fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • דיסני פלוס – הסקירה המלאה

    ב-16 ביוני 2022, זה סופסוף קרה ושירות דיסני פלוס הושק רשמית בישראל. ההשקה לוותה בהמון רעש. הרשת געשה, כשנודע שאנחנו קיבלנו את הגרסה ההודית של השירות, שמופעלת בידי Hotstar. משתמשים רבים הביעו אכזבה מהשירות ואף איימו להתנתק.

    אנחנו בחרנו לקחת את הזמן, ללמוד את מה שהשירות מציע וכעת לספק לכם חוות דעת שקולה על השירות של דיסני פלוס. אז מה השירות מציע והאם כדאי לכם להירשם? כל זאת בסקירה שלנו.

    דיסני פלוס

    השורה התחתונה

    שירות דיסני פלוס מציע מגוון תכנים נרחב, עטוף בממשק צבעוני ומרשים וכל זאת במחיר הוגן. החסרון העיקרי הינו פונקציונליות חסרה ביחס למתחרים

    מה אהבנו
    • ממשק צבעוני ומזמין
    • תכנים מגוונים, כולל תכנים חדשים וקלסיים
    • פינוק אמיתי לחובבי Marvel ומלחמת הכוכבים
    • מחיר הוגן עם יכולת לבחור במסלול שנתי מוזל
    נקודות לשיפור
    • ממשק חסר פונקציונליות, כגון טריילרים, לנגן מההתחלה ועוד
    • אינו יציב מספיק בפלטפורמת WebOS של LG


    סקירת וידאו

    ההיסטוריה של שירות דיסני פלוס

    שירות דיסני פלוס הינו שירות ההזרמה של חברת דיסני, שהחל את דרכו ב-2019 במספר מדינות מצומצם. השירות זכה להצלחה היסטרית ומהירה, מה שהפך אותו למתחרה העיקרי של שירות נטפליקס. כבר לאחר שנה וחצי באוויר, שירות דיסני פלוס הגיע ל-100 מיליון מינויים, מספר שלנטפליקס לקח שנים להגיע אליו.

    השירות מורכב מתוכן מקור של דיסני ותוכן המגיע מהרכישות הרבות שדיסני עשו במהלך השנים, כולל Marvel, מלחמת הכוכבים, אולפני 21st Century Fox, שכוללים גם את רשת Star ועוד.

    בהמשך השירות החל להתרחב לשאר העולם במספר פעימות, וכפי שציינו ב-16 ליוני הוא הגיע גם לישראל (יחד עם מדינות רבות נוספות).

    מה זה בכלל Hotstar?

    שירות Hotstar הינו שירות הזרמה שהחל את דרכו בהודו בשנת 2015, הוא כלל שידורי ספורט הודים ועם הזמן נוספו שם גם תכני קולנוע, סדרות ונעשו אינטגרציות עם ספקי תוכן נוספות כגון HBO. עם ההתפתחות בפריסת האינטרנט המהיר ברחבי הודו, Hotstar הפכו לשירות ההזרמה הפופלרי במדינה.

    השירות נפתח גם למדינות נוספות ברחבי העולם, כאשר הוא היה מיועד בעיקר לקהילה ההודית ברחבי העולם, בגלל השילוב של תכנים הודיים מקומיים.

    כאשר דיסני רכשו את אולפני 21st Century Fox, חברת האם של Star India, הבעלים של שירות Hotstar, הם הפכו להיות הבעלים של השירות. בעקבות כך שירות Hotstar הטמיע בתוכו את תכני דיסני פלוס, והציע תכנים אלה עבור המינויים שלהם.

    חברת דיסני ראו שהשירות מצליח והפלטפורמה יציבה, השירות כבר פועל במספר רב של מדינות ולכן הם החליטו להשתמש בו בתור הפלטפורמה שלהם לדיסני פלוס במספר מדינות. זאת במקביל לאפליקציה הרשמית של שירות דיסני פלוס, שפועלת במדינות כמו ארה״ב.

    ההחלטה הזו הובילה למצב שלמעשה יש שני שירותים, או אפליקציות, מקבילים של דיסני פלוס, כאשר דיסני קובעים איזה שירות זמין באיזה מדינה. זהו מצב מעט אבסורדי ושונה ממה שקורה באפליקציות כמו Netflix או Spotify, בהן כל הלקוחות של השירות בכל רחבי העולם מקבלים את אותה האפליקציה ואותה החוייה.

    מה שמוסיף עוד שמן למדורה זו הסודיות המוחלטת של דיסני פלוס בנוגע לעניין הזה בזמן ההשקה שלהם בארץ. לא מעט אנשים היו מחוברים לשירות האמריקאי דרך כל מיני VPN למיניהם, ואז פתאום כשהם נרשמו לשירות הרשמי בישראל, הם הבינו שהם מקבלים אפליקציה שונה.

    מדריך הרישום

    רוצים לדעת איך להירשם לשירות? צפו במדריך המצולם שלנו:

    הממשקים השונים של דיסני פלוס

    השירות של דיסני פלוס זמין פחות או יותר בכל פלטפורמה אפשרית, יש לו ממשק Web, כלומר ניתן להגיע אליו מכל דפדפן אינטרנט, הוא כמובן זמין באנדרואיד ו-iOS, בנוסף לפלטפורמות של הטלוויזיות החכמות, דוגמת ה-WebOS של חברת LG.

    בסקירה זו אתייחס לממשק ה-Web (שנבחן בדפדפן Safari), ממשק ה-Android TV גרסה 9, הזמין במסך ה-Sony XF9005 שלי והממשק העיקרי שהשתמשתי בו, ממשק ה-WebOS גרסה 05.50.10 במסך LG OLED E8.

    הבעיות שחוויתי בממשקים השונים

    באופן כללי השירות נראה דומה מאוד בכל הממשקים, לכן לפני שנתאר מה הממשק הכללי מציע נתייחס להבדלים. מבחנתי ההבדלים נובעים בעיקר בבעיות השונות שחוויתי בכל ממשק. בממשק של LG, חוויתי את הבעיות הקשות ביותר, שהתבטאו בעיקר בתקיעות רבות של התכנים. המסך היה פשוט קופא לכמה זמן במהלך הצפייה ולעיתים אף נאלצתי לסגור את האפליקציה ולהתחיל מחדש. אני חושב שבחודשים האחרונים האפליקציה עברה מקצה שיפורים וכעת היא יציבה יותר.

    בממשק של האנדרואיד TV בטלוויזית ה-Sony שלי, הבעיה המרגיזה ביותר הוא שאין לי אפשרות לשנות את שפת הממשק של האפליקציה בהגדרות שלה, כך שאין לי דרך להעביר את הממשק לעברית. בעיה נוספת שנתקלתי בה באנדרואיד YV היא שלעיתים מסך החיפוש לא מאפשר לצאת ממנו, כך שלא ניתן לחזור לעמוד הבית, או להחליף פרופיל.

    שימו לב ששני המסכים שלי הם בני כ-4 שנים, כך שאולי בגרסאות החדשות של Android TV\Google TV\WebOS האפליקציה עובדת טוב יותר, מצד שני, האפליקציות האחרות כמו Netflix, Youtube, או אפילו סלקום TV פועלות ללא דופי בשני המסכים.

    דף הבית וההגדרות

    דף הבית כולל חלק עליון המציע את התכנים הפופולריים ביותר, לאחר מכן יש אפשרות כניסה לששת עולמות התוכן המרכזיים של השירות.

    דיסני פלוס

    בהמשך יש רצועות משתנות של תכנים שהשירות מציע, כגון: חדש בדיסני פלוס, סרטים פופולריים, פעולה והרפתקאות, סרטי דרמה, דוקומנטרי וריאליטי, מיקי וחברים, וכו׳.

    דיסני פלוס

    בשביל להכנס להגדרות של השירות יש לבחור ב״המרחב שלי״ בתפריט בצד ימין:

    דיסני פלוס

    כאן תוכלו לראות את הפרופילים השונים ולהגיע להגדרות המתקדמות על ידי לחיצה על כפתור ״התמיכה וההגדרות״ בחלק העליון מצד שמאל.

    דיסני פלוס

    בתפריט התמיכה וההגדרות תוכלו לראות את כל המכשירים שמחוברים לחשבון שלכם, תוכנית התשלום שלכם, לבקש תמיכה וגם לשנות את שפת הממשק.

    דיסני פלוס

    בנושא עריכת הפרופילים, כל מה שתוכלו לעשות הוא לשנות את השם והתמונה. זאת בניגוד להגדרות של הגבלת גיל למשל, שתוכלו לעשות בעת יצירת הפרופיל. כלומר אם הגדרתם פרופיל ילדים והילד שלכם גדל, תצטרכו פשוט לייצר לו פרופיל חדש ולאבד את כל היסטוריית הצפייה שלו.

    דיסני פלוס
    מסך עריכת הפרופיל
    דיסני פלוס
    מסך יצירת פרופיל חדש

    מסך התוכן הנבחר

    כשאתם בוחרים בסדרה שאתם רוצים לצפות בה, תקבלו תאור קצר ביותר של הסדרה, כפתור שמאפשר לכם להתחיל לצפות, או להמשיך מאיפה שעצרתם, כפתור להוספה של התוכן לרשימת הצפייה שלכם, רשימה של העונות והפרקים, ולסיום, אפשרות לראות המלצות ל״תוכן דומה״:

    דיסני פלוס

    בסרטים המצב דומה:

    דיסני פלוס

    בחלק קטן מהסרטים שנוספו לאחרונה, ישנה אפשרות לצפות בטריילר, אך ברוב מוחלט של התכנים לא ראיתי אפשרות זו.

    דיסני פלוס
    דוגמה לסרט שיש לו טריילר

    דבר ראשון אני רוצה לציין את הממשק הצבעוני והמזמין, שעושה חשק לצפות. מצד שני חסרות לי כאן מספר יכולות. ציינתי כבר את החיסרון בטריילרים, בנוסף הייתי שמח לקבל יותר מידע על התוכן, למשל שחקנים, במאי ועוד. בתור חובב איכות סאונד ותמונה, הייתי שמח לקבל אינדיקציה לאיכות התוכן כבר במסך זה.

    בעיה נוספת של מסך בחירת התוכן היא חוסר האפשרות להתחיל את הצפייה מההתחלה במידה ואתם באמצע סרט או פרק.

    דיסני פלוס
    אין אפשרות של צפייה מההתחלה

    כל ההערות שלי על מסך בחירת התוכן הן מבחנתי דרישות פונקציונליות בסיסיות, בטח בשירות המתיימר להיות מודרני ומתקדם.

    ממשק הניגון

    ממשק הניגון מציע בחלקו התחתון את פס ההתקדמות, בצד ימין שלו מוצג האורך של התוכן הנצפה, אך אין תצוגה של באיזה נקודת זמן אנחנו נמצאים כרגע. זו אומנם דרישה דיי קטנה, אך המחסור שלה מאוד מרגיז אותי. בנוסף, בממשק ה-Web, יש את האפשרות לעבור למסך מלא, את האפשרות לקבוע את עוצמת השמע ולדלג 10 שניות קדימה או אחורה.

    בחלק העליון מצד ימין יש את כפתור החזרה והשם של התוכן הנצפה. בפינה השמאלית העליונה יש שני תפריטים. התפריט הראשון קובע את איכות התמונה וכולל רק את הציון של הרזולוציה, אין התייחסות לפורמט HDR למשל. בנוסף המצב האוטומטי מאוד לא ברור ואינו מספק אינדיקציה למה בפועל נבחר. התפריט השני קובע את שפת פס-הקול והכתוביות. בפס הקול אין שום התייחסות לפורמט או איכות הסאונד, אלא רק לשפה.

    הנגשה של תוכן חדש

    נושא נוסף שחסר לי בשירות של דיסני פלוס הוא נושא ההנגשה של התכנים החדשים בשירות. אומנם בדף הבית יש כמה פסים רצים של תכנים חדשים ופופולריים, אך חסר לי מקום שמרכז את כל התכנים החדשים וגם מספר על התכנים שיעלו בקרוב. אני חושב שמסך כזה הוא קריטי על מנת לשמר את הלקוחות לאורך זמן ולמנוע היווצרות של תחושה שהשירות אינו מתחדש.

    סיכום נושא הממשקים

    תיארנו לכם את הפונקציונליות של מסך הבית, ההגדרות, התוכן הנבחר וממשק הניגון. ציינו לא מעט חוסרים ובעיות, יחד עם זאת, חשוב לנו גם לציין את נושא הצבעוניות והמראה המודרני של הממשק, שבהחלט עושים חשק להשתמש בו ולצפות בתכנים השונים.

    יכול להיות שהפכנו להיות מעט מפונקים בדרישות שלנו, אך מצד שני אנחנו נמצאים בשנת 2022 וממשקי שירותי הזרמת וידאו נמצאים איתנו כבר לא מעט שנים. כך שבהחלט ניתן לצפות משירות פרימיום כמו ״דיסני פלוס״, שילמדו מההצלחות והכישלונות של האחרים ויציעו ללקוחותיהם שירות ברמה הגבוהה ביותר.

    התכנים של דיסני פלוס

    התכנים של דיסני פלוס מחולקים לשישה עולמות, שניתן להגיע אליהם בחלק העליון של מסך הבית. העולמות הללו הם:
    Star – כאן תמצאו סרטים וסדרות חדשים וישנים, תכנים של רשת Hulu האמריקאית ועוד.
    National Geographic – שלל תוכניות וסדרות של רשת המדע והטבע המפורסמת.
    Star Wars – כל הסרטים, הסדרות והאנימציות של יקום מלחמת הכוכבים.
    Marvel – כל הסרטים, הסדרות והאנימציות של היקום של Marvel.
    Pixar – התכנים של אולפן האנימציות הנפלא, פיקסאר.
    Disney – התכנים החדשים והקלאסיים של דיסני, כולל סרטי וינטג׳ ותכנים לקטנטנים.

    התכנים בכל עולם מסודרים באופן מיטבי ומותאם לעולם הספציפי, למשל ב-Marvel, הסרטים מקוטלגים על פי השלבים השונים של ה-MCU, לחווית צפייה רציפה ונכונה.

    כשהשירות עלה, צילמנו עבורכם סרטון המראה את התכנים השונים הזמינים בשירות של דיסני פלוס:

    דעתי הכללית על מבחר התכנים היא שמדובר במגוון רחב, המשלב תכנים חדשים לצד קלסיקות. הסרטים החדשים מבית דיסני, כולל Marvel, עולים לשירות דיי מהר אחרי שהם עולים לקולנוע. כך למשל צפינו בסרט האנימציה ״שנות אור״, ממש כמה שבועות בודדים לאחר שהוא היה בקולנוע.

    אם אתם חובבי מארוול או מלחמת הכוכבים, אתם לחלוטין מקבלים כאן את הפינוק המלא. אני למשל נהנתי ביותר מסדרות של ״מלחמת הכוכבים״ כמו ״המנדלוריאן״ ו״הספר של בובה פט״. הבן שלי לעומת זאת עשה מרתון של כל סרטי מארוול. יש גם לא מעט תכנים קלסיים שכיף לחזור אליהם, לדוגמה צפיתי עם הבן שלי ב״שכחו אותי בבית״.

    גם תכני איכות חדשים תוכלו למצוא בשירות, למשל הסדרה ״מייק״, המגוללת את סיפור חייו של מייק טייסון, המתאגרף הנודע. הפקות ברמה גבוהה כמו הסרט החדש בסגת ״הטורף״, שנקרא ״הטרף״ והיה מפתיע ביותר. דרך אגב, תוכלו למצוא את כל סרטי ״הטורף״ וכל סרטי ״הנוסע השמיני״ בשירות. אני נהניתי לחזור לצפות שוב ב״הטורף״ המקורי.

    יש לא מעט סרטים שהיו בקולנוע בשנתיים האחרונות, למשל ״הדו-קרב האחרון״ של רידלי סקוט, או ״לשחרר את גיא״.

    חובבי סרטי שוברי קופות משנות ה-80, ה-90 וה-2000 המוקדמים, ימצאו בשירות את ״הפריצה לאלקטרז״, ״אויב המדינה״, ״היום השלישי״ ועוד. גם בנושא הסדרות יש לא מעט פנינים מאותן השנים, דוגמת ״תיקים באפלה״, ״24״, ״אבודים״ ועוד.

    יש גם סדרות ילדים רבות של ערוץ דיסני ג׳וניור, הילדים שלי ממש נהנו מסדרה שנקראת ״קיקיוואקה: מחנה קיץ״.

    בתחום הקומדיות דיסני פלוס כוללים את הסדרה הקומית האהובה עלי, ״משפחה מודרנית״, לצד ״כיצד פגשתי את אמא״ ועוד שלל סדרות מוכרות.

    לסיכום, התכנים שהשירות מציע הינם מגוונים ויכולים להתאים לכולם, ממש לא רק לחובבי ״מלחמת הכוכבים״ או ה-MCU, אם כי עבורם מצפה פינוק מיוחד.

    תמורה למחיר

    שירות דיסני פלוס מציע שתי תוכניות תשלום למינויים, תשלום חודשי של 39.90 ₪, או תשלום שנתי של 399 ₪. אני חושב שמדובר במודל תמחור פשוט, ברור והגיוני, אין פה שום חלוקה למסלולים על פי איכות או כמות משתמשים במקביל. עם כמות התכנים שמוצעים בשירות, עבורי מדובר בשירות שמהווה תמורה גבוהה למחיר במיוחד במסלול השנתי.

    לא כל כך מזמן, היינו משלמים 200 עד 300 שקלים מידי חודש לשירותי טלוויזיה על גבי הכבלים או הלווין, אומנם זו לא השוואה הוגנת כי דיסני פלוס הוא יותר שירות משלים ואינו כולל ערוצים חיים, שידורי ספורט, ערוצי מוזיקה ושלל דברים נוספים ועדיין אני חושב שמדובר בתמורה גבוהה ביחס למחיר.

    דיסני פלוס VS נטפליקס

    לפני סיום, אתייחס בקצרה לנושא ההשוואה מול שירות נטפליקס.

    ראשית בנושא הממשקים, פחות או יותר כל טענה שהייתה לי כלפי הממשק של דיסני פלוס, נבעה מכך שהפונקציונליות הזו קיימת בממשק של נטפליקס, אם זה טריילרים ומידע על התכנים, כולל איכות התמונה והסאונד שלהם, או שיקוף ברור של תכנים חדשים והתכנים, שיכנסו לשירות בעתיד ועוד. הממשק של נטפליקס הוא המתקדם ביותר בשוק והוא עובד בצורה מלאה וחלקה בכל אחת מהפלטפורמות, שהזכרתי בהתייחסות לדיסני פלוס.

    בנושא התכנים ההשוואה מעט מאתגרת יותר, כיוון שיש כאן הרבה עניין של טעם אישי. המבחר בנטפליקס הוא נרחב יותר ויש הרבה יותר תכנים בינלאומיים, למשל סדרות קוריאניות, ספרדיות, פולניות וכו׳, זו הזדמנות להיחשף לעוד עולמות תוכן.
    נטפליקס משקיעה המון ביצירת תוכן, וכמה מהתכנים שלהם הפכו ללהיטי ענק, דוגמת ״דברים מוזרים״, ״קוברה קאי״, ״בית הנייר״, ״משחק הדיונון״ ורבים נוספים. יחד עם זאת, ישנה תחושה, שאני גם נתקל בה רבות בדיונים ברחבי הרשת, שהרוב המוחלט של התוכן הינו דיי בינוני, במיוחד בכל הנוגע לסרטים בהפקתם. גם בנושא סרטים קלסיים, המבחר דיי דל בסך הכל. זאת לעומת התוכן של דיסני, שמתחדש פחות, אבל כולל בסיס מעט חזק יותר של תכנים קלסיים. כפי שציינתי, בסופו של דבר זה נופל על טעם אישי.

    הנושא האחרון הוא המחיר, החבילה הבכירה בנטפליקס, שהיא היחידה שמאפשרת ליהנות מתכני 4K HDR, עולה כיום ₪69.90. כלומר נטפליקס יקרה באופן משמעותי לעומת דיסני פלוס ואינה כוללת מסלול חיוב שנתי מוזל.

    דיסני פלוס

    סיכום

    מאז ההשקה של שירות דיסני פלוס בישראל, עלו כלפי השירות טענות רבות בעיקר בנושא הממשק והפונקציונליות. בסקירה שלנו ניסינו לפרט את הבעיות השונות ולהציג אותן באופן שקול והגיוני. אם כל שלל הבעיות הקיימות בממשק, השירות מאפשר ליהנות ממגוון תכנים נרחב ואיכותי המשלב בין תכנים חדשים, תכנים של המותגים Marvel, מלחמת הכובים ופיקסר ושלל תכנים קלסיים. בנוסף, היציבות של השירות הלכה והשתפרה מאז ההשקה.

    בשורה התחתונה, עם מחיר הוגן ומסלול חיוב שנתי מוזל, אנחנו מצאנו את דיסני פלוס כשירות הזרמה משתלם בעל מבחר תכנים איכותי.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן