fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • המסע אל תערוכת מינכן 2022 – היום הראשון בתערוכה – חלק 2

    לאחר שתארנו לכם מה ראינו בקומת הכניסה של אולם 4 ביום הראשון שלנו ב-תערוכת מינכן 2022 – HIgh End Munich, הגיע הזמן לעלות לקומות ולחדרי ההדגמה המפוארים של התערוכה!

    הקומות של אולם התערוכה מחולקים למספר מעברים כשיש חדרים משני הצדדים, חלק מהחדרים קטנים-בינוניים ולעומת זאת חלקם דיי עצומים. בכתבה זו אתאר בגדול מה ראינו שם. בכתבת הסיכום אבחר את החדרים שהכי אהבתי.

    אולם 4 קומה ראשונה – Nagra, Focal, Monitor Audio, Magico

    אולם 4 הוא האולם המרכזי של התערוכה, הנה מה שראינו בקומה הראשונה על פי סדר הביקור שלנו.

    החדר הראשון שנכנסו אליו היה של חברת Avantgarde Acoustic הגרמנית, כנראה אחת מחברות האודיו הקיצוניות ביותר בעולם. מלבד הרמקולים המפוארים, המערכת כללה את מיטב האלקטרוניקה העולמית, מ-Wadax עד CH Percision. התוצאה? פשוט תחושה של אולם קונצרטים, זה כנראה תחושת הסאונד הגדול ביותר בתערוכה.

    Avantgarde Acoustic
תערוכת מינכן 2022

    משם המשכנו לחדר של חברת GoldenEar האמריקאית. אולי ביחס למותגים אחרים בתערוכה, מדובר בחברה דיי צנועה, אך רמקולי הדגל שלהם, ה-Triton Reference, שכוללים סאבוופר אקטיבי מובנה, מלאו את החלל בסאונד נהדר וחסר מאמץ וכל זאת בתיבה דקה ואלגנטית.

    החדר של חברת הקצה הדנית, The Gryphon, הוא אולי החדר המאכזב בתערוכה פשוט מכיוון שהוא אינו כלל תצוגה אקטיבית כלל. בכל זאת ניתן להתרשם בו מאב טיפוס של רמקול חדש ומהאלקטרוניקה העוצמתית והייחודית של החברה.

    בחדר של Sound United ניתן היה להתרשם ממוצרים חדשים של Denon ובנוסף רמקולי Polk Audio וכמובן Bowers & Wilkins ו-Classe.

    הגשמתי לא מעט חלומות בתערוכה הזו, החלום הכי וותיק מביניהם היה לשמוע מערכת של Bowers & Wilkins ו-Classe. כשהתחלתי עם האהבה לאודיו לפני כ-14 שנה, השילוב הזה היה נראה לי כמו הפסגה הגבוהה ביותר.

    Classe
Bowers & Wilkins

    החדרים הבאים שראינו:

    חדר של Magico האמריקאית, שבחרה להציג רמקולים מסדרת הכניסה שלהם, סדרת A, יחד עם אלקטרוניקה של החברה היוונית המסקרנת, Pilium, ממיר של MSB ושרת מוזיקה של Taiko Audio.

    Magico
Pilium
Taiko Audio

    חדר שהציג אלקטרוניקה של CH Precision משוייץ, רמקולים של חברת Rockport האמריקאית וכבלים של Nordost האמריקאית.

    CH Precision
Rockport

    בחדר המשותף לחברות Focal הצרפתית ו-Naim הבריטית הייתה חגיגה של עשור פעילות משותפת של שתי החברות.

    Focal
Naim
    הגימור המיוחד שהושק לחגיגת העשור

    בחדר של Verity Audio הקנדיים הם הדגימו מערכת שלמה שלהם, עם המגבר המשולב החדש.

    Verity Audio

    בחדר של חברת Elac הגרמנית, הם השיקו רמקולים חדשים בסדרת הדגל שלהם וגם פטיפון חדש.

    חברת Totaldac הצרפתית הציגה מערכת שלמה שלהם.

    Totaldac

    אחד החדרים המבוקשים בתערוכה היה החדר של Monitor Audio הבריטים, שמציינים 50 שנות פעילות. לרגל המאורע הם השיקו סדרה מוגבלת של רמקולי ה-Silver 100 שלהם בגוון ירוק מקסים. החדשה היותר גדולה הייתה אב-טיפוס של רמקול דגל חדש ומקורי במיוחד, ה-Concept 50 בעל עיצוב מקורי ויוצא דופן.

    Monitor Audio
    ה-Silver 100 החדשים
    Monitor Audio
    רמקולי ה-Concept 50 המרתקים
    Monitor Audio
    גם בגימור ירקרק

    בקצה המסדרון, ממש כאילו כל המסע מוביל לשם, היה החדר החגיגי של חברת Nagra השווייצרית, שמציינת 70 שנה להיווסדה. החברה לא חסכה בדבר והקימה את אחת המערכות המפוארות בתערוכה עם סדרת הדגל שלהם, ה-HD. גולת הכותרת היה הפטיפון המפואר, שהם בנו במיוחד לחגיגות ה-70 שלהם. בנוסף, הם הוציאו גם תקליט וסליל של הקלטות מיוחדות, שהופקו מחדש בידי René Laflamme.

    הרמקולים בחדר הם ספינת הדגל של Wilson Audio, שהוגברו על ידי מגברי מונובלוק מסדרת HD של Nagra. בנוסף היו בחדר גם סאבוופרים של Wilson Audio.

    בחדר של Nagra מידי כמה שעות הייתה הרצאת אורח של מומחה מעולם האודיו, אנחנו היינו בהרצאה של René Laflamme שתאר את תהליך ההקלטה וההפקה של האלבום המיוחד והחגיגי של Nagra, כולל הסבר על תהליך ההקלטה האנלוגי.

    Nagra

    לאחר ארוחה קלה בשביל למלא את המצברים, המשכנו לכמה חדרים שהיו במעטפת של אזור האוכל.

    החדר של Einstein Audio הגרמנית כלל סאונד אנלוגי נטו. בכניסה הוצגה מערכת קיימת בתצוגה פאסיבית.

    בחדר ההאזנה הפנימי הוצג רמקול אב טיפוס. היה לא פשוט להבין את הפרטים מהנציג, ממה שהצלחתי להבין מדובר בוופרים של 18 אינץ׳ עם מגבר ייעודי עבור הבס (קופסת העץ הקטנה מאחורי מגברי המנורות).

    Einstein Audio

    חברת Lyngdorf וחברת העל Steinway & Lyngdorf הציגו מערכת שלמה ואת הרמקול החדש שלהם, ה-Model A, שמיועד להיות ממוקם צמוד לקיר ולהוות פיתרון ראוי לחדרים בהם לא ניתן להרחיק את הרמקול מהקיר.

    בנוסף הם הציגו את הרמקול החדש שלהם שמיועד לקהל בעלי היאכטות.

    Lyngdorf

    בחדר של Q Acoustics הבריטים הוצגו רמקולי ה-Concept 30 וה-Concept 50 לצד הסדרה האקטיבית שלהם, ה-Q Active.

    בחדר של Harman, יצא לי להגשים חלום נוסף ופעם ראשונה לשמוע מערכת של Mark Levinson. המערכת כללה את המונו-בלוקים החדשים שלהם לכבוד 50 שנה. הרמקולים היו ה-Everest המפוארים של JBL.

    החדר הבא הוא של יצרנית העל מסקוטלנד, Linn. לפני הדגמת הסאונד, נציג של החברה הסביר על המערכת עם המון אנרגיה והומור. כל כך יותר מהנה לבקר בחדר בו המציגים מתאמצים קצת ולא רק יושבים ומחליפים תקליטים. ל-Linn יש את חתימת הסאונד שלהם שמאופיינת בעיקר במהירות יוצאת דופן. בחדר הוצג הסטרימר-ממיר הדגל שלהם, Klimax DSM, כולל הממיר החדש, Organik DAC, שהוא פיתוח מלא של החברה. בנוסף הוצג הפטיפון הפופולרי שלהם ה-Linn Sondek, הם הציגו את הדגם החדש שלו וגם את היחידה השישית איי פעם שנוצרה שלו, אותה הם רכשו השנה מאספן גרמני.

    אולם 4 קומה שנייה – Kharma, YG Acoustics, MSB

    החדר הראשון שביקרנו בקומה זו שייך לחברת הקצה ההולנדית, Kharma. מבחנתי זה היה החדר הכי מושקע עיצובית, הלוגו והצבעים של החברה היו בכל מקום. החברה הציגה רמקולים ומגבר מתוצרתם, המקורות היו שייכים ל-dCS.

    חדרים נוספים:

    חדר שכלל רמקולים של Rockport, הגברת מנורות של חברת Absolare ומקורות של חברת Request Audio.

    Rockport

    בנוסף בחדר הוצג רמקול הדגל החדש של חברת Rockport, ה-Orion.

    Rockport

    חדר יוקרתי של חברת Wadax, עם רמקולים של Wilson Benesch.

    המסע אל תערוכת מינכן 2022 - היום הראשון בתערוכה - חלק 2

    החדר הבא שביקרנו בו היה חדר קטן בקבוצה של חדרים קטנים בסוף המסדרון והוא שייך לחברת Lyravox הגרמנית. מעולם לא שמעתי עליהם קודם, אבל היה שלט פרסום ענקי שלהם בחלל ההמתנה של התערוכה ולכן הסתקרנתי. זו חברה מהמבורג והם מייצרים רמקולים אקטיביים עם אלמנטים קרמיים ועיצוב יפיפה. אומנם החדר היה קטן, אבל הסאונד היה נקי, דינאמי ומהנה. עוד נחזור לחברה הזו גם ביום השני.

     Lyravox

    החדר של MSB האמריקאית כלל אלקטרוניקה שלהם עם רמקולים יפיפיים של חברת Estelon. גם אל השילוב הזה נחזור ביום השני.

    MSB
Estelon

    בחדר של Grimm Audio ההולדנית, הייתה תצוגה של הסטרימר-שרת מוזיקה שלהם, ה-MU1 יחד עם חמישה רמקולים אקטיביים שניגנו מוזיקה בסראונד.

    Grimm Audio

    החדר הבא שביקרנו בו כלל רמקולים מאת Gershman Acoustics, חברת רמקולים קנדית מוערכת מאוד, השייכת לזוג ישראלים לשעבר, אלי ועופרה גרשמן. החברה עשתה לא מזמן עלייה לארץ, וכעת גם אנחנו יכולים ליהנות מהרמקולים המעולים שלהם. בחדר הם הציגו עם אלקטרוניקה של VAC, השילוב נשמע נהדר, עם סאונד חמים וחלק. בחדר פגשנו את עופרה ואמרנו לה שלום.

    מכאן המשכנו לחדר האחרון בקומה, שהיה גם אחד הגדולים ביותר. החדר שייך לעוד חברה עם קשר ישראלי הדוק, חברת YG Acoustics. בתערוכה חברת YG הדגימו את ליין הכניסה החדש שלהם, The Peaks, שכולל 6 דגמים. הרמקולים שהודגמו הם המדפי הגדול, Tor, שעשה עבודה פנומנאלית במילוי החלל הענק, והרמקול הגדול בסדרה, Summit. האלקטרוניקה בחדר הייתה של היצרן הגרמני, Burmester.

    בנוסף בחדר היה את כל ליין הרמקולים הבכירים של החברה. לא מזמן חברת YG Acoustics נכנסו אל עולם הרמקולים האקטיביים עם דגם ה-Vantage Live שלהם, בתערוכה הם הכריזו גם על Sonja Live, כלומר גרסה אקטיבית של הרמקול הבכיר שלהם.

    YG Acoustics
    YG Acoustics
    YG Acoustics
    גם הרמקול האישי שלי, ה-Carmel 2, נתן הופעה בתערוכת מינכן

    אולם 3 – T+A, TAD, DALI

    מכאן המשכנו אל אולם 3, שם ביקרנו בחדרים הבאים:

    התחלנו בחדר של T+A הגרמנית, שם התרשמנו מרמקולים חדשים מסדרת הדגל ושלל מוצרים נוספים.

    החדר הבא שנכנסו אליו, הוא חדר עצום, שכלל מספר מערכות מבית יצרניות הקצה, Wilson Audio עם הגברה של Dan D’Agostino ו-VTL, בנוסף גם רמקולים מבית Perlisten. לצערי הרב, במספר פעמים שביקרתי בחדר המערכות הגדולות לא ניגנו.

    בחדר של TAD היפנית ניתן היה להתרשם מרמקולים חדשים שלהם וגם אלקטרוניקה של החברה.

    בחדר של חברת DALI הדנית, הוצג רמקול הדגל החדש והמסקרן שלהם, ה-Kore.

    בחדר של Simaudio הקנדית הוצגו הרמקולים המדפיים החדשים שלהם, הרמקולים הראשונים איי פעם של החברה.

    Simaudio Moon

    בחדר של Chord הבריטים הוצגה האלקטרוניקה החדשה שלהם עם רמקולי Bowers & Wilkins.

    בחדר האחרון שביקרנו בו באולם 3 היה שייך לחברה נוספת שלא הכרתי קודם בשם Trans Rotor, מדובר ביצרן פטיפונים גרמני, שלטעמי היו להם את הפטיפונים היפים ביותר בתערוכה.

    Trans Rotor

    לחדר ההדגמה של מותג Burmester הגרמני, לא ניתן להיכנס, אלא רק עם הרשמה מראש בדוכן הפתוח שלהם ליד חדר ההדגמה. אז ביום הזה רק התרשמנו מהציוד שלהם שנמצא מחוץ לחדר.

    Burmester

    אולמות 1 ו-2 – Volumio, DeVORE Fidelity

    לקראת סוף היום, כשאנחנו כבר דיי גמורים מעייפות יצאנו לסייר בשני האולמות הנוספים. אולמות אלה כללו קומת כניסה בלבד, רוב התצוגה הייתה פאסיבית עם כמה חדרי הדגמה קטנים.

    הנה מה שראינו שם:

    מוצר מעניין מאוד היה ה-Stromtank, זו למעשה סוללה ענקית, שמטעינים אותה ואז מפעילים את כל המערכת בעזרתה, כך לא תלויים באיכות רשת החשמל הביתית. המחיר כמובן לא זול.

    מוצרים נוספים שראינו שם:

    בדרך עברנו גם בתצוגה של SVS, שבנו מגדל שלם מהסאבים העצומים שלהם.

    SVS

    קפצנו לעמדה של חברת Volumio האיטלקית, שלאחרונה הפכתי להיות משתמש שלהם. החברה השיקה שלושה מוצרים מעניינים מאוד בתערוכה, שעדיין לא זמינים לרכישה. דגם חדש של ה-Primo, מחשב כולל ממיר, מוצר חדש בשם Rivo, שמיועד לאודיופילים בעלי ממיר איכותי, ולכן אינו כולל ממיר ומוצר שמשלב גם מגבר משולב בפנים והוא למעשה all in one. כל המוצרים מגיעים בתיבת אלומיניום עם עיצוב חדש ומרענן. שוחחנו ארוכות עם נציג החברה, על ההבדלים בין Volumio ל-Roon ועל התוכניות העתידיות של החברה. מומלץ מאוד לעקוב אחריהם.

    את היום הארוך והדיי מתיש הזה סיימנו בשני חדרי הדגמה אחרונים.
    ראשית החדר של יצרן צרפתי בשם Kora, שם האזנו בפעם הראשונה בתערוכה לרמקולים אלקטרוסטטיים.

    Kora

    ולסיום נכנסו לחדר של היצרן האמריקאי, DeVORE Fidelity. זה היה חדר קטן שהציגו בו את הרמקולים הקטנים והחדשים שלהם, ה-O/baby. זה היה סיום מעולה ליום הזה, מכיוון שהאוזניים כבר לא קלטו כלום והחדר הזה היה כל כך רך ונעים, שפשוט התיישבנו ונרגענו לגמרי. מדובר ברמקולים פשוט מעולים למי שמחפש את סגנון הסאונד הזה.

     DeVORE Fidelity

    כך הסתיים לו היום הראשון הגדוש והעמוס שלנו ב-תערוכת מינכן 2022.

    לאחר מנוחה קלה במלון, גם את היום הזה קינחנו בהופעה, הפעם זו הייתה הופעת קאנטרי של זמר בשם Ian Fisher, שנערכה במועדון Milla. זו הייתה הופעה אינטימית עם המון מצב רוח טוב מצד Ian שכל הזמן התבדח עם הלהקה והקהל. לצערי הסאונד היה מעט פחות טוב עם גיטרות שהשתלטו על הווקל ושאר הכלים.

    Ian Fisher at Mila Munich
    Ian Fisher ולהקתו

    לסיכום היום השני שלנו ב-תעורכת מינכן 2022

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן