fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • ביקור אצל Vivaldi Audio וראיון עם הבעלים, שמעון בוזגלו

    הפעם יצאנו צפונה אל עבר דלית אל-כרמל הפסטורלית, על מנת לבקר באולם התצוגה הביתי של יבואן הבוטיק, Vivaldi Audio בבעלות שמעון בוזגלו. במהלך הביקור ישבנו לשיחה עם שמעון והתרשמנו מהמותג המסקרן שהוא מייצג, ThivanLabs.

    Vivaldi Audio ThivanLabs

    על Vivaldi Audio

    ביום שישי בבוקר עלינו על כביש 6 צפון ויצאנו לכיוון היישוב דלית אל-כרמל. עם כל מה שקורה במדינה, ככל שהתקרבנו לאזור, עטפו אותנו הירוק והשקט, מעין תחושה כזו של שלווה ויופי בין כל הכאוס וחוסר הבהירות, שמלווים אותנו לאחרונה.

    בפינת רחוב שקט ומקסים נמצא ביתו של שמעון בוזגלו ומשם הוא מנהל את העסק שלו, Vivaldi Audio. בקומה הראשונה נמצא הסלון, שכולל שטח מלבני ארוך, המאפשר לשמעון להציב שתי מערכות הדגמה, אחת בכל קצה של החלל.

    Vivaldi Audio ThivanLabs
    המערכת הבכירה של ThivanLabs

    ביקור אצל יבואן בוטיק הוא חוויה שונה לחלוטין מאשר ביקור בחנות אודיו. זו חוויה עמוקה יותר, אתם זוכים לשמוע מערכת אחת, מקסימום שתיים, אבל אותן מערכות מוצבות בקפידה ובצורה דומה יותר לחוויה הביתית. החיסרון הוא כמובן מבחר מצומצם יותר. זה לא המקום להתנסות בשילובים רבים ולהשוות, אלא לחוות מערכת באופן אישי ואינטימי.

    חברת Vivaldi Audio הוקמה על ידי שמעון בשנת 2020 בחסות מגפת הקורונה. בתחילת הדרך היה שיתוף פעולה עם מאסטרו אודיו, אך בהמשך שמעון החליט שיותר נכון לו לפנות לדרך עצמאית ולחפש מותג בלעדי, שיתאים לפילוסופיה שלו באודיו. לאחר סיור קצר בסלון ביתו, במהלכו סיפר שמעון בתשוקה נלהבת על הציוד המוצג, התיישבנו לשמוע את סיפורו של האיש מאחורי Vivaldi Audio.

    ראיון עם שמעון בוזגלו

    שמעון הוא איש של תרבות, הוא משורר ואיש תיאטרון במקצועו, בנוסף הוא מתרגם של ספרות עתיקה מיוון ורומא ומרצה לשעבר במספר מוסדות לימודים גבוהים. בנוסף שמעון הוא גם מוזיקאי חובב, שמעיד על עצמו שהוא מנגן מידי יום.

    החיידק האודיופילי תפס את שמעון כבר לפני כ-30 שנה.
    ״בסוף שנות ה-80 התגוררתי בקנדה ושם רכשתי אוזניות של Sony בעלות של 140$, מה שהיה סכום גבוה מאוד באותן השנים. אני זוכר את האוזניות האלה כמוצר האודיו הראשון שלימד אותי על חשיבות איכות הסאונד, ועל כך שהיא משדרגת את חוויית ההאזנה ומגדילה את ההנאה ממוזיקה.״

    שמעון ממשיך לספר: ״בתחילת שנות ה-90 חזרתי לארץ עם מערכת צנועה שהבאתי איתי וחיפשתי לי תקליטים. זה היה הזמן הטוב ביותר לרכוש תקליטים, כי אנשים עברו אל ה-CD ופשוט נפטרו מאוספי התקליטים שלהם. פרסמתי הודעה בעיתון, כמובן שלא היה אינטרנט אז, התקשר אלי מישהו ואמר שיש לו תקליטים בשבילי. כשנכנסתי לביתו, שמעתי משהו מצד ימין, אני זוכר את זה עד היום. הסתכלתי והייתה שם מערכת שלא ראיתי בחיים, אלה היו רמקולי Quad 57 עם מונובלוקים Quad 405. זו הייתה הפעם הראשונה ששמעתי מערכת ברמה כזו, והבנתי שאפשר לקבל יותר.״

    מנקודה זו ההתעניינות בתחום האודיו היכתה בשמעון במהירות, הוא התנסה בציוד מגוון וגם הבין את החשיבות של נושאים כמו טיפול בחשמל. מוקדי העניין העיקריים של שמעון היו הגברה מנורתית, רמקולי horn וגם רמקולים אלקטרוסטטיים. במוצרי אודיו אלה הוא מצא את חתימת הסאונד שלו. עם השנים, שמעון גם הגיע למערכות קצה יוקרתיות.

    ביקור אצל Vivaldi Audio וראיון עם הבעלים, שמעון בוזגלו
    המערכת מבית Mavis

    לאחר עשרות שנים בסצנה האודיופילית, תקופת הקורונה הביאה לתמורות רבות ואיתן גם הזדמנויות חדשות ולכן בשנת 2020, שמעון החליט להקים את Vivaldi Audio.

    ביקשנו משמעון שיחלוק איתנו את הדברים שהוא למד במהלך השנים האחרונות.
    ״מה שעשיתי בתחילה היה לנסות לחקות את השטח, את מה שהאחרים עושים, מה שכמובן התברר כטעות. מכיוון שמדובר בעסק קטן שמונע מאהבה, הבנתי שחייבים לנהל אותו באהבה, כלומר בדרך האישית שלי. מה שמעניין אותי הוא דבר ראשון גוון הסאונד, רציתי למכור את הסאונד שאני הכי מתחבר אליו ובתקווה שזה יתאים גם ללקוחות שלי. הדבר השני שהנחה אותי היה לא ליפול למלכודת של מחירים מופקעים. אני מבין את הסיבות השיווקיות למחירים הגבוהים, אבל זה לא מחויב המציאות. אלו הם הדברים שהנחו אותי בחיפוש אחר המותג הנכון ביותר עבורי וכך הגעתי בעצם אל ThivanLabs.״

    ״הסתובבתי בהרבה חנויות ותערוכות ברחבי אירופה. באחד הביקורים שלי הגעתי אל אולם תצוגה של יבואן גדול בגרמניה, שיש שם קומה שלמה של ציוד מגוון ביותר. שם נתקלתי במערכת של ThivanLabs, ישבתי והאזנתי ומאוד אהבתי את מה שאני שומע. לאחר ההאזנה, כמעט שוויתרתי על לשאול על המחיר, כיוון שהייתי בטוח שמדובר בציוד מאוד יקר, וזה לא מה שחיפשתי. בכל זאת שאלתי בסופו של דבר ונשארתי המום מהמחיר. לכן כשהגעתי להחלטה שאני רוצה לייבא מותג משלי, נזכרתי בחוויה הזו ויצרתי קשר עם החברה״.

    על חברת ThivanLabs והמותג Mavis

    כשביקשנו משמעון לספר לנו על חברת ThivanLabs, היה בלתי אפשרי שלא לראות את רמת ההתלהבות הכנה בעיניו. כמובן שמדובר בבעל עסק, שרוצה לקדם את המותג שהוא מייבא, אך אני חושב שאצל שמעון זה לא עומד בסתירה עם האודיופיל הפנימי שבו, שמשתף אותנו בדעתו.

    ראשית שמעון סיפר לנו על מה שהוא גילה על התרבות הווייטנאמית, מסתבר שמדובר בעם שמאוד אוהב מוזיקה וסאונד. האהבה מתבטאת בבתי קפה HiFi רבים הפזורים במדינה, בנוסף מכיוון שמדובר במדינה ענייה, ישנה שם תרבות מפותחת של אודיו ״עשה זאת בעצמך״, מה שמכונה DIY. שמעון סיפר לנו שיש בוויטנאם סצנה שלמה של תחרויות DIY, והמהנדס הראשי של החברה זכה בכמה תחרויות כאלה, לפני שהוא החליט לפנות לדרך מקצועית.

    Vivaldi Audio ThivanLabs

    דרכה של חברת ThivanLabs החלה בתחילת שנות ה-2000, אם כי שם המותג הושק רשמית רק ב-2010. החברה מייצרת מערכות אודיו שלמות, כולל רמקולים, מגברים, ממירים ושרתי מוזיקה. בכל אחד ממוצרי החברה ישנה גישה מקורית וקו ברור. בתחום הרמקולים החברה מציעה מגוון תצורות כולל open baffle, רמקולי 2way ו-3way. למרות הגיוון, עדיין ישנם קווים משותפים, המתבטאים בעיקר בשימוש ביחידות וופר גדולות וטוויטרים שופריים. בנוגע להגברה, שם לחברה ישנו קו מרכזי שהם מאמינים בו וזה מגברי מנורות בתצורת Class A – Single Ended עם הספקים חזקים, חיבורי point to point ידניים ואפס פידבק.

    הדמויות הבולטות של החברה הן: מר Nguyen Hoang Thi, המקים והמהנדס הראשי, גברת Joe Nguyen, ה-CEO, האחראית על השיווק והמכירות ואישתו של Nguyen Hoang Thi, ומר Nguyen Anh Van, המהנדס הראשי, האחראי על תחום השנאים.
    הגברת Joe Nguyen הינה בעלת תארים מתקדמים בתחום של ניהול תעשייה ובזמן לימודיה באנגליה, היא טיילה בכל אירופה על מנת ללמוד על שיחזור סאונד. היא גם זו שיצרה את השם והלוגו של החברה. השם Thivan, הוא למעשה שילוב שמותיהם של שני המהנדסים הראשים, Thi ו-Van. שני החברים הכירו במהלך הלימודים, ושמרו על קשר. מר Nguyen Anh Van המשיך לקריירה בתעשיית התעופה, לפני שנקרא על ידי חברו לחבור אליו.

    Vivaldi Audio ThivanLabs

    שמעון סיפר לנו על הקנאות של החברה בניסיון לשיחזור סאונד של מוזיקה חיה, הם מארחים אומנים שמנגנים אצלם וגם מבקרים באולמות המוזיקה השונים ברחבי העולם, במטרה תמיד ללמוד ולהשתפר. בנוסף לשוק הביתי, לחברה יש גם קו מוצרים לשוק המקצועי כולל ציוד הקלטה, כך שהם מעורבים בתהליך הסאונד מרגע ההקלטה ועד לשיחזור הסאונד ברמקולים.

    לצד המותג של ThivanLabs, לחברה ישנו גם מותג נוסף בשם Mavis. בעוד מוצרי ThivanLabs, בעיקר בתחום ההגברה פונים לקהל מאוד ספציפי, מוצרי Mavis פונים לקהל רחב יותר וגם מציעים מחירים נגישים יותר. מגברי Mavis הם בתצורה הפופולרית של מגברים היברידיים, כלומר קדם מנורתי ומגבר הספק טרנזיסטורי. בנוסף, ישנם כמה דגמי ממירים, שרתי מוזיקה ורמקולים, שמשתלבים נהדר עם מוצרי ההגברה.

    תכונה אחרונה שאני חייב לציין בנוגע למוצרי החברה בשני המותגים שלהם, זו החשיבה מחוץ לקופסה והאומץ לעשות את הדברים אחרת. אציין דוגמה אחת: מגבר הדגל של מותג Mavis הוא ה-M-100. זהו מגבר שמגיע בשתי קופסאות, מה שמיד גורם לחשוב על כך שמדובר על קדם מגבר ומגבר הספק סטריאו. במקום זאת, מהנדסי ThivanLabs יצרו כאן זוג מגברי מונובלוק, כשלכל אחד מהם ישנו חיבור חשמל נפרד ובאחד הקופסאות ישנו גם את מעגל קדם המגבר הסטריאופוני. זו בהחלט מחשבה מקורית במיוחד אשר מעדיפה את ההפרדה בין הערוצים בשלב הגברת הספק על פני ההפרדה בין חלק הקדם וחלק הגברת הכח.

    סיכום

    אחד הצדדים המהנים של תחום האודיו הוא להכיר אנשים, ששותפים לאהבה למוזיקה וסאונד. היה לנו לעונג ולכבוד להכיר את שמעון בוזגלו, הבעלים של Vivaldi Audio. גילינו אדם כנה, איש שיחה מרתק, שמדבר בגובה העיניים ובעל תשוקה אמיתית למוזיקה וסאונד. ככל שאני חושב על כך יותר, המותג של ThivanLabs, אותו הוא בחר לייבא, הוא התגלמות אותן התכונות של ״בגובה העיניים״ והאהבה הכנה למוזיקה.

    Vivaldi Audio ThivanLabs

    בחלק השני של הביקור שלנו ישבנו להאזנה של המערכת הבכירה מבית ThivanLabs, ואת ההתרשמות שלנו נשתף בכתבה נפרדת.

    לאתר של Vivaldi Audio

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן