fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • Sonus Faber Cremonese – סקירה לרמקול מסדרת הדגל

    הפעם הגענו אל חדר ההאזנה המרשים של ״פריק קונטרול״ בבאר שבע על מנת להתרשם מרמקול ה-Sonus Faber Cremonese, מסדרת הדגל היוקרתית של היצרן האיטלקי.

    אנחנו מודים ל״פריק קונטרול״ על ההזדמנות לסקור את הרמקולים בחדר ההאזנה שלהם.

    Sonus Faber Cremonese

    השורה התחתונה

    ה-Sonus Faber Cremonese הינו רמקול Full Range מפואר, שיפיל לכם את הלסת ממבט ראשון וירגש את ליבכם כבר מהצליל הראשון

    מה אהבנו
    • עיצוב ואיכות בנייה יוקרתיים ומפוארים
    • רמקול Full Range אמיתי
    • עוצמה ודינמיות ללא גבולות, מבלי לוותר על איזון ועידון
    • מציב רף חדש של שליטה בבמה, Imaging ומרכוז ווקל
    נקודות לשיפור
    • מחיר הרחק מהישג ידם של רוב חובבי הסאונד
    • תצטרכו חלל גדול ומערכת מושקעת על מנת להוציא מהם את המירב


    סקירת הוידאו

    על חברת Sonus Faber

    חברת Sonus Faber היא שם נרדף לאודיו איטלקי איכותי. החברה ידועה בעיצוב מרהיב ברמה של רהיטי יוקרה איטלקיים וסאונד שנחשב לרומנטי ומלא תשוקה.

    חברת Sonus Faber הוקמה בידי Franco Serblin בתחילת שנות ה-80 של המאה הקודמת, והמוצר הראשון מתוצרתם היה הרמקול המדפי Prava, שהושק בשנת 1983. במשך שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90, חברת Sonus Faber זכתה לתהילה והכרה בזכות מספר דגמי רמקולים מדפיים קלאסיים, שעד ימינו עולים באופן תדיר בשיחות של אודיופילים.

    בשנות ה-2000 החברה החלה להכנס גם לשוק של רמקולים רצפתיים ברמת קצה ובשנת 2011 החברה השיקה את רמקול הדגל המפואר, Aida.

    בשנת 2006, פרנקו עזב את Sonus Faber והקים את חברת Franco Serblin, חברת בוטיק לייצור רמקולים. פרנקו נפטר בשנת 2013 בגיל 73.

    במהלך השנים חברת Sonus Faber החליפה מספר בעלים, וכעת הם שייכים לקונצרן McIntosh Group, יחד עם היצרן האמריקאי McIntosh.

    ההתנסות שלנו עם מותג Sonus Faber

    היצע הרמקולים של חברת Sonus Faber הוא נרחב ביותר וכולל סדרת רבות החל מסדרות ברות-השגה ועד לרמקולים אקזוטיים במיוחד. לנו יצא לסקור ולהתרשם מרוב הסדרות של החברה, החל מסדרת הכניסה שלהם ה-Lumina, ממנה סקרנו את רמקול הכניסה המפתיע, ה-Lumina I. בנוסף יצא לנו להתרשם מספר פעמים מרמקולים מסדרת ה-Olympica Nova, לסקור את הרמקול המדפי הקסום, Electa Amator III, מסדרת ה-Heritage, ולסיום מספר פעמים שמענו את רמקול ה-Serafino, מסדרת ה-Homage, למשל כשסקרנו את המגברים של Karan Acoustics.

    Sonus Faber Serafino
    ה-Sonus Faber Serafino מסדרת ה-Homage

    אני חייב לציין שלאורך כל ליין הרמקול הנרחב של Sonus Faber, קל לראות את הקו המשותף, שמתבטא גם בעיצוב וגם בגוון הסאונד. אצל Sonus Faber תמיד מקבלים את העיצוב המושקע, עם הגימורים היוקרתיים, והסאונד המלטף והנעים. יחד עם זאת, בכל סדרה שעולים רואים בבירור את השיפור בעיצוב ושומעים את השיפור ביכולות הסאונד.

    כיום כל סדרות הרמקולים של החברה מיוצרות באיטליה.

    Sonus Faber Electa Amator III
    Sonus Faber Electa Amator III – אחד הרמקולים המרגשים ביותר ששמענו

    אז אחרי כל הסקירות וההתרשמויות האלה, הגענו לדבר האמיתי, סדרת הדגל המפוארת, Sonus Faber Reference!

    העומד למבחן: Sonus Faber Cremonese

    כפי שציינו, רמקול ה-Sonus Faber Cremonese שייך לסדרת הדגל של Sonus Faber, שכוללת רמקולים רצפתיים מפוארים וגדולים במיוחד. חברת Sonus Faber אוהבת לשאוב השראה מהיסטוריית ייצור כלי הנגינה האיטלקית. רמקול ה-Cremonese יצא בשנת 2015 לציון 300 שנה ליצירת כינור באותו השם בידי יצרן הכינורות האיטלקי האגדי, Antonio Stradivari. את ההשראה מהכינור ניתן לראות בגימורי העץ היפיפיים ובגרילים, שנראים כמו מיתרים.

    רמקול ה-Sonus Faber Cremonese הינו רמקול 3.5Way. חברת Sonus Faber שומרת על רמת סודיות גבוהה בנוגע לדרייברים של רמקול ה-Cremonese. כך שהמידע שגירדתי הינו בחלקו מרחבי הרשת ואינו מפורסם באופן מלא ורשמי באתר של Sonus Faber. הטוויטר בקוטר אינץ׳ הינו מסוג DAD Arrow Point, כיפה רכה עם מגנט Neodymium. יחידת המיד הינה בקוטר 7 אינץ׳ ועשוייה מסנדביץ׳ של סיבים טבעיים, בין השאר תאית נייר, חומר דמוי כותנה ועוד. דרייבר המיד יושב במבנה אקוסטי מבודד מהפאנל הקדמי.

    Sonus Faber Cremonese

    שתי יחידות הוופר בקוטר 7 אינץ׳, מורכבים מבסיס של חומר קצף ומשלבים תאית נייר.

    זוג רמקולי ה-Cremonese אינם זהים, כיוון שיש להם בדופן האחורית שני Infra Woofers, אשר פונים אל הקירות החיצוניים לכל רמקול, כלומר ברמקול ימין ה-Infra Woofers נמצאים בצד ימין ואילו ברמקול שמאל הם בצד שמאל. ה-Infra Woofers הינם בקוטר של 8.7 אינץ׳.

    Sonus Faber Cremonese
    ה-Infra Woofers

    מעגל הקרוסאובר של ה-Sonus Faber Cremonese כולל קבלים של חברת Mundorf וסלילים של חברת Jantzen (על פי מידע מרחבי הרשת).

    תיבת הרמקול ב-Cremonese כוללת 5 דפנות בצורת יהלום, מבנה זה משפר את היציבות של הרמקול ותורם להפחתת הגלים העומדים בתוך התיבה.

    Sonus Faber Cremonese - סקירה לרמקול מסדרת הדגל

    הרמקולים עומדים על ספייקים גדולים, שמוגנים בפטנט ומכונים Zero Vibration Transmission.

    בצידו האחורי של הרמקול נמצאת מערכת bass reflex מיוחדת, הנקראת Stealth Reflex ומגיעה מרמקול הדגל, ה-Aida. מערכת זו מאפשרת לייצר סאונד גדול יותר ממה שהתיבה מאפשרת וגם לרדת נמוך יותר בשחזור הבס עם רמת עיוותים נמוכה יותר באופן דרמטי.

    Sonus Faber Cremonese
    מערכת ה-Stealth Reflex

    נתונים נוספים:
    נצילות: 92dB
    עכבה נומינלית: 4 אוהם
    תגובת תדר: 25Hz – 35kHz
    מידות הרמקול במ״מ: 1,449 ג׳, 398 ר׳ ו-621 ע׳
    משקל: 84 ק״ג

    מלבד דגם ה-Cremonese ה״סטנדרטי״, קיים גם דגם ה-Il Cremonese ex3ma, שכולל כמה הבדלים, בין השאר, טוויטר מבריליום.

    עיצוב ואיכות בנייה

    מכל זווית שלא תסתכלו על ה-Sonus Faber Cremonese, מדובר ביצירת מופת, לא פחות מכך. תיבת היהלום המיוחדת, דפנות העץ המבריק, הדופן הקדמית עם גימור העור, הדרייברים המעוטרים עם הלוגו במרכזם והגרילים של המיתרים, שנמצאים על הדופן הקדמית ושתי הדפנות האחוריות, כל אלה משדרים תחושה של רהיט יוקרה איטלקי משובח.

    בנוסף הגודל של הרמקול משדר עוצמה. במילים אחרות, אין שום סיכוי שתוכלו להשאר אדישים כלפי ה-Sonus Faber Cremonese.

    הרמקול זמין בשלושה גימורים, עץ אגוז, גימור ה-Wenge, המוכר של החברה, שזה הגימור שנבחן ובנוסף ישנו גם גימור אדום. עבורי, אם כבר הולכים על רמקול מפואר כזה, אז ללכת עד הסוף ולבחור בגימור האדום, אבל האמת ששלושת הגימורים הם לא פחות ממופלאים.

    מבחן ההאזנה

    כשבוחנים מוצר אודיו בתנאים ביתיים, המוצר מתחבר למערכת שמכירים היטב ואז אפשר להבין מה אותו מוצר תורם לתוצאה הכללית. לעומת זאת, כשבוחנים מוצר בסביבה ומערכת לא מוכרים, זה לא תמיד פשוט, אך מצד שני זה מאפשר לי להתרשם ממוצרים, שאין לי אפשרות לקבל להתרשמות בביתי.

    המערכת ששימשה אותי לבחינה

    אז במקרה כאן מדובר על מערכת שמוכרת לי היטב, לאחר שהאזנתי אליה כבר מספר פעמים. המערכת מורכבת מסט הגברה שכולל את Karan Acoustics LINEa & POWERa והנגן הדיגיטלי, Kalista Audio Dreamplay Stream. הכבילה כולה הינה מסדרת Cardas Audio Clear Beyond. אך מאז הפעם האחרונה ששמעתי את המערכת, שי, הבעלים של ״פריק קונטרול״, הוסיף כמה אלמנטים חדשים. החשמל זכה לטיפול מסור, כבר החל מהמפסקים המיוחדים בלוח החשמל וכבלים נפרדים עבור המערכת ובנוסף, קדם המגבר והנגן הדיגיטלי חוברו ל-Power Conditioner של חברת Torus Power, מסדרת ה-RM שלהם. מדובר בחברה ש״פריק קונטרול״ החלו לייבא לאחרונה והיא כוללת שלל פתרונות חשמל מתקדמים.

    כשמגיעים לבחון ציוד ברמת קצה כזו יש משמעות גדולה יותר לכל חלק וחלק בדרך. רמקולים ברמה הזו נוטים לרוב להיות מאוד שקופים, כך שהם מאפשרים לחשוף כל פרט ופרט בהקלטה, או במקורות, המגברים והכבלים שמחוברים אליהם. לכן על מנת לקבל את התוצאה הטובה ביותר צריך להשקיע בשידוך הגברה, טיפול בחשמל, העמדה נכונה של הרמקולים והאקוסטיקה של חלל ההאזנה. זה בהחלט מורכב יותר מאשר לקחת רמקול יקר, מגבר יקר וכבלים יקרים ורק מעצם כך לצפות לקבל תוצאה משובחת.

    את מבחן ההאזנה הפעם פתחתי בבלדת הפולק-פופ, Their Eyes on Me, של הרכב שנקרא Rosemary & Garlic. הדבר הראשון שפוגש אותי הוא עד כמה הסאונד שממלא את החדר הוא חלק וטבעי. כשהפסנתר נכנס הוא מרגש ונקי במיוחד. רצפת הרעש פשוט לא קיימת, מה שגורם לתחושה שכל האלקטרוניקה והרמקולים הענקיים האלה נעלמים ונוצרת במקומם בועה של סאונד תלת ממידי ועוטף. ישנה תחושה של הופעה, הסאונד אוורירי, הבס מאוזן וההפרדה מצוינת.

    מכאן המשכתי לבלדה האקוסטית Music Is The Only Language של Katja Werker, מתוך האלבום האקוסטי שלה, Contact Myself 2.0. זו הקלטה פנטסטית וכאן ה-Sonus Faber Cremonese מתחיל להראות את היכולות הייחודיות שלו. ראשית המירכוז, מה שמכונה באנגלית, Center, זו היכולת של הרמקולים להפיק צלילים במרכז הבמה, לרוב זה יהיה הווקל. שמעתי לא מעט רמקולים עם יכולת מירכוז טובה, ה-Cremonese עושים זאת בליגה משלהם. קולה של Katja נמצא בדיוק מולי בנקודות הישיבה, זו חוויה עוצמתית להרגיש את זה כל כך מוחשי. לצד הסנטר כל ה-Imaging של ה-Cremonese, הוא פנטסטי. בסרטון היוטיוב אתם יכולים לראות איך Katja ו-Gert Neumann, שמנגן איתה יושבים בעת ההקלטה. דרך ה-Cremonese, מרגישים בקלות בדיוק איפה נמצאות הגיטרות שלהם.
    ההפרדה מעולה והבס הדוק ביותר ומשולב באופן הרמוני ומציאותי. זה פשוט מרגיש כל כך קרוב ללהיות איתם באולפן בעת ההקלטה.

    כאן המשכתי לאחד הקטעים הכי אהובים עלי לאחרונה, Silent World של המתופף הגרמני, Wolfgang Haffner. זהו קטע ג׳אז רגוע ונוגה במיוחד. הקטע מתחיל ממש שקט וכאן ה-Cremonese מפגין את היכולת שלו לשחזר כמות פרטים אדירה גם בניגון שקט ומעודן. התופים נכנסים ונשמעים הדוקים ללא שום סימן לסאונד מרוח. ליווי השירה הוא מופרד באופן מרשים ושוב לא יכולתי שלא להרגיש כאילו אני באולפן מאזין לקטע הזה.

    אין סקירה לאחרונה בלי Kovacs ואלבומה הנהדר, Child Of Sin, הפעם בחרתי בקטע Goldmine. הווקל נמשך קצת לאחר כל תו, זה סימן ההיכר של הווקל של Kovacs, שנשמע כאן ״חתולי״ במידה המדויקת. הווקל מופרד וממורכז באופן יוצא דופן. הבס פאנצ׳י ומופרד ומאוזן עם המיד והגבוהים החלקים והנעימים.

    קטע האינדי פופ Another Life של Nadine Khouri, כולל את אחת מהקלטות הבס העמוקות יותר שיצא לי להכיר לאחרונה. כאן ה-Sonus Faber Cremonese מוכיחים שהם רמקול Full-Range, הבס עמוק ונשמע הדוק ומדויק, כמות הפרטים בבס ובמיד הבס בקטע הזה היא פשוט היסטרית. הקטע הזה כולל גם Ambient מרשים וזה מתבטא בבמה תלת ממדית בעלת עומק, רוחב וגובה פנטסטיים. מבחינת עוצמת ניגון, הרמקול הזה יכול לנגן בעוצמות היסטריות ללא שום עיוות או מאמץ.

    מכאן לקצת בלוז אקוסטי עם Ghost Town של Derrin Nauendorf. גם בקטע הזה יש פתיחה שקטה ושוב ה-Cremonese מפגין את היכולת לשחזר כמות פרטים אדירה עם רצפת רעש פשוט אפסית, מהטובות שיצא לי לשמוע. כל נגיעה בגיטרה מורגשת בנפרד ובאופן הדוק ומדויק. יש המון רגש בהעברה לצד הווקל הממורכז כמו פלס בין שני הרמקולים, וקטעי תיפוף עמוקים והדוקים, יש כאן פרזנטציה לא רחוקה משלמות.

    לפני סיום בחרתי באחת ההקלטות הטובות ביותר שנעשו, Quiet Nights Of Quiet Stars – Corcovado של Oscar Peterson Trio מתוך האלבום, We Get Requests, משנת 1964. זה קטע שלחלוטין מראה את הקסם הנפלא של ה-Sonus Faber Cremonese. מעבר ל-Imaging המדהים שכל כך קל להבין איפה נמצא הפסנתר, הבס והתופים, התלת ממדיות כאן היא ברמה שכאשר Oscar ״רץ״ על קלידי הפסנתר אפשר לחוש במיקום הקלידים בפסנתר, איך הסאונד מתחיל רחוק מהמאזין ועם כל מקש בפסנתר הולך ומתקרב. זו באמת היה מפגן שליטה מרשים ביותר בבמת סאונד.

    אז לסיום השארתי את הקטע האלקטרוני הקבוע שלי, The Game Has Changed של Daft Punk. כאן זה המקום להפגין שרירים של דינמיות מתפרצת, ה-Cremonese משחזר בס עמוק, אך זה לרגע לא פוגם באיזון ורמת הפירוט. הבס מלא עוצמה והשובל האלקטרוני שמלווה אותו כולל פרטים קטנטנים שניתן בקלות להבחין בהם. המנגינה הראשית לצד כל הבס והפיצוצים מופרדת ומאוזנת, כך שההעברה כאן היא דינמית עם שמירה על מוזיקליות מירבית.

    סיכום

    Sonus Faber Cremonese

    ממש לא בכל יום זוכים להתרשם ממערכת ברמה כזו. כך שכאן המקום להוריד את הכובע בפני שי חדד, הבעלים של ״פריק קונטרול״, שבחר לייבא מערכת כה יקרה ומרשימה ולהציג אותה באופן הראוי ביותר, בחדר אקוסטי מדהים, ללא עומס וצפיפות של עשרות רמקולים. מערכת כזו ראויה לפינוק ברמה הגבוהה ביותר.

    רמקולי ה-Sonus Faber Cremonese שייכים לסדרת הדגל של היצרן האיטלקי. סדרת ה-Reference זו ממש חגיגה של המותג הזה והדגמה של לאן הם יכולים לקחת את נושא העיצוב ואיכות הסאונד. העיצוב של ה-Cremonese הוא ברמה של רהיט יוקרה מפואר, עם גימור עץ מרהיב ושילובים של עור לצד גריל המיתרים.

    ה-Cremonese הוא רמקול גדול, כזה שצריך חלל האזנה ראוי, בנוסף הוא צריך מערכת איכותית שתוציא ממנו את מירב היכולות שלו, אחרת מה הטעם בלרכוש רמקול כזה?

    מבחינת הסאונד, יש כאן שיאים מבחינת רמת הפירוט, שחזור הבמה, ה-Imaging ויכולת מירכוז הווקל. כשזה מגיע לצד דינמיות אדירה ויכולות Full Range לגיטימיות, התוצאה היא אחד הרמקולים המרשימים ביותר שיצא לנו להאזין להם בארץ.

    מחיר: 237,000 ₪
    אחריות: 5 שנים

    המערכת ששימשה אותי לסקירה:
    קדם מגבר: Karan Acoustics LINEa
    מגבר הספק: Karan Acoustics POWERa
    נגן רשת: Kalista Audio Dreamplay Stream
    כבילה: Cardas Audio Clear Beyond
    קונדישנר חשמל: Torus Power, מסדרת ה-RM

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן