fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • המערכת של Raguan Audio – סקירה, Zellaton, Absolare ו-MSB

    במהלך הביקור שלנו אצל היבואן, Raguan Audio, ישבנו להתרשמות ארוכה ממערכת יוקרתית המורכבת ממיטב המותגים שהוא מייבא, אז כפי שהבטחנו, הנה הסקירה שלנו של המערכת של Raguan Audio.

    המערכת של Raguan Audio

    הקדמה

    הסקירה הפעם היא מעט שונה מהרגיל, מכיוון שאנחנו סוקרים מערכת שלמה ולא רכיב בודד. גם כשביצענו סקירות אצל חנויות, או יבואנים בעבר התמקדנו ברכיב כלשהו, אך הפעם מכיוון שכל המערכת חדשה לנו, בחרנו בגישה מעט שונה.

    בכתבה המסכמת את הביקור שלנו ב-Raguan Audio, סיפרנו לכם בקצרה על החברות הרבות אותם הוא מייבא ולכן בכתבה זו לא נחזור על הדברים.

    רכיבי המערכת של Raguan Audio

    המערכת שסקרנו מורכבת משרת מוזיקה, ממיר, קדם מגבר, מגבר הספק וכמובן רמקולים. נתאר בקצרה את הדגמים השונים.

    רמקולים – Zellaton Stage

    דגם ה-Stage הינו הרמקול הרצפתי הקטן ביותר בסדרת הדגל של החברה, ה-Klassic. זהו רמקול 3Way עם טוויטר בקוטר 1.6 אינץ׳, מיד בקוטר 7 אינץ׳ ו-וופר בקוטר של 9 אינץ׳. כל שלושת היחידות הן מסוג full-cone, כלומר הדרייבר הייחודי של חברת Zellaton. כל דרייבר כזה מיוצר בתהליך ידני מורכב, המשול, על פי החברה, ליצירה של כלי נגינה.

    קצת נתונים לגבי רמקול ה-Zellaton Stage: הנצילות שלהם היא 88dB, עם עכבה של 4 אוהם. תגובת התדר הינה 24Hz – 40kHz. מידות הרמקול בס״מ הן: 118 ג׳, 45 ר׳ ו-64 ע׳. המשקל הוא כ-100 ק״ג.

    התיבה של רמקול ה-Stage הינה יוצאת דופן, מדובר בתיבה שהיא open-back, כך שזרימת האוויר אינה נדחסת בתוך התיבה, אלא משתחררת דרך גב התיבה. הטרמינלים של הרמקול עשויים מנחושת, המצופה בכסף ומיוצרים על ידי Mundorf.

    המערכת של Raguan Audio - סקירה, Zellaton, Absolare ו-MSB
    (Image Credit: Zellaton)

    עיצוב הרמקול הוא סולידי וקפדני, המשדר בגרות ועוצמה, כיאה למוצר המיוצר בגרמניה. הדרייברים הם מחזה נדיר של יופי, נדמה כאילו אפשר להסתכל עליהם שעות. לסיום הרגליות הענקיות של הרמקול הן סממן נוסף לכמות ההשקעה בכל פרט ופרט בתכנון שלהם.

    Zellaton Stage

    מגבר הספק – MSB S500

    חברת MSB ידועה כאחת המובילות העולמיות בייצור ממירים, אך ליין ההגברה של החברה לא נופל באיכותו ובמידת ההשקעה בו בתיכנון וייצור. מגברי החברה יוצרו במטרה לספק פתרון מלא ללקוחות אשר רכשו את אחד ממירים החברה, היכולים גם לשמש בתור קדם מגבר.

    תיבת ה-S500 מיוצרת חתיכה שלמה של אלומיניום הנחתך על ידי מכונת CNC. מעגל הכניסה של המגבר פועל טופולוגיית Class A, על מנת להבטיח מינימום רעשים ועיוותים לאות בכניסה. כל מעגלי ההגברה אינם כוללים feedback כלל, על מנת לשמר את הניקיון של הסאונד. המגבר בנוי עם שנאים טרואידים מותאמים אישית ובעלי יכולת לספק עוצמות זרם גבוהות במיוחד, כך שהתוצאה, על פי החברה, היא חוויית האזנה מדויקת, שאף פעם אינה מעייפת את האוזן.

    ה-S500 הינו מגבר ההספק הבכיר של חברת MSB ועוצמת ההגברה שלו היא ראויה ביותר למגבר דגל, 500W ל-8 אוהם ו-900W ל-4 אוהם.

    MSB S500

    איכות הבנייה של MSB היא פשוט רמה בפני עצמה. הם לא מתעסקים בקישוטים, אלא מציגים את האחד העיצובים התעשייתים הנקיים והמרשימים ביותר שיש. מספיק מבט אחד מקרוב על מכשירי החברה וכל מה שאתם צריכים להבין לגבי איכות הבנייה שלהם מתברר מיד.

    קדם מגבר – Absolare Altius

    קדם המגבר Absolare Altius בנוי בטופולוגיית Class A, ללא feedback ומבוסס בשלמותו על מנורות. מארז קדם המגבר בנוי כולו מאלומיניום. חלק ספק הכוח מופרד מחלק מעגלי ההגברה על ידי קיר אלומיניום עבה.קירות תיבת האלומיניום החיצוניות הן בעובי 3 מ״מ והן מכוסות בעור, אשר עוזר לשכך ויברציות מכניות. הדופן העליונה כוללת מבנה אלומיניום עבה, המבודד מויברציות של שאר התיבה, בתוכו מותקנות שתי המנורות מסוג ECC82.

    המערכת של Raguan Audio - סקירה, Zellaton, Absolare ו-MSB
    (Image Credit: Absolare)

    האלקטרוניקה של חברת Absolare משמרת את הגישה האנלוגית הטהורה ולכן מספקת תוצאה אותנטית ומרגשת. העיצוב הייחודי של החברה עם כיסוי העור החיצוני, בולט בנוף המתכתי והאולי מעט קר של תעשיית ההיאנד של מוצרי אודיו.

    Absolare Altius Preamplifier

    ממיר – MSB Reference DAC

    דגם ה-MSB Reference DAC ממוצב היישר מתחת לדגם הדגל האולטימטיבי, ה-MSB Select. דגם ה-Reference מגיע עם ארבעה מעגלי המרה פנימיים מסוג Hybrid DAC, אלה הם ממירים בארכיטקטורת discrete ladder של החברה. על פי MSB, ממיר ה-Reference משחזר באופן מדויק את המוזיקליות, במת הסאונד והטקסטורה של הסאונד המקורי של היצירה.

    MSB Reference DAC
    (Image Credit: MSB)

    את הפרדת ספק הכח, חברת MSB מעלה כאן לדרגת אומנות, עם יחידת ה-Reference Powerbase המרשימה.

    MSB Reference DAC
    (Image Credit: MSB)

    ה-MSB Reference DAC כולל גם כניסה אנלוגית מאוזנת מסוג XLR, על מנת לחבר גם מקור אנלוגי, עבור שימוש ב-Reference DAC כקדם מגבר דיגיטלי ואנלוגי.

    MSB Reference DAC

    שרת מוזיקה – Antipodes Oladra

    לבסוף המקור ששימש אותנו בסקירה זו היה שרת מוזיקה מדגם הדגל של החברה הניו-זילנדית, ה-Antipodes Oladra. על פי החברה, דגם ה-Oladra מציב רף חדש של רזולוציה, דינמיות וטבעיות של סאונד. השרתים של Antipodes מעבירים את האות באופן מדויק, נטול רעשים והם מעבירים את האות ברוחב פס בלתי מוגבל אל הממיר שלכם.

    Antipodes Oladra

    על שרתי המוזיקה של Antipodes אתם יכולים להתקין Roon Core, בנוסף לכמה אופציות נוספות. לא מדובר כאן בסטרימר, כך שהוא אינו תומך בהזרמה ישירות מ-Tidal, או Spotify, אלא רק דרך תוכנות נתמכות, כמו Roon. בדגם ה-Oladra תוכלו להוסיף עד שלושה כוננים פנימיים, עליהם תוכלו לשמור את המוזיקה שלכם. בנוסף ה-Oladra יכול לשמש בתור Re-Clocker.

    הכבילה של המערכת הייתה של חברת Echole.

    חדר ההאזנה של Raguan Audio

    חדר ההאזנה ממוקם במרתף בית של גיא רג׳ואן והוא בצורת האות L. החלל עבר טיפול אקוסטי, ישנם פאנלים ודיפיוזרים על הקירות והתקרה הנמוכה מעט, הריצפה הינה פרקט. התחושה בחדר הינה נעימה ביותר, לא מדובר כאן בחדר ״מת״, כזה שצריך ללחוש בו, אלא חדר שקט, אך מאוזן מבחינת ה״חיות האקוסטיות״ שלו.

    מבחן ההאזנה

    בשביל מבחן ההאזנה התחברתי ל-Roon Core אשר רץ בשרת המוזיקה, Antipodes Oladra. התכנים שניגנתי הינם תכנים שאני מכיר והוזרמו משירות Tidal, דרך Roon.

    פתחתי בקטע הג׳אז החלק והמרגש, Silent World של Wolfgang Haffner. כבר מהפתיחה שכוללת קטע אווירתי לפני שהתופים נכנסים, רמת הפירוט של המערכת הזו היא רמה אחרת. הפרדת השכבות כאן היא מרשימה במיוחד, בעיקר בכך שכל הפירוט הזה אינו פוגע באיזון והתחושה הטבעית. היצירה הולכת ומתעצמת ואז שוב נרגעת, המערכת עוקבת באופן טבעי ולא מערב אחרי העליות והירידות הללו. התופים הדוקים ומופרדים. זה פשוט שחזור ששואף לניטרליות וטבעיות אבסולוטים.

    הקטע הבא שבחרתי הוא High Tide של Kovacs מתוך אלבומה Child Of Sin. לפני הכל אני חייב להתייחס לווקל, שכולל כל כך הרבה רבדים, יש לו בס, רמת ניקיון פנומנאלית, הוא נע על פני הבמה, עם תחושות עומק, כאילו מגיע מרחוק ואז היישר למרכז. האפקטים הקטנים, מאפשרים למערכת להפגין גם את רמת הפירוט שלה, אך לא פחות מכך את רמת האיזון והטבעיות שלה. התוצאה היא הרמונית ולא הפרדה יבשה, מוגזמת ואנליטית. הבמה עוטפת ותלת ממדית.

    בקטע הזה גם שחקתי עם עוצמת הניגון (על העוצמה אחראי קדם המגבר, Absolare Altius), המערכת מצליחה לשמור על האיזון והפירוט גם בעוצמות נמוכות. יחד עם זאת, האקוסטיקה של החדר והאיפוק והשליטה המדויקים של המערכת, פשוט מבקשים להגביר וליהנות בעוצמות גבוהות יותר.

    מזמרת מדהימה אחת, ששייכת יותר לסצנת האינדי, עברתי לזמרת שהיא כבר קונצנזוס, Katie Melua. בחרתי ביצירה, Piece By Piece. העברה כאן מלאה בעדינות ונטולת פוזות. הווקל נקי, מלטף ומרגש. הגיטרה רכה אך מפורטת, הכינורות מופרדים ומשולבים מאחור יותר. המערכת שקטה, רצפת רעש פשוט אפסית וכך נחשפים גם הפרטים הקטנים ביותר, אך לא בגלל הדגשים או פירוט יתר, פשוט בזכות השקט.

    הקטע הבא שבחרתי, הוא אחד הקטעים המאתגרים שבאמת חושפים יכולות רבות של מערכת, גם בס, גם הפרדה, גם מהירות, גם במה וגם גבוהים. אני מדבר על Still Waters Run Deep של ההרכב הגרמני, Carolin No מתוך האלבום Favorite Sin.

    הבס הדוק באופן קיצוני, הווקל מרחף במרכז, וצלצול הפעמונים חושף את הגבוהים המעודנים והרכים, של ה-Zellaton, ה-MSB וה-Absolare, כי מהניסיון שלי כל רכיב בשרשרת יכול לגרום לגבוהים קשים מידי, או לא נעימים. זהו קטע אלקטרוני מלא עוצמה, לצד ווקל ועבודת קלידים רכה ונעימה. המערכת משקפת בדיוק את השילוב הזה, באופן נטרלי וטבעי, מרגש ולא יבש. שכבת הבס מהירה, עם אפס הדהוד, כיסוי התדרים הינו מאוזן ואחיד ביותר.

    כשבאים לבחון מערכת ברמת קצה כזאת, אני חושב שלא פחות חשוב מלשים לב לגוון והאופי, חשוב לראות אם יש משהו שמפריע. האם המערכת כוללת עודף בס? האם הגבוהים לא מספיק רכים ועלולים לצרום? האם יש תחושה של הדגש טווח תדרים כלשהו? אם יש במערכת כזו את אחת התופעות הללו, מבחינתי זה בעייתי, כי איך שאני מכיר את עצמי, זה משהו שלא הייתי מסוגל לחיות איתו לאורך זמן.

    אחרי הקטעים האלה ששמעתי, שמחתי מאוד שלא הבחנתי באף תופעה שהטרידה אותי, או פגמה בחוויית ההאזנה שלי. כך שמפה והלאה, אפשרתי לעצמי להוריד את המגננות, להפסיק לחפש בעיות, להתרווח יותר ולהאזין בהנאה, זה בסופו של דבר המטרה של התחביב הזה לא?

    הקטע הבא שבחרתי הוא הביצוע של הכנרית הקנדית, Angèle Dubeau ליצירה Human. הכינור עוטף אותי מכל הצדדים, הניקיון פשוט גורם לרצון לדמוע, מרוב התרגשות. הליווי של האורקסטרה מופרד וממוקם בבירור מאחורי הכינור הראשי של Angèle. אני חייב לציין שוב את השקט המופתי של המערכת, שקל מאוד להבחין בו בקטע מסוג כזה.

    אחרי שיא כזה, הייתי חייב קצת להוריד את הרגש עם קטע רוק-פופ קליל ומלודי, בחרתי ב-Song for Sybil של ההרכב הנורווגי, Minor Majority. הבס הדוק ומדויק, אינו משתלט כלל. המקצב עובר נהדר, הווקל נעים, רך ומלודי, מאוד טבעי ללא תוספות של ריכוך נוסף, גםהפרדת קולה של זמרת הליווי בקטע מרגיש כל כך נכון.

    אחרי שנרגעתי, רציתי להתרגש שוב, אז בחרתי בקטע של אחת הזמרות שהכי מרגשות אותי, Sophie Zelmani עם הקטע The Lord. הלחישה המעודנת בה סופי שרה, מלאה בפרטים, אפשר ממש לחוש ברוק בפיה ובנשימה שלה לפני כל מילה. הגיטרה רגועה ומדויקת, שילוב הכינור נקי כל כך, הנה הדמעות שוב מאיימות. סולו הגיטרה בסיום מפגין איפוק מדויק בגבוהים. איזון והעברה פנטסטיים שוב.

    טוב, יכולתי להשאר עוד ועוד, אבל זה הזמן לסיים ואני לא מכיר דרך אחרת לסיים חויית האזנה מרגשת ומיוחדת כזו, מלבד לסיים ב-Remembering של Avishai Cohen. האיפוק והטבעיות של המערכת הן במלוא כוחן בקטע הזה, המערכת לא מנפחת כלום, לא מדגישה כלום. הפסנתר נקי, מרגש ונכון, הבס מלא בפרטים, כל נגיעה של אבישי מורגשת במלואה, מההתחלה ועד לסופה, כולל המיקום בבס בו הוא נוגע. ההפרדה בין הכלים היא מעודנת וטבעית, חפה מהגזמות. סולו הבס הוא אולי השיא, המערכת מצליחה להפגין כאן שליטה, ניקיון ופירוט שבלתי אפשרי להישאר אדישים כלפיהם. שמעתי את הקטע הזה כל כך הרבה פעמים, ובקטע הסולו של הבס עדיין הצלחתי לזהות פרטים שלא שמעתי קודם לכן.

    סיכום

    לא פשוט לסכם חוויה עוצמתית ומרגשת כמו שחוויתי בהאזנה אל המערכת של Raguan Audio. לכן אשתמש במילים של גיא רג׳ואן בעצמו. ניהלנו שיחה ארוכה איתו טרם ההאזנה, את חלקה תוכלו לקרוא בכתבה שהכנו על הביקור. אחד הנושאים ששוחננו עליהם הוא המאפיינים של המותגים אותם גיא בחר לייבא וכיצד הוא בחר אותם. לגיא הייתה תשובה פשוטה להפליא על פניו, היו לו שתי מילים לומר, ״איזון ורגש״. לאחר האזנה למערכת המרשימה והיוקרתית הזו, לא יכולתי שלא להשאר עם התחושה ששתי המילים הללו, הן בסופו של דבר הסיכום הטוב ביותר למה שהמערכת הזו יודעת לעשות.

    פרטי המערכת:
    רמקולים: Zellaton Stage
    קדם מגבר: Absolare Altius
    מגבר הספק: MSB S500
    ממיר: MSB Reference DAC
    מקור: שרת מוזיקה – Antipodes Oladra המריץ Roon Core
    כבילה: של חברת Echole

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן