fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • המסע אל תערוכת מינכן 2022 – היום הראשון בתערוכה – חלק 1

    לאחר שתארתי לכם מה עשינו ביום שלפני התערוכה, בכתבה זו אתאר את מה שראינו ב-תערוכת מינכן 2022 – HIgh End Munich, ביום הראשון שהיינו בתערוכה, ה-21 למאי. מכיוון שראינו כל כך הרבה, אחלק את הכתבה לשניים. בחלק זה אתאר את ההתרשמות הכללית שלי ואת מה שראינו בקומת הכניסה של אולם 4.

    תעורכת מינכן 2022

    התרשמות כללית

    הגענו למקום לקראת הפתיחה ב-10 בבוקר. המקום נראה דיי סולידי ורגוע מבחוץ. אולם ההמתנה אומנם מרווח, אך גם הוא מרמה לחלוטין לגבי הגודל של חלל התצוגה. נכנסנו לאולם 4, האולם המרכזי. קומת הכניסה היא חלל פתוח שחולק להמון קיוביקים, רוב התצוגה באולם הזה היא פסיבית, כאשר באולם ישנם גם מספר חדרי האזנה מעט ״מאולתרים״. מעל לאולם הראשי ישנם שתי קומות של חדרים בגדלים שונים, ושם נמצאות עיקר ההדגמות האקטיביות.

    הגודל של המקום פשוט בלתי נתפס. גם בהליכה מסודרת קל מאוד לפספס לא רק חדרים, אלא מסדרונים שלמים, כמו שאכן קרה לנו. הכמות האדירה של ההדגמות בהחלט גורמת לעייפות האזנה, ובשלב מסוים כבר נהיה לא פשוט להבחין בין כל המערכות ולהבין מה אוהבים יותר ומה פחות. אחת הסיבות לכך היא בחירת המוזיקה והעוצמה. המציגים מבינים שרוב הקהל נכנס לזמן קצר והם מנסים לתפוס להם את האוזן וקצת ״להפגין שרירים״ בציוד שלהם.

    הסבר קצר על חלוקת החדרים. חדר נרכש לרוב על ידי יצרן כלשהו. מכיוון שרוב היצרנים אינם מייצרים מערכות שלמות, הם משאילים ציוד מיצרן אחר. כך יוצא שמספר יצרני מגברים או מקורות, הציגו עם רמקולי Wilson Audio ועוד. אחת הדוגמאות המשעשעות היו בחדרים של MSB ו-Estelon, מכיוון ש-MSB הציגו בחדר שלהם עם רמקולים של Estelon ואילו Estelon הציגו בחדר שלהם עם אלקטרוניקה של MSB.

    בחדר של כל יצרן יהיו האנשים מטעמו, שידעו להסביר בעיקר על הציוד ששייך להם. מספר חדרים שייך למפיצים שונים וכוללים מספר חברות שהם מפיצים או מוכרים.

    ברוב חדרי ההדגמה פשוט מנגנים מוזיקה, ואם לא נגשים למציגים ושואלים שאלות, הם דיי נשארים בתפקיד ה-DJ. לעומת זאת, במספר חדרים המציגים היו דואגים לתת הסבר על המערכות לפני ההאזנה, וזו לטעמי חווייה נעימה בהרבה.

    אולם 4 קומת הכניסה – Hegel, Mytek, HiFi Rose

    הנה חלק מהדברים שראינו באולם הכניסה:

    רמקולים של חברת Graham Audio הבריטית.

    חברת Hegel הנורווגית הציגו את הקדם מגבר P30 ומגבר הספק H30 החדשים שלהם. הם הציגו יחד עם רמקולים של חברת KEF הבריטית. הקדם והספק ניגנו יחד עם רמקולי Blade בחלל פתוח, ועדיין התוצאה מרשימה.

    חדר ההדגמה הראשון שנכנסנו אליו היה של חברה אמריקאית, שלא הכרתי קודם, Western Electric. זו חברה המתמחה בייצור מנורות ומגברי מנורות מועטי וואטים. הם קיימים מאז 1869. הסאונד רך, חמים ונעים ביותר.

    תעורכת מינכן 2022

    ממש בצמוד אליו היה חדר האזנה קטן של חברת Franco Serblin האיטלקית שהציגו עם אלקטרוניקה של Accuphase היפנית. שילוב מרתק בין עיצוב איטלקי ליפני.

    חברת Mytek האמריקאית הציגו את ליין המוצרים החדש שלהם כולל הקדם מגבר משולב ממיר וסטרימר ומונובלוקים מבוססים על טרנזיסטור ה-GanFET, מסדרת ה-Empire. המערכת ניגנה עם רמקולים של Wilson Audio.

    ממול ל-Mytek הייתה העמדה וחדר ההאזנה של חברת HiFi Rose הקוראינית. זו ללא ספק אחת החברות שעושות הכי הרבה רעש בשנה-שנתיים האחרונות. זה התחיל עם הסטרימר היפיפה RS150, שכולל פאנל שכולו מסך מגע, המשיך עם המגבר בעל העיצוב הכי מקורי בשוק, ה-RA180.

    המסע אל תערוכת מינכן 2022 - היום הראשון בתערוכה - חלק 1
    HiFi Rose RA180

    בחדר התצוגה שלהם הם הציגו את ה-RS150 וה-RA180 עם רמקולי Bowers & Wilkins. הם הציגו הופעה של מוזיקה קלאסית וניצלו בחוכמה את היכולת של ה-RS150 להוציא וידאו, כך שיכולנו גם לראות את ההופעה על מקרן, כך הם ייצרו חווייה ייחודית שאף אחד אחר לא עשה בתערוכה.

    בתערוכה HiFi Rose השיקו מוצר חדש שהוא למעשה שילוב של שני המוצרים האלה, כלומר מגבר משולב עם סטרימר, הדגם הוא RS520.

    המסע אל תערוכת מינכן 2022 - היום הראשון בתערוכה - חלק 1
    ה-RS520 החדש

    אין ספק שה-HiFi Rose עושים המון רעש, המוצרים שלהם מעוצבים וחכמים והשיווק שלהם אגרסיבי, היו המון פרסומות שלהם ברחבי התערוכה.

    חברות מעניינות נוספות עם תצוגה פאסיבית:

    חברת Moonriver:

    המסע אל תערוכת מינכן 2022 - היום הראשון בתערוכה - חלק 1

    חברת Ferrum Audio:

    המסע אל תערוכת מינכן 2022 - היום הראשון בתערוכה - חלק 1

    חברת Riviera:

    חברה איטלקית שלא הכרתי קודם, Tektron, מייצרים ציוד יפיפה, היה להם גם חדר תצוגה קטן עם מערכת שלמה בעלת סאונד נעים.

    באולם היו גם מגוון מוצרים משלימים כמו פאנלים אקוסטיים, ריהוט מודולרי ואיך אפשר בלי מרימי כבלים?

    שתי חברות שמאוד התאכזבתי לראות בתצוגה פאסיבית באולם הכניסה הן Mola Mola ההולנדים, ו-Boulder האמריקאים. קיוויתי מאוד לשמוע את שתיהן.

    תמונות של Mola Mola:

    תמונות של Boulder:

    חברת Lindemann Audio הגרמנית כללו חדר תצוגה קטן עם אב טיפוס של רמקול מדפי חדש.

    בחלק השני של תיאור היום הראשון נראה מה ראינו בחדרים בקומות של אולמות 4 ו-3 ונסכם את היום.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן