fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • סקירה למגבר משולב: McIntosh MA7200

    הפעם הגיע אלינו לסקירה מגבר של חברת הקצה האמריקאית הוותיקה, McIntosh, מדגם MA7200. זו הפעם הראשונה שיוצא לנו לסקור בסביבה ביתית מגבר של McIntosh. אחרי ששמענו אותם מספר פעמים בביקורים בחנויות הסטריאו, היה מעניין לבחון כיצד המגבר מתפקד בחלל האזנה ביתי.

    אנחנו מודים לסטריאו שופ, חנות הסטריאו והקולנוע ביתי המקצועית והוותיקה מחיפה, על כך שהשאילו לנו את המגבר הזה לצורך הסקירה.

    McIntosh MA7200

    שורה תחתונה

    מגבר מעוצב ובנוי למופת, בעל סאונד עוצמתי ומרגש

    מה אהבנו
    • עיצוב אייקוני, בנוי כמו טנק
    • עוצמה אדירה, מניע רמקולים וממלא חלל בלי טיפת מאמץ
    • סאונד מודרני עם רגש: מפורט, במה גדולה ובס מעט חמים
    • מבחר כניסות מרשים, כולל פונו וממיר, שגם ניתן לשדרוג
    נקודות לשיפור
    • אין כפתורים ייעודים לכניסות המרובות, גם לא בשלט
    • מעט עודף בס דרך כניסת ה-USB, ניתן לכיוון

    סקירת וידאו

    הייחוד של McIntosh

    חברת McIntosh היא סמל סטטוס ואחד המותגים המוכרים ביותר בעולם האודיו. אם אתם רוצים לקרוא מעט על ההיסטוריה של החברה, אנחנו ממליצים לכם על כתבה משותפת שהכנו על חברות McIntosh ו-Luxman.

    מעבר להיסטוריה הענפה של החברה, אני חושב שמדובר בחברה ייחודית בנוף תעשיית ההיי-אנד אודיו. בעוד רוב חברות ההיי-אנד כוללות קו מוצרים דיי מצומצם, היצע המוצרים של McIntosh הוא עצום ומגוון במיוחד.

    McIntosh MA7200

    רק בתחום ההגברה תוכלו למצוא, מגברים משולבים, קדם מגברים, מגברי הספק ומונו-בלוקים, כשכל אחד מהם מתחלק לדגמים מבוססי מנורות, טרנזיסטורים ותצורות היברידיות למיניהן. ליין המגברים מתחיל במגברים חזקים ומשם רק מתגבר, עד למגברי קצה, שזורקים אותי למילה “מפלצתיים”.

    אין הרבה חברות בתחום שאפילו מתקרבות להיצע נרחב כל כך, ועד כה הזכרנו רק מגברים, בנוסף McIntosh מייצרת רמקולים, פטיפונים, נגנים דיגיטליים, מגברים רב-ערוציים, פרוססרים לקולנוע ביתי ועוד.

    סקירה למגבר משולב: McIntosh MA7200
    מערכת שלמה של McIntosh

    תחום נוסף שבו קשה להתחרות ב-McIntosh זה עוצמת המותג. לא מעט חברות קצה בתחום האודיו מייצרות ציוד שמשדר עוצמה ויוקרה, אבל מעטים מהן כוללות עיצוב אייקוני ונוכחות, שהצליחה לעבור גם לתחום המיינסטרים ולא נשארה נחלתם של המשוגעים לדבר בלבד, כמו אצל חברת McIntosh.

    יש משהו ב-McIntosh, שמזכיר לי את מותג האופנועים הנודע, Harley-Davidson. בתחום השיווק, למותג של הארלי יש מעמד מיוחד במינו, בתור חברה שהצליחה לייצר סגנון חיים שלם, שמאגד את הלקוחות שלהם. אני רואה דמיון מסוים בתחושות הגאווה של להיות הבעלים של מגבר מבית McIntosh.

    העומד למבחן: McIntosh MA7200

    ה-McIntosh MA7200, הינו מגבר משולב טרנזיסטורי (Solid State), שממוצב מעל למגבר הכניסה של החברה, ה-MA5300. מעליו, בשרשרת המזון של המגברים הטרנזיסטורים המשולבים של McIntosh, תוכלו למצוא את ה-MA8900, ה-MA9000 ומגבר הדגל ההיברידי, שהושק לא מזמן, ה-MA12000.

    ה-McIntosh MA7200 הוא מגבר All In One, הכולל ממיר פנימי, בעל שתי כניסות אופטיות, שתי כניסות קואקסיאליות, כניסת USB וכניסת MST הייחודית של החברה, לחיבור נגנים מתוצרתה. כניסת ה-USB תומכת ב-DSD256. בצד האנלוגי תמצאו כניסה אחת מאוזנת XLR וחמש כניסות לא מאוזנות, RCA. בנוסף המגבר כולל כניסת פונו עבור ראשי MM וכניסה נפרדת עבור ראשי MC (בה ניתן לכוון את loading בהתאם לראש הספציפי).

    כל הכניסות הדיגיטליות במגברי McIntosh ממומשות באמצעות מודול שניתן להחליף ולשדרג בעתיד. ה-MA7200 מגיע עם מודול שנקרא DA1. המודול העדכני ביותר של McIntosh הינו ה-DA2, שמוסיף יציאת HDMI תומכת ARC, לחיבור קל של המגבר אל הטלוויזיה שלכם, בנוסף המודל מוסיף תמיכה ב-DSD512. אם יכולות אלה חשובות לכם, תוכלו לבדוק את אפשרות השדרוג מול היבואן.

    McIntosh MA7200
    המודל הדיגיטלי DA1

    הדבר היחיד שחסר ל-MA7200 בשביל להיות All In One מודרני אמיתי, זה כמובן סטרימר מובנה. בנוסף, ה-MA7200 הוא Roon Tested (לכתבה שלנו על Roon).

    תכונות נוספות של ה-MA7200 כוללות Tone Control, שמאפשר לכוון את הבס והטרבל, כמובן עם Bypass, תמיכה ב-Home Theater PassThru, מגבר אוזניות מובנה ובנוסף כניסת טריגר ושתי יציאות טריגר, המאפשרות להדליק את המגבר כאשר מכשיר אחר נדלק, ולהדליק שני מכשירים נוספים כאשר ה-MA7200 נדלק.

    McIntosh MA7200
Nordost Purple Flare

    פרט “שולי”, שלא ציינתי עד כה, הוא עוצמת ההגברה של ה-MA7200. הסיבה לכך היא, שמאחורי נתון ההגברה של ה-MA7200 מסתתר רכיב מעניין, עליו אספר לכם בפסקה הבאה. בכל מקרה, עוצמת ההגברה של ה-MA7200 היא 200W לערוץ.

    ה-Autoformers

    בעוד רוב המגברים בשוק מציגים את עוצמת ההגברה שלהם כתלות בעכבת הרמקול, למשל 100W ל-8 אוהם, רוב מגברי McIntosh מציגים עוצמת הגברה או הספק קבועים שאינם תלויים בעכבה.

    איך זה יכול להיות? התשובה היא השימוש ב-Autoformers הייחודיים של החברה. מבלי להיכנס ליותר מידי פרטים טכניים יבשים, ה-Autoformers הינם שנאים מיוחדים, שמאפשרים למגברי McIntosh להפיק את העוצמה המלאה העומדת לרשותם, ללא תלות בעכבת הרמקול.

    McIntosh MA7200

    בימי תחילת ה-HiFi, כשייצור מגברים חזקים היה מאתגר, ה-Autoformers היוו יתרון אדיר כיוון שהם אפשרו להניע רמקולים בצורה אפקטיבית יותר. כיום כשאין מחסור במגברים מרובי וואטים, חברות רבות זנחו פתרונות דומים, אך McIntosh ממשיכים להשתמש ב-Autoformers ברוב המגברים שלהם, למרות שמדובר ברכיב יקר. לטענתם, גם כיום יש יתרונות לכך שלרשות המגבר יש גישה למלוא העוצמה שלו, בלי תלות בעכבת הרמקול.

    ה-Autoformers הם הסיבה לכך שנתון ההגברה של ה-MA7200 הינו 200W (ל-8, 4 או 2 אוהם).

    עיצוב ואיכות בנייה

    אי אפשר להתכחש לכך שהעיצוב של McIntosh הינו עיצוב מעט מוחצן. בעוד לא מעט מגברים נראים כמו קופסות שחורות או לבנות עם שתי חוגות, ה-MA7200 כולל לוגו בצבע ירוק, ושני VU Meters. כשמדליקים את המגבר מתחילה חגיגת אורות שלמה, שמייצרת אפקט וואו. הלוגו מואר בירוק, ה-Meters בכחול, והמסך כולל פונט תכלת. אם אני הייתי שומע את התיאור הזה, הייתי מקבל סחרחורת ותוהה מה עבר בראש של מעצב החברה. איכשהו כל “הבלגן” הזה מתחבר יחד לכדי יצירה מרשימה עם אמירה, שבמציאות מרגישה מרשימה ואפילו קוהרנטית.

    מעבר לאלמנטים של העיצוב, התרשמתי מאוד מהנדסת האנוש של תכנון המגבר. כביכול יש עומס יכולות, כפתורים וכניסות, אבל כל אחד מהם מופרד ומרווח בצורה אינטליגנטית. החוגות לא גדולות מידי, הכפתורים בחלק התחתון של הפאנל הקדמי מרווחים והפונט במסך קריא גם מרחוק.

    McIntosh MA7200

    הסדר והארגון ממשיכים לחלקו האחורי של המגבר, לכל סוג כניסה יש את המקום שלה. המודל הדיגיטלי מופרד, כך גם כניסות הפונו, הכניסה המאוזנת והטרמינלים של הרמקולים. זו תצוגה של סדר וארגון. ניכר שהרבה מחשבה עומדת מאחורי כך.

    McIntosh MA7200

    חלק עיצובי מעניין נוסף במגבר הוא העובדה שאין לו למעשה תיבה שמכסה את כולו. מאחורי הפאנל הקדמי יש תחושה של אבני לגו שמורכבים יחד, זה נותן תחושה של מוצר תעשייתי/מקצועי. כל קוביית לגו כזו כוללת כיתוב, שמסביר את תפקידה בכוח ואפילו מספק נתונים טכניים. אבני הלגו הם השנאי הראשי ושני ה-Autoformers, מאחוריהם נמצא גוף המגבר עם צלעות הקירור.

    McIntosh MA7200

    תכונה מעניינת נוספת ב-MA7200, היא היכולת שלו לקרר את עצמו, גם לאחר שעות רבות של ניגון בעוצמה גבוהה, המגבר מרגיש בקושי חמים. זה מרשים מאוד למגבר Class A\B בעל עוצמת הגברה כזו. לצלעות הקירור יש חלק בכך, חברת McIntosh גאה כל כך בצלעות הקירור בתוצרתה, שהיא דואגת להטביע את הלוגו שלה גם עליהם (אותיות ה-M וה-c מוטבעות על צלעות הקירור).

    McIntosh MA7200
    אותיות ה-M וה-c על צלעות הקירור

    איכות הבנייה של המגבר היא ללא דופי, ה-MA7200 בנוי פשוט כמו טנק. אם זו ההרכבה, איכות הבוררים, הכפתורים או המחברים, הכול משדר איכות. נקודת חולשה פוטנציאלית היא השימוש בזכוכית בפאנל הקדמי, בעוד שאר החלקים שציינתי, כנראה יחזיקו עשרות שנים, הזכוכית דורשת מעט זהירות ותשומת לב לטעמי.
    מידות המגבר בס”מ הן: 44.5 ר’, 19.4 ג’ ו-47.6 ע’. המשקל הוא 34.1 ק”ג.

    ה-MA7200 מגיע עם שלט בעל אגרונומיה מעולה ואיכות בניה טובה, למרות השימוש בפלסטיק. השלט הוא ארוך וכולל לא מעט כפתורים, לכן מפתיע מדוע McIntosh לא מצאו לנכון לתת כפתור ייעודי לכל כניסה.

    McIntosh MA7200 Remote

    מבחן ההאזנה

    את מבחן ההאזנה ביצענו הפעם בביתו של שותפי לאתר, שאת המערכת שלו אני מכיר כמו גב כף ידי השנייה. המערכת מורכבת מרמקולי Focal Aria 948, המקורות הם מחשב ייעודי (ללא מאווררים), שמריץ Roon ופטיפון ProJect Debut Carbon עם ראש Ortofon 2m Red, בנוסף לשם השוואת הממיר הפנימי השתמשנו בממיר Ayre QB-9 DSD USB DAC. כבלי הרמקולים הינם Nordost Purple Flare. המגבר שמניע את המערכת ביומיום הוא ה-VAC Avatar Super.

    חלל ההאזנה כולל חלל פתוח גדול במיוחד ותקרה גבוהה, שמגיעה עד לשש מטר בשיא. מרחק הישיבה מהרמקולים הוא כ-4 מטרים.

    McIntosh MA7200
Focal Aria 948
    המערכת ששמשה אותנו לסקירה

    את רוב מבחן ההאזנה ביצענו בעזרת הזרמת שירים מ-Tidal דרך Roon למחשב ייעודי שהיה מחובר ב-USB אל ה-MA7200. כבר מהאזנה קצרה לכמה קטעים, הרגשנו שיש עודף בס. כאן בא לעזרתנו ה-Tone Control המובנה ב-MA7200. ישנם אודיופילים, שמחשיבים את ה-Tone Control כמעגל שמתערב בסאונד ולכן הוא פסול מיסודו. אני חושב שזהו מנגנון שיכול להיות מאוד מועיל בסיטואציות רבות. אם אתם אוהבים גוון סאונד של מגבר כלשהו, אבל נגיד שיש יותר מידי בס, שימוש ב-Tone Control יכול לפתור לכם את הבעיה ולהשאיר אותכם עם גוון הסאונד שאהבתם. בסופו של דבר, הנמכנו את הבס ב-4dB.

    לאחר הנמכת הבס, קיבלנו תוצאה מאוזנת ויכלנו להמשיך במבחן. התחושה המיידית שקיבלתי מה-MA7200 זה עוצמה, יכולת למלא חלל ולהישמע עצום. הנתונים של רמקולי ה-Focal Aria 948, מראים על עכבה נומינלית של 8 אוהם ונצילות גבוהה של 92.5dB, יחד עם זאת העכבה המינימלית שלהם יורדת עד 2.5 אוהם, מה שאומר, שהם בהחלט זקוקים להגברה חזקה. התחושה עם ה-MA7200 הייתה כאילו עוצמת המוזיקה פורצת דרך הרמקולים בצורה טבעית וחסרת מאמץ, זהו מפגן כוח מרשים.

    דווקא בגלל כל העוצמה הזו, בחרתי לפתוח את מבחן ההאזנה במשהו עדין ודיי אינטימי, Midnight Blues של Snowy White בהופעה חיה. הרקע מאחורי הצלילים שקט למופת, מרגישים את הקהל בתחילת הקטע. פתיחת השיר האיטית עוברת בעדינות ראויה לציון, אם היה לי חשש שה-MA7200 ידחוף את הקטע חזק מידי, התבדיתי ולא הייתה כאן שום בעיה להעביר מלודיות עדינה באיפוק. כשהתופים מצטרפים בחלק השני של השיר, ה-MA7200 מפגין דיוק ושילוב נהדר בין הבס והגיטרה של Snowy, פרזנטציה מרגשת ביותר.

    המשכנו ל-Liberty של Anette Askvik, כאן ה-MA7200 מייצר בס עמוק ופאנצ’י, האפקטים העדינים של השיר משולבים נכון, הם ברורים וקל להבחין בהם. היכולת של ה-MA7200 לדחוף סאונד, לייצר במה רחבה וגבוהה, עוברים נהדר בקטע הזה. הסאונד עובר את המרחק של 4 מטרים מהרמקולים עד לאוזניים מבלי לאבד כלום, ישנה תחושה של סאונד שעוטף, כאילו אנט שרה ממש לידי. הסקסופון בסיום הקטע מציג סאונד עבה ומפורט שמאוזן בצורה טובה עם הבס.

    קטע נוסף בו ה-MA7200 יכול להפגין את היכולת שלו לייצר חומה או בועה של סאונד הוא העיבוד של 2Cellos לנעימה הפתיחה של Game Of Thrones. כאן היה גם קל לשים לב שה-MA7200 מייצר במת סאונד לא רק רחבה ועמוקה, אלא גם גבוהה. הרגשתי שהסאונד נמשך אל מעבר לגובה של הרמקולים. זהו הקטע שעושה חשק להגביר עוד ועוד, הגענו ל-90dB, ה-MA7200 אפילו לא החל להזיע והסאונד נשאר נקי ומאוזן להפליא.

    חזרנו לנסות לבחון את היכולת של ה-MA7200 להפגין עדינות ואיזון במספר קטעי ג’אז חלק. ב- September in Montreal של Anne Bisson, הפסנתר בפתיחה מלא בעדינות וקולה של אן נקי, ברור ומלא בניואנסים. הבס ההדוק של הקטע מראה על מאפיין נוסף של הסאונד של ה-MA7200 וזה החמימות הקלה בבס. אני רגיל לשמוע את המערכת הזו עם מגבר מנורות VAC Avatar Super, בעוד במגבר המנורות, הבס חם בהרבה, ב-MA7200 החמימות מעודנת והבס מרגיש מוגדר ומדויק יותר, אך עדיין ישנה מעט חמימות.

    זה גורם לי לחשוב, שאם אתם חובבי מנורות, שמחפשים לעבור למגבר טרנזיסטורי, בהחלט יכול להיות שתאהבו את מה של-MA7200 יש להציע לכם.

    תוצאה דומה התקבלה ב-Remembering של אבישי כהן, הפסנתר נקי והבס של אבישי, מעוגל ומענג, שילוב הכלים מאוזן להפליא.

    טוב אז אחרי שווידאנו שה-MA7200 יכול להעביר מוזיקה עדינה ומלודית, הגיע הזמן לשחרר את הרסן ולתת לו להפגין את השרירים שלו. הקטע האלקטרוני The Game Has Changed של Daft Punk מתוך הפסקול של Tron: Legacy הוא קטע מעולה בשביל בחינת הדינאמיות של המגבר. הבס של ה-MA7200 מפגין יכולת תקיפה מרשימה הבס עוצמתי ויחד עם זאת מפורט מאוד, אחרי כל פיצוץ, שומעים בבירור את אפקט השובל העדין שמגיע אחריו. המלודיה שברקע מאוזנת ויש תחושה של מרחק גדול בין הבס והחלק המלודי של הקטע.

    בשיר River של Ibeyi יש מקצב בס עמוק במיוחד, זה היה הקטע היחיד שבו הורגש מעט עודף בס גם לאחר ההנחתה של 4dB, הבס נשאר מפורט בצורה טובה, אבל שירת הרקע מעט הולכת לאיבוד, בגלל השתלטות הבס. כמובן שניתן להנחית עוד את הבס, אבל מכיוון שברוב מוחלט של הקטעים התוצאה הייתה מאוזנת, העדפנו שלא להנחית עוד.

    את החלק הזה במבחן בחרנו לסיים בבלדה המרגשת The Lord של סופי זלמני. בגלל היכולת של ה-MA7200 לדחוף את הסאונד קדימה ולייצר בועת סאונד עוטפת, התחושה הייתה כאילו סופי ממש לוחשת לתוך האוזן שלי. היה קל להבחין במרחק של הכינורות, שמשולבים מאחורי השירה והגיטרה. הפריטה של הגיטרה הייתה מדויקת מאוד והפרזנטציה הכללית מלאה ברגש.

    השוואת הממירים

    בחלק הבא של המבחן, רצינו לבחון את ביצועי הממיר של ה-MA7200 מול הממיר ה-Ayre QB-9 DSD USB DAC. את ה-Ayre חיברנו ל-MA7200 בכבלי RCA של Nordost מדגם Purple Flare. אני הייתי חלוק בדעתי בנוגע לתוצאת ההשוואה. קודם כל מבחינת איזון הבס, דרך ה-Ayre לא הרגשתי שום צורך לערב את ה-Tone Control, הבס היה פאנצ’י ומדויק ולא משתלט בכלל. מצד שני, תדרי המיד והגבוהים, הרגישו ממש מעט מרוחים יותר דרך ה-Ayre, בעוד דרך הממיר של ה-MA7200 הם היו מופרדים טוב יותר.

    בחינת הפונו

    בחלק האחרון של המבחן בחנו את הקדם מגבר פונו של ה-MA7200. לשם כך חיברנו את הפטיפון ProJect Debut Carbon בעל הראש Ortofon 2m Red, אל כניסת הפונו MM של המגבר.

    סקירה למגבר משולב: McIntosh MA7200

    בחרנו ברצועה How Deep is the Ocean מתוך אלבומה האחרון של דיאנה קראל, This Dream Of You, משנת 2020. הפונו היה שקט ולא הוסיף רעשים מיותרים, קולה של דיאנה רך, עמוק וממורכז יפה. הבס חמים ומעוגל, הסאונד מלא חיים כמו שאני אוהב את הסאונד האנלוגי.

    על מנת לבחון את הדינאמיות של הפונו, בחרנו ברצועה Giorgio by Moroder, מתוך האלבום Random Access Memories של Daft Punk, משנת 2013. השיר נפתח בקטע דיבור, הקול של ג’ורג’יו, המספר את סיפורו ברור ומפורט. שילוב המוזיקה על גבי הדיבור מאוזנת ומפורדת, ואז הבס מגיע עם הקליק המפורסם. כשמאזינים לתקליט הזה ישנה תחושה של שילוב בין מוזיקה אלקטרונית דינאמית ורכות אנלוגית, ה-MA7200 עושה עבודה נהדרת בלהעביר את התחושה הזו בדיוק, הסאונד דינאמי ורך ומעוגל בו זמנית.

    כך שמעבר לחיבור דרך כניסת ה-USB, בחיבורים האנלוגיים לא הורגש שום עודף בס וגם ללא הפעלת ה-Tone Control התוצאה הייתה מאוזנת ודינאמית.

    סיכום

    בחינת ה-McIntosh MA7200 הייתה ההתנסות הראשונה שלי עם ציוד של מקינטוש בסביבה ביתית. העיצוב האייקוני של החברה משדר עוצמה ויוקרה, איכות הבנייה היא כמו טנק והנדסת האנוש מצביעה על מחשבה והשקעה מרובה.

    ברמת המחיר הזו, הרבה מגברי היי-אנד הם אנלוגיים בלבד, לעומתם ה-MA7200 מגיע עם כמעט כל כניסה שאפשר לבקש, הוא כולל ממיר וכניסות פונו MM ו-MC, זאת בנוסף להיותו Roon Tested.

    כך שהדבר היחיד שחסר ב-MA7200, על מנת שהוא יהיה באמת פתרון All In One שלם, זה סטרימר מובנה.

    סקירה למגבר משולב: McIntosh MA7200

    מבחינת הסאונד, ה-MA7200 מייצר במה מרשימה ברוחב, עומק והגובה שלה, כך שנוצרת חומת סאונד אדירה, שמצליחה למלא גם חלל פתוח גדול במיוחד. לא יודע אם זה ה-Autoformers, או סתם העוצמה של המגבר, אבל יכולת ההנעה של ה-MA7200 בכל עוצמה והאחידות בין כל התדרים הם מרשימים ביותר.

    לסיכום, ההתנסות הראשונה שלי עם מוצר של McIntosh הייתה חוויה מרשימה ומלמדת. המותג הוותיק הזה, שהוקם לפני עשרות שנים, עדיין נמצא בטופ העולמי. ה-MA7200 בהחלט השאיר לי טעם של עוד.


    מחיר: 37,900 ₪
    אחריות: שנתיים מבית הד-סינימה

    המערכת ששימשה אותי לסקירה:
    רמקולים: Focal Aria 948
    מקור דיגיטלי: מחשב ייעודי (ללא מאווררים), שמריץ Roon
    מקור אנלוגי: פטיפון ProJect Debut Carbon עם ראש Ortofon 2m Red
    ממיר לצורך השוואה: Ayre QB-9 DSD USB DAC
    מגבר משולב לצורך השוואה: VAC Avatar Super
    כבלי רמקולים וכבלי RCA: מסדרת Nordost Purple Flare

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן