fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • Focal Sopra 3: רמקול הייאנד במבחן

    ה-Focal Sopra 3 הם הרמקולים הגדולים והיקרים ביותר של Focal מחוץ לסדרת הדגל שלהם, ה-Utopia. סדרת ה-Sopra הינה סדרת ההייאנד של החברה הצרפתית והיא כוללת את מיטב הטכנולוגיה, שפותחה עבור סדרת ה-Utopia.

    בסקירה זו ננסה להבין מה מקבלים אצל Focal בסדרות הגבוהות שלהם מבחינת העיצוב ואיכות הסאונד.

    אנחנו מודים ל TR, היבואן הרשמי של Focal בישראל, על כך ששלחו לנו את הרמקולים האלה לצורך סקירה.

    גילוי נאות: סקרנו את הרמקולים האלה בחלל ההאזנה של השותף שלי, שהוא חלל האזנה גדול ומתאים לרמקול בגודל של ה-Sopra 3. כשבועיים בתוך הסקירה, השותף שלי החליט לרכוש את הרמקולים לעצמו.

    Focal Sopra 3

    השורה התחתונה

    ה-Focal Sopra 3 הינו רמקול הייאנד מודרני במלוא מובן המילה, עם עיצוב מרהיב, איכות בנייה פנטסטית, טכנולוגיה וחומרים אקזוטיים ואיכות סאונד פנטסטית

    מה אהבנו
    • עיצוב ברמה של פסל אומנותי
    • הרמקול עובר בדיקת איכות קפדנית טרם היציאה מהמפעל
    • יכולת מילוי חלל האזנה של עד 80 מ״ר
    • שקיפות נהדרת, שמעבירה את המוזיקה כמו שהיא הוקלטה
    • בס עמוק ומפורט, מיד וגבוהים צלולים ונקיים
    • שמירה על ביצועים מעולים גם בעוצמת שמע נמוכה
    נקודות לשיפור
    • מחיר שנמצא מחוץ להישג ידם של חובבי אודיו רבים

    סקירת וידאו

    על חברת Focal

    החברה הוקמה בשנת 1979 בפריז בידי המהנדס, עיתונאי טכנולוגי וכמובן חובב הסאונד, Jacques Mahu. הוא החל ביצור דרייברים במפעל מכונאות, שהיה שייך לאביו, בעיירת Saint-Etienne. למעשה החברה התחלקה לשניים: תחת המותג Focal נעשתה עבודת המחקר ופיתוח הדרייברים החדשניים, בעוד המותג JMlab שימש לשיווק רמקולים בגודל קטן עד בינוני ללקוחות ביתיים.

    משנות ה-90, עם הצטרפותו של Gérard Chrétien, החברה החלה לחזק את מעמדה בתור יצרנית הרמקולים המובילה בצרפת. מחזור החברה עלה מ-9 מיליון דולר בשנת 1992 עד ל-26 מליון דולר בשנת 2000.

    בשנת 2003 שני מותגי החברה אוחדו יחדיו תחת השם Focal-JMlab ובשנת 2005 השם הוחלף לפשוט Focal.

    מלבד ההצלחה בתחום הסאונד, Focal משקיעה רבות בתחום העיצוב. בשנת 2003 החברה החלה בשיתוף פעולה עם סוכנות העיצוב הפריזאית, Pineau & Le Porcher. שיתוף הפעולה הוביל לעיצוב מחדש של סדרות רבות של רמקולי החברה והפיכתם לנחשקים ביותר גם מבחינה עיצובית.

    בשנת 2011 חברת Focal התמזגה עם חברת ההגברה הבריטית Naim. כיום שתי החברות נמצאות תחת השליטה של חברת האחזקות Vervent Audio Group ומתנהלים בתור שתי חברות נפרדות. לכל חברה יש את הפילוסופיה שלה, אך שיתוף הפעולה שלהן הולך ומתהדק, בדמות הופעות משותפות בתערוכות וחניות משותפות לשני המותגים שנפתחו ברחבי העולם. לאחרונה החברות ציינו עשור לשיתוף הפעולה ביניהן על ידי השקה של מערכת משותפת בגימור מיוחד.

    הטכנולוגיות של סדרת Sopra

    סדרת Sopra כוללת שלושה דגמי, דגם אחד מדפי ה-Sopra 1, דגם סנטר ושני דגמים רצפתיים, ה-Sopra 2 והדגם הגדול והבכיר של הסדרה, ה-Sopra 3.

    הטוויטר של רמקולי Sopra הוא טוויטר הבריליום, אחד החומרים האקזוטיים והנחשקים ביותר לייצור טוויטרים. התכונות של חומר הבריליום הן קלות משקל וקשיחות, שני התכונות החשובות ביותר עבור דרייבר של רמקול ועוד יותר עבור טוויטר שצריך לייצר תדרים גבוהים. יצא לנו כבר להתרשם מטוויטר הבריליום של Focal כשסקרנו את רמקולי ה-Kanta 1 שלהם.

    Focal Sopra 3
    טוויטר הבריליום

    טוויטר הבריליום של סדרת ה-Sopra מותקן בתוך מבנה ייחודי של חברת Focal המכונה Infinite Horn Loading, או בקיצור IHL. מדובר במבנה שופרי המבודד משאר התיבה ותפקידו להוביל את כל הצלילים החוזרים לתוך התיבה מהתנועה של הטוויטר ולשכך אותם, כך ששחזור התדרים הגבוהים הינו נקי במיוחד.

    Focal Sopra 3
    מבנה ה-IHL בחלקו האחורי של הרמקול

    יחידות המיד והוופר בסדרת ה-Sopra עשויים מתרכובת ש-Focal מכנים “W” סנדביץ׳. החברה אינה מנדבת פרטים על התרכובת, אך מחפירות ברשת נראה שמדובר בשילוב בין Foam (קצב) לפייבר-גלס.

    Focal Sopra 3

    יחידות המיד והוופר כוללות שתי טכנולוגיות ייחודיות.

    תחילה, ה-Neutral Inductance Circuit, או בקיצור NIC. מדובר באופטימזציות שנבדקו בצורה ממוחשבת המאפשרים ל-Focal לייצר שדה מגנטי יציב יותר, המהווה מפתח לשחזור סאונד באופן מדויק ומפורט עם הפחתה משמעותית ברמות העיוותים.

    Focal Sopra 3: רמקול הייאנד במבחן
    (Image Credit: Focal)

    הטכנולוגיה השנייה נקראת Tuned Mass Damper, או בקיצור TMD. זו טכנולוגיית שיכוך וויברציות שמקורה בתכנון עמידות גורדי שחקים מול רעידות אדמה, בנוסף גם מכוניות מרוץ עושים שימוש בטכנולוגיה זו. מדובר בשתי טבעות מעטפת של הדרייבר שתפקידן לרסן את הוויברציות והזוננס הנוצרים מתנועת הדרייבר ובכך לשחזר באופן מוגדר ונקי יותר את תדרי המיד והבס.

    Focal Sopra 3: רמקול הייאנד במבחן
    (Image Credit: Focal)

    התיבה של רמקולי סדרת Sopra מיוצרת באותו האופן כמו התיבות של סדרת ה-Utopia, התיבה עשוייה מסנדביץ׳ בעובי 69 מ״מ ובעל צפיפות חומר גבוהה המאפשרת יציבות מכנית מיטבית עבור הרמקול. המבנה הפנימי של התיבה כולל תכנון ללא פאנלים מקביליים, אשר יכולים להשפיע לרעה על האקוסטיקה הפנימית בתיבה. בנוסף ישנו שימוש בחומרי ספיגה ושיכוך במטרה למנוע היווצרות של גלים עומדים בתוך התיבה.

    Focal Sopra 3

    העומד למבחן: Focal Sopra 3

    כפי שציינו, ה-Focal Sopra 3 הינו הרמקול הגדול והבכיר של סדרת ה-Sopra. זהו רמקול 3Way בעל יחידת טוויטר בריליום טהור בקוטר אינץ׳ אחד, יחידת מיד בקוטר 6.5 אינץ׳ ושתי יחידות וופר בקוטר 8 אינץ׳. יחידות המיד והוופר עשויות מתרכובת ה-“W” של חברת Focal.

    ה-Sopra 3 כולל פורט תחתון, הבסיס של הרמקול הינו מזכוכית והוא מגיע עם ספייקים שניתו להבריג ובכך לקבוע את המרחק האופטימלי של הפורט מהרצפה.

    Focal Sopra 3

    המידות הפיזיות של הרמקול במ״מ הן: 1,264 ג׳, 402 ר׳ ו-595 ע׳. משקל כל רמקול הינו 70 ק״ג. מה שהופך את ה-Sopra 4 לאחד הרמקולים הגדולים ביותר שיצא לנו לסקור.

    בפאנל האחורי של הרמקול מעט מפתיע לגלות זוג טרמינלים יחיד. אני מעודד את הגישה הזו של Focal, מכיוון שאני מכיר מעט מאוד אנשים המנצלים את חיבורי ה-Bi-Wire ו-Bi-Amp למיניהם ועבור כל צרכן, שאינו מנצל חיבור כזה, העובדה שרמקול מגיע עם טרמינלים כפולים עם מגשר, יכולה רק לפגוע באיכות הסאונד.

    Focal Sopra 3

    נתונים טכנים נוספים:

    Focal Sopra 3 specs

    אחד הנתונים ש-Focal מספקים עבור הרמקולים שלהם הוא גודל החלל המומלץ, במקרה של ה-Sopra 3 הגודל המומלץ הוא עד 80 מ״ר, כך שמדובר ברמקול שמיועד לחללי האזנה גדולים.

    עיצוב ואיכות בנייה

    סרטון ה-Unboxing של ה-Focal Sopra 3:

    כפי שאתם יכולים לראות בסרטון, החוויה של Sopra מתחילה כבר משלב ה-Unboxing, החשיבה על הפרטים הקטנים מאפשרת לפרוק את הרמקול הזה, למרות משקלו הגבוה, בצורה נוחה ביותר.

    לטעמי חברת Focal הינה בקלות אחת המובילות בתחום העיצוב באודיו. גם בימינו כשהמודעות לעיצוב הפכה לחלק מהחוויה כמעט בכל תחום, עדיין יש לא מעט חברות אודיו, גם ברמת הקצה, שממשיכות לייצר רמקולים מלבניים חסרי חן. כשסקרנו את רמקולי ה-Kanta 1, כתבנו עליהם ״ה-Focal Kanta N°1 הוא רמקול שבלתי אפשרי להישאר אדישים כלפיו״, סדרת ה-Sopra לוקחת את הפן העיצובי עוד צעד קדימה.

    Focal Sopra 3

    זה מתבטא בגימור מפואר ומבריק, ובתיבה שכוללת נטייה וזוויות מרתקות. כפי שהוסבר קודם, יש לכך גם סיבות אקוסטיות, אך מבחינה עיצובית, זהו רמקול שהוא בגדר יצירת אומנות ורמת ההשקעה בו היא ברמה של פסל יוקרתי. אם תחפשו את העיצובים של חברת Focal מתחילת המילניום, לפני השותפות שלהם עם חברת העיצוב הפריזאית, Pineau & Le Porcher, קל לראות עד כמה רחוק הם הגיעו. עם כל דור רמקולים, שהושק בשני העשורים האחרונים, העיצוב עלה מדרגה נוספת. כך שיש כאן קו מתמשך של השקעה בעיצוב, שמביאה לתוצאות מרשימות ביותר.

    הגימור שקיבלנו נקרא Dark Oak והוא כולל דופן קדמית בשחור פיאנו מבריק, ושאר התיבה היא בגימור אלון כהה מבריק.

    Focal Sopra 3

    ה-Focal Sopra 3 הוא רמקול עצום, והוא צריך חלל בגודל מתאים ומספיק מקום להציב אותו. אם אתם מחפשים רמקולים, שיבלעו בחלל ההאזנה שלכם ולא ימשכו תשומת לב, ה-Sopra 3 הוא כנראה לא הרמקול בשבילכם. במקום זאת, ה-Sopra 3 הופכים לתכשיט ויצירת אומנות שיכולים להוסיף המון שיק ותחושת יוקרה אל חלל ההאזנה שלכם.

    ה-Sopra 3 מגיעים עם גרילים מגנטיים, שכוללים רצועת עזר לשליפה שלהם בקלות. זה נחוץ מכיוון שיחידת המיד והוופרים ב-Sopra 3 נמצאים במעין תעלה קטנה ולא בקו 0 שטוח על הרמקול.

    Focal Sopra 3

    מבחינת איכות הבנייה, הרמקול מיוצר בעובודת יד במפעלי החברה בצרפת. התיבה מיוצרת באותן הטכנולוגיות כמו התיבות של סדרת ה-Utopia. בנוסף, הרמקולים עוברים תהליך בדיקות קפדני, בסופן האחראי על הבדיקה חותם בשמו על כרטיס, שמצורף אל הרמקולים.

    Focal Sopra 3: רמקול הייאנד במבחן

    מבחן ההאזנה

    הרמקולים עברו הרצה של מספר שבועות, במהלך התקופה יצא לי להגיע מספר פעמים, כיוונו קצת את המיקום של הרמקולים (ושל ספת ההאזנה) והרצנו אותם עד לקבלת התוצאה הרצויה. פוקאל מתארים את תהליך ההרצה במסמכים שלהם והוא כולל כ-50 שעות של ניגון בעוצמה נמוכה-בינונית, לפני שאפשר להתחיל להעלות ווליום. המערכת ששימשה אותנו לסקירה כוללת את המגבר המשולב ההיברידי, McIntosh MA 352, אליו מחובר הממיר Ayre QB-9 DSD והמקור הוא מחשב המריץ Volumio 3.

    הזרמה מ-Tidal

    בחלק העיקרי של המבחן הזרמתי תכנים מ-Tidal באמצעות Tidal Connect אל המחשב.

    פתחתי הפעם בקטע Help Yourself To Me של להקת הרוק האלטרנטיבי הנורווגית, Madrugada. מקצב הבס עמוק ואיטי ומעניק את הרקע הנכון לשיר הנהדר הזה. ישנה תחושה של חמימות קלה בבס ורמת הפירוט מצוינת, כל מכת תוף מוגדרת ומדויקת. הפרדת הווקל נהדרת, הזמר כאילו עומד לפני המוזיקה והקול שלו בעל עומק ופירוט נהדרים. דרך ה-Focal Sopra 3 הבלדה הזו מקבלת חיים ורמת אנרגיה מרגשת, הסאונד עוטף ומרגיש גדול.

    המשכתי לקטע האקוסטי הנפלא, Desert Star של Mark Wilkinson. הגיטרה מעודנת ומדוייקת. בעוד החלק העליון מצלצל בנעימות, החלק התחתון עמוק, מפורט ומתפזר נהדר על פני הבמה. הפרדת הווקל של ה-Sopra 3 מרגישה טבעית ולא מוגזמת. בעוד בקטע הקודם ה-Sopra 3 ניגן בצורה גדולה ועוצמתית, כאן הוא מעביר את הקטע בצורה אינטימית ו״קטנה״, רק זמר והגיטרה שלו. יש כאן שקיפות נהדרת ביחס להקלטה, לא פשוט לגרום לרמקול להישמע לעיתים גדול ואנרגטי ולעיתים אינטימי ומרגש בהתאם להקלטה.

    הקטע הבא הוא Birds של Dominique Fils-Aimé. הקול של דומיניק הינו קונטרסטי להפליא, מצד אחד עומק בחלק הנמוך ומצד שני עדינות מענגת בגבוהים. מקצב הבס של הקטע מאוזן בין עומק ופירוט, עם מעט חמימות נעימה בחלק התחתון והרבה פרטים במיד בס. האפקטים הקטנים בשיר כמו כנפי ציפורים מתעופפות, מוגדרים היטב וקלים מאוד להבחנה. הווקל ממורכז בצורה מרשימה גם מבחינת רוחב הבמה וגם מבחינת העומק שלה. הפרזנטציה מאופיינת בניקיון ורקע שקט.

    ההיצירה Pesa של הכנר האיטלקי, Lino Cannavacciuolo, הפכה ליצירה קבועה בסקירות שלי. זו יצירה המשלבת באופן נפלא בין כינור למוזיקה אלקטרונית. שחזור הבס העמוק של ה-Sopra 3, מוסיף עוד יותר לקונטרסטיות והדינאמיות של הקטע. רמת הניקיון והפירוט מעולים. ה-imaging בקטע מופתי, עם אפקטים הפזורים באופן מדויק על פני בימת הסאונד. הכינור נשאר במרכז, הוא נקי, מאוזן ומופרד בצורה מדויקת מהמוזיקה האלקטרונית, שמלווה אותו.

    בקטע הזה בחנתי את הביצועים של ה-Focal Sopra 3 גם בעוצמת ניגון נמוכה. זה משהו שיצא לי להתרשם ממנו מאוד בשבועות שלפני הסקירה. כשמורידים את העוצמה ה-Sopra 3 מצליח לשמור על מירב הדינאמיות, הבמה ורמת הפירוט. כמובן שהקטע מרגיש פחות אנרגטי, אבל זו חוויית האזנה נהדרת גם בעוצמות הנמוכות, מה שלדעתי הוא יתרון עצום.

    ממשיכים לעוד שתי זמרות מדהימות, תחילה Diana Krall עם בלדת הג׳אז המופלאה שלה, Autumn in New York. הרוגע והעדינות של היצירה הזו, מועבר כאן ביד אומן ממש. הגיטרה נקייה ומלטפת, הווקל רגוע, מדוייק ופשוט ממכר, הבס מעט חמים וכל כך נעים, מצד אחד רך ומצד שני מספיק הדוק. הכינורות שמצטרפים בהמשך הקטע עדינים ומופרדים .

    הזמרת השנייה היא Katie Melua בקטע Piece by Piece. העדינות בקולה של קייטי מועברת בצורה מופלאה דרך ה-Sopra 3. ההפרדה והמירכוז של הווקל גורם לי לצלול לתוך קולה, הבס מעודן ומעט חמים, כל המוזיקה ביצירה הזו כאילו לוקחת צעד אחורה והופכת לרקע וסיוע בלבד לווקל של קייטי. לדעתי לכך בדיוק התכוון המפיק של האלבום הזה.

    נמשיך לקטע הבלוז האקוסטי, Big Things Going Down של Dan Patlansky. הגיטרה מצלצלת באופן הדוק ומדויק, בעוד הבס נעים, רך, חמים ומתפזר באופן אחיד על פני הבמה. תוך כדי ההאזנה עברה לי מחשבה, שבדיוק ככה בלוז אקוסטי צריך להישמע. כל פריטה של הגיטרה בקטע הזה חדה כתער וחותכת את האוויר, ויחד עם זאת הפרזנטציה נשארת רכה ומהנה.

    הגיע הזמן לקצת ג׳אז, בחרתי הפעם את הקטע Pick or Pluck של Trigg & Gusset. הבס עמוק ומתפזר על פני כל החלל ממש, למרות החמימות הקלה הוא מפורט והדוק. המיד בס, מופרד באופן משכנע עם מלא שכבות. הגיטרה מלטפת והדוקה. זו פרזנטציה נהדרת של הקטע הזה, מצד אחד יש כאן עוצמה ואנרגטיות רבה, ומצד שני הכלים נשמעים רכים ומהנים ביותר, לדוגמה הסקסופון, שמצטרף בשלב מאוחר יותר, חלק, נעים ומפורט.

    הקטע הבה שבחרתי הוא ההבלדה You Don’t Get To Go של Amanda Shires. זהו קטע מאתגר שאיכות ההקלטה שלו מוטלת בספק. השירה של אמנדה מלאה בשבירות והיא עולה לגבהים שגורמים ללא מעט מערכות להישמע צורמות, גם הכינורות בקטע מגיעים לגבהים הללו. ה-Sopra 3 עושים עבודה מצוינת בהחלקת הגבוהים בקטע ובהעברה מספיק רכה ונעימה שלו.

    את החלק הזה בחרתי לסיים באנרגיות גבוהות והקטע I’m So Afraid של Fleetwood Mac מהופעה חיה בבוסטון בשנת 2004. כאן אני רוצה שהרמקולים יקחו אותי אל עבר הופעת הרוק הענקית וה-Sopra 3 מעבירים את החוויה בצורה משכנעת ביותר. הקהל מאוד מורגש ועוטף את המאזין, התיפוף של מיק פליטווד, אנרגטי, הדוק ומדויק. לאחר פתיחת התיפוף יש רגיעה לרגע, ומרגישים את האנרגיה של הקהל לפני שהגיטרה של לינדסי פוצחת, הגיטרה מלאה ברגש והשירה של לינדסי רועדת ומרגשת. זהו שחזור נפלא של הופעת רוק.

    קבצים מקומיים

    בחלק השני של מבחן ההאזנה, בחנו שני קטעים מקבצים מקומיים. תחילה הקטע 99.9F של Suzanne Vega באיכות 44.1kHz 24bit. מה לא נאמר על הווקל של סוזן ווגה, הקול שלה פשוט אגדי, כל כך נקי, מצד אחד הוא מרגיש פשוט ומצד שני הוא כל כך מורכב ומלא שכבות. רמת הניקיון והפירוט של קולה דרך ה-Sopra 3 הוא מענג. הבס מלטף ופאנצ׳י מאוד. יש כאן בבירור עליית מדרגה ביחס להזרמה מ-Tidal, ישנה תחושה של סאונד מלא וטבעי יותר, עם יותר שכבות.

    נסיים בקטע הג׳אז המופתי של The Oscar Peterson Trio שנקרא Quiet Nights Of Quiet Stars, באיכות DSD 2.8. כאן יש עליית מדרגה נוספת, הפסנתר מדויק ומצלצל באופן כה נקי, שהוא בבירור כמה רמות מעל האיכות של שירות Tidal. ה-Focal Sopra 3 משקפים את פערי האיכות הללו בבירור ובקלות. כל נגיעה קלילה בפסנתר או בבס, מופרדים לחלוטין גם כשהם הופכים להיות מהירים מאוד. זו פרזנטציה נקייה ומרגשת, מהסוג שהוא חלום עבור כל חובב הסאונד.

    לסיכום חלק הסאונד, ה-Focal Sopra 3 הציגו איכות סאונד ברמה הגבוהה ביותר שיש. היכולת של ה-Sopra לשקף את המוזיקה וההקלטה, בין אם מדובר במוזיקה אנרגטית ועצומתית ובין אם זו בלדה אינטימית וקטנה. בנוסף הרמקולים מצליחים לנגן באיכות פנטסטית ולשמר את מירב התכונות הטובות שלהם גם בעוצמת ניגון נמוכה.

    אני חושב שה-Sopra 3 גם שקופים מאוד להגברה והמערכת שמחוברת אליהם, המילה ״חמים״ הוזכרה פעמים רבות במהלך מבחן הסאונד, וה״חשוד״ העיקרי בכך הוא המגבר ההיברידי, McIntosh MA352, שהפגין את החמימות הזו גם עם רמקולים נוספים.

    למי ה-Focal Sopra 3 יתאימו?

    ה-Focal Sopra 3 הם רמקולים עצומים המיועדים לעבוד בחללים של עד 80 מ״ר, לכן התשובה הראשונה למי הם יתאימו זה קודם כל למי, שברשותו החלל המתאים והמקום הנדרש להציב רמקולים בסדר גודל כזה. אם ברשותכם חלל האזנה מספיק גדול ומקום ראוי להציב את ה-Sopra 3, האתגר הבא הוא העלות. אם עברתם גם את מחסום העלות, ה-Sopra 3 הם רמקולים מדהימים גם עיצובית וגם מבחינת איכות הסאונד שלהם. כך שאם אתם מחפשים רמקול גדול, בעל ביצועי סאונד פנומנאלים, ה-Sopra 3 הוא רמקול שאתם חייבים לשקול.

    סיכום

    Focal Sopra 3

    ה-Focal Sopra 3 הינו רמקול הייאנד מודרני במלוא מובן המילה. העיצוב מרהיב ברמה של פסל, איכות הבנייה היא פנטסטית, כשכל רמקול עובר בדיקה ידנית קפדנית, טרם היציאה מהמפעל. הטכנולוגיה של סדרת ה-Sopra מגיעה מסדרת הדגל המפוארת, ה-Utopia. מעל לכל אלה זו איכות הסאונד של ה-Sopra, שמאופיינת בשקיפות, צלילות, רמת פירוט נפלאה, ובס עמוק וטבעי.

    ה-3 Focal Sopra מצליח להיות אנרגטי ועוצמתי כשצריך ושנייה אחרי זה, כשמנגנים מוזיקה אקוסטית שקטה, הוא הופך לאינטימי ומרגש. זהו רמקול שמצליח להעביר את המוזיקה כמו שהיא הוקלטה. בסדרת ה-Sopra שלה, Focal מראה שגם יצרן גדול יכול לייצר רמקולים אקזוטיים לא פחות טוב מאף חברת בוטיק.

    מחיר: 90,000 ₪
    אחריות: 5 שנים

    המערכת ששימשה אותי לסקירה:
    מגבר משולב: McIntosh MA352
    ממיר: Ayre QB-9 DSD
    מקור: מחשב המריץ Volumio 3
    כבלי רמקולים: Nordost Purple Flare
    כבלי XLR לחיבור הממיר למגבר: Nordost Blue Heaven
    כבל USB
    לחיבור המחשב לממיר: Nordost Blue Heaven

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן