fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • מגבר משולב T+A R 1000 E – סקירה

    הפעם הגיע אלינו לסקירה המגבר המשולב, T+A R 1000 E. זהו מגבר All in One מבית חברת ההייאנד הגרמנית, שכולל בתוכו אינספור יכולות, למשל סטרימר, ממיר, נגן CD ואפילו מקלט רדיו (FM ורדיו אינטרנטי), כך שמבחינה טכנית מדובר ברסיבר ולא מגבר.

    יצא לנו כבר מספר פעמים להתרשם ממוצרי חברת T+A, במהלך הביקורים שלנו אצל ברנד אודיו. בין היתר, דיווחנו לכם על ההתרשמות שלנו מהמגבר היוקרתי, T+A PA 2500 R. הפעם הייתה לנו אפשרות לסקור את מוצר של החברה אצלינו, בצורה מעמיקה ובסביבה הביתית והמוכרת שלנו.

    אנחנו מודים לברנד אודיו, היבואן הרשמי של חברת T+A בישראל, על כך שסיפקו לנו את המגבר לצורך סקירה.

    T+A R 1000 E

    השורה התחתונה

    ה-T+A R 1000 E הוא פיתרון שלם ומקיף לדרישות האודיופיל המודרני, שמחפש סאונד איכותי במינימום מאמץ.

    מה אהבנו
    • עיצוב סולידי ונקי המשלב רטרו ומודרני
    • איכות בנייה מעולה, מיוצר בגרמניה
    • יכולות ניגון מרובות: Tidal, CD, Bluetooth, Roon
    • מבחר כניסות דיגיטליות ואנלוגיות נרחב
    • סאונד המאופיין ברקע שקט, ניטרליות והפרדה גבוהה
    • מימוש נפלא לפונקציית ה-Loudness, שמאפשר ליהנות מסאונד דינאמי גם בעוצמות שמע נמוכות
    נקודות לשיפור
    • חסרה תמיכה ב-Spotify, AirPlay, Chromecast
    • האפליקציה אומנם פרקטית וקלה לשימוש, אך מרגישה מעט מיושנת

    סקירת וידאו

    העומד למבחן: T+A R 1000 E

    המגבר T+A R 1000 E שייך לסדרת ה-E של T+A, שהיא סדרת ביניים גבוהה של החברה, הממוקמת מתחת לסדרת הדגל ה-HV, סדרת ה-R וסדרת ה-200 החדשה. הסדרה כוללת מגבר משולב אנלוגי, מגבר משולב עם DAC, נגן Multi-Source ואת מגבר ה-All in One המשוכלל, שעומד כאן למבחן.

    מגבר משולב T+A R 1000 E - סקירה
    שאר המכשירים בסדרה E

    אם אתם רוצים לקרוא עוד על חברת T+A וכל היצע המוצרים שלהם, אנחנו ממליצים לכם על כתבת הפרופיל שהכנו על T+A.

    ה-R 1000 E הוא למעשה חיבור של המגבר המשולב ונגן ה-Multi-Source של סדרת E. מכיוון שגודל התיבה נשאר זהה, המהנדסים של T+A היו צריכים מעט לרדת בעוצמת ההגברה ביחס למגבר המשולב של הסדרה. עדיין מדובר כאן בהגברה בריאה של 115W ל-8 אוהם ו-180W ל-4 אוהם בטופולוגיית Class A\B.

    ה-R 1000 E הינו שילוב מרתק בין מגבר אנלוגי קלאסי לנגן כל-יכול מודרני. כמות התכונות של ה-R 1000 E היא על גבול חסרת הפרופורציות. יש כאן שלוש כניסות אנלוגיות RCA, בצד הדיגיטלי תמצאו כניסת USB-B לחיבור מחשב, שתי כניסות USB 2.0 לחיבור התקני זיכרון חיצוניים, שלוש כניסות קואקסיאליות ושתי כניסות אופטיות. וזה רק ההתחלה, בנוסף יש כאן נגן CD, תמיכה ב-Bluetooth כולל קידוד aptX ולסיום סטרימר התומך בשירותי Tidal, Deezer ו-Qobuz, בנוסף להיותו Roon Ready. אפליקציית השליטה של T+A מאפשרת להזרים משירותי הזרמת המוזיקה שציינו, בנוסף לקינפוג, הגדרה ושליטה במגבר. החיבור לרשת יכול להתבצע באמצעות חיבור קווי או אלחוטי.

    T+A R 1000 E

    מבחינת היציאות, יש ל-R 1000 E יציאות Pre-Out (לחיבור מגבר הספק חיצוני או רמקולים מוגברים), יציאת Line Out, שתי יציאות עבור סאבוופרים ויציאה אחת קואקסיאלית, למי שמעוניין להשתמש במכשיר כממיר או נגן רשת בלבד. בנוסף, ישנה גם יציאה לחיבור אוזניות.

    T+A R 1000 E

    אם כל זה לא מספיק לכם, יש לכם אפשרות גם להמיר את אחת הכניסות האנלוגיות בכניסת פונו MM או MC, בתוספת תשלום ובכך לאפשר ל-R 1000 E גם לתמוך בחיבור לפטיפון.

    בים התכונות של ה-R 1000 E כן ניתן לזהות מספר תכונות חסרות, בראשן הייתי מציין את חוסר התמיכה ב-Spotify Connect, שירות הזרמת המוזיקה הפופולרי ביותר בעולם. תכונות נוספות שחסרות כאן הן תמיכה ב-AirPlay ו-Chromecast ואם להיות ממש קטנוני אז ניתן לציין גם את החוסר ביציאת HDMI תומכת ARC לחיבור קל לטלוויזיה.

    יכולות נוספות של ה-R 1000 E כוללות כיוון Balance, כיוון Tone Control, כלומר Bass ו-Treble, מצב Loudness ומצב Pass Through, המשמש לחיבור רכיב חיצוני בעל יכולת שליטה בווליום (למשל רסיבר קולנוע ביתי).

    מידות המגבר בס״מ הן: 11.5 ג׳, 44 ר׳ ו-37 ע׳. המשקל הוא 13 ק״ג. ה-T+A R 1000 E, כמו רוב מוצרי T+A, מיוצר בגרמניה.

    עיצוב ואיכות בנייה

    סרטון ה-Unboxing:

    ה-T+A R 1000 E הינו מכשיר כבד המגיע בתיבה מתכתית שבנוייה ברמה גבוהה. העיצוב סולידי, נקי ומוקפד. למרות ריבוי הכפתורים על הפאנל הקדמי, הכפתורים מרווחים ומסודרים באופן הגיוני. אומנם חסר לי כאן איזה בורר לשליטת הווליום, אבל הבחירה בשימוש בכפתורים בלבד, מעניקה למגבר מראה מאוזן ומרשים.

    במרכז הפאנל הקדמי יש מסך דיי גדול בעל פונט ירוק. למסך יש שני מצבים, מצב בפונט גדול שמציג רק את המידע החשוב ביותר, כגון שם השיר המוזרם ומצב מפורט יותר, בו הפונט קטן יותר אך ישנם פרטים נוספים כמו איכות הקובץ המתנגן. במצב הפונט הגדול, הכיתוב קריא בקלות גם מהצד השני של החדר, ולכן זה המצב שאני ממליץ עליו.

    T+A R 1000 E

    הדפנות הצידיות של המכשיר כוללות את צלעות הקירור שאפילו הן בנויות ומעוצבות בצורה חלקה ומדוייקת באופן מרשים ביותר. לאחר מספר שעות עבודה, המגבר מרגיש מעט חמים באזור הצלעות, בחלקו העליון הוא שומר על קרירות. להשלמת תיאור הבנייה של ה-R 1000 E, הוא יושב על ארבע רגליות עגולות ומאסביות.

    T+A R 1000 E

    סממן העיצוב היחיד במגבר הוא הכיתוב של שם החברה והדגם בפינה השמאלית התחתונה. הגישה העיצובית של T+A משדרת המון שקט וסולידיות, זו חברה שמייצרת מכשירים שבאים לעבוד, להשתלב בקלות בחלל ההאזנה ולא סתם לעשות רושם.

    T+A R 1000 E

    הגימור שאני קיבלתי לסקירה, הוא הגימור הלבן שיצא במהדורה מוגבלת, שעד כמה שהבנתי לא מיוצרת יותר. אני חושב שמדובר בגימור יפיפה, הלבן הוא בגוון שנהב, ואהבתי במיוחד את השילוב שלו עם המזנון הלבן שלי. הגימורים הנוספים שבהם המגבר זמין הם: שחור, כסוף וכסוף עם דפנות שחורות בצד.

    שליטה ושימושיות

    כמו רוב המגברים החכמים, השליטה ב-T+A R 1000 E יכולה להתבצע בשלושה אופנים: באמצעות הכפתורים בפאנל הקדמי, באמצעות השלט או באמצעות האפליקציה.

    נתחיל בשליטה באמצעות הכפתורים על גבי הפאנל הקדמי של ה-R 1000 R. הפונקציה המרכזית היא כמובן בחירת הכניסה, לרוב יש שתי גישות לבחירת הכניסה: או כפתור input (לרוב בורר) שמעביר את הכניסות אחת אחת, או כפתור ייעודי לכל כניסה. חברת T+A בחרו כאן בגישת ביניים, הם חילקו את הכניסות הרבות במכשיר למספר כפתורים, כאשר כניסות פופלריות כגון סטרימר ו-USB קיבלו כפתור משותף וכך גם ה-BT וה-CD, שאר הכניסות נגישות באמצעות כפתור ה-input הכללי. לטעמי מדובר כאן בהנדסת אנוש מצוינת.

    T+A R 1000 E

    בצד ימין של המסך יש את כפתורי הנוויגציה בתפריטים (החצים וכפתור ה-OK) ואת כפתורי הניגון. חלוקת הכפתורים מצויינת, אבל פה ושם יש ממשק מעט פחות טבעי וברור, למשל כפתור ה-SRC משמש להגדרות של הכניסה הפעילה ואילו כפתור ה-SYS מכניס לתפריט ההגדרות של המערכת. כאשר נכנסים לתפריט ההגדרות, התפריט שמוצג על גבי המסך ברור וקל מאוד למצוא את מה שמחפשים. מה שכן הפונט בתפריט קטן מאוד ולכן עם מנסים לשנות הגדרות דרך השלט כשיושבים מרחוק, זו הופכת להיות משימה מאתגרת.

    T+A R 1000 E

    השלט כבד ומציג איכות בנייה טובה מאוד. השלט נוח מאוד לאחיזה, הפונקציות המרכזיות ברורות, אבל גם כאן יש מספר כפתורים עם סמלים מבלבלים כמו כפתור עם סמיילי שמח (המשמש לשמירת Favorite) וכפתור עם סמיילי עצוב.

    T+A R 1000 E

    כמובן שבמכשיר מודרני כזה נוחות השליטה המירבית היא באמצעות האפליקציה. האפליקציה של T+A ממשיכה את הקו הסולידי, הפרקטי והידידותי, של העיצוב של ה-R 1000 E. גילוי המכשיר היה אוטומטי ברגע שחיברתי אותו לרשת באמצעות חיבור קווי. המסך הראשי מכיל את כל הכניסות האפשריות של המכשיר, ניתן לסדר את הכניסות איך שרוצים ולבחור כניסות מעודפות. כל האייקונים גדולים, אולי מעט גדולים מידי.

    מסך ההגדרות הוא פשוט וברור ואין ספק שזו הדרך הקלה ביותר לקנפג את ה-R 1000 E. אני השתמשתי באפליקציה על מנת להזרים תכנים מחשבון ה-Tidal שלי, לנגן קבצים מהתקן USB ולהאזין לתחנות רדיו אינטרנטיות. האפליקציה פשוטה לשימוש ויציבה, אך מרגישה קצת מיושנת ומגושמת ביחס לחלקות והמודרניות של האפליקציות של Naim או Bluesound.

    חסרה כאן תמיכה ב-Tidal Connect, מה שאומר שהגישה לתכנים של Tidal היא מעט פשטנית, אם אתם מחפשים אלבום מסויים או רוצים לגשת לרשימות ההשמעה שלכם, זה עובד בצורה קלה ונוחה. מצד שני כשרציתי לנצל יכולות חדשות של Tidal כמו רשימת ה-Daily Discover שלהם, לא הצלחתי למצוא אותה באפליקציה של T+A. בנוסף כל רשימות ההשמעה האישיות שלי הוצגו ללא תיקיות (שגם זו יכולת דיי חדשה ב-Tidal).מכיוון שמדובר ביכולת שניתן להוסיף באמצעות עדכון תוכנה עתידי, יש לקוות ש-T+A יממשו יכולת זו בהמשך.

    מגבר משולב T+A R 1000 E - סקירה
    רשימות ההשמעה שלי בשירות Tidal

    מבחינת ניגון תכנים מהתקני זיכרון חיצוניים בחיבור USB, ניגנתי בהצלחה תכנים מ-Disk On Key. האפליקציה מציגה את התיקיות השונות וקל לנווט בין הקבצים. לעומת זאת כשניסיתי לחבר הארד דיסק נייד, המגבר אומנם זיהה אותו, אך לא הצליח להציג את הקבצים עליו ולכן לא יכולתי לנגן את קבצי המוזיקה שנמצאים על הדיסק. את אותו הדיסק, מגבר ה-Naim Uniti Nova זיהה בקלות. אם יכולת זו חשובה לכם, מומלץ לבדוק תאימות מראש.

    מגבר משולב T+A R 1000 E - סקירה
    ניגון אלבום מ-Disk On Key

    את חוויית השימוש ברדיו האינטרנטי מצאתי חיובית מאוד, ניתן למיין ולחפש תכנות לפי שלל תכונות. אני בחרתי לחפש לפי ז׳אנר, כאשר יש גם חלוקה לתת-ז׳אנר בפנים. בחרתי תחנת Smooth Jazz, ולטעמי זו דרך מצויינת להכיר מוזיקה חדשה עבור מי שלא מנוי לשירותי הזרמה. השם של השיר שהתנגן מופיע על גבי המסך בצורה נוחה.

    מבחן ההאזנה

    יחד עם ה-T+A R 1000 E קיבלנו לסקירה גם את רמקולים רצפתיים מדגם T+A Criterion S 2100 CTL. רוב הסקירה התבצעה בשילוב המגבר והרמקולים של T+A כשהרמקולים האישיים שלי, YG Acoustics Carmel 2 והמגבר האישי שלי, Naim Uniti Nova שימשו להשוואה. כבלי הרמקולים הם Nordost Blue Heaven.

    T+A R 1000 E
T+A Criterion S 2100 CTL

    המקורות ששימשו אותי לסקירה הם הזרמה משירות Tidal, ניגון דיסקים CD ומעט רדיו אינטרנטי.

    הזרמה משירות Tidal

    התקנתי את אפליקציית השליטה וההזרמה של T+A על מכשיר ה-iPad שלי. הזנתי את פרטי חשבון ה-Tidal שלי והכל מוכן להאזנה למוזיקה איכותית. גם המגבר וגם הרמקולים הגיעו אלי לאחר שהם היו פתוחים בתצוגה אצל ברנד אודיו, כך שלא היה צורך בהרצה. את הרשמים שלי מההאזנה כתבתי לאחר מספר שעות ניגון, בשביל להיות בטוח שהמגבר והרמקולים נמצאים ״בשיא״.

    הדבר שהכי בלט בסאונד של ה-T+A R 1000 E מבחנתי הוא הרקע השקט, זה מורגש כשאין סאונד וגם בין הצלילים של הכלים השונים. השקט קרוב לאבסולוטי וזה תורם רבות לחוויית האזנה ברמה גבוהה, קל להבחין בפרטים הקטנים ביותר ורמת ההפרדה מצויינת.

    בקטע Frenchtown של אלן טיילור, רמת הפירוט בקולו העמוק של אלן גבוהה ביותר, הגיטרה חדה ומדויקת וקולות הרקע מופרדים מקולו של אלן והמוזיקה. הבס עמוק ומאוזן.

    גוון הסאונד של ה-R 1000 E הוא ניטרלי ומדויק עם נטייה קלה לקרירות. באיזשהו מקום, לו הייתם מבקשים ממני לנחש כיצד מגבר גרמני אמור להישמע, הייתי מנחש שהוא ישמע, עוצמתי, מדויק ומאוזן וכך בדיוק ה-R 1000 E נשמע.

    הרבה זמן לא שמעתי את הקטע הנפלא You And Your Friend של ה-Dire Straits, ההעברה של ה-R 1000 E היא כל כך מאוזנת ונכונה, ללא שום סימן לחמימות או הדגשים כלשהם. הצטיינות יתרה נרשמה בהעברת הווקל של מארק נופלר, שנשמע מפורט וממורכז בדיוק בין שני הרמקולים. סולו הגיטרה נשמע נקי ומופרד. התחושה היא שה-R 1000 E מניע בקלות את רמקולי ה-Criterion S 2100, הסאונד מרגיש כאילו הוא ״פורץ״ בטבעיות וחוסר מאמץ מהם. הבס עמוק והדוק, והסאונד מרגיש תמיד בשליטה, אך עדיין אוורירי וטבעי ולא רזה או יבש.

    על מנת לבחון את הדינאמיות של ה-R 1000 E, השתמשתי בקטע Heart Beat מהופעה חיה של Antonio Forcione Quartet. זהו קטע שמאופיין במעברים דינאמיים דרמטיים. הרקע השקט של ה-T+A גורם להאזנה לקטע הזה להפוך לפינוק אמיתי. המעברים חלקים ביותר והסאונד נשאר מאוזן ובשליטה באותה מידה גם בקטעים השקטים וגם בעליות. רמת הפירוט מעולה, כל התיפופים הקטנים מורגשים ומובחנים.

    מכאן עברתי למספר קטעים מהאלבום המופתי The Scope של מתופף הג׳אז הצרפתי המופלא, Manu Katché. קטע הפתיחה באלבום, Keep Connexion, מלא באנרגיה, רמת הפירוט בבס היא גבוהה במיוחד, הקטע מאוזן ביותר והשילוב בין הבס למוזיקה האלקטרונית מעולה. בימת הסאונד עמוקה ורחבה במידה טובה. בקטע, Glow הווקל מופרד נהדר, הפרזנטציה של ה-R 1000 E נקייה ומדוייקת להפליא, אין שום תחושה של צביעה או תוספת כלשהי לסאונד. המגבר הזה אינו מוסיף רגש או רוך, הוא מעביר את המוזיקה בדיוק כפי שהיא. אם זו מוזיקה מרגשת, היא תשמע כזו, אך אם ההקלטה אינה דינמית ומושקעת, בדיוק כך היא תשמע.

    בחינת CD, לא כל הדיסקים נוצרו שווים

    מכאן עברתי לבחינת CD, לשם כך שלפתי מספר דיסקים מהאוסף הצנוע שלי. כמעט ולא יוצא לי להאזין לדיסקים, כך שהיה נחמד מאוד לחזור לפורמט הזה. פתחתי באלבום האהוב עלי של הגדול מכולם, לאונרד כהן, Ten New Songs משנת 2001.

    רמת הדינאמיות וההפרדה בין כלי הנגינה השונים, קולו של כהן ושל שרון רובינסון הנהדרת, כולם מופרדים בצורה נהדרת. בשני הקטעים, In My Secret Life ו-A Thousand Kisses Deep, הבס עמוק, נקי ומפורט. בבלדה המרגשת Alexandra Leaving, מקצב הבס האיטי מענג ומשאיר את הבמה קולה לשילוב הקולות המופלא של כהן ורובינסון.

    מכאן עברתי לאלבום של Fleetwood Mac משנת 1975, שנקרא על שם הלהקה (מוכר גם כ״האלבום הלבן״), בגרסת Remaster 2018. בניגוד לאלבום של לאונרד כהן, באלבום הזה (ובכל שאר הדיסקים שניסיתי) ה-R 1000 E הצליח לזהות את השירים והציג את השמות שלהם על גבי המסך.

    T+A R 1000 E

    עבודת ה-Remaster שנעשתה באלבום הזה מוציאה יותר דינאמיות ואנרגטיות מהמוזיקה הנפלאה בו. בחנתי מספר קטעים. ב-Rhiannon, סטיבי ניקס נשמעת בשיאה, קולה נקי אך כולל חיספוס בנמוכים, שכבות הבס מופרדות ומונחות בצורה קלה לזיהוי בפני המאזין.

    בבלדה Crystal, הבס עמוק ומלא בפרטים, שילוב הקולות של לינדסי באקינגהם וסטיבי ניקס עדין ומלא ברגש. הסאונד פתוח ולא מתאמץ.

    המשכתי לשני אלבומים שלא האזנתי אליהם זמן רב. האלבום The Division Bell של פינק פלויד משנת 1994. קטע שאני אוהב במיוחד הוא Wearing The Inside Out, הקטע כולל סקסופון על רקע של בס עדין, ההעברה של ה-R 1000 E, היא רכה, נעימה ומדויקת. כשדיוויד גילמור מתחיל לשיר קולו ממורכז ונקי, קול זמרות הליווי מורגש שמגיע מאחרי גילמור בבימת הסאונד.

    מגבר משולב T+A R 1000 E - סקירה

    בקטע Keep Talking, האנרגיה בקטע סוחפת, קולו של גילמור מלא בפרטים ומשולב בצורה מאוזנת ומפרדת עם שירת זמרות הליווי. באיזשהו מקום במוזיקה כזו, נוצרת מעט תחושה של חוסר חום, לא סתם חובבי הרוק הקלאסי מתחברים לסאונד מנורתי חם, משהו בחיבור הזה מרגיש נכון. בכל מקרה ההעברה של ה-R 1000 E הייתה מאוזנת ונקייה.

    סיימתי באלבום שלקח אותי איזה עשור לאחור, Audioslave משנת 2002, הסופר-גרופ בניצוחו של כריס קורנל ז״ל. לפני כ-13 שנה, נדבקתי לראשונה בחיידק הסאונד, או ״האודיופיליה המצוייה״, אז התחלתי את דרכי עם מערכת צנועה. אחד השירים ששימש אותי לבחינת רמקולים היה קטע הפתיחה באלבום הזה, Cochise. זהו קטע רוק אלטרנטיבי מודרני, שהוא דיי רחוק מהטעם שלי כיום.

    T+A R 1000 E

    מעולם לא שמעתי את הפתיחה של הקטע הזה כל כך מלאה בפרטים, יחד עם זאת, בהמשך חיכתה לי אכזבה מסוימת. זכרתי את הקטע בתור בועט ודינאמי במיוחד, אבל מה שבלט היה בעיקר הריחוק בשירה של כריס, שדיי נבלע במוזיקה הרועשת וחוסר האיזון באופן כללי. לקחתי את הקטע הזה כמבחן, האזנתי לו דרך Tidal, קיבלתי יותר בס, אך פחות פירוט, עברתי למגבר ה-Naim Uniti Nova, המיד והווקל של כריס היו מעט קדימה יותר בבמה, אך לא בהרבה. המסקנה שלי היא שזה מסוג הקטעים שזוכרים אותם טובים יותר בהרבה ממה שהם. בנוסף, אין ספק שהדרך שבה אני מעריך או ״שופט״ סאונד התבגרה מאוד מאז.

    לסיכום חלק ה-CD, כשדיסק מוקלט כמו שצריך, ה-R 1000 E מצליח להפיק איכות סאונד שקשה מאוד לשחזר בהזרמה, גם משירות איכותי כמו Tidal. מצד שני לא כל CD בהכרח ישמע טוב וכמו בכל פורמט, זה תלוי מאוד בהקלטה.

    מצב ה-Loudness ורדיו אינטרנטי

    באחד הבקרים בסופ״ש קמתי מוקדם בזמן שאישתי והילדים עוד ישנו, אז האזנתי לקצת ג׳אז דרך ה-R 1000 E, בעוצמת שמע מאוד נמוכה. כמו שקורה ברוב מוחלט של המקרים, בעוצמת שמע נמוכה חסרה מאוד דינאמיות ובס. לכן בחרתי לבחון את אופציית ה-Loudness של ה-R 1000 E.

    אופציה זו כמו כל שינוי של ה-Tone Control, לא פעם זוכה לזילזול בקרב האודיופילים, שאינם מוכנים לקבל שום שינוי של אות המקור. אני חייב לציין ש-T+A עשו כאן עבודה מופלאה ממש, ברגע שמפעילים את אופציית ה-Loudness, הסאונד הופך לדינמי בהרבה, הבס פתאום מופיע וההאזנה הופכת להיות מהנה בהרבה, כל זאת מבלי לעלות בעוצמה. T+A מאפשרים לבחור שלוש רמות של פונקציות ה-Loudness, האופציות הן: High, Medium ו-Low. במקרה שלי אפציית ה-Medium עבדה בצורה הטובה ביותר וממש הפיקה חיים במוזיקה גם בסאונד נמוך.

    האזנתי לשעות של מוזיקת ג׳אז מרשימות השמעה ב-Tidal וגם לתחנות רדיו אינטרנטיות דרך ה-T+A R 1000 E, המגבר יחד עם הרמקולים Criterion S 2100 לא הפסיקו לספק סאונד מענג, מאוזן ודינמי.

    הסינרגיה של T+A

    הסינרגיה בין רכיבי מערכת הסטריאו היא קריטית לקבלת תוצאה טובה. זה בהחלט אפשרי לרכוש רכיבים יקרים ואיכותיים שאינם מתאימים זה לזה. אחד הדברים היפים בחברת T+A זה האיזון בין סדרות האלקטרוניקה לסדרות הרמקולים שלהם. רוב חברות האודיו שמייצרות גם רמקולים וגם אלקטרוניקה, בוחרות בבירור להתמקד באחד התחומים. אצל T+A מבחר סדרות הרמקולים וסדרות האלקטרוניקה דיי זהה במבחר המוצע. כמובן שבמפעלי החברה הרמקולים והמגברים נבחנים יחד ולכן אין זה מפתיע שהסינרגיה ביניהם טובה כל כך.

    T+A R 1000 E
T+A Criterion S 2100 CTL
YG Acoustics Carmel 2

    ספציפית המגבר R 1000 E ורמקולי ה- Criterion S 2100 הם שילוב מומלץ ביותר. לטעמי מדובר בשני מוצרים מעולים, שבוודאי יכולים להיות משולבים גם מוצרים של חברות אחרות. יחד עם זאת, כשבחנתי את השילוב של ה-R 1000 E עם רמקולי YG Acoustics Carmel 2, התוצאה הייתה אומנם טובה, אבל לא הייתה את התחושה הזו של מערכת, שתוכננה לעבוד יחד.החיבור בין ה-R 1000 E וה- Criterion S 2100 הוא לגמרי דוגמה למקרה בו השלם טוב יותר מסך חלקיו.

    סיכום

    T+A R 1000 E

    שוק האודיו מחולק באופן גס בין מערכות לייפסטייל מעוצבות ונוחות לשימוש, לבין מערכות אודיופיליות המורכבות לרוב ממספר רב של קופסאות (קדם מגבר, ממיר, מגבר הספק ועוד). מה אם אתם רוצים לקבל סאונד איכותי מבלי למלא את הסלון שלכם בקופסאות רבות, שתופסות מקום ומסובכות לתפעול? לנישה הזו בדיוק נכנסת קטגוריות מגברי ההיי-אנד שהם All in One, וה-T+A R 1000 E הוא דוגמה נהדרת לכמה רחוק ניתן להגיע במכשיר יחיד.

    ה-T+A R 1000 E הינו מגבר משולב עם נגן Multi-Source, כולל CD, סטרימר מובנה תומך Tidal, Deezer, Qobuz והוא גם Roon Ready, זאת בנוסף ליכולת לנגן מהתקני USB ורדיו (FM ואינטרנטי). אומנם חסרה כאן תמיכה ב-Spotify ו-AirPlay, אך תוכלו להשתמש ב-Blutooth להשלמת הפונקציונליות הזו. אם תרצו בכל זאת לחבר מקור חיצוני כלשהו ל-R 1000 E, תמצאו מבחר כניסות אנלוגיות ודיגיטליות נדיב במיוחד. בתוספת תשלום תוכלו גם להוסיף כניסת פונו לחיבור פטיפון.

    איכות הבנייה וההרכבה של ה-T+A R 1000 E, המיוצר בגרמניה, הם ללא דופי ברמת המחיר. העיצוב משדר סולידיות, נקיון ומהווה שילוב בין רטרו למודרני. השליטה והשימושיות היו ברובם קלים וידידותיים. האפליקציה היא יציבה ופרקטית, אך העיצוב שלה מעט שבלוני או מיושן.

    גוון הסאונד של ה-T+A R 1000 E מאופיין ברקע שקט במיוחד, הפרדה מעולה, רמת פירוט גבוהה, ניטרליות עם נטייה קלה לקרירות, עומק ורוחב הבמה היו טובים והיכולת למרכז סאונד, בעיקר ווקל, הייתה מרשימה ביותר. השילוב עם רמקולי ה-T+A Criterion S 2100 הרגיש כמו מערכת שפשוט נועדה להיות יחד.

    ההיצע של T+A מאפשר לייצר מערכות שלמות החל ממקור עד להגברה ועד לרמקולים. מערכות אלה מתכוננות לעבוד בסינרגיה מושלמת זה עם זה, מה שמוביל לתוצאה מעולה וניצול פוטנציאל מלא של כל רכיב. יחד עם זאת, ברור שספציפית ה- T+A R 1000 E, ומוצרי T+A בכלל יתפקדו מעולה גם בשילוב מוצרים של חברות נוספות.

    לסיכום, ה-T+A R 1000 E הוא פיתרון שלם ומקיף לדרישות האודיופיל המודרני, שמחפש סאונד איכותי, במינימום מאמץ ועם נוחות שימוש מקסימלית.

    מחיר: 24,390 ₪ (תוספת לפונו MM או MC היא 1,850 ₪)
    אחריות: שנתיים מבית ברנד אודיו

    המערכת ששימשה אותנו לסקירה:
    רמקולים
    : T+A Criterion S 2100
    רמקולים נוספים: YG Acoustics Carmel 2
    מגבר נוסף להשוואה: Naim Uniti Nova
    כבלי רמקולים: Nordost Blue Heaven

    T+A R 1000 E

    השוואה מול Naim Uniti Nova

    בקטגוריית מגברי ה-All In One בטווח המחירים של עד 25 אלף, יש מספר אופציות מעולות כולל ה-Naim Uniti Nova שמשמש אותי בשנה האחרונה. לכן היה לי מעניין להשוות בינו לבין ה-T+A R 1000 E. יחד עם זאת, יש לציין שההשוואה היותר נכונה הייתה צריכה להיות מול ה-Naim Uniti Star שכולל נגן CD כמו ה-R 1000 E.

    Naim Uniti Nova
    Naim Uniti Nova

    עיצוב ואיכות בנייה

    העיצוב של שני המכשירים שונה בתכלית. ה-Naim Uniti Nova הוא מכשיר מודרני בעל עיצוב ייחודי, המורכב מכאילו שני חלקים מחוברים, מסך צבעוני המציג את עטיפת האלבום המנוגן, בורר הווליום הענקי והייחודי בחלקו העליון ושלל נגיעות של עיצוב שיקי מודרני: התאורה על הסמל של Naim בפינה השמאלית והתאורה על בורר הווליום שמציג את העוצמה. לעומת זאת, ה-T+A R 1000 E כולל עיצוב נקי, סולידי וקלאסי, התיבה מתכתית וגבוהה יותר, המסך כולל צבע יחיד והוא פשוט יותר מהמסמך הצבעוני המודרני. עיצוב הוא עניין של טעם, ואני בהחלט יכול לראות את הטוב בשני בעיצובים.

    כמה ששני המכשירים שונים ברמת העיצוב, מבחינת איכות הבנייה הם הרבה יותר דומים ושניהם מציגים איכות בנייה גבוהה כמצופה ברמות המחיר הללו.

    סאונד

    מבחינת הסאונד שני המגברים הם בעלי אופי שואף לנייטרלי, אך משני צידיו המנוגדים. ה-Naim כולל סאונד עם חמימות קלה, ומיד מרגש. לעומתו ה-T+A מפגין קרירות קלה וסאונד שמרגיש חד, עוצמתי, מדויק ומאוזן. כמו בנושא העיצוב, מדובר כאן בעניין של טעם, אם אתם מעדיפים סאונד טיפה חמים ומלטף, כנראה שתעדיפו את ה-Naim, אם אתם חובבי סאונד נייטרלי יותר, יכול להיות שתעדיפו את ה-T+A.

    אני כן רוצה לציין שתי נקודות בהן לטעמי ל-T+A R 1000 E יש יתרון ברור. הנקודה הראשונה היא הרקע השקט, שהיה משמעותית מרשים יותר בהשוואה ל-Naim. הנקודה השנייה היא השילוב הטונאלי עם רמקולי ה-T+A Criterion S 2100, זה לא מפתיע, אבל עדיין השילוב הזה מרגיש כמו זוג שנועד להיות יחד.

    חוויית השימוש

    אם בשתי הקטגוריות הקודמות התחושה מבחנתי היא דיי תיקו, כאן יש ניצחון דיי ברור ל-Naim Uniti Nova. הפער מתבטא גם בשלט הנוח בעל התאורה האחורית, אבל הרבה יותר מכך באפליקצייה של Naim, שהיא הרבה יותר מודרנית ומתקדמת. האפליקציה של T+A לגמרי עושה את העבודה, היא פרקטית ויציבה, אבל ביחס ל-Naim, היא מרגישה מעט כבדה ומגושמת.

    עם כמה שהאפליקציה של Naim נוחה ומתקדמת, לאחרונה עם הוספת התמיכה ב-Tidal Connect, החווייה השתפרה עוד יותר וכבר כמעט שאין לי שום צורך להשתמש באפליקצייה של Naim.

    התכונות

    לסיום ריכזתי בטבלה הבאה את התכונות הייחודיות של כל מכשיר:

    קטגוריהNaim Uniti NovaT+A R 1000 E
    כניסות דיגיטליות2xOpt, 2xCoax, 2xUSB-A, HDMI ARC, SD Card2xOpt, 3xCoax, 2xUSB-A, USB-B
    יציאותPre Out, 3.5 mm HeadphonesPre Out, Line Out, 2 X Sub Out, Coax Out, 6.3 mm Headphones
    הגברה80W to 8 Ohms115W to 8 Ohms
    סטרימינגTidal Connect, Qobuz, Spotify Connect, AirPlay 2, Chromecast, Internet Radio, UPnP, Roon Ready, Bluetooth aptX HDTidal, Qobuz, Deezer, Internet Radio, UPnP, Roon Ready, Bluetooth aptX
    תכונות נוספותUpgradable External Power SupplyCD, Optional Phono Input

    השוואה קצרה מול T+A PA 2500 R

    את ה-T+A PA 2500 R סקרנו אומנם בחלל אחר, בחנות של ברנד אודיו, אך השתמשנו באותם הרמקולים, ה-T+A Criterion S 2100.

    T+A PA 2500 R

    ה-PA 2500 R הינו מגבר יקר יותר פי שניים מה-T+A R 1000 E, כך שלא מדובר כאן בהשוואה הוגנת כלל. יחד עם זאת היה חשוב לי להבהיר מה מקבלים תמורת הכסף. קודם כל מבחינת גוון הסאונד, הקו הסוני של T+A כן משתקף בשתי היחידות. אך ה-PA 2500 R, הינו מגבר עם הטייה ל-Class A, הסאונד שלו מרגיש רציף ולינארי יותר, ואולי התכונה הבולטת שלו שחסרה ב-R 1000 E, היא שכבת האוויר בין הבס למיד, אשר משפרת עוד יותר את ההפרדה והפירוט ותחושת השליטה בבס.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן