל (ג 376, ר 231, ע 325) והמשקל הוא 7.8 ק”ג ליחידה. התיבה ויחדת הוופר הגדולים מייצרים ציפייה לבס מרשים.
    שאר הנתונים הטכניים של הרמקול:

    Frequency Response (-6 dB): 37 – 30,000 Hz
    Sensitivity (2.83v @ 1m): 87 dB
    Nominal Impedance: 8 ohms
    Minimum Impedance: 4.5 ohms
    Maximum SPL: 110 dBA (pair)
    Power Handling (RMS): 100 W
    Recommended Amplifier Requirements: 30 — 100 W
    Bass Alignment: Bass reflex – HiVe II port system
    Crossover Frequency: 2,200 Hz

    עיצוב ואיכות בנייה

    סרטון פתיחת הקופסה – Unboxing:

    הרמקולים שאני קיבלתי לסקירה הגיעו בגימור שנקרא Urban Grey. זהו גימור יפיפה בו הפאנל הקדמי של הרמקול הוא אפור מט, ושאר דפנות התיבה הן בציפוי עץ בגוון אפור כהה יותר. גם הגריל מגיע באפור שמשתלב נהדר עם הפאנל הקדמי של הרמקול.

    סקירה לרמקולים מדפיים: Monitor Audio Bronze 100


    בחלקו האחורי של הרמקול תמצאו את פורט הבס-ריפלקס ואת שני זוגות המחברים, שמאפשרים חיבור Bi-Wire. החיבור והמגשר ביניהם מוזהבים. המחברים מגיעים מכוסים בפקקי פלסטיק, כך שאם תרצו לחבר מחברי בננה, יש לשלוף את הפקקים.

    סקירה לרמקולים מדפיים: Monitor Audio Bronze 100


    ה-Bronze 100 מגיעים יחד עם ספוגים, שניתן להשתמש בהם לסגירת פורט הבס-ריפלקס האחורי, אם אתם מרגישים המהום או עודף בס ומדבקות סיליקון קטנות, שניתן להדביק לתחתית התיבה, על מנת שהם ישמשו כרגליות.
    כל חיבורי התיבה, החלקות של הגימור והטרמינלים, מרגישים בנויים באיכות גבוהה. לא תמצאו כאן קימורים סקסיים, או גימור לקה, כמקובל ברמקולים היקרים יותר, אבל האיכות והעיצוב הסולידי מרשימים.

    העמדה של הרמקול

    את הרמקולים העמדתי על מזנון הטלוויזיה, כפי שאני מניח שרוב הצרכנים ברמות המחיר האלה יבחרו לעשות. סטנדים ייעודיים יכולים להגיע למחיר של כשליש ממחיר הרמקולים, ואני מניח שזו השקעה דיי גדולה באופן יחסי.

    כשמעמידים רמקולים מדפיים על מזנון, ישנה חשיבות גדולה להעמיד אותם ממש בקצה הקדמי של הזמנון, זאת על מנת שלא להוסיף נקודת Early Reflection, על ידי כך שהסאונד היוצא מהרמקול יפגע במזנון ויחזור כעיוות. שימו לב שמדובר ברמקול דיי גדול וכבד, ולכן בדקו את המיקום מראש.

    סקירה לרמקולים מדפיים: Monitor Audio Bronze 100

    השלב הבא היה לבחור האם להשתמש בספוג בכדי לסתום את פורט ה-bass reflex האחורי או לא. במקרה שלי הרמקול עומד במרחק של 34 ס”מ מהקיר האחורי, ובמרחק כזה לא הרגשתי המהום או עודף בס. כשסותמים את הפורט בספוג, הבס הופך להיות הדוק יותר, אבל פחות אוורירי ומתפזר בחלל. לכן ההמלצה שלי היא לדאוג למרחק סביר מהקיר ולא לסגור את הפורט, על מנת לקבל את התוצאה הטובה ביותר מהרמקול הזה.

    כיצד ה-Bronze 100 נבחן?

    חיברתי את ה-Bronze 100 אל המגבר המשולב שלי Naim Uniti Nova באמצעות כבלי רמקולים Nordost Blue Heaven. התכנים הוזרמו מ-Tidal ישירות אל ה-Nova.

    המגבר וכבלי רמקולים ששימשו אותי לסקירה הם ברמת מחיר גבוהה, ולא סביר להניח שרבים ישלבו את ה-Bronze 100 עם ציוד ברמת מחיר כזו, אבל זה כן אפשר לי לשמוע את ביצועי הרמקול במלוא הפוטנציאל שלו.
    ה-Bronze 100, אינו רמקול קשה במיוחד להנעה, עם עכבה מינימלית של 4.5 אוהם ונצילות של 87dB. יחד אם זאת, לא מדובר כאן ברמקול עם נצילות של 90 ומעלה, ולכן אני לא בטוח שהוא יספק תוצאה טובה עם מגברים חלשים במיוחד.

    אני כותב כאן את הניחוש שלי, מכיוון שלא הייתה לי דרך לבדוק זאת, אבל לתחושתי מדובר כאן ברמקולים מספיק טובים, בכדי שהם יוכלו לשקף ולספק תוצאה טובה יותר עם מגברים בעלות של פי 2 או 3 מהעלות שלהם.

    סקירה לרמקולים מדפיים: Monitor Audio Bronze 100

    מבחן ההאזנה

    לפני שהתיישבתי ל”האזנה קריטית” של הרמקולים, נתתי להם לנגן מספר שעות בכל יום, על מנת לבצע להם הרצה.
    הרבה מהתכונות של הרמקול נשמעו בבירור כבר במהלך הימים הראשונים האלה. לאחר כשבוע של שימוש, לא הרגשתי בהבדלים גדולים.

    זה לא יפתיע אף אחד כשאציין את ביצועי הבס לפני הכול, אלמנט של 8 אינץ’ ותיבה גדולה ועמוקה, תורמים באופן ישיר לביצועי בס מרשימים. שימו לב, לא מדובר כאן ברמקול מדפי, שמפיק קצת יותר בס ביחס לרמקולים מדפיים דומים, אלא בחיית בס אמתית, כזאת שיכולה לתת פייט לרמקולים רצפתיים, בטח בטווח המחיר הזה.
    כפי שראיתם במפרט הטכני למעלה, מוניטור אודיו טוענים שה-Bronze 100 יורדים עד 37Hz. לאחר שסיימתי את הסקירה שלי, חיפשתי מדידות אובייקטיביות ברחבי הרשת, המדידות שמצאתי, הראו שה-Bronze 100 יכול בחללים מסוימים אפילו לרדת מתחת ל-30Hz.

    סקירה לרמקולים מדפיים: Monitor Audio Bronze 100
    יחידת המיד/וופר בגודל 8 אינץ’

    אז עוצמת ועומק הבס הפתיעו אותי, אבל אולי אפילו יותר מכך, הופתעתי מרמת האיזון והפירוט של הרמקול. למרות שהבס עמוק, הוא אינו משתלט ומאוזן בצורה נעימה עם המיד והגבוהים. רמת הפירוט של הרמקול בעיקר באזור הבס עד המיד התחתון מאוד גבוהה.

    בשיר River של Ibeyi, מקצב הבס האלקטרוני הוא עמוק והדוק. האינטגרציה בין היחידות מדויקת ורמת הפירוט גבוהה.

    כל רמקול או מגבר שיוצא לי לבחון, הם כמו מסע ולרוב המסע הזה לוקח אותי לכיוונים, שבהם הציוד הספציפי הזה נשמע במיטבו. האופי של ה-Bronze 100 יחד עם הבס ורמת הפירוט שלו, לקחו אותי לשני כיוונים דיי מנוגדים. מצד אחד ה-Bronze נשמע נהדר בג’אז חלק ואינסטרומנטלי, האזנתי לאלבום Extended Circle של Trod Gustavsen Quartet ונהניתי מכל רגע, הבס העדין של האלבום, אינו מקבל בוסט מיותר ומשולב נהדר עם הפסנתר, פרזנטציה רגועה שמחמיאה למוזיקה כזו. קטעי ג’אז נוספים שהאזנתי אליהם, כללו את Heroines של Jakob Bro, שוב דוגמה ליכולת של ה-Bronze להעביר מלודיות ועדינות,

    ב-Low and Slow של בוני ג’יימס, יש מקצב מהיר יותר ובס עמוק לצד סקסופון רך, הפרזנטציה כאן הייתה מאוזנת ואנרגטית.


    הכיוון השני שה-Bronze משך אותי אליו הוא מוזיקה אלקטרונית ופופ, שם יכולות הבס, האיזון והרוגע של הרמקול נתנו תוצאה נהדרת. הקטע Recognizer של Daft Punk (מתוך הפסקול של “Tron: Legacy”), הוא קטע אלקטרוני עוצמתי, קשה להאמין שזו התוצאה שמקבלים מרמקול מדפי, הסאונד גדול והבס בועט. בקטע האלקטרוני Make Us Stronger של Ghost Rider, התוצאה הייתה עוד יותר מרשימה, דינאמית, מפורטת ואנרגטית.

    משם המשכתי לקצת פופ, Bad Guy של בילי אייליש, כולל לא מעט סאונד אלקטרוני וגם אפקטים קוליים בשירה שלה, ושוב ה-Bronze הצטיין עם אנרגיה והפרדה טובים.

    קינחתי עם פופ קצת יותר קלסי, Stranger In Moscow של מייקל ג’קסון כולל פתיחה עם בס עמוק ופאנצ’י וגם בקטע הזה הסאונד היה מרשים בפירוט ואיזון.

    רמת האנרגיה הגבוהה שה-Bronze הפיקו במוזיקת הפופ, ממשיכה לז’אנרים נוספים כמו Rap או R&B, למשל בשיר Till I Collapse של אמינם, הבס נהדר וקולו אמינם מפורט.

    ה-Bronze 100 יכול לנגן חזק, לא הייתה לו שם בעיה למלא את חלל הסלון שלי, וגם בעוצמות גבוהות הוא שמר על האיזון והפירוט. זהו רמקול שאוהב ווליום, הקסם והאופי שלו מתגלים החל מעוצמת ווליום בינונית. בעוצמות נמוכות מידי, הדינאמיות שלו יורדת משמעותית.

    ה-Bronze 100 עשה עבודה ראויה בהפרדה, אם כי בהשוואה לרמקולים מסדרות גבוהות ויקרות יותר, חסרה תחושת האוויר בין הכלים, שמאפשרת לכל כלי להיות מובחן וברור יותר.

    בנושא בימת הסאונד, ה-Bronze 100 נותן תחושה של סאונד גדול ומצליח יפה למרכז את הווקל. מבחינת מיקום הכלים במרחב, למשל בקטע Old Love של אריק קלפטון, מתוך המופע האקוסטי שלו, לא הרגשתי את המרחק בין הפסנתר לגיטרה, יחד עם זאת, ההפרדה והפירוט היו טובים. במה תלת ממדית כזאת, לרוב שמורה לרמקולים יקרים בהרבה.

    הבס העוצמתי של ה-Bronze 100 מוסיף אנרגטיות ותחושה של כיפיות לסאונד. זהו לא רמקול שזורק את הסאונד כלפי המאזין, דבר שיכול לגרום לעייפות ותחושה של תוקפנות. אפילו בקטעים עם בס כבד, הסאונד נשאר מאוזן בצורה נעימה.
    יחד עם זאת, המיד הגבוה יותר הרגיש לי מעט רזה ו”מנומס” בהשוואה לתחום התחתון האנרגטי. בכלים כמו גיטרה או פסנתר, החלק התחתון הרגיש עשיר ומלא, אבל החלק העליון של הקלידים בתדר הגבוה או פריטת הגיטרה הגבוהה, הרגישו מעט רזים יותר וזה התבטא בסאונד עם פחות ברק. התופעה באה לידי ביטוי בעיקר בבלדות רוק/פולק רוק, בקטעים אלה הרגשתי שה-Bronze פחות מכניס אותי לתוך המוזיקה.

    בקטע Keith Don’t Go של נילס לופגרן, העומק של היצירה והתיפוף על הגיטרה עוברים נהדר, אבל החלק הגבוהה של הגיטרה, עם הצליל המעודן, מעט רך ופחות מצלצל ממה שאני רגיל.

    שני אלבומים נהדרים עזרו לי בהבהרת הנושא, האחד הוא Down the Way של האח ואחות האוסטרליים Angus & Juliet Stone, והאלבום השני הוא Plays Well With Others של לרה לין. המשותף לשני אלבומי הפולק רוק האלה הוא שילוב קולות של גבר ואישה וגיטרות, שמנגנות גם נמוך וגם גבוה. בשני האלבומים הרגשתי שה-Bronze עושים עבודה טובה יותר בקולות הגברים ובניגון הגיטרה הנמוך יותר או החשמלי, מאשר בקולות הנשים או החלק הגבוה של תדרי הגיטרה האקוסטית.

    רמת האנרגיה של ה-Bronze 100 התבטאה גם ביכולת Attack גבוהה, כלומר היכולת להעביר במהירות קטע בס פתאומי. כשאני מסכם את כל היתרונות של הרמקול הזה, אני חושב שזהו רמקול נהדר לשילוב עם קולנוע ביתי. ציינתי כבר את הקטע Recognizer מהפסקול של “Tron: Legacy”, קטע נהדר נוסף הוא The Greatest Show מהפסקול הנפלא של The Greatest Showman, האנרגטיות של הקטע עוברת נפלא דרך הרמקול, בנוסף רמת הפירוט בשאגת האריה והזמזום של היתוש מרשימים. קולו של ג’קמן ברור והמעברים בין הלחישה לבס התוקפני, שמופיע ומיד נעלם, מדויקים.

    סיכום

    סקירה לרמקולים מדפיים: Monitor Audio Bronze 100

    ה-Monitor Audio Bronze 100, הוא רמקול מדפי מרשים עם אלמנט מיד/וופר בגודל נדיר של 8 אינץ’. איכות הבנייה והעיצוב מרשימים ברמת המחיר, אהבתי מאוד את גימור ה-Urban Grey, שקיבלתי לסקירה, זהו שינוי מרענן ביחס לרמקולים לבנים או שחורים.

    ניגשתי לסקירה הזו במטרה לגלות מה מקבלים תמורת הכסף ברמות המחיר הללו, והופתעתי לגלות שמקבלים המון.

    ביצועי הבס של ה-Bronze 100 מרשימים, לא רק בגלל העומק והעוצמה, אלא גם ברמת הפירוט הגבוהה והאיזון עם שאר התדרים. מבחינת מוזיקה, הרמקול הפגין הצטיינות במוזיקה ג’אז רכה ומצד שני הוא לא פחות הצטיין במוזיקה אלקטרונית ופופ.

    לאורך כל תקופת הסקירה, מצאתי את הרמקול מהנה להאזנה, הוא אנרגטי, אבל לא תוקפני, מפורט ברמה מרשימה ומנגן בצורה ראויה כל דבר שזורקים אליו. כנקודות לשיפור הייתי מציין בעיקר את תחום המיד העליון, שבו הייתי שמח לקבל סאונד מעט מלא יותר.

    כלל האצבע שלי אומר שברמות המחיר עד 10,000 ₪, לרוב מומלץ להשקיע ברמקול מדפי ולא רצפתי, מכיוון שכך תקבלו רמקול איכותי יותר. יחד עם זאת, התחום, שבו לרוב הכלל הזה נופל הוא הבס, שם לרוב רמקולים מדפיים יתקשו להוות תחרות לאחיהם הרצפתיים.

    ובכן ה-Bronze 100, לא רק מוכיח את הכלל הזה, אלא גם לגמרי “מרסק” את ההסתייגות שלו בנושא הבס. אם אתם חובבי בס, והתקציב שלכם הוא בסדר גודל של 3,000 ₪, תוכלו לקבל כאן גם רמקול איכותי וגם בס עמוק ועוצמתי.


    מחיר לצרכן: 2990 ₪
    אחריות: 5 שנים מבית קונקטור (יש לרכוש ממשווק מוסמך)

    המערכת ששימשה אותי לסקירה:
    מגבר משולב: Naim Uniti Nova שימש גם בתור מקור להזרמת Tidal
    כבלי רמקולים: Nordost Blue Heaven

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן