fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • סקירה לרמקולים: Triangle Borea BR03 – הרמקול שהחזיר אותי אל לאונרד כהן

    הפעם הגיעו אלינו לסקירה רמקולים מדפיים של היצרן הצרפתי Triangle, מדגם Borea BR03. לאחר שהרמקולים האקטיביים, ה-Triangle Elara LN01A, מאוד הרשימו אותנו, היה מעניין לבחון רמקולים סטנדרטים בגודל מלא של החברה.

    אנחנו מודים ל-Audio Expert, היבואן של Triangle בישראל, על כך ששלחו לנו את הרמקולים האלה לצורך הסקירה.

    סקירה לרמקולים: Triangle Borea BR03 – הרמקול שהחזיר אותי אל לאונרד כהן

    השורה התחתונה

    רמקול חובה לבחינה! כרטיס כניסה אמיתי לעולם ה-HiFi במחיר שפוי

    מה אהבנו
    • עיצוב המשלב רטרו ומודרני
    • סאונד נקי בעל איזון מוביל בקטגוריה
    • במה גדולה ויכולת לרגש
    נקודות לשיפור
    • לא הבס המוביל ברמת המחיר
    • שום דבר משמעותי נוסף ברמת המחיר הזו

    סקירת וידאו

    העומד למבחן: Triangle Borea BR03

    סדרת ה-Borea של Triangle, הינה סדרת הכניסה לעולם ה-HiFi של החברה. הסדרה שואבת השראה מסדרת ה-Ez Spirit שמעליה, ומציגה עיצוב אלגנטי ונקי, ללא שום ברגים ועם שימוש בגרילים מגנטיים. סדרת ה-Borea כוללת שלושה רמקולים רצפתיים, שני מדפיים ורמקול סנטר, והיא זכתה בפרס EISA ל”קנייה המשתלמת ביותר עבור מערכת קולנוע ביתי” לשנת 2020-2021.

    סקירה לרמקולים: Triangle Borea BR03 – הרמקול שהחזיר אותי אל לאונרד כהן

    ה-BR03 הוא הרמקול המדפי הבכיר בסדרה, זהו רמקול 2Way עם טוויטר מסוג EFS silk dome בגודל 25 מ”מ ויחידת מיד וופר בגודל 16 ס”מ העשויה מתאית נייר. בשני המקרים מדובר בחומרים קלסיים של עולם ה-HiFi.
    המפרט המלא:

    Sensitivity (dB/W/m): 90
    Frequency range: 46Hz – 22KHz (+/- 3dB)
    Power handling: 100W
    Nominal impedance: 8Ω
    Minimum impedance: 4.2Ω
    Dimensions (W x H x D): 206 x 380 x 314
    Weight: 6.26 kg
    Room fit: 15 to 30m2

    הנצילות הגבוהה של הרמקול, יחד עם עכבה מינימלית של 4.2Ω, מבטיחים שלא תהייה לכם בעיה להניע את הרמקול עם מגברים “מאותגרי” וואטים, או מגברי מנורות.

    עיצוב ואיכות בנייה

    סרטון ה-unboxing:

    הרמקולים שקיבלתי לסקירה הגיעו בגימור החדש של הסדרה ה-Light Oak. על פי Triangle: “הגימור החדש שואב השראה מטרנד סקנדינבי ומהווה חזרה לגוונים טבעיים, המעניקים לרמקול אלגנטיות ואותנטיות”. אומנם יש כאן שימוש בלא מעט מילים שיווקיות, אבל אני חייב לומר שאני מסכים עם עיקרי הדברים. בעיניי זהו גימור יפיפה התואם את טרנד הרטרו, אהבתי מאוד את השילוב בין העץ לפאנל הקדמי, שמרגיש דווקא מאוד מודרני ומעוצב, כך שיש כאן שילוב נהדר בין ישן לחדש.
    הרמקול זמין גם בגימורים: שחור, לבן ועץ אגוז – Walnut.

    Triangle Borea BR03

    התיבה חלקה מאוד למגע, אין שום סימוני חיבורים או ברגים ורמת הגימור מרשימה מאוד בקטגוריית המחיר הזו. הגריל מגנטי והוא מגיע בגוון אפור שמרגיש ממש כמו שריג, אהבתי את שילובי הצבע שלו עם תיבת העץ, אבל ללא הגריל הרמקול יפה יותר בעיני.

    Triangle Borea BR03

    בחלקו האחורי של הרמקול תמצאו את הטרמינלים לחיבור הרמקול. הטרמינלים מתכתיים ובנויים באיכות טובה, אם כי ברמת המחיר הזו ניתן למצוא, אצל חלק מהמתחרים טרמינלים מוזהבים, שמרגישים איכותיים יותר.

    Triangle Borea BR03
Nordost Blue Heaven

    כיצד ה-Borea BR03 נבחן?

    חיברתי את ה- Borea BR03 אל המגבר המשולב שלי, ה-Naim Uniti Nova באמצעות כבלי רמקולים Nordost Blue Heaven. התכנים הוזרמו מ-Tidal ישירות אל ה-Nova.

    זהו כמובן שילוב לא טבעי מבחינת התמחור של הרכיבים, אך אני מאמין שהשילוב הזה אפשר לי לשמוע את הפוטנציאל המלא של הרמקול. כפי שציינתי בהקדמה, הנצילות הגבוה עם עכבה מינימלית של 4.2Ω מרמזים על כך שלא מדובר על רמקול קשה להנעה.

    הרמקול הגיע אלי חדש ולכן עשיתי לו הרצה של מספר שעות במשך כשלושה-ארבעה ימים, עד שניגשתי לבחון אותו. ההרצה בהחלט השפיעה על הסאונד של הרמקול, שהיה מעט סגור ונוקשה תחילה. כבר לאחר הרצה קצרה, כפי שתיארתי, הרמקול נפתח והסאונד הפך לאוורירי יותר.

    מבחן ההאזנה

    מבחן ההאזנה שלי כולל מספר קטעים קבועים המשמשים אותי בבחינת ציוד אודיו, יחד עם זאת אחד הדברים האהובים עלי זה לצאת ל”מסע” ולתת לציוד להוביל אותי למוזיקה, שבה הוא מצטיין.

    המסע שלי עם ה-BR03, נפתח ב-Frenchtown של אלן טיילור. השיר הזה מדגים את החוזקות של ה-BR03 בצורה נהדרת. שני הדברים הבולטים ביותר בסאונד של ה-BR03 הם הניקיון והאיזון, שניהם נפלאים ברמה, שהיא על גבול הלא הגיונית ברמת המחיר הזו. הבמה גדולה וקולו של טיילור ממורכז, האיזון בין השירה לגיטרה מדויק. מצד אחד רמת הפירוט היא גבוהה, ושומעים ניואנסים רבים בקול, ואילו מהצד השני הפרזנטציה רכה, טבעית ומלטפת.

    כשבחנתי את ה-Triangle Elara LN01A, ההדגש של המיד והסאונד החם, בלטו מאוד. החלק המשותף לסאונד של ה-BR03 זו אותה הרכות המלטפת, אבל מבחינת הדגשים ואיזון, ה-BR03 הוא ברמה אחרת וגבוהה בהרבה. כמובן שיש לזכור את השילוב עם המגבר במקרה של ה-BR. התוצאה המתקבלת היא סאונד בוגר ומאוזן יותר, זה מה שאני הייתי מכנה יותר “אודיופילי”.

    מכאן המסע לקח אותי ל-You And Your Friend של ה-Dire Straits, קולו של מארק נופלר היה מפורט ורך בו זמנית, הבמה רחבה והגיטרות צלולות ומרגשות. ההצלחה המסחררת של ה-BR03, בז’אנר הזה, הובילו אותי הישר על חיקו של אחד האומנים האהובים עלי בכל הזמנים, לאונרד כהן.

    פתחתי בשירו האהוב עלי, Famous Blue Raincoat, קולו של לאונרד באותה התקופה היה נקי, מלודי וממורכז. ליווי הגיטרה ושירת זמרות הליווי מאוזנים בצורה מדויקת, הם מורגשים אך משאירים את מרכז הבמה של היצירה לקולו של כהן. הפרזנטציה מלאה ברגש, ולא אגזים אם אומר שהחלה להיווצר לחלוחית בעיניי.

    במעבר חד, עברתי ל-You Want It Darker, שיר הנושא מתוך אלבומו האחרון לפני מותו (לאחד מותו, בנו הפיק אלבום נוסף שלו). ההבדל התהומי בקולו של כהן, עובר בצורה מדויקת מאוד דרך ה-BR03. כאן קולו של כהן עמוק ומלא בבס, וגם מה לעשות, מרגיש זקן בהרבה. הפרזנטציה של הבס והמוזיקה הן באנרגיה שמזכירה לוויה ופרידה מהחיים. זו חוויה עוצמתית ומרגשת.

    לא יכולתי להפסיק לשמוע את המוזיקה של כהן דרך ה-Triangle, ובהמשך האזנתי להופעה השלמה שלו מדאבלין ב-2013, הופעה מרגשת ומלאה בעיבודים מוזיקליים מושלמים.

    Triangle Borea BR03

    נעבור לדבר על ביצועי הבס של ה-BR03, על פי הנתונים שלו הוא יורד עד 46Hz, זהו בס מכובד בשביל רמקול מדפי, אבל לא הטוב ביותר בקטגורית המחיר הזו. הבס של ה-Triangle הוא מהיר ופאנצ’י, אך אינו עמוק או עוצמתי ברמה שהוא מתפשט בחלל. מבחינת ה-Attack, כלומר יצירת בס מהיר, ה-BR03 עושה עבודה טובה, למשל בבלדת הקאנטרי רוק הנהדרת של כריס סטייפלטון, Cold, יש תיפוף עמוק, שנשמע פאנצ’י ודינמי ב-BR03, אם כי לא הוא לא יורד מספיק נמוך.

    גם בקטע האלקטרוני Make Us Stronger של Ghost Rider, ה-BR03, מצליח להעביר את האנרגטיות הגבוהה של היצירה למרות שהוא אינו יורד מספיק נמוך. ביצירה זו הבס הוא מהיר, אבל אין שכבת בס קבועה.
    ביצירה שבה יש שכבה כזו, כמו ב-Recognizer של Daft Punk מתוך הפסקול של Tron: Legacy, למרות פרזנטציה מפורטת ונקייה, ה-BR03 אינו מצליח להעביר את האנרגטיות, הדרמטיות והדינאמיות של הקטע.

    על מנת להדגיש שאין פה בעיה של דינאמיות ואנרגטיות, האזנתי לקטע Till I Collapse של אמינם, כאן ה-BR03 הצליח להציג הפרדה נהדרת בין קולו של אמינם למקצב מלא הבס, הבמה היא ענקית והאנרגטיות של הקטע עוברת מצוין. כך שלמרות שהרמקול הזה אינו יורד מאוד נמוך, ברוב הקטעים זה מספיק על מנת להציג דינאמיות ואנרגטיות. את החולשה תרגישו בקטעים בודדים בעלי שכבת בס קבועה (משהו שסאבוופר יכול לעזור לכם איתו).

    המבחן עד כה נשלט בידי אומנים גברים, אז בואו נעבור קצת לשירה נשית. פתחתי עם How Deep Is The Ocean של דיאנה קראל. הבס בפתיחת הקטע מוגדר ומפורט, קולה של דיאנה צלול, חד, ממורכז וברור עם רמה גבוהה של ניואנסים. האיזון של הבס, הפסנתר והשירה נפלאים.

    ב-The Lord של סופי זלמני, היא שרה קרוב מאוד למיקרופון, מה שאמור לייצר תחושה של לחישה באוזנו של המאזין. ה-BR03 עושה עבודה מופלאה בלמלא את הבמה בקולה של סופי. קולה הוא ברור ומפורט. הגיטרה והכינורות, המלווים את סופי, מאוזנים ויושבים בדיוק במקום הנכון, זו פרזנטציה נקייה ומלאה ברגש.

    על מנת לבחון את הבמה וה-imaging של ה-BR03, השתמשתי בשני קטעים. הקטע הראשון הוא Old Love של אריק קלפטון מתוך ההופעה האקוסטית שלו, הבמה הנוצרת רחבה וגבוהה, ניתן להרגיש במרחק בין הפסנתר והגיטרה והמיקום המדויק שלהם על גבי הבמה.

    בעיבוד של 2Cellos לנעימת הפתיחה של Game Of Thrones, ה-BR03 מייצר חומת סאונד גדולה ואנרגטית, שמציגה רמת פירוט גבוהה ואיזון נפלא.

    את מבחן ההאזנה בחרתי לסיים ביצירת המופת של אבישי כהן, Remembering, השיר הזה מצליח לחשוף גם את נקודות החוזקה וגם את נקודות החולשה של ה-BR03. האיזון בין הפסנתר העדין לבס העמוק עובר נפלא. המיד מלא ברגש, מהצד השני, יש חוסר קל בחלק התחתון וגם בחלק הגבוהה, הטוויטר אינו מצליח להעביר את הניצוץ או הצלצול של תדרי הפסנתר הגבוהים ביותר. זוהי יצירה לא פשוטה, וה-BR03 מצליח להעביר אותה בצורה מרגשת וכל מה שחסר לו כאן הוא בגדר “גרוש ללירה”. בכל זאת צריך להשאיר משהו לרמקולים, שעולים פי כמה וכמה.

    נקודות אחרונות לתשומת ליבכם: מבחינת עוצמת הניגון, הרמקול שומר על סאונד נקי גם בעוצמות גבוהות, ומציג דינאמיות לא רעה גם בעוצמות נמוכות. למרות הפורט הקדמי, הרמקול עדיין ירוויח ממרחק מסוים מהקירות (אחורי וצדדי).

    סיכום

    Triangle Borea BR03

    ניגשתי לבחינת ה-Triangle Borea BR03, לאחר שקראתי וראיתי הרבה מאוד שבחים שנאמרו עליו, כך שהציפיות שלו היו גבוהות. עדיין ה-BR03 הצליח להפתיע אותי, זהו רמקול בוגר, מאוזן ומרגש. הבמה גדולה ומדויקת, אבל הנקודות שבהן הוא באמת מפתיע, אלה הם הניקיון (או הצלילות) והאיזון היוצאים מן הכלל שלו.
    הטענה היחידה שיש לי כלפי הסאונד שלו, זה שהבס שלו אינו הטוב ביותר בקטגוריית המחיר הזו (הוא עדיין טוב מאוד).

    העיצוב ואיכות הבנייה מרשימים. אהבתי במיוחד את גימור ה-Light Oak החדש, שמהווה שילוב יפיפה של רטרו ומודרניות. באיזשהו מקום השילוב בין מודרני ורטרו גם מאפיין את הסאונד של ה-BR03, שמציג רמת פירוט גבוהה ומהירות תגובה, אך בו זמנית גם פרזנטציה רכה, טבעית ונעימה, כמו “פעם”.

    לאורך תקופת המבחן, ה-BR03 לא הפסיק לרגש אותי, כך שאם אתם מחפשים רמקול מדפי ברמות המחיר של עד 3,000 ₪, אתם חייבים לשמוע את ה-BR03.

    מחיר: 2,690 ₪
    אחריות: 3 שנים מבית Audio Expert.

    המערכת ששימשה אותי לסקירה:
    מגבר משולב: Naim Uniti Nova שימש גם בתור מקור להזרמת Tidal
    כבלי רמקולים: Nordost Blue Heaven

    חושבים לרכוש רמקולים של חברת Triangle? בקרו בעמוד הקופונים שלנו ותוכלו לקבל הנחה על כל הרמקולים של החברה (בתוקף עד סוף 2021).

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן